Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71380

Bizony így történt. Magam is a nézők között voltam, csak sokkal később tudtuk meg mi történt. Akkor fel sem tűnt, hogy nem jött be leszállni a Podva. Mert a gépek jöttek, mentek. Volt aki átment Fahegyre, jöttek máshonnan is besorolni.

Karcsi bácsi kemény vezető, de pilótának is profi volt. Repültem vele néha. S bizony a kemény csávó pilcsik közt is volt respektje. Abból a nagy generációból, ahova Mandl Ernő bácsi is tartozott. Ménesi, Gaál Feri stb.

Előzmény: altset (71378)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71379

Néha te is összeszavakat a kevered?

Előzmény: Münci (71376)
altset Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71378

A Csaszi az 1986-os budaörsi repülőnapon (július 6-án) hunyt el. Mindössze 55 évesen... Én is kinn voltam kiskorú gyermekeimmel, semmit nem vett észre az egészből a publikum. Maga a Po-2 bemutató eleve mindössze 4-5 percre volt tervezve. Bár a podvában ugye nincs FDR/CVR, annyi utólag valószínűsíthető volt, hogy az infarktus kezdetén egyből kifordította a pályairányból gépet és levette a gázt, ami végül így szépen ráereszkedett a nádasra és enyhén orra állt. (Budaörsön volt egy ilyen nevű kocsma is, nem tudom megvan-e még). Csaszi a kaposvári temetőben lelt végső otthonra, Kaposújlakon korábban ő szervezte meg az An-2 nagyjavítást, és egy múzeumon is munkálkodott. Igazi példakép bárkinek, aki botkormányt szeretne rángatni.

Előzmény: Münci (71375)
Hammer Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71377

 Auchan - IKEA - Metró - feltételezem a Metró itt a Dechatlon akar lenni. Az igazi Metro kicsit odébb van

Előzmény: Münci (71376)
Münci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71376

A szórendet néha megkavartam és ismételtem is magam. Bocs!

Helyesen: "Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra," = Konkrétan arra emlékszem

               "szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban" = szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró helyén akkor található nádasban

 

Münci, aki kissé fáradt

Előzmény: Münci (71375)
Münci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71375

Möszjők!

 

Mint Csaszi bácsi utolsó repülésének szemtanúja:

Az öreg egy repnapon mutatott be Po2-höz illő kunsztokat. (Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra, hogy egy kerekes touch and go-kat is csinált) A műsor végén kis magasságon eltávozott a mostani Metró felé. Arra figyeltünk fel, hogy tűzoltó autó(k?) indult(ak) el utána. Apukámnak volt ismerőse a toronyban (katonai légiirányító is volt a helyszínen mert Mi24 és MiG23 bemutató is volt), tőlük tudtuk, hogy a pilótát komoly baj érte repülés közben.

Már otthon, talán az esti híradóban hallottuk a részleteket. A pilóta repülés közben infarktust kapott és meghalt. A gép "magátol" szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban. Közel az autópályához, de annak a reptérhez képest ellenkező oldalán. Emlékeim szerint akkor többen biztosra vették, hogy az öreg -érezvén az eü problémát- szándékosan repült olyan irányon és magasságon amiről a gép "magától" leszállt.

 

Tisztelettel, Münci

RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71374

Fán lógott a lezuhant pilóta hétfő óta – Így menekült meg

 

MTI

 

Utolsó módosítás:2014.05.09. - 07:38

 

Hétfő óta lógott egy fán a Pireneusokban egy lezuhant vitorlázó repülőgép pilótája, akit végül csütörtökön sikerült megmentenie a keresésére indult mentőcsapatnak.

 

A 60 éves férfira a hegység spanyolországi részében találtak rá, Andorrától néhány kilométerre. A szerencsétlenül járt pilóta ejtőernyőjével egy fán landolt, de belegabalyodott, és nem tudta magát kiszabadítani.

 

A francia férfit a légi mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba, de a hatóságok közlése szerint nincs életveszélyben.

 

A pilótát és lezuhant segédmotoros vitorlázó repülőgépét napok óta kereste hét repülőgép és helikopter egy nagyszabású, határon átnyúló mentőakció keretében.

 

 

még1MbR Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71373

A puha nádas lágyan megfogta a gépet a reptér szélén, ha jól tudom.

Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71372

Császár Károly tudomásom szerint a levegőben halt meg leszállás közben, a Podva siklásban ért földet, azért nem sérült meg nagy mértékben.

Előzmény: Miocsó (71370)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71371

Úgy tudom, a budaörsi baleset már a program befejezése után történt.

Persze a műrepülés eléggé igénybe veszi a szervezetet is, bármi történhet.

 

A füstölő kimaradása az normális, vagy esetleg motorhibára is utalhat?  Lehet hogy elterelte a pilóta figyelmét és nem nyomta a botot eléggé.

(Ez meg Nádas Tamásra emlékeztet.)

Előzmény: Miocsó (71370)
Miocsó Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71370

Nem robbant fel.

Füstölt egy ideig, valószinüleg  járt a motor, és utána kigyulladt. Több másodperc múlva.

Talán infarktust kapott az illető.

Hasonlít az eset szegény Császár budaörsi( Po-2) halálához szerintem.

Előzmény: Patreides (71369)
Patreides Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71369

"Akár túl is élhette, végül is sima leszállás volt - csak fejjel lefelé."

 

Akár túl is élhette... egészen addig, amíg fel nem robbant a gép.

Előzmény: taki024 (71363)
XANTIi Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71368

A víz alatti pittyegőt lecserélni nem egy nagy kunszt. Egy teljesen különálló, független, a doboz oldalára felcsavarozott egység. Rendszeresen cserélik is az elemeket és időnként komplett is.

 

A CVR memóriájának az átalakítása már a cucc jelentős megbontásával jár. A mai memó IC-k szinte akármekkora "emlékezetet" megengednének.

A kiszolgáló és táp áramkörök egyszerű sima mechanikában vannak, azokért nem kár. A memóriakártya kerül csak a páncél kapszulába. Annak kell feltétlen megmaradni.

 

Viszont még vannak hagyományos mágneses rögzítők, no azok upgrade-je ilyen mértékben lehetetlen. Új, félvezetőst kell venni.

Előzmény: Surda39 (71366)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71367

:-)))

Előzmény: angyalhentes (71356)
Surda39 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71366
elemes2 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71365

"legyen az emberben annyi önkontroll, hogy ami nem megy, ne erőltesse"

 

5%

Előzmény: taki024 (71364)
taki024 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71364

Tegnap megkaptam :O. Autót szerelni voltam és a műhelyből egy 10 éve nem látott ismerősöm vitt haza - 4 km-re. Anélkül, hogy bármit szóltam volna, azzal ültetett az autójába, hogy: "remélem épségben hazaérünk, és nem félek mellette, mert már ugye 72 éves..." :O  

 

Jót beszélgettünk, s elmondtam a teóriám. Erre a válasza csak annyi volt: " nem a kor számít, az a lényeg hogy legyen az emberben annyi önkontroll, hogy ami nem megy, ne erőltesse..."

Előzmény: Patreides (71352)
taki024 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71363

:-( Nem tűnik öngyilkosságnak. Akár túl is élhette, végül is sima leszállás volt - csak fejjel lefelé. Azt viszont el tudom képzelni, hogy nem is a baleseti traumától, hanem pl. szívinfarktusban halt meg :-( RIP

Előzmény: BJani (71361)
elemes2 Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71362

nyugodjék békében. szépen élt.

Előzmény: BJani (71361)
BJani Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71361

Itt a felvétel a 77 éves bácsi haláláról. :(

http://www.liveleak.com/view?i=8ad_1399263795

Előzmény: RIKA424 (71328)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71360

Ilyen volt Esztergomban a hatvanas évek végén, csak vitorlázóval (R-26S). Hapsikám kimászott a roncsbúl dagadt térdekkel, majd a nagy zajra megjelent anyjátúl megkérdezte: Megjöttem édesanyám, mi van ebédre?

Előzmény: angyalhentes (71354)
sygma Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71359

> Van rá egy húszasom, hogy 65535 láb fölött akartak repülni.

 

Vagy 49 nap után elfelejtették újraindítani a rendszert.

:)

 

-Sygma

Előzmény: angyalhentes (71356)
sygma Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71358

> Megvan mar az elrabolt gep?

 

A gép megvan, csak még senki nem tudja, hogy hol...

 

-Sygma

Előzmény: Anakin a sith (71357)
Anakin a sith Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71357

Megvan mar az elrabolt gep?

angyalhentes Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71356

Van rá egy húszasom, hogy 65535 láb fölött akartak repülni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (71321)
Patreides Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71355

"Azt mondják, ha saját lábadon hagyod el a gépet, akkor a landolás jó volt"

 

Viszont, ha a saját lábadat hagyod el a gépen...

Előzmény: angyalhentes (71354)
angyalhentes Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71354

Azt mondják, ha saját lábadon hagyod el a gépet, akkor a landolás jó volt, de azért ez már határeset.

 

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-27287656

 

Szerencsére csak anyagi kár.

Anakin a sith Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71353

Talan te nem vagy biztonsagos ?? :-))))))

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (71344)
Patreides Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71352

"Fölösleges ilyesmit összehasonlítani"

 

Valóban.

És nem is esett volna szó róla, ha valaki itt nem akarta volna életkorhoz kötni a dolgokat, az egyes egyének egyedileg megvizsgált állapota helyett.

Előzmény: Degeczi (71351)
Degeczi Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71351

Fölösleges ilyesmit összehasonlítani, amikor pontosan nem tudjuk, melyik korosztály mekkora részt vesz ki a forgalomból - de azt mindenki tudja, h a kimondottan idősek ritkán vállalkoznak hosszabb utakra, tehát a tényleges balesetveszély csak egy ismeretlen szorzóval lenne értelmezhető

(ugyanezért hamis a férfi-női baleseti arányok összehasonlítása is, hiszen pont a legtöbb km-t levezető hivatásosak között elvétve akad nő)

 

Az persze nyilvánvaló, h a fiatal, de már magabiztos versenyzőjelöltek nagyobb kockázatot jelentenek - de éppígy azok is, akik nem vesznek tudomást az időskorban alaposan megromlott helyzetfölismerési képességükről.

Előzmény: Patreides (71350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!