Igen értelek, de a Veterán újság egy ügyesen megszerkesztett olvasmányos folyóirat. Emlékeim szerint soha nem állította magáról, hogy szakkatalógus, elég hamar unalmassá is válna, egyszerűen csak amit érdekesnek tartanak, azt bemutatják benne. Szerintem ebben a cikkben most nem erőltették a "full" gyáriságot csak a szépen megmaradt állapotot akarták bemutatni.
Ha már Daciás vonal, szerintem a Zoli taxi Daciáját amibe lassan a korabeli fellelhető Magyarországi extra belekerül egyszer lehet szintén érdekesnek fogják találni, én szívesen fogom azt is elolvasni.
A díszkarika nem Wartburgé. A rádió akár még a Merkúr telepen is belekerülhetett. Ezeket természetesen meg lehetne említeni a cikkben. Aki komolyan restaurál egy adott típust az többféle irodalomra és infóra támaszkodik.
Igen, de a Veteránban bemutatott kocsik mint "referencia minta" szerepelnek. Az a 311-es Wartburg díszkarika elég feltűnő. Engem ez zavar.
Ezen felbuzdulván én is berakathatom oda a gyári, originál sötétkék 120-asunkat a lapba - némileg mostanra felextrázva - hogy így vettük át 1989 novemberben Győrben a Szérüskert utca 2-ben. Az utca népe ez alapján azt fogja gondolni, hogy anno gyári alufelnivel, nelásskiráccsal, szériában fejtámlás ülésekkel és fordulatszámmérős műszeregységgel hozták be a Skodákat a rendszerváltás előtt. Pedig ez ferdítés. Legyünk már tárgyilagosak. Írja meg a Veterán, hogy mi az eltérés a Merkur állapothoz képest!
Díszkarika, antenna a szellőzőrácson, erősen lelógó kipufogócső, jubileumi embléma a díszrácson, váltógomb, rádióbox, körülbelül ennyi a mérleg egyik serpenyőjében...
DE,... ha módod lesz rá akkor nézd meg élőben ezt az autót, beszélgess a tulajdonossal és az összes eddig felsorolt "hiba" jelentéktelenné fog válni hidd el. Ez mind bőven belefért a nyolcvanas évek egyébként jó gazda által rendkívül megvigyázott autójának csinosítgatásába. (Szerintem)
Szia, Apukám kb. 1981-ben jegyeztette elő a Dacia 1300-ast. Közben típusváltás lett az 1310-re, így kb. 1 évig nem mozdultak a MERKUR-nál a sorszámok. 1 év (v. talán kicsivel több) után értesítettek, hogy lehet érte menni Debrecenbe, mivel Egerben laktunk. A típusváltást követően 1310-ből Magyarországra fűzöld színűt és vajszínűt hoztak, nagyon kevés sötétkék színűt. Több hónapnyi várakozás után mentünk a sötétkékért, ekkor 1983. június volt, így lett a rendszám KL. Egyébként állítólag a sötétkék színűnek nagyobb volt az előállítási költsége és azokat Romániában terítették. Apukám mesélte, ahogy hazavittük, napokon belül volt olyan aki több pénzt ígért, mint a vételár volt, csak övé lehessen a sötétkék Dacia 1310-es. Örülök ha segíthettem egy kis infoval:)
A cikkben elöszőr 83 megjelenés szerepel majd pár sorral lejjebb 82 es.Láttam hazai 82 es 1310 est. A kormány még a kétküllős fazonú volt benne. A szellőző rács alatt még volt kéder is úgy mint az 1300 nál. Más különbség nem tűnt fel.
Lehet,hogy a rendszám alapján mégis 83-as colt az átvétel (és KH-75-55 a rendszám),mindazonáltal használtautós portálokat böngészve találtam 82-es magyarországi 1310-eseket.
Érdekes,amit mondasz,mert én a TX-TLX vonal magyar megjelenését 85-re lőttem be.Legalábbis jómagam még nem láttam 84-es trapézszellőzős Daciát,ami nyilván nem jelenti azt,hogy nincs,csak az átmeneti szériát picit hosszabbnak gondoltam.
Még egy dolog:ez az átmeneti széria csak ilyen műszerfallal készült? Mert feltűnt,hogy ezen a km-órán még nincs napi km-számláló,a TX-TLX-eken pedig ugye már volt.
A mienk még 1300-as, 81 májusi átvétel (TN-). Abban az évben jött a családba még egy, kicsit később (TU-), az is 1300-as volt, korallpirosnak mondták, tehát hasonló mint a mienk, de élénkebb, kicsit sötétebb árnyalat. Annál későbbi 1300-ast nem láttam. Ami nekem gyerekfejjel feltűnt: más volt a dísztárcsája, olyan, mint az első, sűrű rácsos 1310-eseké.
T-s rendszámmal soha nem láttam 1310-est, K-val 1300-ast. Nagybátyám 1310-ese már lehet, hogy 83-as volt, (KU-), '82-es Merkur prosiban 1310-es szerepelt, '84-es 1310-es (GI-) szintén volt látókörben, de az már vastag hűtőrácsos, C oszlopon kis szellőzős volt, szélességjelzők nélkül.
Én is megvettem az említett újságot,és a cikket olvasva feltűnt,hogy 1983-tól említik az 1310-esek hazai megjelenését (Romániában,ha jól tudom,már 1979-ben megvolt a sajtóbemutató).Ami fura,hogy az unokatestvéremék vajszínű 1310-esénél nekem 82-es csepeli átvétel rémlik.
Megköszönném,ha valaki feloldaná ezt az ellentmondást,mert ilyen szinten sajnos nem vagyok otthon a Daciák világában (csupán egy TLX-em és egy Renault 18-asom volt eddig,ami közeli rokon).
Szia, köszi az érdeklődésed, ahogy írtam az autó jelenleg Apukámnál vidéken van (Heves megye), én Bp-en lakom. Ha ismét lent leszek nála, akkor kérésed szerint tovább fotózok. Apukám már nem tudja a mai technikát kezelni. Ha addig is további kérdésed van írjál, vagy add meg a tel.számod. Köszönöm.
Az 1310-es a legszebb Dacia-legalábbis nekem.Szerintem nagyon jól wgyesíti az R12 phase2 TS-ének fekete hátfalát és a phase1 hosszú rácsát a C-oszlopon.
Szórt purhab szigetelés. A vastagságát szakember határozta meg, de ennél lényegesen vastagabbra is készülhet a megrendelő igénye és persze pénztárcája szerint...:-)
A sárvédőt egyelőre nem tudtam felpróbálni, türelmet kérek. Kicsit sűrűek ezek a napok még akkor is amikor úgy tűnik van egy kis szabadidőm...
Két éve készült ez a lemezgarázs pár (6 autó elfér benne), aminek egy óriási hibája, hogy a mennyezet téli időben gyakran annyira párásodik, hogy az alatta tárolt járművek és egyéb dolgok szinte esőben megázottá válnak. A mai napon egy tényleg csodálatos hőszigetelési módszerrel azt hiszem ezt a problémát sikerült megoldani.
Mindenkinek tanács, a lemezgarázsoknál számítani kell a födém párásodás problémájára, ezt vedd figyelembe mielőtt a legolcsóbb árajánlatot elfogadod garázsépítésre!!!!!!!!!!!
Bár mostanában sajnos nem sokan szólnak hozzá a fórumhoz, de azért többen is olvassák, akik kedvelik a típust...így biztosan hamar sikerül olyan új gazdát találni, aki hasonlóképpen fogja szeretni mint Önök. Nagyon szép színű ez a Dacia, köszönjük a fotókat.
Ha még néhány fotót becsatol, motortér, ülések, az segít az állapot megítélésében, akkor bátrabbá válnak majd a kérők a "menyasszonyjelölt" megszólításához.
Keresgéltem a neten Dacia-gyűjtőket és így bukkantam rátok…
Van egy 1983-as évjáratú sötétkék Dacia 1310 autónk, mely összesen 14 évet volt használva.
Első tulajdonosok vagyunk, 1983-ban MERKUR telepről vásároltuk.
2000-től a műszakija lejártával, rendszám leadásával garázsban leállítva, egyébként mindig garázsban tartott volt.
145e km-t futott.
Az üléshuzata még az eredeti sötétkék plüss.
Balesetes nagyobb törés nem volt. Kisebb koccanás volt a bal első ajtaján, amit akkor megjavíttatunk, továbbá az elöl lévő lökhárító jobb oldalán.
Nyilván felújításra szorul, de semmiképp nem szeretném, hogy bontóban végezze. Remélem lát valaki ebben az autóban valami fantáziát, reménykedem bennetek gyűjtőkben…
Jelenleg vidéken garázsban tárolva, ahogy a fotókon látjátok le van takarva, azonban 17 év pihenésben nyilván poros, stb.
Egyelőre ezeket a fotókat tudom mellékelni, ha valamelyikőtöket konkrétan érdekel, kérem jelezzen vissza és a részleteket megbeszéljük. Köszönöm.