Egy jó hét múlva bővitem a témát egy 84-es Ascona 1.8 E (129LE)tipussal.
Nagyon jó állapotban van korához képest, teljesen müködő képes, müszaki okt 2, zöldkártya 2005 01.20-ig érvényes. A tulaj 2 hónapja vett új kocsit, ezt elkezdte feljavítani és most megválik tőle.
A Kadét géesi kormányműved az vajon azért lenne jó az Asconámba, mert valamivel közvetlenebb, mint ami most van benn nekem??
Jó lenne, ha nem kéne annyit tekerni a kormányot, mert akkor biztosan jobban tudnék nyomulni vele, modjuk a 2 x 3 sor gumát 9m-re biztos abszolválni tudnám, modjuk úgy c.a. 80-al, ami most sajna nem jött össze, így ismét keresek egy jobbos fehér indexet!!
Ja, nem tom, megvan-e nekem a számod, de ha nincs, akkor pls orvosold ezt a kis hiányosságodat, mert boltolni szeretnék veled!
Köszi az infokat és a készségeteket. Egy másik topicban azt az infot kaptam, hogy a 20seh ben más dugattyúk vannak azért nagyobb a komp. nem a h.f. miat. Még gyűjtök pár adatot oszt akkó maj meglássuk:-) Most úgy sincs rá guba.
A f.t. csapágyak állapotát olajnyomásméréssel meg lehet állapítani? vagy szemmel, vagy mivel még?
A vezérműtengely elvileg elmegy 100-200ekm-ert általában akkor szokott elkopni, ha kopottak a főtengelycsapágyak ugyanis akkor nem jut kellő mennyiségű olaj a hengerfejbe és általában akkor szokta ledarálni. C20NE-nél le lehet kapni 1mm-ert de mindenképpen csak akkor ha jó állapotú a főtengely csapágysorod. Sajnos egyik ismerősömnek megcsináltuk 2 szer meghuzattuk 1-2-3-ban és pont ennyi kellet a hajtókarcsapágyaknak, hogy cserés legyen. Egyébként csapágycsere után nyugodtan megnövelheted a sűrítési viszonyt hiszen gyárilag is létezik ilyen motor: 20se - 124 le és 20 seh - 129 le. A GT motornál (20SEH) a különbség: rövidebb szívócső, fokoltabb vezérműtengely és más vezérlőegység. Én is osztom Sztpeti véleményét max. gyűrű + csapágycsere + hengerfej felújítás. Én ezeket csináltam a motoromon(C20ne), -1mm a hengerfejből. Eddig gond nélkül elmentem vele 70.000km-ert.
Egy másik topicon láttam a tiédre nagyon hasonlító gépet. A kép mérate 80x80 pixel volt, ott hívták a csákót Gpontnak, azt hittem te vagy.
Morcosítás hmmm... Hát az már van rajta a lakatos jóvoltából is, meghát karácsony előtt hátulról érintkezésbe léptem 1 kodával. Azóta ráncos is nem csak morcos a tekintete. Mindenesetre a kopp az nagyon tanulságos volt. A károk :
Ascona-némi ráncosodás.
koda- fél hátulja csere.
Jelenleg állapotmegőrzés őszig vagy tavaszig. A guba halmozódásától függően. Aztán ha elég akkor gyűrűzés + hf síkolás, hogy nagyobb legyen a kompresszióviszony, esetleg ft. köszörülés+csapágyak de csak ha kell. A komp. az enyémben tudomásom szerint 8,2:1, ezzel még talán 86 oktános benzinnel is lehetne menni. Mivelhogy mindig 95-össel járok, akkor már legyen jobb a hatásfoka.
Természetesen bádogolás is lesz nehogy megint valami része szétrohadjon, aztán meg szobrászkodhatom újra.
Azután még a kuplungot kéne cserélni mert meg-meg csusszan. Elvileg ezekkel a változtatásokkal még pár évig elszalad. Komplett festést már nem kap többet, mert az most 3 éves rajta. Fékrendszer volt már cserélve, a csillapítók még jók.
Nagy felnit tutira nem kap, amik most vannak rajta (6 küllős opel lemezfelni14x5,5) talán kiszéllesítetem befelé+ pogácsa (azt a zsernyák nem látja). Régebben volt rajta 14x7es de nem tetszett a rend őreinek, az ugyanis kifele volt széllesítve. Akkor kaphatna nagyobb kerületű gumikat és kevesebbet fogyasztana. Versenyló már úgysem lesz belőle. Meglátjuk.
Az opel bütyköstengely álltalában hány 100.000 km-t bír?
A festők el vannak röppenve manapság... én a piros GSImet fogom tavasszal fujatni, egy eszméletlenül komoly festővel. Van némi ismerettség, de az összeg szerintem igy is 250 fölött lesz akrilból.
Persze a minőségnek ára van... itt már nem én fogok gittelni :)
Máskülönben nem tartott sokáig összeütni a vasat.
Saccra 3 hónap alatt végeztem mindennel. Lakatolás könnyen ment... gitteléssel vért izzadtam, ez tartott vagy 2 hétig. Festővel 1 nap alatt megcsaptuk.
Azért többesszámban mondom, mert itt is jelen voltam, és az orromból 48órán ár festéket fujtam. :)))
Ja... meg motor+váltócsere volt 1 délután.
Ja... ugy délután, hogy 17h-kor kezdtük el, és 2-re végeztünk :))))
Most lepadlóztam:-) Nekem a festő anno a komplett festésért metállal majd 200.000 et mondot mert a metálfény az drága, ezért nem azzal lett lefestve. Ami a trehány munkákat illeti én is megfigyeltem, hogy amit magam csinálok az meg van rendesen. Álltalában a "szakemberek" kilóra dolgoznak. Tisztelet a kivételnek. Képet, hááát nem tudom, nem vagyok rá büszke ahogy most kinéz. Anno elekezdtem áttalakítani az elejét ikerlámpásra, aztán kopp, aztán megint ikerlámpa csak akkor már nem voltam ott és nem egészen úgy sikerült ahogy szerettem volna. közben készülőben volt rá egy spoiler előre. aztán az is abba maradt. Építkezem. közben 1-2 kisebb nagyobb kipp-kopp. szóval most olyan Paraszttuninggányolmány-nak néz ki. Mennyi Időben van neked?
A kocsi húzása nem biztos hogy komoly gond, elképzelhető hogy csak egy futomüállitás kell neki,de azért érdemes átnézni.
A nivopálcával ne foglalkozz, semmi baja nem lett ettől a kis malőrtől a motorodnak.
Az én dizelemmel az előző tulaj ugy járt, hogy 5liter helyett ugy 2.5 volt csak benne,mert nem belevaló volt a nivopálca.
Vannak agyas emberek :)
Szóval semmi gond, ők lementek a kocsival igy vagy 200000 km-t, és nem lett baja.
Ha nagyon erölteted a motorfelujitást, akkor én részemről csak 1 gyürüzést javaslok, 1x már tulestem egy ilyenen még egy korábbi opellal.
1.6-os moci evett 1000km alatt 1 lityi olajat. Gyürüzés után 15000 alatt csak 3 deci fogyott belőle, és ez a 3 deci 60000 km után sem növekedett.
Ráadásul ez árban sem komoly.
Gt témával kapcsolatban, ha jól tudom, akkor más is különbözik, nem csak a kompresszio. Asszem más a hengerfej, vagy talán a vezérmütengely.
Egyébként azt mondják, hogy 0.8mm még egészséges sikolás a hengerfejből.
Máshonnan viszont azt hallottam, hogy a megnövekedett kompresszio jobban igénybeveszi a csapágyazást, és ha már fáradt, akkor hamar megadja magát.
Egyébként ha mindent megkap a motorod, akkor simán elketyeg 4-500000 km-t is akár a teljes generálig, hiszen a 2.0 a legmegbizhatobb opel mocik egyike.
És kérdezted még a Dizelem költségeit...
Elmondom ugy nagyjából.
Lakatolás+anyag: 10000- (A lakatos haver, ugyhogy csak anyagköltség volt.)
Már körvonalazódik a kocsim sorsa. Úgy néz ki megmarad (hatásotokra). Már 2 éve volt körbelakatolva de akkor az alja elmaradt, sajnos. Alapjában véve a leírtakon kívül némi oldalra húzás idegesít még benne. Sajnos a lakatolás+friss festés után 3 hónappal találkoztam egy kivilágítatlan koszoshátú kamionnal tükörjégen. A vadi új akumulátorom bánta nagyon a dolgot meg a hűtő meg a lemezek stb. azóta jobban húz oldalra. A gumik viszont átlagosan kopnak.
Meghát őszintén bevallva volt olyan is mikor megnéztem a nívópálcát csak a legalja volt olajos. mindez 2x fordult elő. Ezért tartok tőle, hogy nem lesz elég csak a szelepszimeket cseréllni. Szerintetek a csak gyűrűzés dugócsere nélkül megoldás lehet?
Másik olvastam egy német asconás www-n, hogy volt egy ascona GT nevű modell is. Namármost ha jól láttam ill. olvastam, akkor ebben a külömbseg csak a kompresszióviszonyban ill. a kati hiányában volt, így lett a 114 paciból 13x.
Azt kérdezném ,hogy mennyit kéne leszedni a hengerfejből ahhoz, hogy csak 95össel tudjam járni. Most elvileg 91es is mehet bele, de ez 1996 óta csak 2x fordult elő. Akkor már ha lehet csócsáljon kevesebbet ugyanannyi gázpedálállásnál.
ha ez a motor megkap mindent mennyit tud futni a GJ-ig?
Fiúk van egy 87 es Asconám. 2i katalizátoros. 250e van benne. A motor kb. 2000 kmenként belaffant 1l olajat. A felső dekninél is nedvedzik rendesen, az olaj. Most valami egyéb probléma tarkítja a képet, néha leáll a 2. esetleg a 3. henger is (főleg alapjáraton de fordulatban már o.k. a múltkor viszont fordulatban sem akart menni kb. 15km-n keresztül). Amúgy megy elég rendesen és nem füstöl a kipuf már belülről sajnos fekete. Természetesen a hátulja már rohad. A bal hátsó rugó mögött épp hogy még egyben van a segédváz vagy mi a túró. A rugók alatt már restaurálva lett.
+ van még egy rakás apróság.
Nagy kérdésem van. Ti ugye restauráltatok asconát. A nagybátyám kevés kilométert futott 1200 -es Zsigájához képest ez még mindig pikk pakk egyben van (erőáttvitel).
Most mit csinálljak vele? Hagyjam széttrohadni-kopni, vagy motorgenerál +heggesztés. Jelenleg építkezem úgyhogy nem nagyon vagyok eleresztve. Adjatok lécci tanácsot. Mibe kerülne a 2es variáns. Másik kocsi leghamarabb 2 éven belül jöhet szóba. Szivem szerint megcsinállnám de sajnos ennek a piaci értéke mifelénk max. 120e Ft. de akkor balek aki megveszi. Másrészről viszont meg nagyon egyben van. Segítsetek dönteni, plííz. Várom a válaszotokat.
Asszem egy húron pendülünk, én is amit lehetett legyártattam műanyagból, első sárvédők stb. stb. Sajnos nekem nem sikerült 890kg alá vinni a vasat. A sok extra megdobta a súlyt :))) Ha c20NE motorod van C20NE dugókkal akkor szedess le 1mm-t a hengerfejből csodákat tesz a sűrítési viszony fölmegy 9,2-ről 10re. Nyomatékba hihetetlent dob rajta és fogyasztásba majd 1 lityit lehoz ha nem taposod szét. Ha 150 lóerőt akarsz akkor szerezz egy 18E hengerfejet + vezérműtengelyt (296 fok)+ szívócsövet a dupla pillangószelepeivel és dobd rá, viszont gyártass hozzá vastagabb hengerfejtömítést. Milyen váltót teszel alá? R25 vagy sikerült 1.8 Rekord váltót szerezned? Nekem tennap este állt össze a vas. Csak "úgy" elmentem éjjel kocsikázni a városba majd azt vettem észre hogy 150km-el több van benne mint mikor elindultam :))))) Sok sikert a vashoz én a régi "csótányok híve" vagyok.
"Én részemről, ezt a "boritsuk szét" hozzáállást szeretem! ;)"
Én is mint látod:) Most még korai stádiumban van a gép, homokfujva lett lealapozva, aztán amikor a lakatos barátom ráér, nekiesik..kilincsek lefalaz, lökösök helyét eltüntet, ilyesmi.
Moci az C20NE, SEH tengely+sikolás meg amit még házilag lehet okosítani..kb 125-130LE.
Autó teljesen kicsontozva marad ilyen jellegü beltérrel: