igen megnéztem mindent mégegyszer vezérmütengelyek végén az u alaku szerszám helyén fötengelynél tüske helyén és a vezérmütengyelyeken nincs okoskerék.lehetséges,hogy az egyik hidrotöke megadta magát és az a henger nem 100%.mértem kompresziot és az 1 hengerben 13,5 az öszes többiben 15.ja az 1 hengerben volt a kipufogoszelep cserélve
Ellenőrizd le újra, hogy a helyén van-e a vezérlés (motort felső holtpontba, vez.tengelyek végéről vedd ki a zárókupakokat).
Lehet, hogy helyére állítottátok, de ha az "okoskerék" közben nem volt reteszelve alaphelyzetben, akkor elfordulhatott, az eredmény az, hogy elfordul a kerékhez képest a vez.tengely olyankor, amikor nem kéne...
A Motrio alkatrészeket általában nem ugyanaz a beszállító gyártja, mint a "gyári" cuccokat, de pár kivételtől eltekintve (pl fékbetét) elég jó minőségűek, és nincs velük gond, az áruk meg néha elég ütős, féktárcsában abszolút ajánlható..
Hát most megfogtál. De az egykilencesben szűrőbetétet kell csak cserélni, a fene se tudja, hogy jelez-e vagy sem. Nekem idáig nem hisztizett, ha van is visszajelzője. Minden második szerviznél üzaszűrő is cserélve van.
Az egyötös dönci motorban van ilyen is és olyan is, ez a fórumozók postjaiból már kiderült.
a tiedre is jó már a márkaszervízben kapható - nem renault jeles, de gyári - Motrio alkatrész, szerintem megfelelő minőségű, ára is kedvező
Én úgy tudom, hogy a Motrio = gyári mínusz jelvény. Tehát teljesen ugyanaz. Ugyanakkor ezt még eddig nekem senki nem volt hajlandó írásba adni. Volt Motrio akksim, azon speciel megtaláltam az Exide beütést.
ahogy nézem a tiedre is jó már a márkaszervízben kapható - nem renault jeles, de gyári - Motrio alkatrész, szerintem megfelelő minőségű, ára is kedvező
A tegnapi olajcserén megnézettem a fékeket és bejött a megérzésem, mert elől betét+tárcsa, hátul csak betét csere szükséges. Van valami preferált/bevált márka ezekben az alkatrészekben?
Ez jó hir, hogy maradsz a fórumon, és az is, hogy továbbra Scenic-ben gondolkodsz. Remélem mihamarabb sikerül a dolog. Vevőt sajna nem tudok ajánlani, pedig nagyon jó az ajánlat.
Első olvasatra inkább akku, vagy generátor hibára tippelnék . Mert a sorozatos izzókiégésnek inkább töltőfeszültség nagymérvű ingadozás is lehet az oka.
Sajnos holnap nekem is jelentkeznem kell Develooper-nál.
A km óra néha 0-t mutat óra nullázódik rádió elmegy, ez tipikus meg fog halni a kijelző. Menet közben sípolás villogás STOP felirat Parking Brake deffault, megállok semmi és az automata kézifék szépen működik. Ezenkívül hetente!!!! cserélem az első izzókat.
Nagyon remélem is, hogy maradsz a fórumon, ezúton is köszönet a közvetítésért, most már nyugodtabban hagyom bárhol a kocsit.
A kétliteres verzió jól hangzik, gondoom, hogy benzines automataváltóval. Sajnos nekem csak gázszettel együtt jönne be a benzines motor, lévén nagyon sokat megyek.
Igaz is, van valakinek gázos tapasztalata a ScenicII 2 literes motorjával? Kell-e bele felsőkenő mindenképpen?
Szép autó. Remélem - ha elkel - azért Te még itt maradsz a fórumon!
Feltétlenül :-)
Ha a Scénicet viszik el, akkor is feltehetően Scénic lesz helyette, csak egy első generációs korai darab, azokat olyan 500-600 körül már lehet venni használható állapotban.
A végtörlesztés miatt a családon belül kellett egy kis pénzt kölcsönkérnünk, mostantól viszont minden hónapban megmarad az az egyre horrorisztikusabbá nőtt összeg, amit eddig törlesztésre költöttünk. Így várhatóan gyorsan helyrerázódunk (még egy ígéretes új projekt is kinéz nekem), és szerintem egy éven belül visszaülünk egy újabb Scénicbe.
Szerintem ez az a chip, amit érzékel az autó, hogy ha a közelébe rakod az olvasónak. Ha nincs chip, nincs indítás. De ez ugye a kártyás rendszernél benne van a kártyában, nem pedig a kulcsban. Ezért van az, hogy a szabadkártyás rendszerben kimerült elemmel bedugva a kártyát megy az autó. Más típusokban a slusszkulcs közelében van az olvasó és a kulcs műanyagjában vab a chip.
Van olyan urbanlegend, hogy szevízben kiszedik a kulcsból, és direktben felragasszák az olvasó közelében, és akkor másolt kulccsal is megy az autó. Szerintem az autólopási módszereket ismerve ez baromság, ennél sokkal profibbak a tolvajok, nem iktatnának ilyen felesleges és borzasztó lebukási kockázatú elemeket a folyamatba. Ennyi erővel már akkor jobb lenne egy saját elektronika a kiszemelt autóba, és a tulajnak adni egy ahhoz programozott kártyabelsőt. De mondom, szerintem aki ezirányba kutakodik, az nem ért az autólopáshoz.
Ha valaki nagyon szeretne egy 1.6-os benzines SII-t, az most szóljon.
Végtörlesztettünk, és emiatt egy picit kiköltekeztünk, az egyik autónkat lecseréljük egy olcsóbbra -- amelyiket gyorsabban elviszik.
A Scénicünk egy 2003. teljesen év végi Dynamique Plus 1.6. 16V motorral, 130e kilométerrel. A D+ felszereltség ugyanaz, mint a Privilége, csak sötét (szürke + grafit + fekete) belső harmóniával. Lényege a 6 légzsák, a digit klíma, meg az apró biszbaszok (megvilágított piperetükör, fény- és esőérzékelő, 12V csatik a hátsó üléssor előtt, anpfényroló.)
Ezeken kívül az autó gyárilag panorámatetős.
Utólag került bele tempomat és DRL KoAn-nál, ütőképes lopásvédelem, tolatóradar, Nokia bluetooth kihangosító. Adom mellé a nyári gumikat (Goodyear Excellence, 7 mm), és a téli gumikat (Goodyear Ultra Grip GW3, 5 mm), illetve a szinte új, gyári szövet szőnyegszettet.
Az autót ellenőrzött magyar szervizkönyvvel vettem, azóta a Bagdány műhely szervizeli, pecsételve. A nagyszerviz 90 ezernél megvolt, csakúgy, mint az okoskerék cseréje.
Az autó szép állapotú, fényezésmentes. (Mármint nincs rajta újrafényezett elem.) A bal hátsó ajtón van egy meghúzás, amit én magam hoztam össze egy kiálló gázcsapon -- ez most nincs megcsinálva, mert ez viszont gitteléssel és fényezéssel jár, és nem akarom, hogy egy esetleges vevő arról fantáziáljon, hogy mennyire rommá volt törve ez az autó. De az előleg kifizetése után az autó 2 napon belül tökéletesre kijavítva átvehető.
A vizsga friss, az autó két apróságtól eltekintve költségmentes: a sebváltó gombján csúnyán megkopott a festék, illetve az ajtók mikrokapcsolói és kéz érzékelői hektikusan működnek. Középtávon az első féktárcsák és betétek lesznek cserések, még pár ezer km azért van bennük. Az utolsó olajcsere szervizre tavaly júliusban került sor, akkor a gyertyákat és a fékfolyadékot is cseréltük.
sziasztok.szeretnék tanácsokat kérni scenic 1,6 16v k4m.sikerült az 1 hengerben 0 kompresziót meggyogyitani(1db kipufogo szelep).Hengerfej vissza vezérlés jelre gyári beállitoszettel.A motor első kulcsforditásra elindult de az alapjárat 550 és a olyan a hangja mintha az egyik hidrotöke szolna(kerepel).hogy tudom kiszürni,hogy melyik nem jó .Ja és mentem egy kört de ovatosan és szerintem nem megy ugy mint egy 100 lovas.Lehet az olajnak köze.Válaszokat elöre is köszönöm.
Szóval, ha az adattábla második sorából kivonjuk az első sor adatát /nálam ez 3000 kg - 2135 kg/ kapjuk meg az adott típus /jelen esetemben 1,5 dci GSII 106LE/ fékezett max vontatható tömegét 865 kg.
Hát ez nem sok...azt hittem, hogy 1000 kg minimum lesz.../de nem is karok én trélert vontatni... :)/
esetleg ha valakinek más van beütve megírhatná! :)