Keresés

Részletes keresés

Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8419
Mi is mindenhol irtjuk az ecetfát. Különben meg a pestieknek szerintem biztosan nem kell, hanem valamelyik überokos megint kitalált valami szuper dolgot. De azért dühít, mert ilyen büdös szart ültetnek, meg nyárfát, amiről a leszakadó ágak agyonverik a járókelőt. Elültetnek valamit, végig sem gondolva, hogy jó lesz-e.
Előzmény: pintérjani (8418)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8418
Nálunk az utak mellett mindenhol ecetfák vannak.Kellene nekik eladnom,hátha meggazdagodnék.A múltkor egy néninél egy gyümölcsöst pucoltam ki,tele volt ecetfával,amit ki kellett vágni.Mondjuk az,hogy gyümölcsös,az kicsit erős,mert úgy nézett ki a terület,mint a dzsumbuj és a 600 négyzetméteren 5 fát kellett meghagyni.

Ki hitte volna,hogy a fővárosiaknak az kell,amit mi kivágunk és elégetünk.
Előzmény: Gypsy56 (8416)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8417
Köszi a szakmai titkokat,odafigyelek rájuk.Azért én még nem állok neki szétkapni a gépet,majd csak akkor,ha lejárt a garancia.Egyébként kíváncsi vagyok rá nagyon,mert még soha nem láttam szétszedve a hajtását,illetve a motort sem.Persze motort láttam már szétszedve,mert anno a tsz-ben segítettünk a haveroknak bütykölni az IFA-kat,Fortschritt szörmedvényeket és mindig rossz volt valamelyik.Viszont ilyen kis kétütemű motort még nem láttam szétborítva.
Előzmény: Gypsy56 (8412)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8416

Na tudod !

 Kár azokat kivágni. Inkább pl a budapesti önkormányzatok ültetnék el a nyamvadt ecetfáik helyett. Amikor először megláttam, nem hittem a szememnek. Ezek ecetfát ÜLTETNEK az utcákba a szegélyre.Ráadásul gondolom nem olcsón.

Előzmény: Törölt nick (8415)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8415
akkor fasza  mert a pengés fejjel már kőrisfa csemetéket nyomatunk ki de akkor fogja bírni LOL ;)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8414

Jujj ! Na most fogsz kapni a PIACVEZETŐ feltétlen hívőitől :-)))))

Szerintem a két Sparta között lényegi különbség nincs .Természetesen eltekintve a teljesítmény különbségtől.

Előzmény: Törölt nick (8413)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8413

De ki a frász akarna Stihl kaszát venni mikor azok fűrészben nyomultak egy jó ideig. Nem tom de nekünk faszán bevállt a Sparta 35-ös (akkor már mégse a legkisebbet veszi az ember ha vesz) meg a Makita is szuperál, kiegyenesített egy fúróhegyen a spirált;)

különben van lényegi különbség a Sparta 25 és 35 között a lökettérfogatot leszámítva?

Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.20 0 0 8412
Miért ne ? Valamikor 88-ban, amikor vettem a Husqyarna 36-omat, a vadi új fűrészt atomjaira szedtem. A motort is szétszedtem. Hiába, nagy úr a kiváncsiság :-) Jó, az is igaz, az ilyen manőverek megkövetelik azt is, hogy pár dolog legyen otthon. Pl tömítés miatt, ha szétbontod. Ha tudod, mi hogyan van megoldva benne, Akkor azt is tudod, mit bírhat ki kb, mi a betegsége, stb. Na meg azt is, mikor akar átb...ni a szervizes :-))))))) Meg tudsz oldani elég sok mindent, ha munka közben megáll a gép. Pl. mivel neked is Stihl kaszád van, az is jó,ha tudod hogy a kaszások nagy részének a hibája, hogy össze-vissza nyomkorássza a gázt, mert imádja, ha felbőg a motor. Hát ez nem túl szerencsés. A Stihl gyújtás leállító technikája elég satnya. a bowden belső le van testelve. van rajta egy teflon bevonat, és kívül az ismert müa bevonatos acélspirál védő. Erre ráköti a gyújtást, és a markolatban a belsőt, és a védőspirált összeérintve állítja le a motort. Ha sokat mozog a bowden, belül kilyukad a rajta levő teflon bevonat,és összeér, ezzel leállást, gyújtáshibát okozva. Ha ezt tudod, ilyenkor a szántóföld szélén is műxik, hogy a burkolatot leszedve lekötöd a gyújtást a bowden külsőről, és máris lehet dolgozni tovább. Különben is az az egész gázmarkolat is olyan, mintha a Mókus örs tervezte volna.a bowdenen levő műanyag szigetelő cső van egy műanyag hasítékon átvezetve, ez rögzíti a bowden előfeszítését. A vége elnyalódik, és hipp-hopp, máris k... nagy holtjáték, meg kb félgáz a max.Vagy: Előfordul, hogy a meghajtás szétcsúszik, vagy elfordul, mert a motornál  a szár befogás egy bilinccsel van megoldva. Első tapasztalat, hogy egyszercsak leáll a fej. A motor pörög, fej áll. Látszik, hogy mintha a rezgésmentesítő tubus két végénél kicsit szélesebb lenne a rés.Nem mindenkinek tűnik fel elsőre.Ha kellően elsíratta a gépet, fellazítja a bilincset, rátehénkedik  motorra állított gépre, és ha összecsúszott, bilincs újra jól meghúz. Meg egy csomó ilyen apróság.
Előzmény: pintérjani (8410)
Lipi07 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8411

A négyütemű olajoknál SAE jóváhagyási index tükrözi az olaj teljesítményszintjét. Vannak egyfokozatú, ún. monograde motorolajok, amik csak egy adott viszkozitási osztály kritériumait teljesítik, és vannak a többfokozatú motorolajok. A nyári megjelölés: SAE30-60, a téli üzemet jelző értékek a SAE0W-15W.

A viszkozítási érték azt jelenti hideg oldalon, hogy hány fokig szivattyúzható az olaj, azaz meddig beszélhetünk kenyőanyagról. Minél kissebb szám van a W előtt, annál hidegebben is folyékony állapotú az olaj. Meleg oldalon pedig minél nagyobb a szám, annál tovább marad el az olaj a használhatatlan, hígfolyós állapotától.

 

Kétütemű motorolajoknál (is) a teljesítményszintet az API, ISO, JASO intézmények szavatolják. Különböző jelüléseket használnak, de abc szerinti növekvő sorrendben nő az olajjal szemben támasztott teljesítményszint is. Kétütemű motorolajokkal szemben támasztott legfőbb követelmények (a kenést leszámítva, hiszen motorolajról beszéltünk, ami eleve kenőanyag!)

- lerakódásvédelem és a lerakódások oldása a dugattyún, a gyűrűn, gyűrű horonyban, szoknyán kívül-belül, csapszegen, kipuffogórendszeren (nem akarok most oldalakat írni az ásványi olaj és a szintetikus olaj közti különbségekről, de tömören a szintetikus olaj nagyságrendekkel kevesebb lerakódást okoz, pláne, ha égésjavító adalékokkal és füstölés csökkentővel van spékelve)

- kopásgátló hatás alapvetően a gördülési pontokon, hajtókar csapágyazásnál, csapszegnél, és a hengerfal-dugattyú és gyűrű érintkezési felüóleten.

- hűtő és hőelvezető szerep. Konstrukciós megoldásokat figyelmbe véve a kétütemű léghűtéses motoroknál szerintem még mindig lényegesebb szempont, mint a kenés, mivel a fent leírtak elmondhatók a négyütemű motorolajokra is, azt leszámítva, hogy a négyütemű olajok nem keverednek olyan jól benzinben, mint a kétüteműek, és nincs akkora hővezetésük, mint a kétüteműeknek, mivel alacsonyabb hőfokon üzemeltetik a folyadékhűtéses gépeket, mint a léghűtéses motorokat. Kétütemű motorolajoknak sokkal jobb a hővezetése mint a négyütemű motorolajoknak. Egyszer láttam erről egy táblázatot is, de most nem találtam meg, hogy belinkeljem :(

De egyezzünk ki döntetlenben: 2 ütemű gépbe kétütemű szintetikus motorolajjal vegyítsétek az üzemanyagot, 4ütemű motorhoz pedig az évszakhoz (éghajlathoz, várható + - hőmérséklethez) megfelelő besorolású 4ütemű olajat rakjatok

Előzmény: profi-kertgep (8363)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8410
Azt,hogy teljesen,azt hogyan értetted?Főtengelyig? :-) Akkor már elmehetnék Stihl szervízesnek is. :-)
Előzmény: Gypsy56 (8400)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8409
Bocs,azt hittem,hogy te mész aludni.De ha már tényleg mentél,akkor jó éjt.
Előzmény: Gypsy56 (8408)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8408

Nem mondtam :-) Mondtam, hogy pápá. 4125-nek, aki teszkózni ment. De nem bánom, megdumáltál. :-))))))))

 

 

Jó éjszakát !

Előzmény: pintérjani (8407)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8407
De azt mondtad,hogy mész aludni.Mégis itt vagy. :-)))
Előzmény: Gypsy56 (8406)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8406
Az is igaz
Előzmény: pintérjani (8405)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8405
Azt hiszem majd csak ha lejárt a garancia,akkor kapom szét.Jobb a békesség.
Előzmény: Gypsy56 (8404)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8404

Igaz. De miért vennék észre ? Nem kell semmit eltörni, csavart megszakítani, és akkor nincs gond.

Előzmény: pintérjani (8402)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8403
Jó éjt!
Előzmény: Gypsy56 (8401)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8402
De ha észreveszik,hogy legózok vele,akkor ugrott a gari. :-(
Előzmény: Gypsy56 (8400)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8401
Pápá
Előzmény: 4125 (8396)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8400
Ha rám hallgatsz, üres órákban jól megfigyelve szétszeded a 350-est teljesen. Aztán meg összerakod. Akkor már nem lesz gond.
Előzmény: pintérjani (8397)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8399
Ilyenkor?Bár ilyenkor nincsenek sokan.Vagy valami most lesz akciós,csak Neked,csak ott?
Előzmény: 4125 (8396)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8398
Ó, hát azért hasaltam már párszor :-)
Előzmény: 4125 (8395)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8397
Én például nem mertem volna megvenni az 550-est még annyiért sem.Nem értek a szereléshez,bár szeretek bütykölni.
4125 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8396

viszont én lépek mert megy az uccsó villamos :-)

megyek a teszkóba :-)

4125 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8395

ja tényleg a bauhausban árulják a solo-t.

 

szerencse is kellet, és tapasztalat a javításhoz.

 

márkaszervízbe bevinni egy ilyen gépet-szerintem anyagi csőd :-)

 

de azért a megnézném már hogy Gypsy vmi rossz üzletet köt :-)))

(persze csak vicc) :-)

pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8394
De dikicskés volt rajta,nem?Mennyi mindent nem akarsz ingyen?Ez hallatlan! :-)))
Előzmény: Gypsy56 (8393)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8393
Általában 20 másodperc alatt döntök kb. A Bauhaus nem olyan volt. Baromira meg akartam venni. Pont előtte vettem a Hitachit. És sokalltam, na.De eljönni sem volt könnyű.Aztán végül úgy jöttem el, hogy szóltam az eladónak, hogy nem találom a dobozban a damilfejet. Erre közölte, hogy ott van mellette. 12 rugóért. Na akkor jöttem ki.
Előzmény: pintérjani (8391)
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8392
Jó az most is :-)
Előzmény: 4125 (8389)
pintérjani Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8391
Igazad van,tényleg kinn volt a link napokig,senki nem csapott le rá.Viszont igaza van 4125-nek is,mert a Solo-ra hamarabb lecsaptál.Annyiból irigyellek,hogy bagóért lett egy nagyon jó géped.Viszont bele kellett vágni,el kellett dönteni,hogy kell.Megtetted,megérdemled.
Gypsy56 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 8390
Bizony ! Na de az más volt. Már a Bauhausban akartam egyet venni 160-ért. Ott vakaróztam vagy egy órát, mert teljesen beleszerettem. Ez után nem lehetett kétséges 90 rugóért.
Előzmény: 4125 (8386)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!