Azért ez nem ilyen eccerű, hogy sós víz van-e a közelbe vagy sem, mert akkor a szakácsok kocsija is jobban rozsdálna, mert ők sós levest főznek. Fontosabb lehet szerintem a relatív páratartalom, esetlegesen az uralkodó szélirány. Földrajzi ismereteim szerint Szanfransziszkó mérsékelt égövi terület, Jordánia pedig sivatagi, tehát itt már eleve kevesebb a csapadék.
Meg nem tudom, én nem sok nőstény ismerek a közelemben, akinek a véleményére lehetne adni ilyen témában(szgk. állapotának felmérése). De nem akarlak sem téged, sem a kolleganődet megsérteni.
A tengerparton nincs páratartalom, nem esik az eső, nincs mitől rohadnia az autónak.Sivatag az egész.Az igaz,hogy a kasztni nem rohad, de azonkívül mindent galyravág a homok meg az irdatlan napsütés.
Mediterránon meg ha 2napot áll a kocsid, a féktárcsa meg elkezd rozsdásodni.Különbség van.
faterék novemberben voltak és elmondásuk szerint minden 5 ik kocsi 123 as, némelyiken még a D matrica is fent maradt és csillognak a kaszni meg baba.
na ugye jordánia mediterrán, tengerparttal rendelkező ország ahol azért van páratartalom.
a kolléganőm los angelesben meg san franciscoban élt és kérdeztem tőle: Ugye ott baba kocsik vannak mert soe látnak havat? erre azt válaszolta hogy dehogyis sőt a sós tengeri levegő hamarabb széteszi őket mint a sós hólé itthon.
AKKOR HOGY VAN EZ? a jordán gépek mégis miért bírják úgy?
123-as-om van, 115938 kódú motorra és Stomberg karbival, a karbi már nincs a helyzete magaslatán, mert a bimetál szál annyira meg van gyengülve, hogy túl hosszú reakcióidővel dolgozik. Értsd lassan indul be, utána lassan megy vissza a szivató.
Solex-t ajánlottak bele, az elméletileg nem vákumos (?!).
Komplett mocit egyenlőre nem akarok cserélni, mégcsak 415 ekm van benne felújítás nélkül :-))
Megpucoltam a rolómat, megragasztgattam ami el volt repedve és le is vittem, de sajna a rögzítő elemei nincsenek az autóban :(
Csak két fül van a hátsó ülésen amire rá tudom akasztani, de az alsó rugós, elfordítós rögzítések helyei sosem voltak ott.
Ezen kívül a csomagtartó ajtón sincs mibe bele akasztani a roló füleit, amiből 1 le van törve és a függőleges hálót sincs mibe akasztani az autón.
Szal ez is hosszabb távú projekt lesz.
Valaki nem tud csinálni nekem képeket a rögzítő elemkről, azok elhelyezkedéséről és működéséről?
Előre is köszi!
Viszont a villanyos tükröt megcsináltam. Kipucoltam a kapcsolót, meg kapott vd40et.
És a hátsó ablakmosót is életre keltettem.
Annak meg a szivattyújába volt bele kristáyosodva valami mocsok mosófolyadék.
Mikor életrekelt, majdnem becsináltam gyönyörűségemben.
Nyomom a gombot és a zuhannyal együtt elindul a lapát is, de csak akkor spriccel mikor a lapát még "odafele" megy és mikor visszafelé jön akkor megáll a szivattyú és szárazra töröl.
Tudtad,hogy Jordániában nem lehet motorja csak rendőrnek meg postásnak??Érdekes világ az...
De ha 60ft lenne a benzin(ott annyi) akkor raknék egy 450et a 123asomba, és még WCre is azzal mennék:))Persze nekik az a drága, nekünk meg ez.A mad maxben meg megintcsak más volt az értékrend:)))
Komolyan segítsek klímában?:)))Ha kiszoptam magam az automatával, a tiédbe berakom csukott szemmel:)))))
Otthoni gépen van.Asszem.Ja ahha van a belsejéről, a többit meg lefényképezem a motortérben.De írtam apróhirdetés topicba youngtimersen.
Tok-vonó-csabaistól zsírúj tekerőkapcsoló-vadiúj műszerfalpanel...Klímán belsőlevegőkeringtető reteszen szivacs újra cserélve,belsőlevegőkeringtető tartója el volt törve, fémet esztergáltattam.
Egy klímacső kell, még nem csináltattam,de neked lehet egyébként is speciális hossz kell.
Azért nem csináltattam(raktam össze teljesen), mert apám egy haverjának ugyanilyen van(szerinte gyári, de hülye), hozzá kellett volna mennünk csőhosszt mérni, meg a kompresszorbakot levenni, és megkérni rá a tagot, hogy csináljon még egy átalakító vasat, mert neki sem volt jó a régi motorjára az alsó kompresszor.De apa addig halogatta a dolgot, hogy elkezdődött a suji.
Ezért a kompresszor is a garázsban pihizik.Meg én még a kapcsolót sem tudtam berakni, mert komplett gardáboxot kellett volna cserélni, ahoz meg műszerfalat(más mintájú).De neked stimmelne.Szóval lehető legtöbbet szoptam vele:Kasztnisnak nem volt akkora fúrója, nekem kellett még 2 milit reszelni a tűzfalnál stb.
Mondtam, hogy 50ezer, ennyiért is vettem, csak szoptam még vele:)))Azt is írtam, hogy egy haveromnak a 124es(200D)ében diavia van, és arról lehet le tudnánk koppintani a bakot, és akkor dombon a kombájn.Na ezt nehogy erőltetésnek vedd!Csak eszembe jutott.
Dízel azért nincs arrafelé, mert állami támogatás van a gázolajon, és magánautó nem lehet dízel.
Szíriában ugye kb. 27 ft (7 líra) az ár, Jordániában 45-50 ft, ha jól tudom azért ilyen "drága", mert itt már nincs ez a támogatás, terjed is jó. Újabb kocsikból láttam d.-t.
Szíriában, pedig illegál átépítések terjednek a nagyvárosokat kivéve, a határon meghallották miből jön a kerregés, már kaptam az ajánlatokat megvételre:))
kb. 30 másodperccel azután, hogy este 11-kor a több kilométer hosszú, kivilágítatlan, atomsötét senkiföldjéről beestem a határra.
Igen, ez az.Szoptam vele, be is raktam, csak a kompresszor nem még.De eladom,mert vettem egy ilyet:
Ezzel 4szer annyit fogok szopni.A diaviánál nincs is szopás visszagondolva. csak túl nagy feneket kerítettem neki.Ja, meg nem volt helye a kompresszornak, de arra is megtaláltam a megoldást.
ráadásul a holt tengernél olyan szörny elviselhetetlen meleg van...Párás nagyon nehéz...Akabába (jordán tengerpart) ott sokkal jobb, száraz, nem izzadsz.Ott amúgy este 11kor 40fokot mért a hőmérő az utcán:)))
123merci minden mennyiségben 200 benzin főleg, de 280 gumicsikorgatás is volt bőven:)))Dizel érdekes nem volt:))))