Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kolcsar Creative Commons License 2014.01.15 0 0 64829

Én arra irtam mielött komolyabban belemerülsz,és mint sokan a fél autót kicserélik otthon,mert a szomszéd ezt mondta ahaverja azt mondta nekik ugyan ez volt a hiba,és kicserélték jó lesz!!

De ezt már hobbybol is megcsinálhatod kocsma helyett:))

Amiket csináltál az legalább értelmes dolog volt!

Előzmény: masterflash (64827)
legcsi Creative Commons License 2014.01.15 0 0 64828
Sziasztok!

A problémám ,hogy darál a hátsó fékem fékezéskor szerintem mindkét oldalon,az autót is rázza rendesen üzemi és kéziféknél is. Szerelő cserélte a munkahengereket,dobokat,pofákat első körben.Már utána is ez volt a gond.Azt mondta,hogy vacak a pofa és kicserélte.Ezután is ez a helyzet áll fent.
Mi lehet a gond? Anyaghiba,vagy szerelőhiba? Köszi
masterflash Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64827

Miért kezdtek olyat belemagyarázni abba, amit mondok, ami nincs benne??

Nyilvánvaló, hogy ha nem tudok jól körülhatárolható hiba okot találni, akkor nem fogok elrohanni a Cromaxba, és lesz, ami lesz alapon bevásárolni  EGR szelepet, lamdaszondát, gyújtáshidat, főtengely jeladót.

Ésszerűen olvasok, és kérdezősködöm, tavaly augusztusban vettem használtan, nagyjából azóta informálódom és nézelődök rajta, meg alap dolgokat megcsináltam.

Olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, gyertyacsere, hátsó műanyag dobbetét beszerelés, váltózár beszerelés, amiket megcsináltam én , még fékbetéteket kell cserélnem, de az csak tavasszal.

Vezérmű szett lett cserélve, azt nem vállalom be itthon, mert a két év teljes garancia 60000Ft-ért nem alternatívája az összetört motornak.

De miért rohanjak minden szirszarral egyből  7-8e Ft-ért motordiagnosztikát csinálni, mielőtt az itthon elvégezhető ésszerű dolgokat nem jártam végig?

EGR, fojtószelepház, alapjárati motor kimosása petróleummal  ráfért, mert volt vagy 2mm vastag lerakódás az alapjárati motoron, és a fojtószelep ház is elég sáros volt.

Alapjárat 1500-ra pörgetése teljesen elmúlt, közben előkerült a repedezett üzemanyag nyomásszabályozó vákuumcsöve, csere anyag volt itthon az elődből, ez a művelet a fojtószelepház, EGR kiszerelésével együtt négy órámba került.

Megszűnt az erőtlenség indulásnál, nem rángat a motor melegen alacsony fordulatokon gázadásra.

Szerintem a 13l-es fogyasztás is megoldódott, de ezt majd a következő tankolásnál meglátom.

Ha nem sikerül 8-9l alá mennie a mostani használati szokások mellett, akkor tényleg nincs más hátra, mint a szerviz.

De tényleg baromság ezt végijátszani? Ha ezt szervizbe viszem egyből, azt 20 alatt megúsztam volna?

Így meg  150mm cső, 2ld petróleum, 4 óra munka.

Ja és csak olvasni kell, hogy hogyan fizetnek ki szakszervizekben úgy százezreket, és a fórumban keseregnek azon, hogy két napig jó volt, de megint előjött. Mindenféle jeladó, lamdaszonda gyújtáshíd cserebere után, mert a szerviz is csak találgat. Lásd totálkár rejtett hiba bújj elő című cikkét. Tanulságos olvasmány volt nekem is.

Előzmény: kolcsar (64824)
masterflash Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64826

Mi a motorkód?

 

Elszakadt az ékszíj, vagy csak csúszik, ha jár a motor?

A generátort szíj nélkül próbálod tekerni, és úgy nem megy, mert akkor beállt, ha rajta van a szíj, akkor a főtengelyt is forgatnád, az meg elég nehéz lenne kézzel.

Mi lenne, ha csinálnál fényképet és beraknád, hátha okosabbak lennénk?

Előzmény: Maki1971 (64825)
Maki1971 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64825

Sziasztok!

Tudom nem ez a Corsa B reszleg, de valahova kellett irnom help ugyben. Oda ritkan erkeznek valaszok ahogy neztem. A legnagyobb Opeles forumba nem enged irni.  " művelet elvégzéséhez sajnos nem rendelkezik a szükséges jogosultsággal." 

Szoval egy 96-os, 1.2-es benzines Corsat B-t hajtok. Mar nem karbis valtozat. 22 nap piheno utan a repterrol megerkezven, inditas utan hatalmas fust tort elo a motorterbol. Azt hittem extra tuzijatekkal koszont az uj ev. 

Sajnos szereloi tapasztalatok hianyaban a kovetkezoket tudom elmondani az autorol. A toltes lampa vilagit mint allat. Nana, hiszen az ekszij elfustolt viszont az auto konnyebben megy :) Ejjel a sotetben inditaskor szinte semmit nem lattam a motorterbol, de masnapra kiderult a turpissag. A kerdesem kovetkezo lenne: Amennyiben csak ekszijat kell cserelni, mit/miket kell lebontani hozza? Ugy neztem nagyon kicsi helyet hagytak a mernokok ilyen mukalatok elvegzesehez.

A generatort izombol megprobaltam elforgatni, de meg sem nyikkan.  Mit kene neznem rajta? Kezzel el kene tudjam forditani? A szereles eleg nehezkes lesz. Csillaggarazs, minusz -2, -4 fok ahol lakom. 

kolcsar Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64824

Nem hiba kiolvasást kell csinálni,hanem diagnosztikát!!!!

Amibe bene van a hibakód olvasás,élöadat megjelenités,értelmezés(normális helyen)

ahogy irták egy üzemanyag nyomást-szálitási menyiség mérés. Szerintem a feleslegesen ráköltött pénzek,idö nem ér neked meg egy normális diagnosztikát,te tudod.Lehet találni nem a sarki kocsmába aki csak hibakódot olvas értelmezni nem tudja,egy korsó sörért vagy kétezerért,az felejtös. De van aki ért is hozzá,és ki is megy lehet találni a neten is ha nem márkaszervizbe akarod vinni,kiszálásal,olyan 7000ft-ért amibe 1 óra munka is van számolva,és megvan hozzá a felszerelése tudása is.És akkor nem kéne mellé fogásokkal kinlódni.De mindenkinek szive joga mire költi a pénzét,és a szabad idejét:))

Előzmény: masterflash (64823)
masterflash Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64823

Igen, ebben igazad van, csak mielőtt a semmire kiadok pénzt egy hibakilovasásra, megteszem, amit itthon meg lehet próbálni. Ehhez információ, ha van hiba, az is, meg ha nincs az is.

EGR, folytószelepház, alapjárati motor kitakarítva, közben észrevettem, hogy az üzemanyag nyomásszabályzó vákumcsöve teljesen szét van repedezve, át is lyukadt a belső réteg is.

Szerintem végeredményében ez lehetett a felelős a magas fogyasztásért a rángatásért és a kormos gyertyákért, de most kicsit várni kell a fogyasztási adatokra.

Előzmény: kolcsar (64822)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64822

Elkéne felejteni ezt a vakitást,hogy kilehet villogtatni.Ha van mit kivilogtatni akkor már nagyob gond van,számtalan esetbe nincs hiba kód,és mégse úgy müködik összeségébe a rendszer mint kéne,ilyenkor,élöadatbol lehet következtetni,és akkor is csak mérésekkel lehet megbizonyosodni.De ha van tárolt hiba kód amit kilehet villogtatni akkor is érdemes kimérni a hibás egységet,mielött beruházna drága pénzen,mert lehet,kábel gond,csatlakozó gond,vagy egy másik jeladó ugyan értéken belüli,de mégse jó értéket adó jele ami meg bolonditja a rendszert,ez is sok estbe csak élö adatból következtethetö.

Előzmény: masterflash (64821)
masterflash Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64821

Ez egy g astra, és ebben nincs olyan ikonos kis lámpa, de megnéztem a fatrét, az ugyanez az évjárat, abban sincsen ilyen ikon.

A gépkönyvben meg is van csillagozva, hogy nem mindegyik típusban van.

Bovdenes a gázpedál, ezért ha működik, akkor a csatlakozó 5-6-os lába működik, a gázpedál benyomásos módszer nem. De megpróbáltam azt is, nem megy.

Tehát akkor ennek villognia kellene akkor is, ha nincs hiba, ha lehetne ilyet csinálni vele!?

Előzmény: vezeték (64819)
B.GY Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64820

Ez a módszer csak elektromos gázpedálos Astránál működik.Szerintem az X-esek még bowdenesek

Előzmény: vezeték (64819)
vezeték Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64819

Úgy értelmezem,g astráról van szó,de ennek elnentmond,hogy nincs "villáskulcs lámpa".

Gázpedál teljes,és fék lenyomása egyidejűleg,utánna gyujtásráadás.Írtad,hogy nincs autóba állított villáskulcs embléma,de hátha villogni kezd valami.

 

Előzmény: masterflash (64800)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.14 0 0 64818

Mielött bármit vennél elöte kikéne próbálni,mert az utóbi idöbe a még a clon (csajna)

Op-Com-ok se viték az X14NZ,és az X14XZ kódos motorokat.

Előzmény: masterflash (64817)
masterflash Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64817

1999-es évjárat.

X14XE

Van értelme ehhez venni valami műszert OP2 vagy mit emlegettek!?

Előzmény: 409 (64816)
409 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64816

Ha a 6-os lábat testeled (akár egy próbalámpán keresztül) és nem történik semmi a gyújtás ráadása után, (nem villog a MIL) akkor az az autó nem vilogtatható. (miután azt nem tudjuk, hogy mikori)

Előzmény: masterflash (64815)
masterflash Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64815

Miért akarnék villogni azzal, hogy gépészmérnök vagyok!?

Csak már azonnal felmegy a pumpám azoktól a homároktól, akik egy nem szerelő által feltett műszaki kérdésre rögtön azt a választ adják, hogy vigyed szerelőhöz!

Erre nem vagyok kíváncsi, azért, mert a számítógép előtt ülő elméleti főokos nem tudja elképzelni, hogy vannak olyan emberek, akik némi célirányos műszaki információ után meg tudnak oldani bonyolultabb feladatokat, még ha az nem is a szakmájuk.

Ezért írtam, hátha rájönnek, hogy nem cukrász vagyok, és talán össze tudok kötni leírás alapján két érintkezőt a diagnosztikai csatlakozóban!

Csak nem tudom, hogy minek kell történnie ezután, ha nincs hiba, mert ezt a fajtát nem ismerem, mert az előző autóm nem ilyen volt, azon már tudtam!

Ebből van elegem itt a fórumon, hogy olyan emberek adnak semmit sem érő tanácsot, akik a TV távirányítóban is szerelővel cseréltetik az elemet.

És nem rád írtam, mielőtt még magadra vennéd!

Az egyik ajánlott oldalt már bogarásztam, és találtam sok hasznos infót, köszönöm a tippet!

Előzmény: kolcsar (64814)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64814

Kis segitség hogy könnyeben találd meg a Novoth Tibit,neki is több alap szakmája van,és tanult tovább http://novothauto.hu vanak fenz videoi,meg Totálkáros cikkei:))

De sorolhatnák még párat,ha hozzájuk fordulsz és nem úgy hogy te gépészmérnök vagy még segitenek is,de lehet találsz beirásokat a másik fórumokba.

Elnézést a villogtatásba nem segitek,mivel nem érdekelt,mert nem használtam 98-óta,azután már a Tech-1,Bosch KTS-et haszáltam vagy elég régen az Op-Com teszter,nem a csajna változatot:))

Előzmény: masterflash (64812)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64813

Gratulálok amit megcsináltál:))

De ahogy félre érteted a dolgot,nem lehülyézni akartalak,hanem csak arra figyelmeztetni,nem kell lenézni az itt lévöket,és nem reklámozni,gépészmérnökséget:))

Azért irtam van itt a fórumba ha nem is az Opel-ba nagyon sok akinek megvan a BME járműgépészeti diplomája,vagy a Györi Szécsényi-böl,és elöször sokan szakmunkásként kezdték,onan tanultak tovább estin,levelezön mert rájötek annó a 80-as évek végén kevés a tudásuk már az akkor bejövö autókhoz,ha benne akarnak maradni a sorba,és fenn maradni nem elsülyedni.Magam példájábol tudom mikor olyan céghez kerültem bejöttek az akkor nyugatinak nevezett kocsik mennyivel volt másabb a Lada,Dácia,akkori Skoda szinthez képest.Mondtam tanulni kéne képezni sokan azt mondták minek azt mig élnek böven lessz a régi verdák aztán azok a szerelök vagy kikoptak,vagy gányolnak,vagy más területre mentek öregkorukra vagy semmi nincs.Én is túl vagyok a nyugdij korhatáron,és mégis érdekelnek az ujdonságok nem akarok lemaradni,csinálgatok dolgokat,azért a szkmába sokan ismernek.Ide leginkább csak olvasgatni néztem be,a Vag-Com,Autódiagnosztika,Autószerelömühely fórumokba vagyok:))

Nézd meg kicsit a http://injektor.hu oldalt,a Besze Sanyi is igy kezdte annó vagy ott van a novothauto név alatt i kollega neki is van a honlapja,ha idöd engedi nézegesd öket:

 

Előzmény: masterflash (64812)
masterflash Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64812

Így van, teljesen igazad van, a főiskolát minden hülye elvégzi!

Mellesleg szerszámkészítő az eredeti szakmám, és dolgoztam is benne, azok meg nem a fakezűségükről híresek!

Nekiálltam beszerelni egy váltózárat a kocsimba itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=300&na_step=30&t=9004268&na_order=

 

Meg lehet nézni a segítőkészséget, minden voltam, csak szép és jó nem, büdös népellenség, elveszem a munkát a cégektől, úgyis szar lesz, elb-majd.

Jó lett?

3 óra és ingyenben raktam be magamnak!:)

 

Tegnap eltört a laptopom töltőkábele a dugónál, lefejtettem a burkolatot, levágtam és visszaforrasztottam a dugót rá, és visszaraktam a burkolatot, a kis dudoron kívül látod, hogy le volt bontva!?

 

 

Tudom, hülye gyökér gépészmérnök vagyok, minden hülye elvégzi a főiskolát, ezért egy csomóan nem alacsonyodnak le odáig!:)

Tényleg nem lehetne, leakadni a másik képességeinek látatlanban történő fikázásáról, és arra válaszolni, amit kérdez, degradáló megjegyzések nélkül!?

Előzmény: kolcsar (64811)
kolcsar Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64811

Elnézést a beszólásért,de nem kéne reklámozni a GÉPÉSZ mérnök mivoltot!

Sajnos találkoztam pár hasonlóval,behozta a szervizbe a BMW-t,és adta hozzá a legépelt utasitást mit kell csinálni rajta.Nem irom le mind a 15 pontot csak az elsöt.

A FÁRADT OLAJAT LE KELL ENGEDNI,ÉS A FELTÖLTÉSI MENNYISÉGNEK MEGFELELÖ BENZINEL FELTÖLTENI AZ OLAJ TERET,BEINDITANI,ÉS ÚGY ÁTMOSNI AZ OLAJ JÁRATOKAT::))

Másik a régi idöbe felhivott minket egy ember,mennyiért veszünk ki két 6-os csavart mert nincs hozzá szerszáma?Mondtuk ha bejön ingyen kivesszük,nem tart sokáig ha nem olyan,hogy beletörik,mondta ingyen nem kéri,egy 100-ast adna rá, másnap jött a Zasztavával,thermosztát cserére,mondtuk mennyibe kerül,erre elkezdett hisztizni,mi azt mondtuk ingyen is kiveszük neki,és megegyeztünk egy 100-asba,ö megnézte a könyvbe azt két csavar tartja,ért hozzá mert gépész mérnök.Mondtuk neki ha ami körülötte van azt kiszedi,és utána feltölti,légteleniti,istenbizony ingyen cseréljük.

Másik két gépészmérnök Opel Kadet 1.6d cserélt vezérmüszijat,szerencsére csak 4db himbát törtek,mivel a dizeleknél a himbák nyak része könyitet volt ha valami gond van ne a motor sérüljön hanem csak a himba törjön.

Azzal együt van sok aki nem reklámozza autószerelö inasként kezdte,de végigjárta az iskolát és közlekedési mérnök lett vagy elektromérnök,és mégis szerel a mühelybe.

Előzmény: masterflash (64810)
masterflash Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64810

Akkor nagy bajban vagy, mert szorgalmasan írogatod a minden információ nélküli kritikáidat!

Ne haragudjál, de elegem van az ezekhez hasonló, hogyan nem fog sikerülni, meg hogyan nem lehet megoldani valamit stílusú hozzászólásokból!

Ha nem tudsz segíteni, vagy nem akarsz, akkor nem ez a te fórumod, ott a politikai topic, az a legjobb ilyen hozzáállás mellett!

Mivel nem vagyok autószerelő, és most cseréltem le az A Corsát, vannak újdonságok a G Astrában, és nem tudom pontosan pár dolog helyét, és pontos szerepét, ezért utána olvasok, kérdezek, és majd az előbbi járműhöz hasonlóan megtanulom.

Lehet, hogy az autószerelők pontos típusismerettel születnek!?

Szerintem egy gépészmérnöknek nem okoz problémát egy fojtószelepház kiszerelése, kitisztítása, és visszaszerelése, ezért meg is csináltam. Ja és az EGR szelepet is kitisztítottam, ez tényleg nehéz volt, ez két autószerelőt is igényelne, mert két csavar van benne!

És képzeld elmúlt a rángatás, igaz vakmerő módon kicseréltem egy olyan elrepedt vákuumcsövet is aminek fogalmam sincsen, hogy mi a szerepe, lehet, hogy gyárilag repedezettnek kell lennie!?

Bár lehet, hogy tényleg buta vagyok, mert nem úgy születtem, hogy tudnám, pontosan mit kellene villognia a hibajelző lámpának, összezárt 5-6-os érintkezőknél!?

Előzmény: Qkorica (64808)
Ordenary Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64809

Biztos tanultak a körzeti orvosomtól. Múltkor felhívtam, hogy itt fáj. Szíveskedjen lehozni, jött a válasz.

Szóval írj egy levelet. Nekem.

Előzmény: Moonclown (64799)
Qkorica Creative Commons License 2014.01.13 0 0 64808

Azt szokták mondani, az a legveszélyesebb, ha a szorgalom a butasággal társul....

Előzmény: masterflash (64807)
masterflash Creative Commons License 2014.01.12 0 0 64807

Na ezt a megállapításodat mire alapoztad?

Ha te értesz hozzá, akkor a kérdésemre adott válasszal többet segítettél volna, ha meg nem értesz hozzá, akkor ne tegyél megállapításokat úgy, hogy semmit nem tudsz a műszaki felkészültségemről!

Előzmény: Qkorica (64806)
Qkorica Creative Commons License 2014.01.12 0 0 64806

Kérdéseid alapján inkább menj el egy szerelőhöz.....

Előzmény: masterflash (64800)
409 Creative Commons License 2014.01.11 0 0 64805

Egyrészt nem mindnek indul a pumpája gyújtásra, másrészt nem tudjuk milyen motor van benne, így az üzanyomás "nagysága" is több esélyes.

Előzmény: bgly (64804)
bgly Creative Commons License 2014.01.11 0 0 64804

Ha ráadod a gyújtást,de még nem indítózol, akkor hallod az AC-t dolgozni.

Ha nem akkor először a biztosítékot, majd a reléjét kell megnézni (jobb A oszlop tövénél), aztán a pumpát,

Persze ha megy akkor sem árt nyomást mérni, kb 3 atm. nyomással kell nyomni a benzint.

 

Egyébként attól, hogy nem volt töltés miért kellene elromlani a szivattyúnak?

Előzmény: Moonclown (64797)
runner 125 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 64803

Sziasztok,

 

Van egy 2000-ben újonnan vásárolt kombi F Astra a háznál. 1.4 benzin (talán 60LE), 230.000km-rel.

Motorikusan soha nem volt semmi gondunk vele, igazi igásló, hétköznapokban használjuk, de sajnos mostanra már elburjánzott rajta a korrózió, pedig garázsban volt tartva folyamatosan.

Nyilván nem kell bemutatni, a legtipikusabb helyeken ütötte fel a fejét; két hátsó sárvédő ív közepe, hátsó ajtón a rendszám fölötti műanyag elem tövében (csak jobb oldalt), üzemanyagbetöltő nyílás jobb oldala, illetve a jobb első sárfogók alatt, hozzáteszem pár éve már le is vettem a sárfogókat.

 

Nézegettem neten, 4-5-6.000ft-tól találtam már javítóelemeket.

 

Kérdésem: vajon mennyiből lenne javítható az említett 5 elem? S, akkor már gyanítom célszerű lenne egy teljes alsó váz és üregvédelem is.

 

Köszönöm!

 

 

sörivóvagyok Creative Commons License 2014.01.10 0 0 64802

Köszönöm a ÚRNAK aki felhomályosított, hogy az ajtóban lévő kábelkötegnél van a hiba.

(annak aki LÁTATLANBA 30000 f t - os javítást mondott, na annak NEM KÖSZÖNÖM!)

Előzmény: sörivóvagyok (64791)
409 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 64801

Jobb lenne előbb üzanyomást mérni. Amúgy, mint a többinek is, a tankban van a pumpa.

Előzmény: Moonclown (64799)
masterflash Creative Commons License 2014.01.10 0 0 64800

Szeretném kivillogtatni a hibakódot az X14XE motorból.

 

Átolvastam már egy rakás leírást!

Összekötöm az 5-6-os lábat, hallom, hogy járatja az alapjárati motort, de a kis motorblokk embléma nem villog, csak folyamatosan világít.

Akkor az mit jelent, hogy nincs hiba?

Nem kellene ennek valami olyat villogni, amiből látható, hogy üzemkész a diagnosztika?

Ja és nekem nincs benne olyan lámpa amin autó van egy villáskulcsal.

 

 

A kartergáz szellőztető szelepet merre kell keresnem?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!