Jobb-hátul híd szélén. Egy kb 10cm hosszú henger. 7-8-as kulcs valami formában, amivel oda férsz, feltéve ha volt cserélgetve már. A csőhöz meg valami specko fogó kéne, én seeger gyűrűnek a fogójával szedtem le, hozzá teszem nem jön le könnyen. Folyásirányra figyelni kell.
Megoldotta a problémát a holtponti jeladó csere. Nem csak a MIL lámpa világított....hanem nagyon nehezen indult be, többször neki kellett futni :) Mióta kicserélte a szerelő, pöccre indul. Sőt, megcsinálta az ABS-jeladókat is (nem cserélte, nem tudom mit csinált, de most jó :D ) , illetve a vezető ülés sok előre-hátra húzogatásától a bal oldal légzsák jeladó is hibát jelzett, azt is rendbe tette. Valamint cserélt még bal elöl stabilizátor pálcát és kicserélte a féktárcsákat és a fékbetéteket (ha már jobb elöl ráégett a betét a tárcsára.... )! Most olyan mint, ha új autóm lenne :) Szerintem meglehetősen foghatta a fék az autót , mert most úgy megy, mint a golyó. Eddig lomhább volt. De min is csodálkozom, ha fogta a fék?! :)
Az ELM327 1.0 verziójában nem alkalmaztak másolásvédelmet, emiatt a PIC kódot lemásolták[6][7] és az széles körben elterjedt a különféle forrásokból származó, állítólagosan ELM327-kompatibilis diagnosztikai eszközök körében. Ezekkel sok probléma van,[8] és gyakran kínai gyártmányú klónok, amelyekben a hibákat nem is a technológia, hanem a korai változatban található szoftverhibák okozzák.
Bár a kalózmásolatok valóban tartalmazhatják az ELM327 v1.0-ás kódot, gyakran hamis verziószámot közölnek, amely lehet akár nem létező vagy még meg sem jelent verzió azonosítója is.[9] A visszajelzett verziószámtól függetlenül a kalózmásolatok funkcionalitása az eredeti ELM327 v1.0 verzióra korlátozódik, az abban benne rejlő fogyatékosságokkal együtt."
Azt viszont még a wifis 1.5-ös cuccal megnéztem, hogy 3 különböző típusú autóból más és más adatokat olvas ki, vagy pl PC-s programnál nem jelenik meg az akku feszültség, mobilos android programnál meg megjelenik.
Ebayról rendeltem mindkét kütyüt (Bluetooth, wifi) 2005ös kalost kezeli a wifis, Bluetooth/os nem. Audi S8 4.2 quattro 1999est egyik sem kezeli. 2002 utáni autókat Elvileg kezelni kéne. 2004es wv caddyt kezeli a wifis, a Bluetooth-ossal nem nagyon tudok boldogulni. Suzuki Swift 2004 kezeli. Eddig ezeket olvastam, Windows Phone 8-cal, és ehhez a telóhoz jobb a wifis. Androidhoz jobb a Bluetooth-os, Applehez szintén a wifis jobb.
Remélem ez segít a döntésben, ha nem kérdezz bátran és válaszolok!
Nekem van wifis, és Bluetoothos is. A wifis stabilabban és hamarabb kapcsolódik. Az androidos torque app képes mindkettővel kapcsolódni, nekem Windows Phone 8 van, erre és applere a lejobb a wifis. Próbáltuk. Windows Phone 8-ra van ingyenes wifis, és Bluetooth-os app amivel törölni is lehet. Nekem ezek voltak a főbb szempontok.
Kódkiolvasóból bluethoot-os típust érdemes venni (mobil eszközökre írt programok nem minden esetben hajlandóak wifin kommunikálni az eszközzel még ha látszólag a program támogatja is a wifis kapcsolatot). Ezen kívül figyelni kell a hardver verziószámra is, lehetőleg már 2.1-es legyen, ne 1.5-ös.
De ha egy kicsit vágod a műszaki témát, rendelsz magadnak egy obd2 elm327 nevű kütyüt, wifiset, és okostelefonnal simán tudsz majd kódot olvasni és törölni. Nem nagy befektetés, én Kínából rendeltem 2400 HUF-ért, és már az első kód olvasásnál megtérül, mert egy kódolvasás-törlés 5000 HUF! Érdemes ezen elgondolkodni. Nekem 100%-ig bevált. Ez a kütyü segített a másik autómon megspórolni "nem hazudok" száz ezreket. A sztori röviden, mindenféle hibaüzenetet kaptam a műszerfalra, beleértve az adagolót, légtömegmérőt, esp/asr abs,tempomat, automata kézifék, részecske szűrő, ezek meghibásodását írta egyszerre, kiolvastam, fórumoztam, és arra jutottunk, hogy rossz az üzemanyag minősége, az autóm azt nem szereti, járjam ki, és tankoljak shell prémium dizelolajat. Ha ez sem segített volna, (de ez volt a baj), akkor ki kellett volna cserélni a féklámpa kapcsolót, ami kb 5000 HUF! De a shelles gázolajjal azóta semmi baja a kocsinak. Ennek ellenére kíváncsiságból elgurultam szervizbe, 9000 HUF-ért megmondták, hogy a részecskeszűrőm tiszta. (Ezt én is tudtam.) De simán lehúzhattak volna több százezerrel. Szóval nekem meg érte befektetnem.
Nekem volt olyan amikor eltünt, visszajött, ez akkor volt mikor másodjára romlott el a kopogás érzékelő. Most megint világít, szintén kop. érzékelő, kitörlöm, de 5 km és visszajön. De a normális működését nem befolyásolja. Indul nem szaggat nem rángat, nem fullad, nem ingadozik az alapjárat, nem áll le stb. Csak világít a check lámpám.
Többen írták ezt a villogást. Nekem soha nem villogott. Első cheklámpa kigyulladás az EGR szelep meghibásodása volt, aztán 4 év után indult nehezen, és füstölt is, elvittem szerelőhöz, és EGR, vezérműtengely jeladó, főtengely jeladó, kopogás érzékelő hibákat olvasott ki. Ekkor sem villogott a lámpám.
SZIA. 134000-km nél 2-alkalomal volt ilyen probléma. Mind 2-esetben a vezérmű tengely jeladó ment tönkre. De ahogy a kolléga írja ha minden működik normálisan, nyugodtan mehetsz vele.Persze mi előbb csináltasd meg.
Nekem 4 évig mégegyszer leírom, 4 évig világított a lámpa, hibamentesen működött a kocsi, 4 év után kezdett makacskodni. A szerelőm azt tanácsolta, amíg indul nem szaggat, nem füstöl nem áll le, nem ingadozik az alapjárat, addig nincs gond. 4 évig nem is volt gond. szóval 40 km simán belefér, ha a fent említett hibák egyike sem szerepel Nálad. Amúgy erre az esetekre vettem egy motordiagnosztikai hibakód olvasót, és magam olvasom, és orvosolom a hibákat. Ha szabolcsi vagy még segíteni is tudok neked ebben ingyen és bérmentve.
Nekem a gátló alsó részén lévő szilent kopott el, az kopogott. Bontóban vetten 200 ft-ért 4 db-ot, válogassak melyik jó, és kettő jó volt a négyből. Ilyen is van. Egyszerű megnézni, hátulról benyúlsz a gátlóig, és megmozgatot előre hátra, jobbra balra, fel le.