Akkor nem kell :-) Ma vettem a piacon egy nyomatékkulcsot, mert hogy legyen.Yokito nevű. Azt gondoltam, ez úgy működik, hogy a csavarfejre rá van írva, hogy monjuk 5.6, a tárcsát odaállítom, aztán lehet húzni, majd kiold 5.6- nál. Csakhogy a skálára Nm van írva 42-210 ig, meg van egy másik skála 31.0-154.9-ig. Na most akkor hogy műxik ez ?Ért valaki hozzá ?
Az előző Sprinteremen eladáskor újszerű volt a kormánykerék, ezen meg én magam 85ezer kilométer alatt tükör simára koptattam és mállik a műanyag. Amikor vettem ez is elég szép volt. Ebből mit lehet kikalkulálni? :-)
A szüleim Mitsubisi L 200 ( JTW ) rendszám, zsír újonnan hoztuk el ( márkaszervíz ) Komárom.
Most van benne 147000-km, a légzsákos kormányon kilátszik a vas !
Az előző Sprinteremen eladáskor újszerű volt a kormánykerék, ezen meg én magam 85ezer kilométer alatt tükör simára koptattam és mállik a műanyag. Amikor vettem ez is elég szép volt. Ebből mit lehet kikalkulálni? :-)
C270-esben kb. 400.000 km volt mikor elcseréltem, de semmi kopásnyom nem volt a vezetőülésen. Kormányt bőrözni kellett, az előző tulaj csúnyán bőröztette.
Renault Clio 90% városi használatban, napi 10-15 ki-beszállás mellett 160.000 km alatt foszlik a vezetőülés külseje. (12 éves az autó, első tulaj vagyok)
Kormányon, pedálokon semmi kopás nem látszik.
Nyilván anyagminőség függő a kopás az ülésen, kormányon, pedálokon, de nagyban befolyásolja egy súlyos ember a kárpit tűrőképességét, izzadós tenyér gyűrűvel kombinálva kormánybőr tartósságát, féloldalt nyomkodott pedál a pedálgumik kopását.
A kormány, ülés, pedálkopásból leszűrni, hogy mennyit futott az autó lehetséges, de kicsit boszorkányos képességek is kellenek hozzá, és a fenti megállapításokat is figyelembe kell venni ha lehetséges..
Szerintem ülés, kormány, kopásból nem lehet szoros összefüggést vonni egy autó futásteljesítményével. Jobban függ attól, hogy hol használták (város, autópálya) és hány kilós volt a sofőr mintsem hány kilómétert futott. Az ényémben is ki volt szakadva az ülés pedig nem futott 300 ezret sem.