Te is megfigyelted már, hogy öregebb autó, tök mindegy, hogy 8, vagy 21 éves, kb 120-130 ezer km. :-D Fene gondolta volna, hogy csak idős doktornők adják el a kocsijukat :-))))))))
Na igen, használtautó meg csak 150ezer km alatti van, garázsban tartott, nem dohányzó, idős hölgy tulajtól, második autóként használva, rendszeresen szervízelve, nagyon megkímélve :)
A fenébe, én meg a másik topicon leírom ugyanezt :-)))))))))
De szerintem dacára a sok rossznak, amit itt írogatunk, ha a kezébe veszi a kínait, rögtön rájön, hogy nem Stihl. Sorjás, szarul összerakott, egészen más műanyagból.Az a nyomógomb az indításhoz emelt fordulathoz meg árulkodó nagyon.
De szinte minden műanyag alkatrészbe is bele van öntve a Stihl felirat. Vedd le pl. a lapot a gépről, a csillagkeréknél szokott lenni egy műanyag takarólemez, a csillagkerék körül. Ha abban benne van a Stihl felirat, akkor az tényleg Stihl.
Tavaly 49.900,- Ft volt a legkissebb gépük, de mivel ők a piacvezetők, ezért idén már 54.900, Ft, nem közösködnek senkivel, nekik kell lenniük a legdrágábbnak mindenképpen :)
Az eredetit a Stihl boltokban árulják, a kínait meg piacokon, vatera-n :)
Az eredetin nem 5 ft-os matricán vigyorog a Stihl felirat, hanem bele van öntve a műanyag oldaldeknibe pl, régebbieknél egy fém lemez is fel van szegecselve a markolatnál. De ha megnézed a gyertyát, és valami Xing Xang gyertya van bene, gyorsan hajítsd el :)) Bosch gyertyával szerelik tán' gyárilag a piacvezetőt. Na meg a kínaik olyan típusjelzéseket használnak általában, ami nem is létezik.
persze beszélhetek is neked, akinek mindene sufni tuningos :-)
szegény asszony, látja hogy bemész egy halom lim lom cuccal a sufniba, több napig nem jössz ki, az ételt is csak ajtó alatt meri medugni neked, és izgul hogy most éppen mit sikerül összefabrikálnod, meg persze hogy egyben maradj a nagy barkácsoás közben :-)
Az én körfűrészem is (sufnituning ! ) :-)olyan bazi nagy lapkák vannak rajta, ha egy fát elvágok, arra pontosabb leírás, hogy porrá vált a közepe :-))))))))))
egyébként is dagad a fa a vágáskor, mivel a vágáskor elég ső hő keletkezik ez pedig a fában lévő nedvességet elpárologtatja, asztali körfűrszeken (nem a sufni tuningosokon) :-) ezért van egy fém ék a fűrészlap mögött és kicsit felette is, megakadályozza hogy összeszoruljon a fa.
Azért lehet, hogy nem jól aludtam igazán, mert vízhűtéses négyütemű láncfűrészről álmodtam. Meg arról, hogy a Dolmar azért nem hozza ki a négyütemű fűrészét, mert vízhűtéses, de a kiömlő hűtőfolyadék ráömlik az éppen vágott fára, és bedagad a fűrészlap. :-D
motorkerékpároknál sok léghűtéses négyütemű motor van-volt.
terepmotoroknál régen elég fontos elv volt, hogy ne legyen a gépen egy sérülékeny vízhűtő test, a blokkon a hűtőborda nem annyira sérülékeny, de az sem nagy gond ha letörik egy két borda, ez gyakran előfordul terepmotoroknál.
kedvencem a honda xr400 vagy az xr650 melyekkel rengeteg dakar versenyen vettek részt, nem rossz eredményeket elérve és a sivatagban simán előfordul +50fok is :-)
terepmotoroknál a yamaha és a ktm-nek is biztos létezik léghűtéses motorja. a ktm meg ugye szép narancs színű, tehát rossz nem lehet..... :-)
de más motoroknál is előszeretettel alkalmazzáka a léghűtést choppereknél, nakedbikoknál, sima mezei motoroknál :-)
rally autóknál a vízhűtő testet a kocsi hátuljára szerelik, szintén a sérülések elkerülése miatt, persze extra ventillátorokkal megspékelve :-)
katonai vagy egyéb járműveknél ahol a motor lövéseknek és robbanásoknak van kitéve a motor speciálisan úgy van készítve, hogy a vízhűtés megszűnése után is több száz kilómétert tudjon megtenni a jármű, persze ott számolnak is utána egy motor cserével, amit egyébként a legrosszabb terep viszonyok mellett is 2-3 óra alatt megcsinálnak akár egy harckocsinál is.
Nagyon ment. De nem csak a motor volt abban a nagy szám. Az egész autó. Olyan futóműve volt, mint a mesében. Azon röhögtem akkoriban, hogy még rajta volt a rajtszám, név, vércsoport. Na ezt meglátva mindenki versenyezni akart. Úgy, hogy eleve esélye sem volt, bármilyen is volt az autója :-))))))))))Az akkori utcai autókból bármelyiket lenyomta.
Hát, ez viszont egy S100-as volt kinézetre. Benne meg egy 1200 ccm-es versenymotor hengerenkénti karburátorral.Sportfutómű, versenykipufogó, első hűtő, elektromos AC pumpa (6 db ).Egy Skodás rallye versenyző autója volt .Eladta, amikor vette a 130-ast. Az meg kinézetre a 120-as Skoda volt.
Skodám nekem is volt.105 MRS.Mindig RoSsz. :-))Első kocsim volt,de nem volt rossz,a maga nemében és árában.Amíg fel nem újittattam,addíg szinte keverékkel ment.De szerettem.Nem kellett vigyázni rá,fém lökhárító volt rajta,ráadásul az alkatrész fillérekbe került hozzá. Egy RS-t elfogadnák most is.Octavia-ból.