Igaz, bocsi, ezt elnéztem... :-) Így már OK. Úgyis az lenne, csak azt hittem, mégis fel van húzva a géped. :-D
Na ja, adat az van bőven, én meg szeretem őket. ;-) Ennek a padnak talán még a mostanában minket nem nagyon zaklató "zseni" is hinne. ;-)
A beömlő levegő melegebb időben azért ennél jóval kedvezőtlenebb is lehet, most még jó volt az idő a méréshez. Nyáron, kis fordulatoton érződik a gyengülés...
3 nappal előtte és nem volt túl nagy választék a szabad időpontok közül. 10e volt a mérés, ez elvileg egy mérés ára (azt mondták 15e, ha többet is mérnek).
Kb. 40 perecet tartott:
- néznek olaj szintet, gumit, bekábeleznek, beállítják a padot, kikötnek, kipufogó gázt "elvezetik", belövik a ventillátort és mérnek <- ezek kb. 30 perc
Turbónyomásnál 0,5 ként vannak a rubrikák. A max nyomás 1.26 volt, ezt érte el 3000-es fordulatnál!
A korábbi méréshez képest vannak eltérések, de csak minimálisak (itt ugye nekem kicsit gyengébbre is jött ki a gép). Azt viszont ismét kiemelném, hogy ez egy jóval komolyabb pad volt, egy rakás műszerrel, obd-n lehúzott adatokkal stb.
Ami még érdekes, az olaj hőmérsékletem 88 és kb. 105 fok között volt (ez is jó, a lényeg, hogy 120 fok alatt maradjon).
A beömlő levegő hó mérséklet pedig max 49 fokra ment fel, ez is teljesen rendben.
Nagyon köszi a képet a mérésről! :-)Ami engem meglepett, vagy érdekesnek találtam:- ha a ciklámen vonal a turbónyomás, akkor az hogy érheti el, sőt, hogy haladhatja meg "tartósan" az 1,4 bart? Egyszer majdnem belenyal az 1,6-ba...- az előző méréshez képest a nyomaték sokkal kevésbé esik vissza magasabb fordulaton... ott már kb. 5000-nél 200 alatt volt, 5800-nál meg valahol 170 Nm környékén, valamint, az új mérés szerint hamarabb is épül fel (200 Nm 2100-nál vs. 2600-nál)- most a max lóerőd nagyjából ott jött, ahol múltkor az enyém, a nyomatékcsúcsod fordulata viszont majdnem egyezik az előződdel- a görbék a hullámosságukat tekintve nagyjából egyeznek az előzővel, mind a nyomaték, mind a lóerő esetén; a nyomatéknál külön vicces az a "két púpú teve" 3-4000 ezres fordulat között, mert a tiéd ugyanilyen volt :-)Köszönet a magyarázatért is.Összességében el lehet mondani, hogy jó eredmény született, nekem legalábbis tetszik! :-)
Nagyon köszi a képet a mérésről! :-)Ami engem meglepett, vagy érdekesnek találtam:- ha a ciklámen vonal a turbónyomás, akkor az hogy érheti el, sőt, hogy haladhatja meg "tartósan" az 1,4 bart? Egyszer majdnem belenyal az 1,6-ba...- az előző méréshez képest a nyomaték sokkal kevésbé esik vissza magasabb fordulaton... ott már kb. 5000-nél 200 alatt volt, 5800-nál meg valahol 170 Nm környékén, valamint, az új mérés szerint hamarabb is épül fel (200 Nm 2100-nál vs. 2600-nál)- most a max lóerőd nagyjából ott jött, ahol múltkor az enyém, a nyomatékcsúcsod fordulata viszont majdnem egyezik az előződdel- a görbék a hullámosságukat tekintve nagyjából egyeznek az előzővel, mind a nyomaték, mind a lóerő esetén; a nyomatéknál külön vicces az a "két púpú teve" 3-4000 ezres fordulat között, mert a tiéd ugyanilyen volt :-)Köszönet a magyarázatért is.Összességében el lehet mondani, hogy jó eredmény született, nekem legalábbis tetszik! :-)
- turbónyomás adatánál számolni kell a környezeti nyomással is (tehát -1 bar)
- aminek örülök, hogy a min. 200-as nyomaték 2100 és 5800 fordulat között megvan
- a mérés "sport módban" történt
- több mérés is volt és volt kb. 1% -nál nagyobb eltérés.
Normateljesítményről egy kicsit külön is... Legalábbis arról amit én megtudtam róla.
Ez egy számított érték. Legjobb tudomásom szerint így adják meg a gyári teljesítményt is.
A normateljesítmény lehet több is és kevesebb is a mért lóerőnél. hogy mitől függ: pl. a az alacsony légnyomástól csökken a motor teljesítmény, ill. a túl hideg/meleg is csökkenti.
Szóval van egy adott páratartalom/légnyomás/hőmérséklet a méréskor és van egy „ideális” állapot, a kettő alapján számolódik a normateljesítmény.
Amire az ember ilyenkor gondolni szokott: "biztos minden típusnál mindig többet mérnek"
Erről érdeklődtem egy keveset.
Azt mondták ritka, amikor alap programmal rendelkező gépek esetén többet mérnek. Inkább azon szoktak hitetlenkedni, hogy miért kevés a teljesítményük... Főleg a chipelt gépek esetén szokott ilyen probléma lenni:D
Én a hétvégén mentem egy 500km etapot 30% településeken ,70 % főút autó pálya nincs benne településekenn max 70km/h , főúton 110-120km/h néha előzésnél 140 km/h 3 személy csomaggal 4.6l fogyasztás jött ki (1.6 mjet 105 le) nagyonn meg vagyok vele elégedve ez előtt nem volt soha dízelem most ezt vettem és nagyonn meg vagyok vele elégedve
Abszolút meg tudom érteni az érzéseidet és jogos is maximálisan!
Én is csak azt tudom mondani (miközben ezzel nem lehet vígasztalódni), hogy nem a Fiat lesz a hibás.
Ez a fórum régóta pörög, sok az állandó tag és nem is olyan régen írtam azt, hogy az az egyik "jó" a Bravoban, hogy ha valakinek valamije elromlik akkor az eddigi tapasztalatok alapján hamar kiderült, hogy az egyedi hiba e, vagy másoknak is előjön. Sok olyan hiba fordult itt elő, ami valakinek előjött és utána mások is tapasztalták ugyanazt ( pl. klíma probléma, vagy a szellőző rostélyok elszíneződése stb ).
Jó kérdés, hogy ilyen esetben melyik a célravezetőbb. Javítás után eladni vagy pedig megtartani. MIndkettő mellett és ellenne is vannak érvek.
Ha nem utálnád meg végleg az autót akkor én azt mondanám, hogy vegyél másik Bravot mert tényleg élmény autózni ezekkel a vasakkal ( ahogy neked is az volt amikor nem volt vele gond ). Sajna nagyon kifogtad...mondhatni a legrosszabb példány eddig amiről itt hallottunk.
De szerenécsre amennyire innen és ismerősi körökből hallani lehet, inkább a pozitív tapasztalatok vannak túlsúlyban az autóval kapcsolatban.
Én a mai napig imádok ránézni és nagyon szeretem ahogy megy. Gyönyörű formája van (én nem érzem rajta, hogy 2007-es design ) és a motor hangja is a mai átlaghoz képest nagyon kellemes. Részemről a futómű az egyetlen amit túl gyengének érzek a sportos hangoláshoz képest (pedig a sport már eleve ültetve van a 120-asokhoz képest ) de a többivel maximálisan meg vagyok elégedve.