Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2014.05.11 0 0 71400

A cikk szerint NATO radarokat figyelt és zavart a rusnya vas. Akkor azt nem csak polgári radarok látták......

Kront Creative Commons License 2014.05.11 0 0 71399

a szóbanforgó gép egy IL-18 -as, amin nincs radar álcázó festés és hajtómű kontúr módosítás sem, csak "némi" belső átalakítás és egy függesztett rádiótechnikai konténer (ami miatt IL-20-nak hívják) azaz illene akkora radarképének lenni, mint egy polgári Il-18 -nak, kikapcsolt transponderrel.

Qqberci Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71398

Track-et tud számolni - és számol is - szekunder jel nélkül, magasságot értelemszerűen nem, nem arra van kitalálva. A track alapján viszont az irány és a sebesség adja magát...

Előzmény: RNZoli (71397)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71397

Ezt én sem kétlem, hogy ott lesz egy paca, de tudtommal magasság-adatot a polgári radarok nem mérnek elsődleges válaszjelből. Mi a helyzet a repülési irány és sebesség-méréssel? Ezek kikerülnek a már feldolgozott képre a másodlagos válaszjel nélküli pótty mellé is?

Előzmény: Qqberci (71396)
Qqberci Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71396

Nálunk a Matias "eldob" bizonyos paraméterek alapján plot-okat, de egy repülő szélmalom nem esik ebbe a kategóriába. Kérdés, hogy a Thales mit kezd velük, de hogy a nyers képen ott vannak, az biztos...

Előzmény: Vgyuri (71395)
Vgyuri Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71395
... és lesz belőle egy halvány, adatokat nem tartalmazó folt, amit az elfoglalt irányító talán észre sem vesz, ha a számítógép nem figyelmezteti, vagy valamilyen kezelt forgalmat nem közelít meg. Akkor viszont lesz gond, mert nem tudják a magasságát:-(
Előzmény: Qqberci (71392)
Anakin a sith Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71394

Ez a gep nem latszik a radaron? 

Előzmény: Lexes (71382)
Anakin a sith Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71393

Tudni lehet mar, hol szalltak le a malaj geppel?.

Qqberci Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71392

a polgári légiközlekedés radarjai nem mutatják meg titokban repülő katonai gépet

 

A primer radarnak mindegy, hogy polgári, vagy katonai. Repül - bádogból van : reflektál...

Előzmény: RNZoli (71386)
heted7 Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71391

Szerintem iszonyatosan közönséges, ahogy írnak, és ez felbosszantott.

Előzmény: Törölt nick (71389)
Vgyuri Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71390
Ha sikerül az árnyékban maradni, akkor a katonai radar is cask azt érzékeli, hogy valami nem stimmel a 'jogos' gép méretével, radarképével. De ezt a trükköt csak addig lehet alkalmazni, míg meg nem nézik egy másik radaron, ami más szögben néz.

Viszont ezt az együttállást csak másodpercekre lehet fenntartani, mert az LGT-s gép max. sebessége kisebb, mint a jet szokásos utazósebessége. Kisebb és hasonló sebességgel haladó géppel meg lehet csinálni, ha olyan közel repül a kicsi a nagyhoz, hogy a pilótafülkéből ne lássák. De az utasokért nem kezeskedem:-)
Előzmény: RNZoli (71387)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71389

Miért is?

Az, hogy kötőszó nem lehet a mondat elején, csak népi hiedelem. Kötőszó köthet mondatokat is, és megfelelő kontextusban használata teljesen korrekt.

De mindenesetre a vélt vagy valós nyelvhasználati problémára a "b*sszameg" és a "f*aszkalap" valóban adekvát válasz :)

 

Elnézést kérek az offolásért.

Előzmény: heted7 (71383)
elemes2 Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71388

Lehet, hogy pont ezt tesztelték...? Van egy játékelméleti tétel, amely szerint, ha a "kóstolgatásokra" a másik fél válaszlépésekkel fenyeget, csak akkor éri el a várt hatást, ha a fenyegetés valós. Ebben az esetben a folyamat (kóstolgatás - fenyegetés - kóstolgatás visszaszorulása) stabilizáló hatással bír. Ha a fenyegetés nem valós, akkor viszont destabilizál... egészen meglepő módon ezt az ötvenes években még sikerrel tudták alkalmazni (pontosabban: akkor alkalmazták, az akkori megfigyelések alapján ismerték fel a valós fenyegetés stabilizáló szerepét).

Előzmény: RNZoli (71387)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71387

Ráadásul ha jól értem, ott repült a közelükben. Valószínűleg a svéd gép árnyékában lopódzkodott. Lehet hogy egy katonai radar sem tudta volna megkülönböztetni őket.

Előzmény: RNZoli (71386)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71386

Szerintem a polgári légiközlekedés radarjai nem mutatják meg titokban repülő katonai gépet, ez részben műszaki korlát, részben beállítási kérdése.

Ehhez katonai radar kell.

Előzmény: heted7 (71384)
Lexes Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71385

Tuti, hogy az van a képen?

Előzmény: heted7 (71384)
heted7 Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71384

A 444 hasonló cikke alatt viszont van egy érdekes komment:

" Jonas Brother 3 órája

Nem teljesen értem, ez a gép nem tűnik sem túl picinek, sem túl lopakodónak, hogy nem látták a polgári légiirányítók, azok nem használnak radart, vagy mifasz?

Oké, hogy nem sugároz magáról azonosítójelet, de ez a szemre 40-50m-es vasdarab csak feltűnik a polgári radarokon is..."

 

A kérdés jogos.

Előzmény: Lexes (71382)
heted7 Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71383

"És, hogy mit keresett az orosz gép Malmö közelében, bár nemzetközi vizek felett? Hát a NATO..."

 

B*sssza meg, nem lehetne ezeket a f*szkalap indexes "újságírókat" visszaküldeni egy magyar érettségire?!

Előzmény: Lexes (71382)
Lexes Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71382

Majdnem összeütközött egy svéd Boeing egy orosz kémrepülővel

27 méteren múlt a csattanás. Az orosz kémrepülő a NATO-gépeket akarja zavarni a Baltikumban. Tovább »

forrás: Index.hu

Lexes Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71381

Felrobbant egy hőlégballon Virginiában

Három emberrel a kosarában nekiütközött egy villanyvezetéknek. Nem találják az áldozatokat. Tovább »

forrás: Index.hu

XANTIi Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71380

Bizony így történt. Magam is a nézők között voltam, csak sokkal később tudtuk meg mi történt. Akkor fel sem tűnt, hogy nem jött be leszállni a Podva. Mert a gépek jöttek, mentek. Volt aki átment Fahegyre, jöttek máshonnan is besorolni.

Karcsi bácsi kemény vezető, de pilótának is profi volt. Repültem vele néha. S bizony a kemény csávó pilcsik közt is volt respektje. Abból a nagy generációból, ahova Mandl Ernő bácsi is tartozott. Ménesi, Gaál Feri stb.

Előzmény: altset (71378)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71379

Néha te is összeszavakat a kevered?

Előzmény: Münci (71376)
altset Creative Commons License 2014.05.10 0 0 71378

A Csaszi az 1986-os budaörsi repülőnapon (július 6-án) hunyt el. Mindössze 55 évesen... Én is kinn voltam kiskorú gyermekeimmel, semmit nem vett észre az egészből a publikum. Maga a Po-2 bemutató eleve mindössze 4-5 percre volt tervezve. Bár a podvában ugye nincs FDR/CVR, annyi utólag valószínűsíthető volt, hogy az infarktus kezdetén egyből kifordította a pályairányból gépet és levette a gázt, ami végül így szépen ráereszkedett a nádasra és enyhén orra állt. (Budaörsön volt egy ilyen nevű kocsma is, nem tudom megvan-e még). Csaszi a kaposvári temetőben lelt végső otthonra, Kaposújlakon korábban ő szervezte meg az An-2 nagyjavítást, és egy múzeumon is munkálkodott. Igazi példakép bárkinek, aki botkormányt szeretne rángatni.

Előzmény: Münci (71375)
Hammer Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71377

 Auchan - IKEA - Metró - feltételezem a Metró itt a Dechatlon akar lenni. Az igazi Metro kicsit odébb van

Előzmény: Münci (71376)
Münci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71376

A szórendet néha megkavartam és ismételtem is magam. Bocs!

Helyesen: "Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra," = Konkrétan arra emlékszem

               "szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban" = szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró helyén akkor található nádasban

 

Münci, aki kissé fáradt

Előzmény: Münci (71375)
Münci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71375

Möszjők!

 

Mint Csaszi bácsi utolsó repülésének szemtanúja:

Az öreg egy repnapon mutatott be Po2-höz illő kunsztokat. (Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra, hogy egy kerekes touch and go-kat is csinált) A műsor végén kis magasságon eltávozott a mostani Metró felé. Arra figyeltünk fel, hogy tűzoltó autó(k?) indult(ak) el utána. Apukámnak volt ismerőse a toronyban (katonai légiirányító is volt a helyszínen mert Mi24 és MiG23 bemutató is volt), tőlük tudtuk, hogy a pilótát komoly baj érte repülés közben.

Már otthon, talán az esti híradóban hallottuk a részleteket. A pilóta repülés közben infarktust kapott és meghalt. A gép "magátol" szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban. Közel az autópályához, de annak a reptérhez képest ellenkező oldalán. Emlékeim szerint akkor többen biztosra vették, hogy az öreg -érezvén az eü problémát- szándékosan repült olyan irányon és magasságon amiről a gép "magától" leszállt.

 

Tisztelettel, Münci

RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71374

Fán lógott a lezuhant pilóta hétfő óta – Így menekült meg

 

MTI

 

Utolsó módosítás:2014.05.09. - 07:38

 

Hétfő óta lógott egy fán a Pireneusokban egy lezuhant vitorlázó repülőgép pilótája, akit végül csütörtökön sikerült megmentenie a keresésére indult mentőcsapatnak.

 

A 60 éves férfira a hegység spanyolországi részében találtak rá, Andorrától néhány kilométerre. A szerencsétlenül járt pilóta ejtőernyőjével egy fán landolt, de belegabalyodott, és nem tudta magát kiszabadítani.

 

A francia férfit a légi mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba, de a hatóságok közlése szerint nincs életveszélyben.

 

A pilótát és lezuhant segédmotoros vitorlázó repülőgépét napok óta kereste hét repülőgép és helikopter egy nagyszabású, határon átnyúló mentőakció keretében.

 

 

még1MbR Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71373

A puha nádas lágyan megfogta a gépet a reptér szélén, ha jól tudom.

Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71372

Császár Károly tudomásom szerint a levegőben halt meg leszállás közben, a Podva siklásban ért földet, azért nem sérült meg nagy mértékben.

Előzmény: Miocsó (71370)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71371

Úgy tudom, a budaörsi baleset már a program befejezése után történt.

Persze a műrepülés eléggé igénybe veszi a szervezetet is, bármi történhet.

 

A füstölő kimaradása az normális, vagy esetleg motorhibára is utalhat?  Lehet hogy elterelte a pilóta figyelmét és nem nyomta a botot eléggé.

(Ez meg Nádas Tamásra emlékeztet.)

Előzmény: Miocsó (71370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!