Lambda szonda: a vezérlőegységen keresztül PWM-mel vezérelteti az ütemadó szelepet.... :-D
A kipufogó gáz oxigén tartalmát méri, és ehhez állítja be különböző terhelési értékeknél a keveréket. Ha az nincs a motor nem képes a korrekt szabályozásra.
De most jut eszembe, szintén 124-esnél, de viszont 2.3E-nél ugyanez volt a probléma, zabált mint egy Zil. Ott is elsőkörben a szonda volt, másod sorban pedig keverékképző. Méretned kellene egy CO-t.
Új Vito-ról nem tud valaki infót (hol találni) ? Ha 2006-os a modell, akkor nem már 2005 év végén lehetett volna kapni...(?) most meg semmi nincs róla még a hivatalos weboldalon.
A karbi kupakja nem piros, azt hiszem, a 115-ös motoron még olyan volt. Ennélfogva nem tudom, hogy jó-e ez a tiedre. Ezen kívül a blokk sem egyforma, mert a furat és löket is más, tehát a hengerfej is eltérő, a blokk is, ennél fogva a szelepek is. a karbi kódja egyébként 175 CDT. a 115-ön 175 CDTU van.
VISZONT: ez a motor beépíthető a 115-ös helyére, 123-ba mindenképp, és azt hiszem, az állólámpába is, de ezt ne vedd készpénznek. Erősebb (+15 LE, +10 NM) kevesebbet fogyaszt (-1-3 liter), szóval ez egy korszerűbb motor. Na de ennyit a reklámról... :))
Megkérdeztem a fogyasztásos témát. Azt mondta a szerelő, hogy 10-12 literből ki kellene jönnie. A hibalehetőségekre nem tud mit mondani, mert szinte minden lehet: gyújtó rendszer, befecskendező rendszer, egyszerű beállítás. De amennyiben érdekel megadom a számát.
Tegnap megoldódott a be-nem indulás problémája: tényleg riasztó volt benne, az nem engedte a gyújtást, csak a sziréna már meg volt halva, ezért nem víjjogott. Lekötöttük a riasztót, és hipp-hopp, már ment is. Thanx Dani!
Ha valakinek kell egy 102-es karbis motor, az egész nyugodtan szóljon, mert eladó, és még egy darabig kipróbálható, amíg egyben van az autó. Generátort, önindítót, meg egyéb "perifériákat" azokat megtartanám, mert elég jók. Tehát alapesetben a blokk + hengerfej, karbi, légszűróház, vízpumpa és ventillátor, meg ami még nem azonos a 2.3-al.
Egy jó állapotú motorba,amiben még nincsenek szétkopva a csapágyak ha beleöntessz pl. egy 5W30-at,simán lemehet az olajnyomi 1 bar környékére.De ha egy halálán levő motorba öntessz 10W60-at lehet 2 alá le sem megy. Szoval mint mondtam nagyban függ az olajtól.Ezért szoktak az okoskák eladás előtt 10W60-at önteni a mociba,vevő meg örül milyen jó mercit vett mert 2-2.5 bar az olajnyomi közben meg..........:-)
Egyébbként egy 10W40-es olajjal,és a gyárilag megadott alapjárati fordulatszámnál mért 1 bar-os olajnyomás még teljesen megfelelő.
"amiben már csak 1bar környékén jár az olajnyomás, már indulásnál problémás lehet."
Az olajnyomás mértékével többek között a csapágyak állapotára lehet következtetni,nincs köze az induláshoz.
Lambdaszondád rendben? A 17 horror, Candle fogyijait én nem tudom hozni (mondjuk én nem reggel-este járok vele, hanem napközben), de a nehezebb, automata 4.6os V8 sem eszik ennyit...
Má bocsánat. 10 Euronyi ÁFA összegig vámmentes... azaz 40 Euro, cca 50 dollár. Ettől még persze lehet mákod, és lehet a vámosnak jó napja mert előző este az asszony orális szexben részesítette, nekem is hoztak már ki 350 dolláros csomagot kézbe.
Viszont a motor állapotához igen. Normális esetben, egy annyira leharcolt motor, amiben már csak 1bar környékén jár az olajnyomás, már indulásnál problémás lehet.
kösz, nem tudnám hova rakni...de egy képet dobj már fel róla, h mégis mire gondolsz, mert kiváncsi vagyok!! ilyen?? mert SZVSZ ez nem kristály, hanem fehérbúrás...