Mi is mindenhol irtjuk az ecetfát. Különben meg a pestieknek szerintem biztosan nem kell, hanem valamelyik überokos megint kitalált valami szuper dolgot. De azért dühít, mert ilyen büdös szart ültetnek, meg nyárfát, amiről a leszakadó ágak agyonverik a járókelőt. Elültetnek valamit, végig sem gondolva, hogy jó lesz-e.
Nálunk az utak mellett mindenhol ecetfák vannak.Kellene nekik eladnom,hátha meggazdagodnék.A múltkor egy néninél egy gyümölcsöst pucoltam ki,tele volt ecetfával,amit ki kellett vágni.Mondjuk az,hogy gyümölcsös,az kicsit erős,mert úgy nézett ki a terület,mint a dzsumbuj és a 600 négyzetméteren 5 fát kellett meghagyni.
Ki hitte volna,hogy a fővárosiaknak az kell,amit mi kivágunk és elégetünk.
Köszi a szakmai titkokat,odafigyelek rájuk.Azért én még nem állok neki szétkapni a gépet,majd csak akkor,ha lejárt a garancia.Egyébként kíváncsi vagyok rá nagyon,mert még soha nem láttam szétszedve a hajtását,illetve a motort sem.Persze motort láttam már szétszedve,mert anno a tsz-ben segítettünk a haveroknak bütykölni az IFA-kat,Fortschritt szörmedvényeket és mindig rossz volt valamelyik.Viszont ilyen kis kétütemű motort még nem láttam szétborítva.
Kár azokat kivágni. Inkább pl a budapesti önkormányzatok ültetnék el a nyamvadt ecetfáik helyett. Amikor először megláttam, nem hittem a szememnek. Ezek ecetfát ÜLTETNEK az utcákba a szegélyre.Ráadásul gondolom nem olcsón.
De ki a frász akarna Stihl kaszát venni mikor azok fűrészben nyomultak egy jó ideig. Nem tom de nekünk faszán bevállt a Sparta 35-ös (akkor már mégse a legkisebbet veszi az ember ha vesz) meg a Makita is szuperál, kiegyenesített egy fúróhegyen a spirált;)
különben van lényegi különbség a Sparta 25 és 35 között a lökettérfogatot leszámítva?
Miért ne ? Valamikor 88-ban, amikor vettem a Husqyarna 36-omat, a vadi új fűrészt atomjaira szedtem. A motort is szétszedtem. Hiába, nagy úr a kiváncsiság :-) Jó, az is igaz, az ilyen manőverek megkövetelik azt is, hogy pár dolog legyen otthon. Pl tömítés miatt, ha szétbontod. Ha tudod, mi hogyan van megoldva benne, Akkor azt is tudod, mit bírhat ki kb, mi a betegsége, stb. Na meg azt is, mikor akar átb...ni a szervizes :-))))))) Meg tudsz oldani elég sok mindent, ha munka közben megáll a gép. Pl. mivel neked is Stihl kaszád van, az is jó,ha tudod hogy a kaszások nagy részének a hibája, hogy össze-vissza nyomkorássza a gázt, mert imádja, ha felbőg a motor. Hát ez nem túl szerencsés. A Stihl gyújtás leállító technikája elég satnya. a bowden belső le van testelve. van rajta egy teflon bevonat, és kívül az ismert müa bevonatos acélspirál védő. Erre ráköti a gyújtást, és a markolatban a belsőt, és a védőspirált összeérintve állítja le a motort. Ha sokat mozog a bowden, belül kilyukad a rajta levő teflon bevonat,és összeér, ezzel leállást, gyújtáshibát okozva. Ha ezt tudod, ilyenkor a szántóföld szélén is műxik, hogy a burkolatot leszedve lekötöd a gyújtást a bowden külsőről, és máris lehet dolgozni tovább. Különben is az az egész gázmarkolat is olyan, mintha a Mókus örs tervezte volna.a bowdenen levő műanyag szigetelő cső van egy műanyag hasítékon átvezetve, ez rögzíti a bowden előfeszítését. A vége elnyalódik, és hipp-hopp, máris k... nagy holtjáték, meg kb félgáz a max.Vagy: Előfordul, hogy a meghajtás szétcsúszik, vagy elfordul, mert a motornál a szár befogás egy bilinccsel van megoldva. Első tapasztalat, hogy egyszercsak leáll a fej. A motor pörög, fej áll. Látszik, hogy mintha a rezgésmentesítő tubus két végénél kicsit szélesebb lenne a rés.Nem mindenkinek tűnik fel elsőre.Ha kellően elsíratta a gépet, fellazítja a bilincset, rátehénkedik motorra állított gépre, és ha összecsúszott, bilincs újra jól meghúz. Meg egy csomó ilyen apróság.
A négyütemű olajoknál SAE jóváhagyási index tükrözi az olaj teljesítményszintjét. Vannak egyfokozatú, ún. monograde motorolajok, amik csak egy adott viszkozitási osztály kritériumait teljesítik, és vannak a többfokozatú motorolajok. A nyári megjelölés: SAE30-60, a téli üzemet jelző értékek a SAE0W-15W.
A viszkozítási érték azt jelenti hideg oldalon, hogy hány fokig szivattyúzható az olaj, azaz meddig beszélhetünk kenyőanyagról. Minél kissebb szám van a W előtt, annál hidegebben is folyékony állapotú az olaj. Meleg oldalon pedig minél nagyobb a szám, annál tovább marad el az olaj a használhatatlan, hígfolyós állapotától.
Kétütemű motorolajoknál (is) a teljesítményszintet az API, ISO, JASO intézmények szavatolják. Különböző jelüléseket használnak, de abc szerinti növekvő sorrendben nő az olajjal szemben támasztott teljesítményszint is. Kétütemű motorolajokkal szemben támasztott legfőbb követelmények (a kenést leszámítva, hiszen motorolajról beszéltünk, ami eleve kenőanyag!)
- lerakódásvédelem és a lerakódások oldása a dugattyún, a gyűrűn, gyűrű horonyban, szoknyán kívül-belül, csapszegen, kipuffogórendszeren (nem akarok most oldalakat írni az ásványi olaj és a szintetikus olaj közti különbségekről, de tömören a szintetikus olaj nagyságrendekkel kevesebb lerakódást okoz, pláne, ha égésjavító adalékokkal és füstölés csökkentővel van spékelve)
- kopásgátló hatás alapvetően a gördülési pontokon, hajtókar csapágyazásnál, csapszegnél, és a hengerfal-dugattyú és gyűrű érintkezési felüóleten.
- hűtő és hőelvezető szerep. Konstrukciós megoldásokat figyelmbe véve a kétütemű léghűtéses motoroknál szerintem még mindig lényegesebb szempont, mint a kenés, mivel a fent leírtak elmondhatók a négyütemű motorolajokra is, azt leszámítva, hogy a négyütemű olajok nem keverednek olyan jól benzinben, mint a kétüteműek, és nincs akkora hővezetésük, mint a kétüteműeknek, mivel alacsonyabb hőfokon üzemeltetik a folyadékhűtéses gépeket, mint a léghűtéses motorokat. Kétütemű motorolajoknak sokkal jobb a hővezetése mint a négyütemű motorolajoknak. Egyszer láttam erről egy táblázatot is, de most nem találtam meg, hogy belinkeljem :(
De egyezzünk ki döntetlenben: 2 ütemű gépbe kétütemű szintetikus motorolajjal vegyítsétek az üzemanyagot, 4ütemű motorhoz pedig az évszakhoz (éghajlathoz, várható + - hőmérséklethez) megfelelő besorolású 4ütemű olajat rakjatok
Általában 20 másodperc alatt döntök kb. A Bauhaus nem olyan volt. Baromira meg akartam venni. Pont előtte vettem a Hitachit. És sokalltam, na.De eljönni sem volt könnyű.Aztán végül úgy jöttem el, hogy szóltam az eladónak, hogy nem találom a dobozban a damilfejet. Erre közölte, hogy ott van mellette. 12 rugóért. Na akkor jöttem ki.
Igazad van,tényleg kinn volt a link napokig,senki nem csapott le rá.Viszont igaza van 4125-nek is,mert a Solo-ra hamarabb lecsaptál.Annyiból irigyellek,hogy bagóért lett egy nagyon jó géped.Viszont bele kellett vágni,el kellett dönteni,hogy kell.Megtetted,megérdemled.
Bizony ! Na de az más volt. Már a Bauhausban akartam egyet venni 160-ért. Ott vakaróztam vagy egy órát, mert teljesen beleszerettem. Ez után nem lehetett kétséges 90 rugóért.