Én vettem egy HD márkájú univerzális 2 ablakos szettet múlt héten, a futár tegnap hivott hogy holnapra fog ideérni a csomag. Szerintem meg is próbálom beszerelni majd. És ha megvagyok vele beszámolok az eredményről. Ha kell videót is tudok majd késziteni. Egyébként vaterán vettem 14990 + szállitási költség volt az ára. Miskolcig összesen 15980-ba került ha jól emlékszek.
A termosztátház fedelében van egy "O" gyűrű gumiból, annak kell ott lennie csak, illetve ha az egész házat cserélted, akkor egy papír/klingelit tömítés van a hengerfej és a termosztátház között.
Na végre beszereztem a termosztátot. De még mindig nem tudom, hogy kell e hozzá valami tömítőgyűrű, vagy bármi más, mert még a boltos sem tudott segíteni. A zéger gyűrűt is az skf-ből kell beszereznem.
Szóval kell még hozzá valami, még mielőtt mégegyszer szétszedném?
Nem azért írtam, hogy rosszabb autó lenne a Fabia, mint a Felicia - hiszen a modernebb mindig jobb. Viszont az elmúlt évek tapasztalatai, amiket a saját bőrömön tapasztalok - ezt támasztják alá.
Ezek típushibák, ha ki vannak javítva akkor remek társ lehet a Fabia. Még ha az elektromos ablakemelő mechanikája el is törik néha :)))
2002-ben öszze rongyoltam a feliciám egy elém forduló 190-es merci miatt.
nekem frontból gyűrődött neki a bal oldali c oszlop és a kerék+kerékjárati ív területe.
a merci c oszlopa 20cm-el tolódott el a beseje felé.
nálam a váltónak a tartója elrepedt, de a motor nem ment el.
Karosszériás cimborám javította meg a Vicha-lehrnél. azóta több mint 150.000km lett vele megtéve és se a gumik sem egyéb más nem kopik minden normális az autón.
ill. egyedül a motorháztető "A" oszlopi sarkait nem tudtuk a gyári szintbe húzni. így az1cm-el van a eredeti álapot alatt.
én csak ajánlani tudom mindenkinek Huszár Janit Miskolcról.
A mienk 1,2-es 40 KW os jószág! Szerencsére anyámék teljesen alapot vettek, tehát még szervo sincs benne! :) De mi egyáltalán nem mondhatunk róla rosszat! Nagyon jó kis kocsi, és megy mint állat! Jobban megy mint az én Feliciám az biztos!
De amúgy én az enyémet jobban szeretem! Lágyabb a lengéscsillapítása, és szerintem a Felim jobban fekszi az utat éles kanyarokban jobban tapad!
Ettől függetlenül mindekttőt szeretjük! ;)
Apropó! Valaki találkozott már folytással a Feliciájában? Nekem 1,3-as 40 Kw-os a gép, egyszerűen nem megy 130 fölé, pedig akkor is csak 3500-on pörög, de nem tudom feljebb tornászni! Találkozott már valaki ilyennel?
Annyira csak nem rossz az! Én is Fabiát vettem volna, ha lett volna annyim. Csak modernebb, mint a Feli és ennek is volt ideje kiforrni 2001 óta. Nem véletlen lett olyan népszerű az eladási listákon. Érdemes megvenni főleg ha a kiszemelt példánynak nincsenek nagyobb bajai és nem kell túl sokat ráfizetned. Ki kell próbálni! :D
Ugyan a Fabia masszívabb autó, mint a Felicia - sokal több nyűg is van vele. Nem attól kell félni, hogy elkezd bárhol is rohadni, hanem attól, hogy az elektronika a legváratlanabb pillanatban megadja magát. Ennek legnagyobb előfordulási esélye az egynégyeseknél van ugyanis a kábelezések annyira pocsék minőségű szigetelésel vannak legyártva, hogy a szálak eloxidálódnak a szigetelés belsejében. Ez általában a megszűnő kormányszervó vagy a ki-kivillanó olajnyomás, esetenként a nem mutató kilométeróra szokta jelezni. Rossz esetben ki kell cserélni a fél motorház kábelezést.
A szervópumpa is meg szokta magát adni, a zárak pedig a hátsó ajtókban úgy halnak meg, hogy se kívülrő, sem pedig belülről nem nyithatóak. Az ajtó belseje fémlemezzel van lezárva, ami jó esetben csavarozva van, rosszabb esetben rá van szegecselve. A hátsó ajtók konstrukciós hiba miatt be is ázhatnak, aminek következtében medence alakul ki az első ülések alatt.
A spriccoló csövek pedig kemény műanyagból készültek, amelyek szeretnek szétpattanni a hidegtől - telenyomva vízzel a csomagteret.
Ha pedig van egy kis baleset a kocsi elejével, amitől nem is törik össze csak max a két első lámpa, meg a hűtőmaszk - az érzékeny légzsákvezérlő képes kinyitni minden légzsákot, így a belső kár meghaladhatja a kocsi értékét...
Adott a Feli ami nálunk most második szaladgálós autó , sima nem metál színű. A sárvédőívről lepattogzott a festés a fémig. Fényezőhöz nem vinném mert a sok egyéb hibája van körbe, akár az egészet lehetne fújni.
A sárvédőt én lefújnám töltött autófesték spray-vel, alá valami alapozó hogy ne rohadjon túl hamar.
Valaki intézett már ilyen "állagmegóvó" fújást?
Ha jól tudom ezek az egykomponensű festékek, kevésbé ellenállóak. Ha ráfolyik benzin akkor valószínűleg az oldja, ha jól gondolom. Esetleg érdemes volna lelakkozni is? Egyáltalán spray-ben van színtelen lakk?
Feliciában is vannak ütközéselnyelő idomok,emiatt nem kell aggódni. Azért rohad a hátsó ív (tipikus),mert nem rendes kört ír le az ív,így könnyen megáll a sár a peremén,itt rontotta el a VW,na meg ott,hogy nem tettek bele dobbetétet hátra. Nekünk a Feliben van első dobbetét,filléres tétel volt,és gyári (újonnan vettük a kocsit),egyébként sokat számít.
A Felicia gyártásának idején itthon nem volt elvárás a légzsák,valljuk be,így is a kisebb kerettel rendelkezők vették,és örültek,hogy nem a Swift jutott nekik.
Érdemes megnézni a mobile.de-t,ott alap a két légzsák,és az oldallégzsákok is átlagosnak mondhatóak.
Kollégám balesetet szenvedett egy Fabiával. Egy szemben szabálytalanul előző miatt elrántotta a kormányt, és kisodródott, megpördült, körbetörte a Fabia kombit. Szinte nem maradt ép elem az autón, talán csak a tető. Szépen kirajzolódtak az ütközést elnyelő csövek, szerkezeti elemek az autón, körbe-körbe. Nem vagyok biztois benne, hogy a Feliben is ilyen szintű a védelem. (Nekem még légzsákom sincs, egy darab sem.) Karcolások nélkül szálltak ki az autóból, ami egyébként gazdasági totálkáros lett, a javítás többe került volna, mint amennyit ért volna.
A rozsda tekintetében is, mintha jobb lenne a Fabia. Felit már alig lehet látni ép kasztnival (hátsó ajtó, kerékhjárati ívek, stb.), Fabiát viszont nem láttam még rozsdásat. Gyárilag bennük van a kerékjárati dob, az sokat számíthat.
A motorok esetében nem tudom melyik a jobb választás. Fabia létezik VW 1.2 (3 hengeres kivitelben,) de ebből is van 2 féle kivitel. A régebbi 1.4 motorok meg szerintem a Feli továbbfejlesztett verziója.
Még mielőtt azon gondolkozol hogy hatásfok, meg energia megmaradás, ennek nagyn köze nincs hozzá csak égésjavító hatása van.
A link csak tájékoztató azért tettem be mert itt a nagyja le van írva egyébként rengeteg helyne megtalálható ilyen és hasonló leírása ennek a rendszernek.
na belefogtunk egy érdekes munkába 1.6 felica motror mpi-s immos abs- kormányszervo-légzsák és központi zár átépítése favoritba. Unaloműzésként kis karosszériázással a fokozott hangulat miatt pedig 1,6 motor vezérlése átugorva 8 szelep és egy dugattyú csere.