Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Egyszer már kértem fotókat Tőletek, de sajnos a gépem "letorzsáztatása" miatt azok eltűntek. Tehát: ha valakinek a fotó archivumában van kép a 001-es és 002-s V55-ről, küldene a mail címemre? Köszönettel.
Arra szeretném kérni,hogy a topik megnyitása óta küldött hozzászólásaimat,amelyekhez képet is csatoltam, szíveskedjék törölni,hiszen úgy gondolom,hogy sok nem általam készített képet jogtalanul raktam föl a topikba.
Ezúton is elnézést kérek,amiért erre nem voltam tekintettel! Azóta történt egy nicknév váltás, azon hozzászólásokat,amelyeket töröltettni szeretnék "v43 1167" nicknév alatt kaptak helyet.
Nem tudom, a forrásom a Ganz-Hunslet című kiadvány, annak is az 59-60. oldalai. Nem emlékszem, hogy pontos darabszám évszámmal volt-e benne, de ha elvetődöm a Szabó Ervin Könyvtárba (amire vizsgaidőszakban van esély), belekukkantok a könyvbe.
A villamos - vasút találkozóról annyit tudok, hogy Leiden közelében 1924.VI.24-én történt. A mellékelt hálózati térképen (ami persze 24 évvel későbbi) több találkozási lehetőség is látszik. Mintha közös vonalrész is lenne....
Amennyire én tudom, ez a baleset egy szintbeni kereszteződésben következett be, azért nem látjuk a felsővezetéket, mert a villamosvágány a hátunk mögött van, szegényeket eddig tolta a gőzmozdony.
Tudni kell, hogy a Budapester-ek nem városi villamosok voltak, hanem városköziek, Haarlem, Leiden környékén. LRT-nek csak azért nem mondanánk őket, mert hát 30-36 tonna volt egy kocsi.