Jó az ajánlat, és érdekel is a dolog! Hová kéne vinni a gépet, és milyen (%) konstrukcióban gondolkodtál? Mondjuk azért még én megvárom Memorial válaszát.
Sztpeti!
Asszem igazad lesz, ugyanis a bal hátsó lámpa aljában kb. 8mm víz áll. Mondjuk ez okot adhat a párásodásra, viszont érdekes, hogy a jobb oldaliban kívülről nem látok vizet, a csomagtartó meg inkább ott (a jobb oldalon) kezd párásodni!
Köszi az infót, nemsoká nekilátok a szerelésnek-szigetelésnek!
Lenne egy javaslatom, vegyük meg eggyütt a Kadettot, tied a motor, váltó, féltengely, enyém a többi. Segitek kiszerelni a dolgokat, a Te feladatod a hozzán eljuttatás lenne. Amennyiben érdekel jelenkezz.
Az enyémen függőlegesen áll akkor jó, hány fok passz. Amióta megvettem így műxik, háll istennek jóformán semmit nem kellett benne még cserélni a kötelező dolgokon kívül. a vectraclubosok nagyon panaszkodnak a termosztatokra.
Konzultáltam a szerelőmmel. Sajnos a teljes kocsit nem tudom átvenni, habár még érdeklődöm "partner" után, akivel közösködhetnék. Mert nekem csak a motor, meg a tartozékai kéne. Megoldható így is a dolog? Persze előbb azért érdekelne még néhány dolog...
Pl.:
évjárat, milyen karburátor van rajta, esetleg, hogy mennyi km van benne, ja és, hogy milyen váltó van rajta. Mert ha 5 gangos, akkor az is érdekelne. Az árban meg majd megegyeznénk...
Köszi az infót, majd átvizslatom mégegyszer. Bár igazából nem az a baj, hogy befolyik a víz (a helyét a legutóbbi mosáskor megtaláltam), hanem hogy nem kerül víz a kocsira, és mégis nedves a szőnyeg. És érdekes módon, a csomagtartó rendszám felöli végében, a középvonaltól úgy 60-70 centiméterre egymástól szimmetrikusan alakul ki a "párásodás" a szőnyeg alatt. Mondjuk nekem ott van 2-2 átmenő csavarral egy 6x6-os laposvas (lehet, hogy a vonóhorog?). Talán a hőkülönbség miatt lehet a párakicsapódás?
Különben a beszivárgás "vélt" helyék kikentem fekete ragasztós szilikonnal (fugasil), azóta egész jó!
Az újabb produkció viszont, hogy most állandóan megy a hűtő-ventillátor. Valószínűleg a hőérzékelő, majd kicserélem. Nem tudja valaki, hogy a vízhőmérséklet jelző műszer beosztásai hány fokot jeleznek?
Befolyhat a víz a torony tetejéről, lemezillesztéseknél, a csomagtartóguninál az üveg alatt(ennek nincs nyoma csak a csuromvizes csomitartó) mondjuk esőben vagy mosóban, aztán alulról a fenéklemezen van a pótkerék alatt pár lyuk ha azon nem tud lefolyni a víz akkor kicsapódik mindenhol a fémen. Jó keresést.
A cseppkadett meg így olcsóbb mint egy vezérműtengely.
Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-nagyon sajnálom! Én tegnap óta egyfolytában ezen gondolkodtam, hogy inkább egy komplett motort kéne vennem. De azért remélem, hogy ha mégis az utadba akad egy ilyen kis játékszer (vagy bárki másnak), az szól majd nekem, mert TUTI vevő vagyok rá! Főleg ilyen akciós áron!
Amúgy tegnap vettem egy szintén akciós Panasonic MP3-as lejátszót a kocsiba, úgyhogy, most már a zene is szól. Mondjuk még csak a két első gyári hangszóróból, meg betettem hátra két régi RFT hangfalamat. Azé lehet hallgatni... Ezzel kapcsolatban azt kérdezném, hogy a kalaptartó alatti lemezt ki szabad-e vágni (a hangfalnak), nem gyengíti meg a kocsi szerkezetét?
Ja, és a csomagtartóban az alsó szőnyeg egyre nedvesebb! Pedig sehol nem jön be a víz, meg nem is volt mostanában. Ez valami páralecsapódás lehet. Mit lehet ezzel csinálni? Szerezzek páramentesítő golyócskákat?
Másoknak:
ECONOMETER ügyben ért valaki szak? Mondjuk nem életbevágó, csak éppen érdekesség. Legalábbis nekem...:)
Sztpeti köszi az infót, majd konzultálok a szerelővel. Viszont azóta van más. Kéne nekem egy vezérműtengely, mert az enyém a szerelő szerint "totálkáros". Mondjuk éreztem is, hogy semmit nem gyorsul az autó, de mivel nekem ez az első, betudtam annak, hogy 22 éves a drágám. Tehát ha tud valaki segíteni, azt nagyon szépen köszönöm. ASCONA 1.6SR '82-es, 16SH motor. Mondjuk pénzem csak januárban lesz rá, de ha valaki jó minőségűt tudna adni, amit sűrgőssen ki kell fizetni, akkor megoldom...
Ja, egyébkén Sztpeti "dögös vörös"-e nagyon sokat segített nekem, hogy ezt a kocsit (a sajátomat) ne csak használjam. Ha érted, mire gondolok!
Asszem én vagyok talán a legrégebbi Asconás a topicban (Javitsatok ha tévedek :)).
Ugyhogy amiben tudok segitek, de sztem ezzel a többiek is igy vannak.
Econometerről nincs infóm, egyik asconámban sem volt :)
A másik problémádra tudok tanácsot adni.
Szomoru hir, de sajnos azokat a csöveket cserélni kell.
Ugyebár ha emlékeim nem csalnak, akkor 3 cső megy oda....
2 vékonyabb, és 1 vastagabb.
Vékony 1: Megy a szabadba, ez csak 1 szuszogó
Vékony 2: Ha jól rémlik, akkor zankhoz fut
Vastag: Tank
Vékony 1 nem jelentős, de a másik 2 igen, és azért, mert igy induláskor a benzin a tank hátuljába nyomul, és ezeken a csöveken keresztül elkezd kifolyni.
Tehát pocsolod minden indulásnál az anyagot :)
ÉS azért szomoru a cseréjük, mert elég macerás.
Nem nagyon lehet a bérház előtt csereberélni őket, sajnos emelő, vagy akna szükséges a projecthez.
Asszem részemről ennyi!
Az economys témához is hozzá fog valaki szólni sztem.
Kori: Ne felejts el képeket biggyeszteni a fázisokról :)
a lakatos srác még elötte egy Ford Taunust heftel össze kettő romjaiból..aztán jöhet az enyém..
A leghuzósabb költség az autón a hátsó hid, és ennek a megcsinálása fontos lenne egyből, mert a motor váltó kardán pozicionálása a lakatolás legeleje lenne.
Viszont most ezt nem tudom kiköhögni:( 200-250 ezer a hátsó hid:(
Viktor vagyok, és kb. egy hónapja vettem egy 82-es Ascona 1.6 SR-t. Már másnap megnéztem a topikot, és pár nap alatt végig is olvastam. Jó volt, mert jó pár dolgot tudtam tanulni belőle.
Szóval ez alatt az egy hónap alatt egészen megkedveltem az én Gyönyörűségemet, bár még kell rajta pár dolgot állítgatni. Majd szépen sorjában. Talán ha valami nem megy, majd kérnék pár infót!
Ami miatt most jött el az ideje, hogy írjak nektek, az a következő:
Lehet -e azt tudni, hogy a ECONOmeter különböző állásában milyen fogyasztást produkál a gép? Pl. ha 9 óránál (vízszintesen áll), akkor mondjuk 6l/100km?
A másik kérdésem, hogy a benya-tőltő csőre fel van téve (a sárvédő felöli oldalon) egy kis kütyü (levegőztető?) amire megy három cső. Egy vastag, és két vékonyabb. Az egyik alulról, a másik oldalról. Mik ezek a csövek? Mer hogy nekem az alső teljesen le van szakadva, a másik (oldalsó, kisebb) az meg elhasználódott (ti. lukas). Ez nagy gáz? A gép attól még megy!
Na mára ennyit, várom az infókat!
Ui.: ha rajtam múlik, én minden nap szívesen csevegek erről a szupergépről :)
Köszi a választ, most már sejtem miért talpas a gömbcsukló. Most a téli gumikkal a másik irányba húz de jóval gyengébben, éppen hogy csak.
Nem hinném hogy a gumi miatt van, mert azokból vadi újat szoktam venni, inkább a futómű faraghatta meg a gumit.
Most azon vigyorgok magamban, hogy csak két új nyárit vettem anno gondoltam a hátsók már úgyis oda vannak azok majd lekopnak hamarabb. és láss csodát az elsők koptak a hátsókhoz, így most nem 2 hanem 4 újat vehetek majd.Fuck
azt szeretném megkérdezni van e vkinek az asconába elektromos tükre??
én most vettem megvan hozzá az irányitó is de nem tudom hova kell betenni
van két vezeték ami nincs benne a kapcsolási rajzban és nem tudom mire való!
az a kettö külön kettes csatiban van az egyik fekete fehér a másik fekete zöld.
a másik hogyan megy át az ajtobol az oszlopba gyárilag?
Mikor koppantam vele 3 éve akkor volt futóműbeállítás, de úgy rémlik utána is húzott. Az ugyan igaz, hogy a hátulját rohadás miatt restaurálni kellett, de nem hinném, hogy ott lett odébb hegesztve valami.
Most a téli gumival meg az ellenkező irányba húz de sokkal gyengébben.
A téli gumák fent figyelnek már ahogy illik. Mikor leszedtem a jobb első kereket észre vettem, hogy a külső fele kb.1-2 mm rrel jobban kopott mint a belső oldal. A kocsi folyamatosan húzott balra. a futómműben 1987 óta a lengéscsillapítón kívül még nem volt semmi cserélve.