a végén csak kifutott a száján, hogy a legtöbb gyártó mind-mind Kínában gyártatja a cuccait, lehet az Ruvill, Delphi, Lemförder.
Gyári első beszállítók alkatrészei a legritkább esetben készülnek Kínában. Az autógyárak költség okokból mind JIT-rendszerben működnek (Just-in-Time), azaz nem tartanak raktárkészleteket a beszerelendő alkatrészekből, hanem azt várják el, hogy a beszállító a műszak kezdésre tegyen le egy annyi raklap cuccot, amennyi az aznapi autógyártáshoz szükséges.
A távol-keleti gyárak innen kezdve nem nagyon rúgnak labdába, mert a repülőgépes szállítás túl drága, a tengeri szállítás pedig túl bizonytalan. Ha magadnak rendelsz az Alibabáról egy ledes, "hétzenés" fogkefét 2 euróért, és hétfő helyett csak csütörtökön kapod meg, az belefér, de ha Mlada Boleslav három napig áll, mert nem jött meg a lengőkar-szállítmány Kínából, akkor ott fejek hullanak (valószínűleg nem csak átvitt értelemben).
Nyugodtan szedd szét az autódat, és keress Made in China feliratú alkatrészt benne, nem sok ilyen lesz - az egyik Renault topikban ezt le is játszottuk, és valakinek sikerült is találni kínai alkatrészt, egy ablaktörlőt vezérlő relé személyében.
Az aftermarket piacon persze bármi előfordulhat, kínai autóalkatrész is. Itt viszont három kategóriát kell megkülönböztetni:
1) full kínai termék. Csang sokáig nézegeti az alkatrészt, megpróbálja visszafejteni, hogyan készülhet, végül az eredeti dokumentáció nélkül alkot valami olyat, ami tényleg úgy néz ki, mint az eredeti darab. Ezek között bármi lehet, valóban ügyes másolatok mellett olyan cucc is, amit már be sem lehet szerelni, mert a csavarfuratok nem pont ugyanott vannak, mint az eredeti alkatrészen.
2) honosított kínai termék. Autóalkatrészben ritka, de nem lehetetlen, főleg a kiegészítők között: Csang gyára kitalál valamit, mondjuk egy kerékpárszállító állványt vagy egy hangszórót, és elviszi egy európai ipari vásárra. Az ott ténfergő európai cég üzletkötője meglátja, beleszeret, és megbeszéli Csang-gal, hogy a cuccot (esetleg némi változtatások után) a nevére veszi. Az biztos, hogy legalábbis a minőségellenőrzést az a cég irányítja, akinek a logója rákerül a termékre.
3) globális cég kínai gyártósora. Itt leginkább csak a segédmunka és a logisztika kínai (meg a gyártással, energia ellátással kapcsolatos környezeti károk - ettől lesz olcsó Kínában gyártatni), de a Nyugaton megtervezett termékeket nyugati anyagbeszerzéssel, munkaszervezéssel, nyugati technológiával, nyugati gépsorokon, nyugati minőségbiztosítással gyártják le, így a termék minősége is nyugati lehet.
Kínában sok mindent gyártanak... rengeteg sz@rt és rengeteg magas minőségű cuccot is...
Szóval, ne eszerint válassz! Szerintem a Lemförder, a Moog, vagy a Ruvill jó minőséget képvisel, de vehetsz eredeti cikkszámos alkatrészt is! Esetenként annak is versenyképes ára tud lenni és szerintem az is Kínában készül...
Lengőkar szettből a KEIKO (elméletileg japánnak mondják) vagy a MAISTER (ezt pedig németnek) milyen minőség? Érdemes megvenni? Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatban? Vett már ilyet valaki?
Beszélgettem a szerelővel, ő jóval drágábban ajánlott szettet, de a végén csak kifutott a száján, hogy a legtöbb gyártó mind-mind Kínában gyártatja a cuccait, lehet az Ruvill, Delphi, Lemförder.
Szóval milyen minőséget képvisel a fenti két gyártmány?
Az 5.5-ös a tartó csavarokhoz kellett. A T15-ös torx imbuszt az istenért sem tudtam beledugni a csavat fejébe. Egyszerűen nem lehet beletalálni. Ráadásul ahogy jönne kifelé a csavar bele ütközik agy műagyag falba.
Na, mára nagy nehézségek árán végre sikerült kibűvészkednem a külső/belső állító motort. Be kellett szereznem torx csavarhúzót, torx imbusz kulcsot meg egy 5.5mm-es csillagkulcsot. Nem volt egyszerű. Jó pár kőrt futottam értük.
A kiszerelésről meg ne is beszéljünk. 2-3 napja fejen állva tornázok a kesztyűtartó alatt. :)
Hogy vissza hogyan megy majd, na az még a jövő titka.
Amiért itt vagyok megint, az az, hogy szétszedtem a kis dobozkát, kiszedtem belőle a fogaskerekeket meg a motort. Kipucoltam az egészet, jól bezsíroztam és próbaként rádugtam a csatlakozót, majd lefuttattam a climatronik diagnosztikáját. És lám csodát minden működik megfelelően. Hibakódot sem adott vissza.
Na de most legyek okos. Vissza ügyeskedjem a helyére vagy nem? Érdemes vele próbálkozni vagy ha már kibányásztam, akkor vegyek inkább egy újat? Mondjuk ha nem kínaiak lennének az utángyártottak, akkor nem gondolkoznék rajta. Elképzelhető, hogy ez a javulás egy kis zsírozástól meg pucolástól tartósan megoldotta a problémát? Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Semmi-semmi, csak gyötör az irigység... mostanában én is egyre erősebben gondolkozom egy négykarikásban és hát, tudod szeretem a nagy és erős dízeleket!
Harmadik szezonomat motorozom, közel 10 ekm van már bennünk a Deauvillel, de nem találkoztam agressziv autóssal, csak egyszer volt egy autó, aki direkt kikanyarodott elém amikor a védett úton jöttem és leszorított a járdaszegélyhez.
Ritkán veszekszem az utakon, de mivel akkor pont a gyerek is a motoron ült, érzékenyebben reagáltam és a felhúzott ablakon át leordítottam a fejét. Ahogy néztem meg is rettent, de nem sajnáltam.
szóval én jónak látom a közlekedési morált, tényleg pozitiv élmény minden kilométer a motoron.
Azért a tréninget nagyon fontosnak tartom és örülök, hogy sikerült ennyit megszerveznem/finanszíroznom.