Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 133436
Igaz, bocsi, ezt elnéztem... :-) Így már OK. Úgyis az lenne, csak azt hittem, mégis fel van húzva a géped. :-D

Na ja, adat az van bőven, én meg szeretem őket. ;-) Ennek a padnak talán még a mostanában minket nem nagyon zaklató "zseni" is hinne. ;-)

A beömlő levegő melegebb időben azért ennél jóval kedvezőtlenebb is lehet, most még jó volt az idő a méréshez. Nyáron, kis fordulatoton érződik a gyengülés...
Előzmény: realist_ (133430)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 133435

Köszi.

 

Meglátogatom őket a közeljövőben.

 

Denilen kívűl valakit érdekel a dolog esetleg?

Előzmény: realist_ (133434)
realist_ Creative Commons License 2013.04.09 0 0 133434

3 nappal előtte és nem volt túl nagy választék a szabad időpontok közül. 10e volt a mérés, ez elvileg egy mérés ára (azt mondták 15e, ha többet is mérnek).

Kb. 40 perecet tartott:

-  néznek olaj szintet, gumit, bekábeleznek, beállítják a padot, kikötnek, kipufogó gázt "elvezetik", belövik a ventillátort és mérnek <- ezek kb. 30 perc

- kb. 10 perc érdeklődés a mért részéről:)

 

Előzmény: bajan122 (133431)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 133433

Nekem is az rémlik, de túl sok számot kezelek naponta ahhoz hogy biztos legyek benne.

 

Én is csoportos mérésre gondoltam, és ha már ketten vagyunk az már csoport ;-)

Előzmény: denil (133432)
denil Creative Commons License 2013.04.09 0 0 133432

Azt hiszem 10K-t mondott az árra, de az ábrát és az adatok nézve engem is érdekelne egy mérés.

Esetleg többen valamikor?

 

Előzmény: bajan122 (133431)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 133431

Azt hiszem ide lenne érdemes elvinni az enyém is mert az elmondottak alapján profin művelik a dolgot.

 

Pár kérdést engedj meg.

Mennyivel kellett előre bejelentkeznde? Mennyi volt anyagilag? Mennyi ideig tartott a művelet?

 

Bocs ha már írtad korábban, nem emlékszem.

Előzmény: realist_ (133422)
realist_ Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133430

Turbónyomásnál 0,5 ként vannak a rubrikák. A max nyomás 1.26 volt, ezt érte el 3000-es fordulatnál!

 

A korábbi méréshez képest vannak eltérések, de csak minimálisak (itt ugye nekem kicsit gyengébbre is jött ki a gép). Azt viszont ismét kiemelném, hogy ez egy jóval komolyabb pad volt, egy rakás műszerrel, obd-n lehúzott adatokkal stb.

 

Ami még érdekes, az olaj hőmérsékletem 88 és kb. 105 fok között volt (ez is jó, a lényeg, hogy 120 fok alatt maradjon).

A beömlő levegő hó mérséklet pedig max 49 fokra ment fel, ez is teljesen rendben.

 

Előzmény: mcI_2.0 (133428)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133429
Megpróbáltam tagolni, "televertem" enterrel, mégis így hozza...:-(
Előzmény: mcI_2.0 (133428)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133428
Nagyon köszi a képet a mérésről! :-)Ami engem meglepett, vagy érdekesnek találtam:- ha a ciklámen vonal a turbónyomás, akkor az hogy érheti el, sőt, hogy haladhatja meg "tartósan" az 1,4 bart? Egyszer majdnem belenyal az 1,6-ba...- az előző méréshez képest a nyomaték sokkal kevésbé esik vissza magasabb fordulaton... ott már kb. 5000-nél 200 alatt volt, 5800-nál meg valahol 170 Nm környékén, valamint, az új mérés szerint hamarabb is épül fel (200 Nm 2100-nál vs. 2600-nál)- most a max lóerőd nagyjából ott jött, ahol múltkor az enyém, a nyomatékcsúcsod fordulata viszont majdnem egyezik az előződdel- a görbék a hullámosságukat tekintve nagyjából egyeznek az előzővel, mind a nyomaték, mind a lóerő esetén; a nyomatéknál külön vicces az a "két púpú teve" 3-4000 ezres fordulat között, mert a tiéd ugyanilyen volt :-)Köszönet a magyarázatért is.Összességében el lehet mondani, hogy jó eredmény született, nekem legalábbis tetszik! :-)
Előzmény: mcI_2.0 (133426)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133427
Faszán tagolt a hsz-em, bocsi érte...(sztem nem az én hibám :-))
Előzmény: mcI_2.0 (133426)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133426
Nagyon köszi a képet a mérésről! :-)Ami engem meglepett, vagy érdekesnek találtam:- ha a ciklámen vonal a turbónyomás, akkor az hogy érheti el, sőt, hogy haladhatja meg "tartósan" az 1,4 bart? Egyszer majdnem belenyal az 1,6-ba...- az előző méréshez képest a nyomaték sokkal kevésbé esik vissza magasabb fordulaton... ott már kb. 5000-nél 200 alatt volt, 5800-nál meg valahol 170 Nm környékén, valamint, az új mérés szerint hamarabb is épül fel (200 Nm 2100-nál vs. 2600-nál)- most a max lóerőd nagyjából ott jött, ahol múltkor az enyém, a nyomatékcsúcsod fordulata viszont majdnem egyezik az előződdel- a görbék a hullámosságukat tekintve nagyjából egyeznek az előzővel, mind a nyomaték, mind a lóerő esetén; a nyomatéknál külön vicces az a "két púpú teve" 3-4000 ezres fordulat között, mert a tiéd ugyanilyen volt :-)Köszönet a magyarázatért is.Összességében el lehet mondani, hogy jó eredmény született, nekem legalábbis tetszik! :-)
Előzmény: realist_ (133422)
realist_ Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133425
Előzmény: realist_ (133424)
realist_ Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133424

realist_ Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133423

és akkor a kép is...

realist_ Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133422

Íme a mérés eredménye.

 

Pár megjegyzés:

- turbónyomás adatánál számolni kell a környezeti nyomással is (tehát -1 bar)

- aminek örülök, hogy a min. 200-as nyomaték 2100 és 5800 fordulat között megvan

- a mérés "sport módban" történt

- több mérés is volt és volt kb. 1% -nál nagyobb eltérés.

 

Normateljesítményről egy kicsit külön is... Legalábbis arról amit én megtudtam róla.

Ez egy számított érték. Legjobb tudomásom szerint így adják meg a gyári teljesítményt is.

A normateljesítmény lehet több is és kevesebb is a mért lóerőnél. hogy mitől függ: pl. a az alacsony légnyomástól csökken a motor teljesítmény, ill. a túl hideg/meleg is csökkenti.

Szóval van egy adott páratartalom/légnyomás/hőmérséklet a méréskor és van egy „ideális” állapot, a kettő alapján számolódik a normateljesítmény.

 

Amire az ember ilyenkor gondolni szokott: "biztos minden típusnál mindig többet mérnek"

Erről érdeklődtem egy keveset.

Azt mondták ritka, amikor alap programmal rendelkező gépek esetén többet mérnek. Inkább azon szoktak hitetlenkedni, hogy miért kevés a teljesítményük... Főleg a chipelt gépek esetén szokott ilyen probléma lenni:D

exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133421

Azért mert az!

Sorolom:

- Gyanúsan olcsó

- Az összes autó rendszáma gondosan kitakarva (Senki nem szokta a háttérben lévő autók rendszámát kitakarni)

- Nincs telefonszám, csak mail

 

Írj neki, kapsz egy mail-t, hogy most küölföldön van az autó és nem tud vele hazajönni, de tud megoldást. Fizess és hazaszállítatja........

 

Én az elmúlt pár hónapban kitanultam.

Előzmény: Hooli75 (133420)
Hooli75 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133420

Miért érzem én ezt egy kicsit "büdösnek"? Vagy valami elkerülte a figyelmem?:)

 

 

http://aprod.hu/hirdetes/fiat-bravo-1-4-16v-turbo-ID11z7X.html#e3553ac4c5;r:;s:

MBTom Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133419

(:- Akkor sajnos az enyémben már nincs benne.

Előzmény: exrészletjankó (133417)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133418

71749384 és 71749387 a két oldali led cikkszáma.

 

Előzmény: exrészletjankó (133417)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133417

Nincs ilyen kódja.

Az emotion és a sport felszereltség része (volt).

Előzmény: MBTom (133416)
MBTom Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133416

A gyári kódját:

Pl 416 Tempomat

097 Ködlámpa

Stb.

Előzmény: exrészletjankó (133415)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133415

Milyen kódját?

 

Előzmény: MBTom (133412)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133414

:-)

Előzmény: dirige (133406)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133413

Az enyém is jól fogyaszt.:-P

Előzmény: hinar1 (133410)
MBTom Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133412

Valaki megnézné nekem (akinek van) a kilincsvilágítás kódját!?! Előre is THX!

 

MBTom Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133411

Novemberben adtam el a 105 lovas Bravomat. Nem csoda ez a fogyasztás, ennyire jó az az 1.6 M-Jet!!!!

Előzmény: hinar1 (133410)
hinar1 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133410

Én a hétvégén mentem egy 500km etapot 30% településeken ,70 % főút  autó pálya nincs benne településekenn max 70km/h , főúton 110-120km/h  néha előzésnél 140 km/h 3 személy  csomaggal 4.6l fogyasztás jött ki (1.6 mjet 105 le) nagyonn meg vagyok vele elégedve ez előtt nem volt soha dízelem  most ezt vettem és nagyonn meg vagyok vele elégedve

gambl-R Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133409

Mínusz (majdnem) egy mázsa! 5 lenne az. :)

Előzmény: dirige (133406)
denil Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133408

Abszolút meg tudom érteni az érzéseidet és jogos is maximálisan!

Én is csak azt tudom mondani (miközben ezzel nem lehet vígasztalódni), hogy nem a Fiat lesz a hibás.

Ez a fórum régóta pörög, sok az állandó tag és nem is olyan régen írtam azt, hogy az az egyik "jó" a Bravoban, hogy ha valakinek valamije elromlik akkor az eddigi tapasztalatok alapján hamar kiderült, hogy az egyedi hiba e, vagy másoknak is előjön. Sok olyan hiba fordult itt elő, ami valakinek előjött és utána mások is tapasztalták ugyanazt ( pl. klíma probléma, vagy a szellőző rostélyok elszíneződése stb ).

Jó kérdés, hogy ilyen esetben melyik a célravezetőbb. Javítás után eladni vagy pedig megtartani. MIndkettő mellett és ellenne is vannak érvek.

Ha nem utálnád meg végleg az autót akkor én azt mondanám, hogy vegyél másik Bravot mert tényleg élmény autózni ezekkel a vasakkal ( ahogy neked is az volt amikor nem volt vele gond ). Sajna nagyon kifogtad...mondhatni a legrosszabb példány eddig amiről itt hallottunk.

De szerenécsre amennyire innen és ismerősi körökből hallani lehet, inkább a pozitív tapasztalatok vannak túlsúlyban az autóval kapcsolatban.

Én a mai napig imádok ránézni és nagyon szeretem ahogy megy. Gyönyörű formája van (én nem érzem rajta, hogy 2007-es design ) és a motor hangja is a mai átlaghoz képest nagyon kellemes. Részemről a futómű az egyetlen amit túl gyengének érzek a sportos hangoláshoz képest (pedig a sport már eleve ültetve van a 120-asokhoz képest ) de a többivel maximálisan meg vagyok elégedve.

Előzmény: Hooli75 (133380)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 133407

:-)

Előzmény: dirige (133406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!