A hosszútávos galambok lassabbak(átlagban),de kitartóbbak mint a rövid-közepesek!Mig a közepesek egy 600km-es szembeszeles (vagy szélcsendes,borult,vagy netán épp záporos)nehéz versenyen nem vagy csak épp helyezik magukat addig a hosszútávosok hozzák a tőlük elvártakat!
Amúgy Subi szerint nem a 6-700 nem elég hanem az 500 nem hosszútáv,mint ahogy írta xy 3 úton teljesített 1600 kilóméterrel lett nemzeti hosszútávú bajnok
Subi! Van egy együtt versenyző közösség,50-100-akármennyi taggal. Készítenek maguknak versenytervezetet,azt elfogadják és röptetik. Amilyet a többség akar. Gondolod,ha a többség 1000 km-es utakat szeretne,nem azt röptetnék?
A másik. Közepes minőségű galamb lóf....t se nyer főleg hosszútávon. Kiváló minőségű és kiválóan felkészített középtávú galamb viszont nyerhet 7-800-ról.
A te olvasatodban milyen az a hosszútávra kitenyésztett állomány?
Tudod én egy kicsit másként látom,és hallom a sporiktól!A rövid az legyen rövid, közép az legyen közép ,a hosszu meg hosszú!Mert tudod már egy páran azért hagyták abba a versenyzést(hosszútávon) mert pontosan nem felelt meg nekik az az 500km-es "hosszú táv"!Mert ha jól belegondolsz akkor amit irtál az igaz,és ahhoz jön még az ,hogy hiába tenyésztik ők ki a kimondottan hosszútávu galambokat ,ha egyszerüen egy közepes minőségü középtávu galambbal is nyerni lehet hosszúnak kinevezett közép távon! Nem beszélve ha még van esetleg egy kis hátszél is!És mint irtam ezek az eltolt,lecsökkentett km limitek nem épp a galambászok zömét szolgálják,Még ha ugy is van beállitva!Ezt megint egy olyan dolog ,hogy bizony csak a rövid ,közép távra specializálódott sporiknak lett kitalálva,vagy az ő érdekükben lett kitalálva!Azt vagy követik őket vagy max abba hagyják! Egyébként meg ha jól tudom(de majd kijavitanak)az FCI-nek a km limitjei csak AJÁNLÁSOK!Vagyis nem törvények!
600-ig középtáv is. Az a jó benne,hogy nekem a 2 600-as út 590 így az is belefér a középtávba. :-)))
Meg még az is jó,hogy ide az éveseket is el lehet küldeni,ha szükséges. Ha lenne 4 7-800-as út,sokan bajban lennének,inkább versenyeznének a párhuzamos rövid-középen.
Talán el kellene gondolkodni ezen az 500-as hosszútávon(ami szerintem egy középtáv!)!?Azt talán lenne becsülete a hosszúnak is!Talán pont az FCI-nek köszönhető,ezekkel a nevetséges km limitekkel az hosszútáv elsorvasztása!Tudod (gondolom)te sem ugrasz a kutba,ha az van rá kiirva,hanem kikerülöd!
Belgiumban és Hollandiában is előfordult néhány nagy országos díj, hulladék-dúcokból. Nem csak kicsúszott díjakra, hanem tartós jó teljesítményre is akad példa. Közhely, hogy a dúcnak nem szépnek, hanem jól működőnek kell lenni.
Tovább olvasva!(néha szoktam!)Azért nem semmi!Elméletileg 3 "hosszutávu uttal" (1603km összesen)valaki lehet hosszutávu Nemzeti bajnok!Hová fejlődünk?!?!
Olvasom a Postagalambon hogy a szövetségi kiirásban mi a koeff számitása!Valaki elmesélné nekem ,hogy a dúctáv mint (teljesitmény meghatározó)miért is nem szerepel benne!Mert szerintem dúctáv nélkül megint csak az élversenyzőknek kedveznek!Miért is nem számit a versenyenként megtett (sokszor)+ 100km.Vagy egyszerübben,hogyan is lehet egy kalap alá venni egy Büki meg egy Nagykanizsai galambot?Vagy a Szövetségben ez az esélyegyenlőség?