Ha kicsi benne a kompresszio, akkor télen a hidegekben nem fog beindulni.
A gyári érték 32 bar... ennek eugyebár kicsi a valószinüsége.
Viszonyitásképp... ha lecsökken 22-23 barra, akkor -15 celsius alatt ne is reménykedj.
Igazándiból kompressziomérővel érdemes megnézni a motor állapotát, de létezik kézi módszer is, ami egyáltalán nem megbizható. :(
Megfigyelésem szerint, ha az üzemmeleg 1.6D moci nivopálcáját kintebb huzod, akkor jó esetben: Egyáltalán nem látsz füstöt, vagy csak épphogy észrevehetően.
rossz esetben: kékes-fehéres füstöt fogsz látni.
Persze ez csak saját megfigyelés, nálam... előző mocim közepesen füstölt, és -15 alatt nem indult... a mostani egyáltalán nem füstöl, és pöcc röff.
Abban 22-23 bar volt a kompresszio, ebben a mostaniban 28-30 bar.
Hozzá tudnék jutni olcsón diesel asconához, mire kell nála figyelni ha az ember fia meg akarja venni? Nekem most c20ne-s van. A kasznihibákat tudom a többi érdekelne.
AZ ÖSSZES FASZOM TELEVAN EZZEL A SZÁJBABASZOTT BUZI SZAR TETÜ FÓRUMMAL!
HOGY EGY KURVA KÉPET 8X ÁT KELL MÉRETEZNEM AHHOZ, HOGY VÉGÜL NE RAKJA BE, EZ MÁR NEKEM SOK!!!!
Memorial, hívjál fel aztán megdumáljuk!
Az INDEX köcsög szerkesztőgárdája meg elmehet a picsába, hogy évek alatt csak egy ilyen nagy halom híg fost bírtak összehozni forum címszó alatt!!!
Addig is elmegyek, aztán nézek egy helyet, ahol nyugodtan lehet FELHASZNÁLÓBARÁT módon forumozni és nem kell ennyi buzi REKLÁMOT is egyfolytában bámulnunk...
tisztelettel:
gyussszi
akinek a fasza televan, hogy a hozzánemértőket nem tudják már végre lelőni
Az én benzinszintmérőm az úgy kezdte, hogy nem mutatott max állást. most már semmit sem mutat. Marad a számolás. Most éppen az egyik vékonyka visszalevegőztető csövem zakkant meg, van rajta 2 cm hosszú repedés, ha tele teszem akkor odáig visszaürül(megtörtént) és az a drága nedü a por martalékává válik.
Naon kedves vagy Petikém, szinte már meghatóan... :)
No, az üzemanyagszintjelzőről, meg csak annyit, hogy sztem tökre fölösleges! Nekem sem jó már hónapok óta, de kitaláltam a frankót!
Éspedig:
7liter/100km-vel számolva autózok, a csomagtartóban mindig van 5lityi tartalék faszányos műanyag kannában, namármost, ha a fent említett átlaggal számolva közeleg a tankolás ideje, akkor már kezdem magam elszánni a procedúrára (pénzösszerakás, lelkiekben való felkészülés, lemondás bizonyos költségesebb dolgokról), amikor már elvileg tankolni kéne, akkor megcélzom a töltőállomást, és elkezdem telenyomatni...
Ésazakkor annyira jó érzés, hogy sokkal kevesebbet kell tankonod, mint amennyit már egyszer ugye félretettél rá!!
:)
próbáljátokk ki ti is!
Ja, észrevettem, hogy nekem van a műszerfalon a visszajelzőim között egy tartaléklámpa is! Csak nem igazán műxik! Nektek van-é e ilyenetek és ha igen akkor nekem miért nincs és ha nem akkor nekem hogyan lehet?
Nnna remélem világos voltam!
Sztpeti gyere Pestre, mert rettenetesen nagyon mostmár szíjjel leszel csapva!
Javaslatom:
rendezzünk Asconás találkozót!
(mert otthon már kezdenek elfogyni az ürügyek, hogy miért is menjek zülleni!:))
Tegnap elvitték a kocsimat, úgyhogy kiléptem az Asconások táborából. Azért ezt a fórumot olvasni fogom, mivel 8 éves Asconázást nem lehet csak úgy elfelejteni. :)
Más. Maradt nekem 4 db 195/60R14-es gumim, egyik sincs a top-on, de tartaléknak, hátulra jók. 2 db Marangoni, jó futófelülettel, viszont az egyik gumin van egy nagyobb kopás a felületen (állítólag erős fékezéstől), 2 db Fulda Y2000+, kb. 2-3 mm-es felülettel, hátulra elmegy. Ha kell valakinek, akkor szóljon, nekem csak a helyet foglalja. Nagyon jelképes összegért megválok tőlük. :)
délután visszaolvasok, most csak kérdezni jöttem gyussszihoz.
Szóval gyusszikám:
Mit tettél a tankkal az 1.8-ból?
Nagyon kellene nekem a szonda, ami az üzemanyagszintet méri :)
2 vezeték megy rá, kintről kör alaku lemeznek néz ki, és 1/4 elforditással ki is jön a helyéről. :)
Szóval mondj egy árat, amibe belekalkulálod a postaköltséget is, mert az enyémben szétmarta a gázolaj az uszót, és most akkor is felet mutat, ha szarásig tankoltam :)
belegondolva, ki mennyivel állítaná vissza a számlálót? 50-60e-rel semmiképpen, mert az nagyon feltűnő, de ugye 20-30-szal meg biztos.
Tehát: milyen egy motor 160e km-rel (jelenlegi óraállásom) és milyen közel 220e km körül? Biztos nem mindegy: említett füstölés-olajfogyasztás, átlagfogysztás, motorhang, stb.
Kollektíve, nem emlékszünk esetleg egy-két jellegzetes tünetre, hogy milyen volt az autónk 160-, majd 220e km-es korában? Egyébként nekem is hihetetlen, hogy ennyire kevés lenne a motorban, viszont nincs ellenérvem. És nektek?
Egy Asconának a futásteljesítménye, pláne ha '81-es szerintem lehetetlen, lévén ugye 5jegyű a számláló...
Én is így vagyok vele, nem számoltam már, de egyszer már megfordítottam a számlálót, akkor megáltunk és örömködtünk, 99999-ről 00000-re, marha nagy fílingje van!
Szerintem nem. Én is csak onnan tudom, hogy az enyémben mennyi van, mivel megvan az eredeti szervizkönyve, amiben 96-os az utolsó bejegyzés, 160e-s szervízre.
Nekem is az első Asconám egy 83-as 1.6S (90LE) volt. Nekem 200e körül volt benne amikor eladtam, kollegám vette meg, és még Ő is beletett 50-60e km-t, a végén kellett azt hiszem gyűrűket cserélni rajta. Azóta is láttam egyszer a kocsit, még mindig ment. :)<br>
Amúgy annak ellenére, hogy mindig szórakoztatott valami apró hibával, nagyon megbízható kocsi volt.<br>
<br>
Erősen hihetetlen a 140e km 20 éves korban, de lehetnek még csodák. :)<br>
hozzátok képest széria vagyok és nagypapa: semmi tuning + öreges vezetés. 1981, 1.6 SH benzines, automata, de még 10 évig akarom használni a gépet. Mindig is Zsigulink volt, ahhoz képest csúcs ez a járgány. 4. tulajdonos vagyok: '95-ig a precíz német 105e km-t tett bele. Mo.-on 2 évig állt. Helyi zárlat megszüntetése, majd bütyköstengely csere után átlagban 10 l alatt fogyaszt, nem füstöl, jól húz. Szerintem ma már nem gyártanak ilyen autókat. A három sebességes au. váltó miatt max. 120-szal szoktam csak menni, többel nem merek, mert félek, hogy széteseik :-)
- 3 éve vettem 140e km-rel: lehetséges ez egy autónál 20 éves korában? - mennyit bír ez a motor generálozásig (figyelembe véve, hogy az au.váltó kevésbé "rángatja" a motort váltogatásoknál, így jobban kíméli a motort). - milyen kézi váltót lehet rátenni, ha esetleg elromlik az automata? - sajnos Bp-en nagyon elszálltak az árak. Hol lakatolnak olcsón errefelé?
Lementem a garázsba megnézni, és totál igazad van, tényleg jóval nagyobb a cucc mint a képen látható. Mentségemre szolgáljon, hogy 3 különböző szervizben is létömegmérőnek hívták. :)
nem szeretnék kötekedni de ami a te kocsidban van az légmennyiség mérő!!
mert a légtömegmérő az sokkal kisebb nincs benne lapát hanem egy "fütőszál" van benne amit a beáramló levegő hűt és nem csak a mennyiséget de a minőséget is méri ezáltal.
ezért hivják légtömeg mérőnek.
Most jut eszembe, nekem van egy komplett létömegmérőm, ami eredetileg benne volt a kocsiban. Bosch szervízben cserélték, ott azt mondta rá a hapsi, hogy nekem azért nem volt jó, mert az 1.8-as motorra való, ezért nem ad valami jelet ami az én vezérlésemnek kell. Ha érdekel, el tudjuk boltolni.