Nagy megtiszteltetés, hogy öt és fél (5 1/2) év után másodszor is hozzászólsz a topichoz.
A hivatkozott motorolaj benyomását keltő tárgy, semmilyen a csomagoláson, dokumentáción jelölt autógyár elfogadásával, követelményével nem rendelkezik. Méltatlan a gépjárműved műszaki színvonalához.
Ismerősi körben idősebb autókba használják olcsósága és közeli elérhetősége miatt a Mannolt. Részemről egy Golf II 1.6 TD-be az 5W40 Elitet, és nekem bevált.
A szakmában jártasabbak majd javítanak ha nem jól tudom, de nagyjából ugyanarról az olajról van szó, időrendben Protection Formula, New Life, majd annak utóda az FS megnevezéssel a 0w-40-es olajuk.
Ha előtted rakják fel a hologrammot, az még egyáltalán nem jelenti, hogy az olaj nem gyári.
Hozzánk is érkezik olyan (neves) olaj, amit bár az importőr számláz, de a volumen miatt direktben érkezik a gyártó üzemből.
Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a gyártó országban nem használnak hologrammot, az a magyar importőr saját projektje, és így azt mi borítékben kapjuk, nekünk kell felragasztanunk. Ezt egyszerre képtelenség megtenni, nincs annyi szabad munkaerőnk (ha volna, szégyellnénk magunkat a vacak hatásfok miatt). Sajnos így előfordul, hogy véletlen kibontanak a kollégák olyan kartont, amit nem kellene (még nincs rajta a hologramm). Ez elég nagy hiba, de a világon semmi köze nincs ahhoz, hogy az olaj a flakonban full eredeti.
Van olyan, hogy a fiókban vannak az importőr címkéi... egy ismerős járt úgy, hogy előtte ragasztották fel a zárjegyet.
Ebből nekem az jön le, hogy a hivatalos importőrön fizikálisan át sem mennek az olajak, a kiadott címkéket meg arra a kannára ragasztja a kereskedő, amelyikre akarja.
Az importőr így spórol a címkézésen és a termék raktározáson. A kereskedő meg simán árulhat szürkeimportos olajat...
" ... vásároltam az Unix-nál 4 literes Castrol Edge FST titanium 5w30-ast, de nem volt rajta hologram. Lehet hivatalos disztribútornál hamis olaj? .... "
Meglepődnék.... :((
Gondolom ott volt a műanyag kupak alatt a zárófólia, azt a hamisítók (mindeddig) nem tudták reprodukálni.
a probléma ezzel a mondattal az, hogy egy országos hálózat milliárdos forgalommal sem volt megbízható forrás, akkor egy webshop mitől lenne tuti? és nem a konkrét webshopról beszélek, de akkor mi a tuti? az, hogy te ebben bízol az remek, de anno sokan abban a mai napig működő hálózatban is bíztak...........
A lentebbi infók alapján - itt a fullszint vagy sem - merült fel a kérdésem, hogy mivel tud többet, illteve többet tud-e a Motul 8100 Eco-nergy 0w30, mint a hasonló Mobil 1 Fuel Economy 0w30?
Mert már épp arra gondoltam, egyszer kipróbálok egy ilyen Motult, csak most nem tudom, miért fizessek érte 10-30%-kal többet (azt már meg sem merem kérdezni, hogy mivel tudnak ezek ketten többet az Eurol Ultrance VA 0w30-nál közel dupla áron...)
pontosan mondva ezen helyeken készülnek az eredeti castrol olajak PONT (ezt te tudod, én hiszek neked). moszkva mellett meg meg talán éppen decemberben kapcsoltak le egy hamisító bandát, akik havi 4 milliárd ft értékben pancsoltak márkásnak hitt olajakat. úgy 3-4 éve itthon is egy országos alkatrészkereskedő lánc terítette be az országot hamis castrollal. számomra nem derült ki, hogy saját szakállukra megkerülték a castrol hungáriát, vagy ott sem stimmelt valami, de valahogy volt a polcukon elég hamis olaj (el tudom képzelni, hogy csak kapzsik voltak, és olcsóbban vették a hamisat, amiről azt hitték igazi) ugye a végfelhasználónak meg az a minőség számít, ami a motorba kerül.
Na azért az mégis csak elgondolkoztató, hogy a tavaly frissen beleöntött C... olajtól szinte azonnal megváltozott a motor hangja (csúnyább irányban) és a most a két hete beleöntött olajtól (nem C...olaj) meg nem történt ilyen. De az eddig éveken át használt C... olajjal sem volt ilyen, csak azzal amit tavaly cseréltettem és bizony bárhogyan is szépítjük, Lengyel csomagolású volt az olaj!
Na de részemről a témát lezárom, mindenki maga dönt milyen olajat használ. Én a saját esetemet írtam be ide, nem akartam sugallni semmit de rébuszokban meg nem lehet ezt leírni.
"semmi bajom nem volt a Castrollal, az utolsó cserét kivéve, ami tavaly februárban volt" "Valami nem volt oké, mert a motorhang is megváltozott" "azt mondta a forgalmazó, hogy ezeket már a lengyelországi lepárlóból és telephelyről/palackozóból kapják." "mint közismert Lengyelország az olajhamisítás mekkája"
Milyen más összefüggésben került elő az utolsó megjegyzés, ha nem az előzőekhez kapcsolódva? Attól, hogy nem írtad le, egyértelmű az utalás, hiszen a hozzászólás teljes tartalma arról szól, hogy legutóbb hogy jártál a Castrollal -> nem volt rendben -> Lengyelországból jött -> Lengyelországból jönnek a hamis olajak is.
Azt meg már unom leírni, hogy a motor hangjának megváltozása semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy a betöltött olaj minősége milyen. Ez pont akkora tévhit, minthogy sokat futott autóba sűrűbb olajat kell tölteni.
Elég nagy gondolati szabadságot jelent azt sugalmazni, hogy a tök hivatalos lengyel Castrol-dealertől hamis zug-Castrol jön Magyarországra.
Szerinted hol írtam én ezt?
Egyébként csak zárójelben (én cseréltettem már olajat Németországban, hivatalos ford szervizben, Castrol Magnatec A5-őt és annak a színe érdekes módon bíbor piros színű volt. Rá is kérdeztem akkor a szervizben, hogy miért ilyen a színe, mert addig előtte zöld színű volt. Válasz:- így színezik a gyárban, hogy ezzel is jelezzék az eredetiségét, az előző zöld szín lett bíbor pirosra változtatva). Na most amit én tavaly vettem, az a szokásos aranybarna színű volt, de meg is változott tőle a motorhang. Bár ezen is volt hologrammmos matrica. Volt rajta magyar nyelvű leírás, 9-es számjeggyel kezdődő vonalkód, a flakonon ott volt a töltési idő és a flakon azonosító száma is, ezek mind-mind a Castrol eredetiségét hivatottak megerősíteni.
Ezek ellenére amint tapasztaltam, más lett, csúnyább és kerregőbb a motor hangja.
Az osztán igen. Nem lehetne, hogy ezeket a félinformációkra épülő képtelenségeket inkább ne terjeszd?
- Lengyelország úgy jön képbe, hogy a Castrol Hungária bezárt, és úgy egy éve a lengyelországi regionális központ látja el a magyar piacon is a márka képviseletét. SLX-350 tudna erről bővebbet mesélni.
- Elég nagy gondolati szabadságot jelent azt sugalmazni, hogy a tök hivatalos lengyel Castrol-dealertől hamis zug-Castrol jön Magyarországra. - "viszont mint közismert Lengyelország az olajhamisítás mekkája" - ez egyáltalán nem közismert, sőt, eléggé légből kapott. - "Megkérdeztem a boltot ahol vettem (formula3000 kft)" - ez ugyanaz a cég egyébként, aki évekig futtatta a magyar piacon a szlovák cégét, amely 20%-os áfával árulta a magyar készletét a magyar piacra, szlovák számlával, ami full illegális és meglehetősen tisztességtelen versenyelőnyt biztosít egyébként. Nyilván ő az egyetlen full hiteles forrás a témában.
Meg nem bántva senkit, aki Castrol olajat használ. Én is ezt a márkát használtam évekig, miután az autóm garanciális ideje lejárt. Garanciában 3 évig Mobil1-et tett bele a szerviz.
Csak azt akarom mondani, hogy semmi bajom nem volt a Castrollal, az utolsó cserét kivéve, ami tavaly februárban volt. Valami nem volt oké, mert a motorhang is megváltozott. Megkérdeztem a boltot ahol vettem (formula3000 kft) és ott azt mondta a forgalmazó, hogy ezeket már a lengyelországi lepárlóból és telephelyről/palackozóból kapják. Addig előtte az angliai gyártású volt és a Hannoveri tranziton keresztül kapták.
(viszont mint közismert Lengyelország az olajhamisítás mekkája)
Köszönöm az információt! Már csak arra lennék kíváncsi, hogy amit én használok az PAO alapanyagú, vagy "valódi szintetikus" olaj. Mondjuk attól, hogy kiderülne hogy nem "valódi szintetikus" nem váltanék, mert elégedett vagyok vele.