Igaz, bocsi, ezt elnéztem... :-) Így már OK. Úgyis az lenne, csak azt hittem, mégis fel van húzva a géped. :-D
Na ja, adat az van bőven, én meg szeretem őket. ;-) Ennek a padnak talán még a mostanában minket nem nagyon zaklató "zseni" is hinne. ;-)
A beömlő levegő melegebb időben azért ennél jóval kedvezőtlenebb is lehet, most még jó volt az idő a méréshez. Nyáron, kis fordulatoton érződik a gyengülés...
3 nappal előtte és nem volt túl nagy választék a szabad időpontok közül. 10e volt a mérés, ez elvileg egy mérés ára (azt mondták 15e, ha többet is mérnek).
Kb. 40 perecet tartott:
- néznek olaj szintet, gumit, bekábeleznek, beállítják a padot, kikötnek, kipufogó gázt "elvezetik", belövik a ventillátort és mérnek <- ezek kb. 30 perc
Turbónyomásnál 0,5 ként vannak a rubrikák. A max nyomás 1.26 volt, ezt érte el 3000-es fordulatnál!
A korábbi méréshez képest vannak eltérések, de csak minimálisak (itt ugye nekem kicsit gyengébbre is jött ki a gép). Azt viszont ismét kiemelném, hogy ez egy jóval komolyabb pad volt, egy rakás műszerrel, obd-n lehúzott adatokkal stb.
Ami még érdekes, az olaj hőmérsékletem 88 és kb. 105 fok között volt (ez is jó, a lényeg, hogy 120 fok alatt maradjon).
A beömlő levegő hó mérséklet pedig max 49 fokra ment fel, ez is teljesen rendben.
Nagyon köszi a képet a mérésről! :-)Ami engem meglepett, vagy érdekesnek találtam:- ha a ciklámen vonal a turbónyomás, akkor az hogy érheti el, sőt, hogy haladhatja meg "tartósan" az 1,4 bart? Egyszer majdnem belenyal az 1,6-ba...- az előző méréshez képest a nyomaték sokkal kevésbé esik vissza magasabb fordulaton... ott már kb. 5000-nél 200 alatt volt, 5800-nál meg valahol 170 Nm környékén, valamint, az új mérés szerint hamarabb is épül fel (200 Nm 2100-nál vs. 2600-nál)- most a max lóerőd nagyjából ott jött, ahol múltkor az enyém, a nyomatékcsúcsod fordulata viszont majdnem egyezik az előződdel- a görbék a hullámosságukat tekintve nagyjából egyeznek az előzővel, mind a nyomaték, mind a lóerő esetén; a nyomatéknál külön vicces az a "két púpú teve" 3-4000 ezres fordulat között, mert a tiéd ugyanilyen volt :-)Köszönet a magyarázatért is.Összességében el lehet mondani, hogy jó eredmény született, nekem legalábbis tetszik! :-)
Nagyon köszi a képet a mérésről! :-)Ami engem meglepett, vagy érdekesnek találtam:- ha a ciklámen vonal a turbónyomás, akkor az hogy érheti el, sőt, hogy haladhatja meg "tartósan" az 1,4 bart? Egyszer majdnem belenyal az 1,6-ba...- az előző méréshez képest a nyomaték sokkal kevésbé esik vissza magasabb fordulaton... ott már kb. 5000-nél 200 alatt volt, 5800-nál meg valahol 170 Nm környékén, valamint, az új mérés szerint hamarabb is épül fel (200 Nm 2100-nál vs. 2600-nál)- most a max lóerőd nagyjából ott jött, ahol múltkor az enyém, a nyomatékcsúcsod fordulata viszont majdnem egyezik az előződdel- a görbék a hullámosságukat tekintve nagyjából egyeznek az előzővel, mind a nyomaték, mind a lóerő esetén; a nyomatéknál külön vicces az a "két púpú teve" 3-4000 ezres fordulat között, mert a tiéd ugyanilyen volt :-)Köszönet a magyarázatért is.Összességében el lehet mondani, hogy jó eredmény született, nekem legalábbis tetszik! :-)
- turbónyomás adatánál számolni kell a környezeti nyomással is (tehát -1 bar)
- aminek örülök, hogy a min. 200-as nyomaték 2100 és 5800 fordulat között megvan
- a mérés "sport módban" történt
- több mérés is volt és volt kb. 1% -nál nagyobb eltérés.
Normateljesítményről egy kicsit külön is... Legalábbis arról amit én megtudtam róla.
Ez egy számított érték. Legjobb tudomásom szerint így adják meg a gyári teljesítményt is.
A normateljesítmény lehet több is és kevesebb is a mért lóerőnél. hogy mitől függ: pl. a az alacsony légnyomástól csökken a motor teljesítmény, ill. a túl hideg/meleg is csökkenti.
Szóval van egy adott páratartalom/légnyomás/hőmérséklet a méréskor és van egy „ideális” állapot, a kettő alapján számolódik a normateljesítmény.
Amire az ember ilyenkor gondolni szokott: "biztos minden típusnál mindig többet mérnek"
Erről érdeklődtem egy keveset.
Azt mondták ritka, amikor alap programmal rendelkező gépek esetén többet mérnek. Inkább azon szoktak hitetlenkedni, hogy miért kevés a teljesítményük... Főleg a chipelt gépek esetén szokott ilyen probléma lenni:D