Ha figyelmesen végigolvasod, itt nincs benne, mivel ennek a balesetnek köze sincs a magyarokhoz. Ez ruszki baleset. (és tényleg nincs benne. Egy másik 85-ös igen, de annak meg semmi köze Érdhez)
A magyarokhoz csak annyi köze van, hogy az akkor kialakult lincshangulat miatt magyar katonákat hoztak hirtelen, akik körbevették a baleset helyszínét, és az ott ténykedő ruszkikat.
1982.09.09-én Székesfehérváron baleseti helyszínelői + vizsgálói továbbképzést tartottunk a Fejér + Tolna + Komárom megyei rendőrség ilyen beosztású állománya + a BSZV + az ÉPFU + a három VOLÁN + a Posta + a MN....+ ...................baleseti helyszínelői számára.
Jééé erre még emléxik valaki? 85-ben pont tornaórán voltam a gimiben az udvaron, amikor lezuhant az a MIG. Ha már úgyis futni kell, akkor úgy cirka fél óra alatt átfutottunk a baleset helyszínére, mivel olyat még sosem láttunk. Annó keresgéltem a neten erről a balesetről, de nem nagyon találtam semmit.
Valahonnan onnan eredeztetődik az orosz gyűlöletem, de ez nem az a topic. :)
Repülőgép szerencsétlenséggel kapcsolatban viccesen Érdet emlegetni szerintem azért kicsit morbid.
(Ahogyan vasúti témában Szajolt, vagy busz/vonat témában mondjuk Mohorát...)
-------------
Pár évig tartottam baleseti helyszínelői tanfolyamokat, baleseti helyszínelői tovább képzéseket.
Bizony pont az ilyen helyszíneket emlegettük legtöbbet.
Sőőőőt.
Pontról-pontra elemeztük.
------------
Érd és a zsiguli ponyva pont akkor jött elő, amikor a repülőgép szerencsétlenséget, egyes elvarázsolt olvtársak, nem műszaki vagy vizsgálati kérdésként kívánták felfogni, hanem gondolat híján, összeesküvés elméleteket próbáltak itt terjeszteni.
Ahogy régi tanárom mondta : Hülye kérdésre, hülye választ kell adni.
---------------
a végére egy nagyon OFF kérdés :
Tudod e, hogy melyik baleset volt az Mo.-n mely a lehető legjobban lett helyszínelve ?
Repülőgép szerencsétlenséggel kapcsolatban viccesen Érdet emlegetni szerintem azért kicsit morbid. (Ahogyan vasúti témában Szajolt, vagy busz/vonat témában mondjuk Mohorát...)
Ezeket az eseteket a bulvársajtó fújja fel, és alapjuk a brit igazságszolgáltatásnak a gyógyíthatatlan világközepe mániája. Bármely brit bíróságon bárhol a világ közepén történt eset miatt (elévülés nélkül) fel lehet jelenteni, és bármely bíró ez ügyben hozott előállítási döntését a brit rendészeti szerveknek mérlegelés nélkül végre kell hajtani, ha csak a királynő előzetes kegyelembe nem részesíti a delikvenst. (Ami nem valószínű.) Ez nem ítélet, csak a bíró fenntartja magának a jogot, hogy ezt ő döntse el.
Ha én feljelentelek téged Londonban, hogy belerúgtál a macskámba, és vállalalom a perköltséget, akkor a bíró dönthet úgy, hogy xx.yy.zz napon neked meg kell előtte jelenned, amit a brit rendészeti eszközöknek minden jogos eszközzel biztosítani kell. Akkor ettől te körözött állatkínzó vagy?
Begin tényleg nem mehet Anglia környékére sem, mert meghalt. Amíg élt, és hatalomban volt, kénytelen volt Nagy Britanniába menni nemzetközi tárgyalásokra, és ezt a britek kénytelen voltak tűrni, mert a Dávid király szálló felrobbantásának ügyét a brit bíróság már letárgyalta, és csak a konkrét elkövetőket ítélte el, az ideológiai hátteret adó Irgun vezetőit nem. Már pedig a brit jogrend szerint akit egy bűnügyben egyszer felmentettek, azt új bizonyíték esetén sem lehet újra bíróság elé állítani.
Én az apukámmal voltam kinnt, de már nem kiskorúként :-) Mi észrevettük, -pontosabban apum észrevette- az átellenes oldalon elporzó tűzoltókat. Eléggé ráállt a szeme, igaz aktívan "csak" sportrepült. Pápán sorállományú szerelőként szolgált, bár volt a Monostori "pk-ja" is reptáborban :-). A repnapon emlékeim szerint a Mészáros testvérek (egyikük valamikor 2000 környékén zuhant le kecskéden K. Attilával) és Tar Imre is kinn volt, talán tőlük származott a pilcsi rosszul létéről szóló üzenet. Mi akkor csak az elporzó tűzoltókat vettük észre.
Abban egyetértünk, hogy nem volt feltűnő jele a havariának, a többség szerintem sem vette észre. Nekünk ezügyben szerencsénk volt.