Szerintem a "miért kellett repülnie" ebben a fórumban egyszerűen hülye kérdés. Miért kell repülnie bárkinek?
A múltkor belém jött egy harmincas férfi. Nem karistolt meg, ehelyett a merőlegesen parkoló autómba (melyben még benne ültem) teljes gázzal beletolatott, mintha üres parkolóhely lenne ott. Nemrég meg hátulról belém jött egy másik, az is nagyjából ilyen korcsoport, én megálltam a torlódásban, ő meg mögöttem nem. Elvegyük minden 30-40 közötti taknyostól a jogosítványt?
A néni pedig nagyon visszafogottan és udvariasan reagált azzal a felhorkanással.
" is rendelkezik annyi felelősségtudattal, mentális kontrollal, hogyha nem érzi magát 100%-osnak akkor nem bemutatózik."
Zoli! Ezzel nem értek egyet. Apám agydaganatos volt, egy repülő ismerősöm sztrókot kapott; mindkettő alkalmatlan a vezetésre, viszont az önön mentális kontrollja nagyon nem tudja. Állandó közelharcot kellett vívnunk, eldugni a kulcsokat, eladást hazudni autóról, stb. stb. És a pilóta ismerősöm aki alig tud már járni, hülyeségeket beszél, az orvostól azt kérdezi folyton, mikor repülhet már. És tudod mi az érdekes? Általános álláspont, hogy az orvos nem vonatja be a jogsiját, mert nem tesz jót a gyógyulásának!
Egy bizonyos kor felett bármikor beüthet egy kis érelzáródás, kicsi infarktusocska, amit észre sem vesz senki - de kihat az ember reflexeire, döntési képességeire. Ami akkor látványos, és fontos, mikor tized másodpercek alatt kell dönteni, és nem horgászás és sörözés közben. Egy ilyen hirtelen állapotváltozásra 50 fölött esély van, 70 fölött pedig nagyon nagy, ami jelentős kockázati tényező, amivel sajna számolni kell.
Nem horkantak fel. Mert sajnos elképzelhető; így akarta végezni.
Van egy nagyon kedves ismerősöm, 55 alatt. Egy kisebb daganatot vettek ki a fejéből, felépült, normális életet él. Aki nem ismeri, annak nem tűnik fel hogy volt gondja. Engedték vezetni, évekig hibamentesen vezetett. Egyszer több hónap után találkoztam vele: kórházban volt. Azt mondja 6 autót tört össze...
Mesélte, hogy látta, hogy piros a lámpa, és hosszú kocsisor fékez előtte, nyomta is a féket, de az autó csak ment tovább. Szakértő szerint az autó hibátlan volt. Az agya gondolta hogy nyomja a féket, de ez nem jutott el a lábába .-/.
Szerintem ez nem kor függő, meg feltételezném hogy aki ennyi idősen műrepül nagyközönség előtt azt sokkal keményebben vizsgálják orvosi alkalmasságin, és saját maga is rendelkezik annyi felelősségtudattal, mentális kontrollal, hogyha nem érzi magát 100%-osnak akkor nem bemutatózik. 60 év repülési múlt sok mindenre megtanít...
Én is erre gondoltam, nem mertem hozzászólni mert felhorkantak volna, de egy pilóta élete a repülés. Oké de 77 évesen mit akar bárki "vigéckedni" ilyen veszélyes sportban.
Bár Besenyei Pétert is inkább féltem (pedig ő még a 60 előtt van), a francnak kell bűvészkedni (bohóckodni) a levegőben. Sétarepültessen másokat, maradjon a fenekén :D
OFF Schumi-t se díjaztam amikor 40 felett a huszon évesek közt próbálkozott "király maradni" mégegyszer. Igaz sajnos nem a sportja lett a veszte... :(
RIP a pilótának. Csak azt nem értem, miért kellett 77 évesen repülnie? Vagy így akart elbúcsúzni az élettől és félt kórházi ágyon elköszönni az életétől - 60 év repülős múlttal? Sajnálom.
A napokban jó néhányunk szeme láttára állt ki egy idős bácsika a parkolóból, jól végigkaristolva a mellette levő autót. Fel se fogta, hogy történt valami - rossz dolog - és ment tovább. Jó hangosan kimondtam: "70 év felett mindenkitől elvenném a jogosítványt!" Erre felhorkant mellettem egy idős néni :O...
70 év felett már pár perc alatt is történhet olyan az emberrel, hogy fel sem fogja, baj van s éli tovább életét. S ha valaki jelzi, s kérdőre vonja, azt mondja: "1 hete volt dokinál, minden rendben volt - mi a probléma?"
"Az al-Kaida terrorszervezet állhat a maláj gép eltűnése mögött – írjaaz Independent"
"Egy maláj szakembert idézve az Independent azt írja, hogy egyes tagok bevallották, hogy terrorakciókat hajtottak végre, de tagadják, hogy közük lenne a maláj gép eltűnéséhez."
Ja........ és nagyon csönd van arról az olajplatformos munkásról, aki még az elején mondta, hogy látott egy lángoló seggű repülőt elhúzni a feje fölött.......
Tippem szerint az U-2n nem ADS-B transzponder van, (hülyén nézne ki az ellenséges légtérben), ezért az irányítás nem tudott tuti magasságot. Más kérdés, hogy ezesetben gazdátlan primer jelként azonnal át kellene dobni a katonai 3D radarokhoz, és kijótt vo,na +20000 méter, és visszaszólnak a polgáriaknak, hogy ez nem a ő asztaluk. Az információ átadásnál lehet az említett eddig nem tapasztalt hiba.
Ha tényleg hiba, akkor az történt, hogy az U2-es útvonalát megkapta a rendszer, csak a magassággal nem számoltak, így keresztezni vélték a polgári járatokkal az útját.
Bár ez túl amatőr hiba lenne, úgyhogy én azt gyanítom, hogy ezzel csak magyaráznak valami olyasmit, ami miatt elrepült ott ez az U2-es és a többi repülő csak zavarta volna a fotózást.
Mondjuk a számtant még gyakorolhatná egy kicsit a művelt firkász. (Bár a gép 20 kilométer magasan repült – ez legalább kétszerese a polgári gépek repülési magasságának)
Hozzáteszem, nálam ez a baleset teóriát erősíti csak, 2 tonna ismeretlen elektronika, 2 mázsa akksi, ha ott valami nagyfrekis elektronikában - netán katonaiban - bennemaradt a villany és "elsült" a raktérben, az kinyírhatja a fedélzeti elektronikák 90%-át.Ráadásul ha el is durran és kigyullad pár kiló lítium akksi, akkor az nagyon game over.
Most azon gondolkodom, amit pár hete láttam egy videóban.Egy meteorológus szúrta ki egy felvételen, hogy valami viharnak a közepe(keletkezési pontja?) egy szigeten van.Egy szép vortex képződmény volt, azt mondja, hogy tutira mesterséges dolog.
Hátha egy ilyen kütyüt síboltak éppen el a maláj gépen?:)
A konteók lényege, hogy egy rakás elektromérnök ült a gépen, akik high-tech fejlesztésben voltak benne, s volt még a gépen 2 tonna elektronika, plusz 2 mázsa lítium akksi. Az, hogy a fuvarjegyre mit írtak, az más kérdés, a rádióalkatrész csak annyit jelent, hogy valami elektronika, s így a vámtiszt el is hiszi, hiszen nem ismeri fel mélyebben. Az biztos, hogy 2 tonna ismeretlen high-tech elektronika volt a gépen, akksikkal, mérnökökkel.
Sokkal kevesebbért is öltek már meg sokkal több embert...