Nekem van wifis, és Bluetoothos is. A wifis stabilabban és hamarabb kapcsolódik. Az androidos torque app képes mindkettővel kapcsolódni, nekem Windows Phone 8 van, erre és applere a lejobb a wifis. Próbáltuk. Windows Phone 8-ra van ingyenes wifis, és Bluetooth-os app amivel törölni is lehet. Nekem ezek voltak a főbb szempontok.
Kódkiolvasóból bluethoot-os típust érdemes venni (mobil eszközökre írt programok nem minden esetben hajlandóak wifin kommunikálni az eszközzel még ha látszólag a program támogatja is a wifis kapcsolatot). Ezen kívül figyelni kell a hardver verziószámra is, lehetőleg már 2.1-es legyen, ne 1.5-ös.
De ha egy kicsit vágod a műszaki témát, rendelsz magadnak egy obd2 elm327 nevű kütyüt, wifiset, és okostelefonnal simán tudsz majd kódot olvasni és törölni. Nem nagy befektetés, én Kínából rendeltem 2400 HUF-ért, és már az első kód olvasásnál megtérül, mert egy kódolvasás-törlés 5000 HUF! Érdemes ezen elgondolkodni. Nekem 100%-ig bevált. Ez a kütyü segített a másik autómon megspórolni "nem hazudok" száz ezreket. A sztori röviden, mindenféle hibaüzenetet kaptam a műszerfalra, beleértve az adagolót, légtömegmérőt, esp/asr abs,tempomat, automata kézifék, részecske szűrő, ezek meghibásodását írta egyszerre, kiolvastam, fórumoztam, és arra jutottunk, hogy rossz az üzemanyag minősége, az autóm azt nem szereti, járjam ki, és tankoljak shell prémium dizelolajat. Ha ez sem segített volna, (de ez volt a baj), akkor ki kellett volna cserélni a féklámpa kapcsolót, ami kb 5000 HUF! De a shelles gázolajjal azóta semmi baja a kocsinak. Ennek ellenére kíváncsiságból elgurultam szervizbe, 9000 HUF-ért megmondták, hogy a részecskeszűrőm tiszta. (Ezt én is tudtam.) De simán lehúzhattak volna több százezerrel. Szóval nekem meg érte befektetnem.
Nekem volt olyan amikor eltünt, visszajött, ez akkor volt mikor másodjára romlott el a kopogás érzékelő. Most megint világít, szintén kop. érzékelő, kitörlöm, de 5 km és visszajön. De a normális működését nem befolyásolja. Indul nem szaggat nem rángat, nem fullad, nem ingadozik az alapjárat, nem áll le stb. Csak világít a check lámpám.
Többen írták ezt a villogást. Nekem soha nem villogott. Első cheklámpa kigyulladás az EGR szelep meghibásodása volt, aztán 4 év után indult nehezen, és füstölt is, elvittem szerelőhöz, és EGR, vezérműtengely jeladó, főtengely jeladó, kopogás érzékelő hibákat olvasott ki. Ekkor sem villogott a lámpám.
SZIA. 134000-km nél 2-alkalomal volt ilyen probléma. Mind 2-esetben a vezérmű tengely jeladó ment tönkre. De ahogy a kolléga írja ha minden működik normálisan, nyugodtan mehetsz vele.Persze mi előbb csináltasd meg.
Nekem 4 évig mégegyszer leírom, 4 évig világított a lámpa, hibamentesen működött a kocsi, 4 év után kezdett makacskodni. A szerelőm azt tanácsolta, amíg indul nem szaggat, nem füstöl nem áll le, nem ingadozik az alapjárat, addig nincs gond. 4 évig nem is volt gond. szóval 40 km simán belefér, ha a fent említett hibák egyike sem szerepel Nálad. Amúgy erre az esetekre vettem egy motordiagnosztikai hibakód olvasót, és magam olvasom, és orvosolom a hibákat. Ha szabolcsi vagy még segíteni is tudok neked ebben ingyen és bérmentve.
Nekem a gátló alsó részén lévő szilent kopott el, az kopogott. Bontóban vetten 200 ft-ért 4 db-ot, válogassak melyik jó, és kettő jó volt a négyből. Ilyen is van. Egyszerű megnézni, hátulról benyúlsz a gátlóig, és megmozgatot előre hátra, jobbra balra, fel le.
Sziasztok! Jön a tavasz es kell négy új nyári gumi. Mivel a kocsival kapott kemezfeknikre ősszel új téligumi került arra gondoltam négy használt alufelnit szerzek és arra mennek a nyári papucsok.
Az lenne a kérdésem, biztonságosan milyen ET-vel lehet használni a Kaloson egy kommerszebb 6x14-es vagy 6x15-ös felnit? A lemezfelnim mérete 5x13 ET 45.
Meg kéne vizsgálni, hogy a nyomást megtarja e leállítás után az üzemanyagrendszer. Lehet a visszacsapó szelep ment tönkre /bár az nem valószínű/ vagy az oda csatlakoztatott flexibilis cső repedt el. Nálam ez volt a bibi.
Én várnék még a felső holtpont jeladó (főtengely helyzetérzékelő) cseréjével, mert az Opelommal úgy jártam, hogy hibásan írta ki a jelzést, és ráadásul hiába volt jó, mégsem felejtette el a hibát. Azért adta a hibajelzést, mert nehezen indult az is, pont a hűtővíz hőmérséklet jeladó volt rossz.
Én vettem egyet az Opelhoz, úgyhogy most van hozzá tartalék.
Mi volt a hibajelenség ami indokolta a cseréjét? Csak a MIL lámpa hibakódja, vagy valamit észleltél is? Általában hidegen beindul a motor ha rossz az érzékelő, és meleg motornál nem szokott működni.
Köszönöm a másik hozzászóló nevében is, ugyan ezzel a problémával írtam én is a topicba! Annyi fejlemény van, hogy reggel elmentem szerelőhöz, rádugtuk gépre és a holtponti jeladó cserére szorul....! ha ez lenne a jelenlegi legnagyobb gondom, már boldog is lennék...! de nem ez! sajnos ott is kellett maradnia a kocsinak, mert az odafelé úton a jobb első fékem befogott...és kb szénné égett :) :(
Úgyhogy új holtponti jeladó, tárcsa és betétek, valamint az abs jeladót is megnézi....! már előre fáj a dolog :( de ha kell az autó, kell az autó...nincs mit tenni! Egyébként azt mondta, hogy így hirtelen ránézésre rendben van!
Jah...meg még egy stabilizátor pálcát is kicserél...!
Valószínűleg a gátlónak a szára koppan. Ez több dolog miatt is lehet. Nekünk után gyártottnak rövidebb volt a tetején a menet....lényeg.... a tetején lévő alátét, meg nem tudom mi van rajta, lötyögött.
Azt szeretnèm tőletek megkèrdezni hogy mi kopoghat a 13 èves Daewoo Kalosom hátsó futóművènèl, főleg rossz úton. Apró ütèsszerű kopogó hang. Gondolok a lengèscsillapítóra mint hibaforrásra vagy a hátsó lengőkar szilentblokkjára. Szerintetek? A válaszokat előre is köszönöm!
A nehéz indulás azért is szokott lenni, mert a hűtővíz hőmérséklet jeladó elfáradt. Egy új kb. 2500-300 forintba kerül.
Helyileg a trafó alatt található. Egyszerű a cseréje.
Kipróbálhatod hogy ez-e a baj, úgy hogy megméred egy műszerrel az ellenállását a jeladónak,és helyette a csatlakozójába beledugsz egy trimmer potit, ami 100 ohmmal nagyobbra van állítva mint a jeladó ellenállása. Ha simán beindul, akkor a jeladód hibás, cserére szorul.
De durva....pont ez történik most az enyémmel is....füstöt (még) nem véltem felfedezni, de a nehéz indítás ugyan így megvan. Általában harmadszori indításra már jó és utána szuper minden. De az első indítás...1-2 mp és leáll a kocsi...másodszorra is általában...harmadszor pedig megy, ahogy kell! nem értem.....! neked mikor jelentkezett először a dolog? az enyém 1.2-es
Motorzajt legegyszerűbben drágább és jobb minőségű motorolaj adalékkal tudod csökkenteni, nagyon minimálisan, de észrevehetően. A másik költségesebb eljárás, az autó alvázának zajszigetelése bitumenes szigetelő lapokkal. Ez esetben ki kell belezni rendesen a verdát a műszerfal aljáig.
A másik kérdésem pont erre vonatkozott volna, hogy 100 feletti tempónál már igencsak fel kell hangosítani a rádiót, és hosszú úton csak jobb lenne csendesebb motorzaj. Persze, tudom, hogy ez a több milliós autók területe már, de mégis van valami módszer az utastérbe kerülő zaj csökkentésére? Gondolok pl. motorháztető belső felének és egyéb kritikus helyeknek valamilyen anyaggal bevonására, stb.