tudod, "jól menő" mérnök ember megengedheti magának, hogy ez egyik mercije "néhány napra" leáll szervizelés miatt, akkor vesz gyorsan egy másikat, hogy legyen mivel járni.-)))))))))))))))))))))
Sajnos nem mindíg tudom olvasni a topicot, lemaradtam valamiről? Tudtommal 26-od van, de most olvastam a 23-asról, esetleg az kombi? Márcsak a hátsó ablaktörlő miatt kérdem.
az előző önindító még megforgatta a motort, de nem indult be a kocsi. aztán harmadik próbálkozásnál füst szállt fel az önindítóból és véget ért a pályafutása.... szóval valószínűleg továbbra is önindító bajom van, nem pedig motorprobléma?
Ha az előző önindító még forgatta a motort, akkor szerintem nem állhatott be. Az új önindítón meg lehet, hogy kopott a szabadonfutó, a bendix. Akkor szokott így csinálni, ha az önindító fogaskereke nem tolódik be a lendkerékhez, ill. ha betolja ugyan, de elforog a tengelyén.
a következő dolog történt velem és szeretném hallani a tippjeiteket, h mi lehet a baj. sajnos még két napot kell várnom a szerelőre, ezért szétvet az ideg, mert fogalmam sincs, h mi lehet. a következő történt: 126os 380asról van szó. 100-120al közlekedvén megfeledkeztem egy fekvőrendőrről, pontosabban késve vettem észre. bőven sikerült megfékezni az autó így kb 30al bukkantam át rajta(semmi nem ért le a földre). ahogy az első tengely leért a fekvőrendőrről leállt a motor. megpróbáltam újraindítani, de két-három rövid indítózással nem sikerült és közben szépen elfüstölt az önindítóm. amit azóta tettem: aksi feltöltve, önindító egy tesztelt bontottra kicserélve. most úgy forog az új önindító, mintha nem érne hozzá semmihez és csak magában pörögne. igaz, h a levételnél elferdült az a fémlap, ami váltóház és az önindító között van, így anélkül raktam be az önindítót. természetesen az autó nem indul. a kérdés - természetesen - az, h mi a probléma? lehetséges, h az az 1mmes fémlap hiányzik az önindítónak, h megforgassa a motort? vagy egyszerűen beállt a motor és forgathatom az önindítót napestig. (a motornak semmi baja nem volt, sem füstölés, sem fura hangok, az olajfogyasztás 1-1,5 liter körül alakult per olajcsere) előre is köszönöm az ötleteket, tanácsokat.
Helló sziasztok!Egy ismerösöm szerint le lehet tölteni a c180 as hoz való javító könyvet!De akárhol néztem seholsem találom.Ha valaki esetleg tudja merre keressem kérem segítsen!köszönöm.
Az biztos hogy nem lehet egy napon említeni a 23 és a 24 klíma kompreszorokat. A 24-esé fele akkora és 2 dugattyús szembe a 23-sal ami hatalmas és 1 dugattyú van benne.
Általánosságban igaz az, hogy a 24-es technikai még egy kiforrott dolog volt, de utána ahogyan elkezdték elektronikával "megtűzdelni" az autókat, romlott a minőség.
Az lenne a kérdésem, hogy igazak-e azok a híresztelések, hogy az újabb Mercik azok kevésbé lennének olyan megbízhatóak, mint a régebbiek? Nekük most egy '90-es 124-es 200D-nk van, amit nagyon szeretünk, mert halál megbízható. Ha egyszer le szeretnénk cserélni, akkor nem jöhet más szóba, mint Merci (e). Tehát az után érdeklődnék, hogy az újabbak is olyan megbízhatóak és problémamentesek-e? Előre is köszi!!!!
Azért ez nem ilyen eccerű, hogy sós víz van-e a közelbe vagy sem, mert akkor a szakácsok kocsija is jobban rozsdálna, mert ők sós levest főznek. Fontosabb lehet szerintem a relatív páratartalom, esetlegesen az uralkodó szélirány. Földrajzi ismereteim szerint Szanfransziszkó mérsékelt égövi terület, Jordánia pedig sivatagi, tehát itt már eleve kevesebb a csapadék.
Meg nem tudom, én nem sok nőstény ismerek a közelemben, akinek a véleményére lehetne adni ilyen témában(szgk. állapotának felmérése). De nem akarlak sem téged, sem a kolleganődet megsérteni.
A tengerparton nincs páratartalom, nem esik az eső, nincs mitől rohadnia az autónak.Sivatag az egész.Az igaz,hogy a kasztni nem rohad, de azonkívül mindent galyravág a homok meg az irdatlan napsütés.
Mediterránon meg ha 2napot áll a kocsid, a féktárcsa meg elkezd rozsdásodni.Különbség van.
faterék novemberben voltak és elmondásuk szerint minden 5 ik kocsi 123 as, némelyiken még a D matrica is fent maradt és csillognak a kaszni meg baba.
na ugye jordánia mediterrán, tengerparttal rendelkező ország ahol azért van páratartalom.
a kolléganőm los angelesben meg san franciscoban élt és kérdeztem tőle: Ugye ott baba kocsik vannak mert soe látnak havat? erre azt válaszolta hogy dehogyis sőt a sós tengeri levegő hamarabb széteszi őket mint a sós hólé itthon.
AKKOR HOGY VAN EZ? a jordán gépek mégis miért bírják úgy?
123-as-om van, 115938 kódú motorra és Stomberg karbival, a karbi már nincs a helyzete magaslatán, mert a bimetál szál annyira meg van gyengülve, hogy túl hosszú reakcióidővel dolgozik. Értsd lassan indul be, utána lassan megy vissza a szivató.
Solex-t ajánlottak bele, az elméletileg nem vákumos (?!).
Komplett mocit egyenlőre nem akarok cserélni, mégcsak 415 ekm van benne felújítás nélkül :-))
Megpucoltam a rolómat, megragasztgattam ami el volt repedve és le is vittem, de sajna a rögzítő elemei nincsenek az autóban :(
Csak két fül van a hátsó ülésen amire rá tudom akasztani, de az alsó rugós, elfordítós rögzítések helyei sosem voltak ott.
Ezen kívül a csomagtartó ajtón sincs mibe bele akasztani a roló füleit, amiből 1 le van törve és a függőleges hálót sincs mibe akasztani az autón.
Szal ez is hosszabb távú projekt lesz.
Valaki nem tud csinálni nekem képeket a rögzítő elemkről, azok elhelyezkedéséről és működéséről?
Előre is köszi!
Viszont a villanyos tükröt megcsináltam. Kipucoltam a kapcsolót, meg kapott vd40et.
És a hátsó ablakmosót is életre keltettem.
Annak meg a szivattyújába volt bele kristáyosodva valami mocsok mosófolyadék.
Mikor életrekelt, majdnem becsináltam gyönyörűségemben.
Nyomom a gombot és a zuhannyal együtt elindul a lapát is, de csak akkor spriccel mikor a lapát még "odafele" megy és mikor visszafelé jön akkor megáll a szivattyú és szárazra töröl.
Tudtad,hogy Jordániában nem lehet motorja csak rendőrnek meg postásnak??Érdekes világ az...
De ha 60ft lenne a benzin(ott annyi) akkor raknék egy 450et a 123asomba, és még WCre is azzal mennék:))Persze nekik az a drága, nekünk meg ez.A mad maxben meg megintcsak más volt az értékrend:)))
Komolyan segítsek klímában?:)))Ha kiszoptam magam az automatával, a tiédbe berakom csukott szemmel:)))))
Otthoni gépen van.Asszem.Ja ahha van a belsejéről, a többit meg lefényképezem a motortérben.De írtam apróhirdetés topicba youngtimersen.
Tok-vonó-csabaistól zsírúj tekerőkapcsoló-vadiúj műszerfalpanel...Klímán belsőlevegőkeringtető reteszen szivacs újra cserélve,belsőlevegőkeringtető tartója el volt törve, fémet esztergáltattam.
Egy klímacső kell, még nem csináltattam,de neked lehet egyébként is speciális hossz kell.
Azért nem csináltattam(raktam össze teljesen), mert apám egy haverjának ugyanilyen van(szerinte gyári, de hülye), hozzá kellett volna mennünk csőhosszt mérni, meg a kompresszorbakot levenni, és megkérni rá a tagot, hogy csináljon még egy átalakító vasat, mert neki sem volt jó a régi motorjára az alsó kompresszor.De apa addig halogatta a dolgot, hogy elkezdődött a suji.
Ezért a kompresszor is a garázsban pihizik.Meg én még a kapcsolót sem tudtam berakni, mert komplett gardáboxot kellett volna cserélni, ahoz meg műszerfalat(más mintájú).De neked stimmelne.Szóval lehető legtöbbet szoptam vele:Kasztnisnak nem volt akkora fúrója, nekem kellett még 2 milit reszelni a tűzfalnál stb.
Mondtam, hogy 50ezer, ennyiért is vettem, csak szoptam még vele:)))Azt is írtam, hogy egy haveromnak a 124es(200D)ében diavia van, és arról lehet le tudnánk koppintani a bakot, és akkor dombon a kombájn.Na ezt nehogy erőltetésnek vedd!Csak eszembe jutott.
Dízel azért nincs arrafelé, mert állami támogatás van a gázolajon, és magánautó nem lehet dízel.
Szíriában ugye kb. 27 ft (7 líra) az ár, Jordániában 45-50 ft, ha jól tudom azért ilyen "drága", mert itt már nincs ez a támogatás, terjed is jó. Újabb kocsikból láttam d.-t.
Szíriában, pedig illegál átépítések terjednek a nagyvárosokat kivéve, a határon meghallották miből jön a kerregés, már kaptam az ajánlatokat megvételre:))
kb. 30 másodperccel azután, hogy este 11-kor a több kilométer hosszú, kivilágítatlan, atomsötét senkiföldjéről beestem a határra.
Igen, ez az.Szoptam vele, be is raktam, csak a kompresszor nem még.De eladom,mert vettem egy ilyet:
Ezzel 4szer annyit fogok szopni.A diaviánál nincs is szopás visszagondolva. csak túl nagy feneket kerítettem neki.Ja, meg nem volt helye a kompresszornak, de arra is megtaláltam a megoldást.
ráadásul a holt tengernél olyan szörny elviselhetetlen meleg van...Párás nagyon nehéz...Akabába (jordán tengerpart) ott sokkal jobb, száraz, nem izzadsz.Ott amúgy este 11kor 40fokot mért a hőmérő az utcán:)))
123merci minden mennyiségben 200 benzin főleg, de 280 gumicsikorgatás is volt bőven:)))Dizel érdekes nem volt:))))
Gyerekek, de tetszett a Füred TV-s bamakós 23-asos interjú.
- Volt valami műszaki probléma az autóval?
(Rövid, elgondolkodó csend)
- Semmi...
MUHAHA!!!
Bár a 23-asok nagyon jól érzik magukat az "arab" környezetben. Korrózió nincs, hidegindítási probléma nincs, olaj van. 1-2 millió kilométert megcsinálnak még velük. Istenem, mi modell!
Gurg! Ha még keresel olcsó 124-est, nézd meg itt: www.var-car.hu /börze. Én akartam megvenni, csak nekem messze van. Küldtek róla fényképeket, ha kell átküldöm.
A CO teljessen oké, viszont a labda szonda értéke majdnem kétszeres, kicserélték, de az érték maradt vissza tették a régit, az alapjárati motort most cserélték, szerintetek dugjam össze a vezetéket?!
Ez igaz, csak azt nem tudom (lehet, h nekem kerülte el a figyelmemet), hogy 89 szeptember előtti vagy utáni. (Sőt, a 89 előttiből is volt ECE és kat-os is).
De a fogyasztás (gyári érték szerint) 8,2-12,6 között, vagy a 89 utániaknál 8,5-12,9 között alakul.
"Az m103 azért érzékenyebb a hidegre mint az m119. "
Én is télen vettem másik autót. Én is 24-est. Én is benzinest. :D De nekem automata 200E és az első tele>üres tank után elég vicces szám jött ki: 14,6 De azért nem a legtakarékosabb használat melett. :))
A 260ast 85-től használták, először a W124-be. A 400-ast (420) pedig 91-től. És az se mindegy, hogy neked már 210-es kasztniba van, kis túlzással csak a blokk ugyan az. A 260asba 4 sebességes (lenne) az automata.
Lambda szonda: a vezérlőegységen keresztül PWM-mel vezérelteti az ütemadó szelepet.... :-D
A kipufogó gáz oxigén tartalmát méri, és ehhez állítja be különböző terhelési értékeknél a keveréket. Ha az nincs a motor nem képes a korrekt szabályozásra.
De most jut eszembe, szintén 124-esnél, de viszont 2.3E-nél ugyanez volt a probléma, zabált mint egy Zil. Ott is elsőkörben a szonda volt, másod sorban pedig keverékképző. Méretned kellene egy CO-t.
Új Vito-ról nem tud valaki infót (hol találni) ? Ha 2006-os a modell, akkor nem már 2005 év végén lehetett volna kapni...(?) most meg semmi nincs róla még a hivatalos weboldalon.
A karbi kupakja nem piros, azt hiszem, a 115-ös motoron még olyan volt. Ennélfogva nem tudom, hogy jó-e ez a tiedre. Ezen kívül a blokk sem egyforma, mert a furat és löket is más, tehát a hengerfej is eltérő, a blokk is, ennél fogva a szelepek is. a karbi kódja egyébként 175 CDT. a 115-ön 175 CDTU van.
VISZONT: ez a motor beépíthető a 115-ös helyére, 123-ba mindenképp, és azt hiszem, az állólámpába is, de ezt ne vedd készpénznek. Erősebb (+15 LE, +10 NM) kevesebbet fogyaszt (-1-3 liter), szóval ez egy korszerűbb motor. Na de ennyit a reklámról... :))
Megkérdeztem a fogyasztásos témát. Azt mondta a szerelő, hogy 10-12 literből ki kellene jönnie. A hibalehetőségekre nem tud mit mondani, mert szinte minden lehet: gyújtó rendszer, befecskendező rendszer, egyszerű beállítás. De amennyiben érdekel megadom a számát.
Tegnap megoldódott a be-nem indulás problémája: tényleg riasztó volt benne, az nem engedte a gyújtást, csak a sziréna már meg volt halva, ezért nem víjjogott. Lekötöttük a riasztót, és hipp-hopp, már ment is. Thanx Dani!
Ha valakinek kell egy 102-es karbis motor, az egész nyugodtan szóljon, mert eladó, és még egy darabig kipróbálható, amíg egyben van az autó. Generátort, önindítót, meg egyéb "perifériákat" azokat megtartanám, mert elég jók. Tehát alapesetben a blokk + hengerfej, karbi, légszűróház, vízpumpa és ventillátor, meg ami még nem azonos a 2.3-al.
Egy jó állapotú motorba,amiben még nincsenek szétkopva a csapágyak ha beleöntessz pl. egy 5W30-at,simán lemehet az olajnyomi 1 bar környékére.De ha egy halálán levő motorba öntessz 10W60-at lehet 2 alá le sem megy. Szoval mint mondtam nagyban függ az olajtól.Ezért szoktak az okoskák eladás előtt 10W60-at önteni a mociba,vevő meg örül milyen jó mercit vett mert 2-2.5 bar az olajnyomi közben meg..........:-)
Egyébbként egy 10W40-es olajjal,és a gyárilag megadott alapjárati fordulatszámnál mért 1 bar-os olajnyomás még teljesen megfelelő.
"amiben már csak 1bar környékén jár az olajnyomás, már indulásnál problémás lehet."
Az olajnyomás mértékével többek között a csapágyak állapotára lehet következtetni,nincs köze az induláshoz.
Lambdaszondád rendben? A 17 horror, Candle fogyijait én nem tudom hozni (mondjuk én nem reggel-este járok vele, hanem napközben), de a nehezebb, automata 4.6os V8 sem eszik ennyit...
Má bocsánat. 10 Euronyi ÁFA összegig vámmentes... azaz 40 Euro, cca 50 dollár. Ettől még persze lehet mákod, és lehet a vámosnak jó napja mert előző este az asszony orális szexben részesítette, nekem is hoztak már ki 350 dolláros csomagot kézbe.
Viszont a motor állapotához igen. Normális esetben, egy annyira leharcolt motor, amiben már csak 1bar környékén jár az olajnyomás, már indulásnál problémás lehet.
kösz, nem tudnám hova rakni...de egy képet dobj már fel róla, h mégis mire gondolsz, mert kiváncsi vagyok!! ilyen?? mert SZVSZ ez nem kristály, hanem fehérbúrás...
Azt teszem, ha lehetőség van rá teszem is 5-be, nem sírok, számoltam 12-13 ra, de ezt soknak tartom, de ha ennyi, ennyi, a lényeg az ami alattam van...végre egy igazi autó.
"200 dollár alatti összegig vámmentesesn küldhetsz bármit"
ez kurvajó!! akkor mi a faszra fizettem 4460,- forintot a 102$-os lámpámért???????? na mindegy, már kifizettem...de baszodjon meg az összes tetves genya magyar postás!!!
Mostmár figyelem, csak eddig(1 hét) nem zéztem mert mindig a maxon volt, véletlen ránéztem mikor megálltam és akkor gondoltam arra megkérdezlek benneteket régi szakikat:))
Függ az alapjárati fordultszámtól,és függ az olaj viszkozitásától. A nagykönyv szerint 0.3 bar a kritikus határ,de még itt sincs minden veszve mert lehet az olajjal egy kicsit javítani(pl.10W60),ill. lehet húzni az időt a javításig.
Azt megtudná nekem mondani valaki mennyit kell enni egy ilyen gépnek?...fél tankal mentem el 215 km-ert ez egy kicsit soknak tünik, vagy reális?...mennyi a tank fogadóképessége - 60-70 liter?
Ez valóban így működik, de általában 2-3 hét.Nekünk a limuzin alkatrészeket így küldik, csak nem cuccos konténerben hanem van benne mondjuk 2 ML merci, meg egy Infinity és akkor ezek csomagtartójában jön a cucc , meg utazók bőröndjei. Aztán itt kimegyünk a vám udvarba és fizetünk dobozonként X összeget annak akinek a konténer jött.
Nem merül le, akármilyen rövid távokon használod. Én volt hogy hetekig csak a suliba jártam, úgyhogy 15 km város, fél perc indítózás, 15km araszolás világítással. És ennek ellenére semmi t nem mutatott, fél órát volt a töltőn, és 0 ampert vett föl a végére. Mennyi idős egyébként az akksi?
Idegenfogyasztót úgy gondoltam, hogy pl. autórádió konstans 0,3 ampert zabál, ahogy nekem is volt még pár akkuval ezelőtt:)) (elnézett bekötési rajz miatt.)
Egyébként én is orosz töltővel operálok:))) Már a Banner óta csak ellenőrzési céllal.
200 dollár alatti összegig vámmentesesn küldhetsz bármit
de elveszhet
nekem fotók vesztek el amiket haza küldtem
van viszont egy másik megoldás, de ahhoz tényleg kell vki aki kint él:
kinti magyarok olyan válalkozásokat alapítottak, hogy kibérelnek egy konténert mondjuk 1000 dolcsiért és megvárják,hogy megteljen. Ha tele van áthozatják a tengeren és itthon átveheted.
de ez türelmes embereknek való. több hónapba telhet amire megkapod a cuccóst.de megkapod annak ellenére hogy magyarok csinálják!példa: egy kinti picsa kért meg h az anyjának vett járókeretet adjam fel. kb 140 x 100 x 80 cm volt a doboz mérete amibe belefért. Az amerikai postán elküldtek a redvás gányba, hogy túl nagy. a magyarok átvették fizettem 30 dolcsit és adtak egy magyar mobilszámot,amin a gáré érdeklődhetett. 2 hónap alatt jött át.mondjuk ebből kb 8 nap a hajóút.
ha akarod vannakismerősök kint akik utána tudnak nézni
Örömmel olvasom jobbra fenn, hogy 120 éves az autó. Már el is felejtkeztem róla, hogy egy a születésnapunk, ezért elolvastam a cikket, és mellette a linkeket , ott találtam a csaló Mercedes-t is ! Hallottatok már róla? Elég megdöbbentő, és főleg lehangoló, méltatlan dolog. Totalcar cikk
Az attól függ. Ha azt írja rá, hogy a tartalom 35 dollár mondjuk, akkor tény, hogy vámmentes lesz. Viszont be lehet szopni ott, hogy akkor ha eltűnik, a biztosító is csak 35 dollárt fizet..
Szerintem normális, legalábbis az enyém is ezt csinálja. De tipustól függően lemehet 0,5 bar-ig is, ez tudtommal gyári adat. Egyébként ha meghajtod nyáron, hígabb olajjal akkor kevesebb, hideg motorral egy kicsit magasabb, ez jól látható a nyomáson.
Lenne egy kérdésem(már megint)az olajnyomásnak alapjáraton is fel kell menni a maxra vagy az csak fordulaton van így?
Ha megállok (lámpánál...stb.) azt vettem észre lemegy úgy másfél környékére ahogy adom neki a naftát azonnal a 3-os van ez így a normális?...azt tudom én nem vagyok:))
mikor hazaért a hátsólámpám USÁ-ból bizonyos emberek mondták, h legközelebb ne igy rendeljek, hanem USÁ-ban keressek ismerőst és hozzá küldessem a csomagot, Ő pedig adja fel nekem simán utánvéttel...szerintetek igy jobb?? igy nem kell vámot fizetni?? igy olcsóbb a postaköltség??
Úgy legyen, majd esetleg ma este, amikor jössz, megkukkantjuk, mit kell szétrombolni, hogy a riasztót - ha van benne egyáltalán, és az okozza a gondot - hogy kiiktassuk. Tudod már, hogy mikor jössz?
Arra is gondoltam, hogy most itt a nagy enyhülésben a keletkező pára/nedvesség esetleg valami zárlatot okozott.
Nem nyírtál ki semmit! Sem a riasztót sem a kocsit.Minden riasztó bekapcsol ha rárakod a sarut.Valószínűleg nem kaptál hozzá semmit sem kulcsot sem távírányítót.Ki kell iktatni a hálózatból azt a risztót és kész.Vagy ha van egy kulcsod hozzá ami kisebb és tipusidegen kinézete van akkor meg kell keresni a riasztót és a kulccsal kikapcsolható
csakhogy tovább borzoljak...apa G osztályában is kristály lámpák vannak...kicsit könnyebb volt a beszerzése, mint az enyém...golf I/II pont passzol bele, azt meg lehet minden sarkon venni...;)
Érdekes jelenség okozott magas vérnyomást a hétévgén. A bontásra vett autóról van szó, 200 benzin ugyebár. Csütörtök este a mínusz sokban frankón beindult, 10 percet járattam, hogy akksi, meg motorolaj, stb. Szombat reggel gondoltam elmegyek vele cimbihez. Az önindító forgatta, de nem akart beröffenni. Az első pár motorfordulatnál már-már elkapta, de végül csak köhögött. Mondom sebaj, feltöltöm az akksit. Megtörtént. Visszarak. ÉS: amint feltettem a sarukat, beindult a vészvillogó, akkor is ment, ha a kapcsolót lekötöttem!! És az önindító meg sem fordult, teljesen halott. Na most??????? Az akku berakásakor annyi hibát elkövettem, hogy először a negatív pólust tettem fel, és csak aztán a pozitívat. A pozitívnál volt egy kis szikra is. Van valakinek valami ötlete, ez mi a pusztulat lehet? Nem hiszem el, hogy ekkora balfékség létezzen, hogy egy akkutöltéssel kinyírok valamit!! :)
Viszont a nagyfater esküszik rá 10 éve.(Bár mindkettőjüknek volt Mercijük)
Én nemtom skacok de szerintem itt többedmagammal kijelenthetem,minden fikázás nélkül hogy,én amig tehetem addig Mercivel járok!Márpedig meg lehet tenni mert szvsz pont a Mercedes az egyik olyan autó ami megtalálható 50E ft-50milláig ugyhogy van választék bőven.
Szerintünk is inkább érdemes Mazdát venni, csak az q. drága. Úgyhogy maradunk az öreg, ócsó, lepukkant Merciknél, amik mégiscsak mennek annyit gond nélkül, mint amennyi km alatt egy mazdát átlag háromszor bontanak szét...
amúgy meg van az MBA-n marketing/kommunikáció szakirányon egy olyan előadás, hogy indirekt marketing és eszközei...na arra beülhetnél, jót is tenne neked meg ingyen is van....
Te ilyen fórumban-weboldalt-reklámozós emberke vagy? Engem ugyan nem zavar, de nem mindenki tolerálja azt, ha valaki a saját cégét vagy webes projektjeit reklámozza...
Megy itt: Mazda Tunning fórum a vita nagyban a mi a jobb a német vagy a japán autó témában. A német autók nagyon vesztésre állnak.... Szerintetek sem érdemes Mercit venni, inkább mazdát?
Én két napja önindítóval állok át a ház előtt egyik járdáról a másikra (föl a szegélyre), izzítással együtt, úgyhogy a végén már meg se mozdítja a kasznit. A drót elégett (gagyi csatlakozó). Most forrasztottam egy patent hegesztőkábelből, és láss csodát, úgy tekeri, hogy remeg az egész autó. És kétszer 0-ra kiindítóztam bemőle a szuszt. Meg a próba is 2x30 másodpercből állt, + egy járda le-járda fel, és ma reggel ismét mint a félőrült csavart. Ja, meg pénteken ment róla fél órát az IFA önindítóból készült szivattyú.... Ezt eddig egyik akksi sem tudta, még a Bosch silver sem. Volt még egy toppla nevű, régen, de az meg egyik napról a másikra cellazárlattal elhalálozott:))
Neked nem volt rajta valami idegen fogyasztó? Az képes kivégezni hamar, sajna.
Én is azt sajnáltam, hogy már legalább tízszer mutatták a Bp.-Bamakót, de mindíg ugyanazokkal a képsorokkal! Mintha más nem is indult volna, vagy az nem lenne olyan érdekes. De legalább most láthattuk a szépséget. Egyébként hazahozták, vagy ott maradt?
Nem tudja valaki, hogy a 190-es mercikben hol kell keresni a motorszámot? M102 a motor, de én nem találtam sehol... Esetleg, ha valaki képen is meg tudná mutatni, azt nagyon megköszönném!
A régit vágta el,a nyikorgós megmaradt,meg csak esős nyirkos időben nyikorog most nem.Most nézem a Lángnál van Contitech szíj,ami ha minden igaz nem nyikorgós.
Dissous csövet neki,és már csendben is lesz.:-)) Ja,és felülre nem árt behekkelni a csavar alá egy rugós alátétet mert kieshet.Nekem tegnap kicsavarodott,és a lemez bizbasz ami alatta van leesett és elvágta a hosszbordásszíjat.:-((
Helló mindenkinek!Mint amatőr csillagos szeretnék kérdezni valamit.Nekem egy 93 c180 om van amiben elkezdett zörögni az a teleszkop ami a motoron van.Több embert megkérdeztem akik szerint mielött kicseréltetném próbáljak rajta húzni!A teleszkop felső része egyáltalán nem mozog,de az alja még kézzel is kotyog.Az a kérdésem,hogy ha lehet is húzni rajta milyen kulcs kell az alsó csavarhoz.A segítséget előre is köszönöm!
ETS= electronic traction support (elektronikus "húzás" {ha valaki tud jobb szót rá segítsen} rásegítés)
Nyers fordításban angolból:
automatikus rendszer mely segíti a jármű gyorsítás-képességét, különböző útfelületeken. Az ASD helyettesítője! A rendszer a hajtott kerék fékbeavatkozásával működik.
Az ETS rendszer megakadályozza a hajtott kerék elforgását EGY oldalon, gyorsításnál ill. mindkét oldalon rövid időre szabványos sebességű kanyarodásnál.
A figyelmeztető lámpa akkor világít ha a kerék sebessége nem egyezik a jármű sebességével és ily módon figyelmezteti, h a vezető elérte a jármű fizikai vezetési határait.
Csak megszivatott az öreglány:zölden röhögött rajtam ,míg szétfagytam termosztátcsere közben ,majd amikor kipróbáltam ,nem ment 40-50 C fölé.Most vagy műszer ,vagy hőgomba lehet ,a régi termosztát is jó volt.Mérgembe jól megcsináltam a j.e kp zárgumit ,és elvittem egy kézimosóba sótlanítási kúrára.
Igen, a honlapon ír erről a váltásról. Quaker State - Midland
A gazdája ugyanaz, mint a Forma-1-es csapatnak... a minőség eddig is a legjobb volt, most aztán a versenytapasztalat is lendít majd a spec. olajok, kenőanyagok tulajdonságain.
Hordósban az Aralnak alig több mint fele árért két minőségi osztállyal jobbat kaptunk.
Eddigi tapasztalat: motor csendesebb, olajfogyás jelentéktelen stb, szóval három éve használom több járműben, barátaim motorversenyen.
írsz a kéréseddel: mibe, milyen üzemeltetési körülmények között kell olaj, vagy bármi kenőanyag, akkor kivételes tudású szakembertől kapsz választ a megfelelő anyagra, illetve annak árára is. Vidékre postán is megküldik.
Én nem hidraulikusat szeretnék, hanem mechanikusat. Azt tudom, hogy a 190-es szériában két motorhoz volt gyárilag ilyen. Az egyik a 2,3 16V, amit eleinte használtak DTM-re, illetve a 2,5 16V, amit meg csak kifejezetten a DTM-es változat homologizációja miatt csináltak. Ezekben van mechanikus, és én ilyet keresnék. Nem utcai, hanem verseny célra.
A 124-esekbe is raktak spert? Ezt nem is tudtam. És melyik tipusokba? Méret alatt mit értesz? Nem mindegyiket lehet berakni a 190-esbe? A féltengelyeket ígyis-úgyis cserélni kell? Nekem olyan 3,07 körüli kéne, vagy annál rövidebb. Azt nem tudod véletlenül, hogy milyen ár körül mozoghat egy ilyen? Köszi!
Nem tudjátok, hogy hol lehetne esetleg w201-es sperdifihez olcsón hozzájutni? Ilyen van a 2.3 16V-ekben, azt tudom. Csak azt nem, hogy hol lehet ilyenhez hozzájutni..?!
Sziasztok! Szerintetek az természetes jelenség egy 123-asnál most ebben a nagy hidegben,hogy csurig feltöltött aksival fél percig kell inditózni, és majdnem fel akar szállni az autó olyan szinten remeg az egész mint egy repülő?Egyre gyorsabban teker és egyszer csak elkapja?
Skacok aki itt van, egy gyors válasz kellene!! a bal hátsó kerekemnél az 5 csavarból négyet lehet nagyon meghúzniaz 5-ik olyan mintha megszakadt volna a menet....merjek így autózni???
Kicsit visszatérve a csillapítóra a gázkar körül-re, nem lehet, hogy visszaváltásnál ettől rángat az autó ha az ember nem figyel oda kellőképpen?? Ennek pontosan hol kell lennie, mert én sem emlékszem, hogy lenne az autómon. W124 200d
Kell a hozzá 2 villáskulcs, a szelepen lévő hollandert leveszed, utána a fuvókát simán ki tudod húzni, csak egy gumitömítés tartja a helyén. Még van egy 1-2 ötlet a tarsolyomban...
Meg a rögzítő lemezt is , ami 2 fúvókát is rögzít egyszerre!!
Egy cimboráméknak a műhelyében van egy ilyen ultrahangos tisztító szerkezete, meg ugye a hozzá tartozó tesztelő, amin a porlasztási képet és az áteresztett mennyiséget lehet mérni.
Én már vagy 3 marék ilyen szelepet pucoltattam legalább 5ször vele, de nem sok mindent ért.
A legnagyobb gond, hogy nem tudod tisztítás közben megnyitni a szelepet (azaz meg lehetne, csak kicsit át kéne alakítani a gépet), meg hogy a szűrőre rárakódott ganyét leginkább visszafele lehetne kimosatni, az meg ugye nem megy.
A harmadik meg hogy az ultrahang nemigen szed le semmit. Még ami kívül van azt sem.
A legtöbbet az a tisztító folyadék tisztít rajta amiben ultrahangozódik, meg tesztelődik
Szóval sok próbálkozás mondatja velem, hogy parasztvakítás.
De hát kétségbeesett ember sokmindenben hisz, amikor már az utolsó fűszálba is megkapaszkodna.
Elvileg izzít ,1 hónapja csréltem az egyiket és pöccre indul ,de azárt megnézem.Bár még új vagyok a "csillagvilágban" és lehet ,hogy nincs igazam ,de még a motortartóra gyanakszom.
Igazuk van.Inkább egy jó átfestett dizeltaxi-merci:)))Láttam multkor olyan 210est, amelyiknek rozsdásodott a sárvédője(olyat többet is:D) és az ablakkapcsolók ki voltak fehéredve, ami naggyából félmilliónál van(legalábbis ennyire),nem?!!Ja és faceliftes volt.Beige kombi műbőrrel.Na AZ JOBB VÉTEL MINT EGY BENZINES!marhák...
A felnik megvannak ET számról dunsztom sincs. Javaslat: jövő héten eljövés, megnézés.
Kovacs 1000:
Igen kádzsetronik
"ultrahangos tisztítás"
Minek? Előtte simán eltölthetsz egy napot a pucolgatással, összerakhatod, szerelgetheted a vasat stb. Elvinni megtisztíttatni.... Nevetséges! :-)
HHHBBB
Persze, a tapasztalat mondatja velem. Én már láttam olyan embert, akinek a bátyja, már hallott olyanról, akinek a szobatársa csinált ilyet... A gurum csinál ilyeneket, 150000km-mel ezelőtt így gyógyított meg egy 123-ast. Még mindig megy a gépsárkány.
Kell a hozzá 2 villáskulcs, a szelepen lévő hollandert leveszed, utána a fuvókát simán ki tudod húzni, csak egy gumitömítés tartja a helyén. Még van egy 1-2 ötlet a tarsolyomban...
Nekem is ezt csinálja a vas. Hidegen pár percig, 2-3-ig ugrál, aztán kisimul és onnantól kezdve szépen ketyeg. Én már tettem bele másik bemelegedés szabályzót is, de nem segített.
Szerintem a gond a befecskendezőszelepeknél lehet. Ezek is úgy működnek elvileg, mint a dízel porlasztócsúcsok, adott nyomásnál kinyitnak. Ha koszos a csúcs akkor lehet az, hogy csak pepisil a hengerbe, ami a hidegen járást nem segíti elő. De ez már melegen nem jelenthet, akkora gondot.
A szelepek tisztítása, ha csak ez a baj, lehetséges. Lehet venni STP injektor tisztítót.(Akár a Tesco gazdaságos bótba is, sőt itt talán itt a legolcsóbb.) De ezt nem a dobozon feltüntetett módon kell adagolni, hanem befecskendező kiszed, a tömény matériába beáztat, sűrített levegő, ezt egy párszor eljátsz, és próba.
Október óta hirdetik (ára nem nagyon változott azóta).
Ma voltam megnézni. Kívülről hibátlannak tűnik, kárpit makulátlan. Nem értem miért nem ment el több mint 2 hónap alatt! Ára is oksnak tűnik. Vagy mostanság ennyire nehéz eladni jó autókat? Esetleg valami rejtett hibája lehet?
Na, az akksit töltöttem vagy 16 órán át, ma két izzítás után első indítózásra indult a motor. (Perzse lehet, hogy az enyhébb időnek is volt ehhez köze.)
Szóval kösz azoknak, akik az akksira tippeltek!!!!!!!!!!!!!
Csabais!
Kérdeztem ezt a Benport gumiszerelvény-gyártót, ha emlékszel. Ilyen nekem az első szélvédő gumim, és ennek a minőségét (anyagát) nagyon dícsérő szavakkal illette az autóüveges.
Ráadásul csak "csak" 8.800 HUF a hátsó szélvédőgumi, míg Meyléből 7.500 (ami finoman szólva hanyag kidolgozású volt).
Lehet, hogy a visszakapcsolásnál lenne főleg lényege, hogy ezzel ne fékezze annyira a motort! (én erre gondoltam) Vagy egyenletesebb lenne a váltás?
De ha túlcsillapít akkor tényleg nem jó!
A 190-es 200D ben van rezgéscsillapító teló a kasztni és a motortartó bak között. (múltkor láttam egy 190-esen) Viszont az enyémben nincs ilyen! (124-es) Itt miért más a megoldás, nem tudod ? Vagy az enyémből hiányzik csak? (én nem igazán láttam a helyét) Köszi.
Igen az, de az igazi szerepét nem fogom fel, ( Ha leugrasz a gázról akkor lassan kéne vissza engednie a gázt.) Na de ennyire. Egy új telóval nem lehet közlekedni mert mindig felpörögve marad a gáz.Még jó hogy már mindenkinek szar ami fenn van.
Ohhh ezt se tudtam.:-) Akkor az adagolónál mi van vákumbigyó helyett?Valami mágneses akármi?
Olyannal találkoztál már,hogy a pipaszűrőre rásasolván levegősen jön a gázolaj a tank felől?Már végighesszeltem,meg meghúzgáltam a bilincseket végig a cső mentén,de semmi változás.A tankban lehet a búvárcső körül valami pittyputty?
O..b...ssza meg, én meg azt hittem milyen olcsón megúsztam, azért kösz legalább tudom, hogy van habár mostantól kezdve mindig megnézem megvannak e a kerékcsavarok.
Szeretnék kérdezni! Találtam ma egy teleszkóp szerű kütyüt beesve a szívó cső környékén! Valószínű, hogy a szivócső és a gázkar között lehetett valami csillapító! Mi ez tulképpen, és mi a szerepe?
csabais, nagyon bejött a féktuskóra mondott összeg, 5 ezer volt most mindkét oldalra vettem fékfofákat is (legalább azok is kivannak cserélve) úgy az egészet megúsztam egy húszasból ennek most örüljek vagy ne?...én örülök mert megint mehettem vele:))
Na ezt most jótól kérdezted, egy hete vagyok "csillagos" talán más valaki megtudja válaszolni ezt a kérdést, amit én ma megtudtam róla az az, hogy Ő a felelős az alapjáratért(nyit ...zár..enged..nemenged) sajnos nem vagyok egy szakértő:(
Milyen típusú motornál tapasztaltad? Nekem 280 SE van, hidegben nehezen indul (3-4 forgatási kísérletre),és, ha nem figyelek oda a fordulatszámra, akkor 3-4 perc után le tud fulladni. Eddig 2x vizsgálták a Kárpát utcában, a töltőlevegő tolótárcsán állítottak, de egyébként azt mondták, hogy a motor minden előírt paramétert teljesít. A történethez hozzátartozik, hogy benzin-gáz üzemű az autó, indítani viszont szigorúan csak benzinnel indítot. Mi lehet a bibi?
De igen hamar elkezdi a bicegést, mondom, olyan 3-4, vagy max. 10 mp után. Igen, az általad javasolt oldalon néztem azt a tesztet (ugye ezt megint Neked köszönhetem, ezért már kiutaltam egy üdcsit), de ebben a hidegben nincs kedven a blokkhoz fagyasztani a kezemet, amíg kibányászom a tolattyút.
Azt olvastam az egyik német oldalon, hogy úgy is lehet tesztelni, hogy a gumicső, ami szintén ott a blokk hátulján van, és ebből a tolattyúból jön, elszorítom. Ha a hideg motor elkezd fulladozni, akkor jó, mert nyit, de ha melegnél is elkezd fulladni, akkor elromlott, és nyitva maradva halt meg. Tehát elszorításra hidegen fulladnia kell, melegen pedig semmi változást nem szabad okoznia.
A pótlevegő tolattyú ellenállása kb. 4-6ohm, de megnézem neked pontosan. Ha
jó az ellenállása, a funkcióképességét is kipróbálhatod. Leveszed a tolattyút és berakod a hűtőbe, ha lehűlt, belenézel(Nem a hűtőbe!!!! Ez fontos), akkor látni kell egy kb. háromszög alakú nyílást. Ha ez megvan, akkor 12 voltot neki, és nézd meg, hogy ez a nyílás eltűnik-e? Bár szerintem nem ezzel lesz a gond.
Gondolom neked is úgy van, könnyen beindul, szalad a motor és utána(miután a hidegindítószelep), elzár, elkezd bicegni a motor. Így van vagy nem így van?
ma reggel a negy hidegben csak próbaként beröffentettem az autót, hogy hogyan indul mínusz 15-ben. Remekül beugrott, pöccre, de kb 3-4 másodperc után az addig egyenletes alapjárat elkezdett ütemesen hullámozni. Mire bemelegedett, az alapjárat megint egyenletes lett. Lehetséges, hogy a pótlevegő-tolattyú adta fel? Azt hiszen, attól lehet.....
Az Ady Endrés boltban 80 ezer körülre mondták. eledzik valami occsóóbb forrás? Bontóban?
Esetleg szűrő, esetleg üzemanyagpumpa visszacsapó szelepei? Lehet, hogy valahol visszaejt naftát. Az adagoló és a csúcsok közt marad elég, így indul, de aztán jön levegő is, talán... Nekem ez úgy jelent meg, amikor levegősödött, hogy beindult simán, ha nem tartottam nagyobb gázt és leállt, nem tudtam újra beindítani.
123-as 240D automatám van,reggel a nagy mínuszban is elindul esőre,igaz a dúsító rá van tekerve+pici gáz,de pöccre. Jár is szépen a motor.Kb 15 perc melegítés után elindulok vele,akkor a kocsi nem nagyon akar menni,ha kis gázt adok akkor fulladozik. Ha megállok vele,és P-be rakom,már akkor is szarul jár a motor. Olyan,mintha nem kapna rendesen naftát..
123-as 240D automatám van,reggel rendesen elindul a nagy mínuszban is,igaz,a dúsító rá van tekerve+pici gáz,de pöccre indul.
Jár is rendesen,15 perc melegítés után elindulok vele,de nem húz a motor,ha kicsit jobbam megnyomom a gázt,akkor elkezd fulladni..aztán ha megállok már Parkingban is ráz a motor,mintha nem kapna rendesen naftát..
Én úgy tudom a dízelekben nincs ilyen motor, ami az alapjáratot szabályozza! Majd a hozzáértők vagy igazolják vagy cáfolják az állításomat! Nekem a reggeli indításnál magasabb a fordulatszám, és pár perc után érezhetően visszaesik 7-800 ra, ahogy írtad Te is! Szerintem ennek így kell lennie, nálad valami nem ok! :-( Szerintem az 550-600 is kevés egy kicsit, ha jól tudom 750-850 között kell lenni az alapjáratnak!
Ja és elfelejtettem beírni, hogy 124 300 dízelem van, és dízelekre érdekelne az alapjárati kérdés. Láttam már 124 250 D-t amelyik nyáron! hidegindításnál magasabb fordulaton járt, kb 1-2 perc után visszaesett hallhatóan a fordulat alapjáratra. Ugyanezt nem tapasztaltam a 300D- en. Az alapjárat indításnál és meleg motornál is kevéssel 500 fölött van, saccra lehet kb 550-600. Valami hiányzik az enyémből? :)) vagy minden rendben van?
Többször láttam itt a fórumon, hogy emlegettek egy bizonyos alapjárati motort. Ennek mi is a funkciója? Minden Merciben van ilyen, vagy csak bizonyos típusokban van? Hová szokták szerelni?
A múltkor reklámoztál itt 123ba első üléseket és mondtam, hogy nekem kellene, azután erősen eltüntél. Mi a helyzet velük?
Ha lesz biznisz akkor mutatok neked 123ba épített 250D-t mit 5 gang manual getriebe!
Csabais!
Sanszos, hogy a vételár lesz a legkisebb tétel a végösszeg számításakor, de azért érdemes egyet számolni. Legyen mondjuk 300 euro a motor, az 75ropi, meg még kb 40 a túra. Nem biztos hogy itthon olcsóbban megússza az emberünk.
köszi az infót a 250D-ről, biztos tetszeni fog (ha bekerül). bár a 200D-t is szeretem, jó kis motor, a megtestesítője annak amit az autózásról gondolok.
ma megint nagyszopás volt, megbüntettek mert nem kapcsoltam fel a lámpát este (elfelejtettem). kb 200 métert mentem így a vácin, gyerekek rögtön le is állítottak. aszonták 3000 forint csekken, de én a feljelentést választottam, hátha méltányos lesz az előadó. nem éreztem jogosnak a büntetést. mit gondoltok erről?
Kösz a segítséget, elsem hiszed .....még most is remegek, aztán az sem kizárt, hogy valamalyik jóakarom szépen meglazitott a csavarokat már csináltak ilyet itt a háznál:(( de lehet, a gumis nem húzta meg sosem fogom megtudni.
yÉszre vettem, de már későn pont kanyarodtam és paff a féknyereg letőrött, most azon voltam haza tudjam hozni az a lemez ami a tárcsa körül van most beleér a tárcsába. A kasztniról letépte a dísz műanyagokat hál istennek más galiba nem tőrtént nagyon lassan mentem amint leesett megálltam.
Ha nincs meghúzva a csavar akkor kilazul, de észre lehet venni mert zörög. Ezekszerint te nemvetted észre. Féknyeregnek mi baja lett? 3-4 ezer szokott lenni.
Itt már nem sok cucc volt mert költöznek, ezt a motort is Vecsésről hozták be, oda költöznek azt mondta a srác egy nagy és igen komoly bontót csináltak Vecsésen, mint emlitettem mostanság költöznek.
Az udvaron már nem voltak autók a mühelyben meg csak a sok cucc....
Ma jártam elösször egy Merci bontóban(Vasút utca)hááát van minden mint a bucsuban nemtudodm mennyire drága egy alapjárati motor 6-ezer volt, a csomagtartóra a prizma 5, hátramaneti kapcsoló 2, komplett belső vill 4 ez jó?
A sógorom csúnyán összetörte a VW poloját és én meg siettem a segítségére és akkor elég keményen rugdostam a jobblábammal és a motor megütötte kicsit belülről a géptetőt.
Ezen kívül semmi gondom.
A -17ben is azonnal indul. Csak sok benn a harkály és az a 90+ egynéhány ló sem ugyanaz mint a 185.
Úgy érzem ez lesz az a motor aminek nem kell megismerkednem a működési elvével meg az összes alkatrészével. Csak hajtani kell, meg olajat cserélni. Azért ez nagy pozitívum.
volt ilyen motorral felszerelt mercink egy C W202.váltó 4gang automata Le 100körül van nyomatékot nemtom de a fogyi az 7,5től kb 10-11literig volt lábtól függ:-D
ezt hogyan találtad meg??már régóta keresem ezt a kocsit és amikor rákerestem a geminire sosem dobta ki ezt.
miért is??egyszer volt nálunk egy roncs autó.amit csak úgy próbálgattunk iszonyat motor volt benne valahol 10 ezer körül volt a tiltás.adtunk neki az biztos:-D
Lényeg a lényeg: Ha valaki beírná, hány centi magas ládát lehet betenni egy 123-as csomagtartójába, azt megköszönném. Az alapterület nyilvánvalóan elégséges :-)
Üdv! ha nem vetted volna észre szmájlikat tettem a mondat végére, ezzel utalva arra, h nem gúnyosan írtam, hanem poénból...mert ugye a 123ast szokták zöldségesmercinek mondani, akármennyire is fáj ez vizonyos embereknek...sajnálom, ha rossz néven vetted a (sajátos) poénomat...viszatérve a kérdésedre, lehet hogy számodra világos volt, h milyen láda kell, számomra nem...üdvözlöm a Kedves kis feleségedet is és köszönöm a jellemzését...nem érzem magam sen cigánynak sem bunkónak, pedig nagy fekete mercivel járok...;)
alpári válaszod rosszul esett. Ha vetted volna a fáradságot, és rákattintasz a nevemre, honlapomra, valószínűleg rájöttél volna, hogy nem dinnyét akarok hordani.
Én egy kis, családi cég vezetője vagyok, s olyan műszerekkel kereskedünk, melyek működési elvét neked hiába is magyaráznám. Olykor előfordul, hogy ezeket a műszereket méréstechnikai vizsgálat céljából el kell szállítanom az Országos Mérésügyi Hivatalba, s ezt gyári ládájukban tesszük. Ezért fontos számomra a csomagtartó mérete.
Ahhoz én már régóta fórumozok, hogy általánosítsak, de ha a feleségem látta volna a válaszodat, most biztos azt mondaná: Látod, hogy Mercivel csak a bunkók meg a cigányok járnak...
Ha már 21000, akkor inkább a Banner erősített 100-as:) Bp. Táblás köz-ben lehet kapni olcsón.
Biztos volt, akinek nem jött be, én mondjuk összesen 80 000 km-autóztam eddig, és elhasználtam 6 különféle akkut. (a 6. a Banner, azt még nem sikerült meggyilkolni:) Annyira azért csak nem lehet szar, hogy ha azt az akksit, amit előzőleg használtam, most párhuzamosan rákötöttem, és 1,29-re javította a savsűrűségét:))
A teljes töltéshez 1,27 tartozik, ezt az előző akksi csak a töltő érte el, a kocsiban sose. Ezért + generátor-fesszabályzó cserék voltak, de minden rendben, és akkor sem töltődött föl. 20 másodpecet bírt csavarni, aztán nem is regenerálódott, csak a töltőn. A Bannert még nem sikerült addig gyilkolni, hogy teljesen lemerüljön:) Pedig néha kell indítózni rendesen:)) Ja, és a másik is 100-as volt, újonnan vettem 15 000-ért 2 éve. (ebből 1-et használtam főakksiként) Sajna nem volt rá egy forinttal se több, meg nem is tudtam, hogy ilyen olcsó a Banner.
A Csali c. filmben egy gyönyörű 140-est borítottak nemrég.
Azért a borulás utáni néhány perc elteltével kinyíló légzsákok kicsit gyengék voltak.
De a telefonfülke semmi nyomot nem hagyott az elején. :-O
Az előbi biztosítós dologhoz csak annyit, én nemrég intéztem mabiszos ügyet.
Lehet a kárszakértővel is diskurálni. (egyébként is, ilyenkor a saját biztosítód veszi fel a kárt!)
A MABISZ pedíg kifejezetten gáláns a kifizetéseket illetően, mindenféle svédcsavar nélkül is. Ez igaz akor is, ha külföldi a károkozó. (ez is egy saját tapasztalat)
Ha már hidegindításról van szó ,mit célszerű csinálni ha beindul (200d) :haggyam ,hogy kicsit rázkódik alapjáraton ,vagy picigázzal emeljem meg a fordulatot ,hogy egyeneletesen járjon?Mármint melyikkel kímélem jobban a motort?
Amúgy mázlim van az autóval ,max 3.poccre mindig beindul (ezt lekopogom).
Sziasztok. lenne egy kérdésem a műszerfalon van egy kijelző amit nem tudok mit mutat /középpen egy kis lcd szerüség) olyan mintha a hőmérsékletet mérné(mutatná) de külsőt vagy belsőt kéne mutasson mert akármelyiket is úgyérzem csal...lehetséges ez?
ezzel én is igy voltam csak az enyém kb 1 hónapig nem mozdult, ilyenkor nem közelekdek vele mert csak régi darab csak ha jó idő van akkor vezsem elő, na meg ilyenkor többet is eszik vagy 3 literrel, tehát éljen a 230E:D egyébként ha jol tudom ennek a típusú motornak a leghosszab a futott km diagnosztikája állítólag 734.000 km-t tud futni ugyanazon főalkatrészekkel utána jön a 240D 660.000km-el...... papírdignosztika.... nemtudok mit mondani rá.... az enyémbe még tsak 115.234km van:D ha nyugdijjas leszek talán megy majd annyit addigra:) mindnesetre szénnékímélem a gépjárművet:D
"Szóval te pénzednél lehettél volna,ha pedig véletlenül jobban "megtörik" otthon a garázsba...pffff :))" Már ne is haragudj, de hogy mondhatsz ekkora baromságokat? Hogy "törik meg otthon"? Egy pokrócba csavart pótkerékkel, vagy hogy? Ne viccelj már...:)
"Én felvetettem volna az egész hátulját...kapja be...;)" Ez meg köztudomású, hogy manapság már nem működik. Mindenki csak hallott olyat, aki vaklakit már látott, aki már álmodott ilyennel;) Szóval légy szíves és ne vezesd itt tévútra a márkatársakat, ha szabad kérnem :p
Nemrég cseréltem olajat a (manuális) váltóban (W123 300D), AGIP ROTRA 75W-90 GL5. Azóta akadozik... Az Ady Endre úton akartam venni eredeti olajat, de az arany árban volt (6e+ literje). Viszont azt mondták, hogy ATF-et rakjak bele. Vettem is, de nem tudom, hogy bele merjem-e tenni. Tapasztalat?
Lementem a 3 napja be nem indított 123-as Mercikémhez. Benyúltam és gáz nélkül, a pöcröff indulásnak, olyan magas iskoláját mutatta be, hogy az leírhatatlan. Éljen a 230E!!!! :-D
Nekem volt egy adagolóm, ami nem szerette a padlógázas indítást. Erre épp egy ilyen -10-es időben jöttem rá. Teker, dohog, semmi. Szétszedtem a szivattyút, arra gyanakodtam, visszaraktam, fel se pumpáltam, csak ráindítottam, hogy majd az felszedi és láss csodát, pöccröff. És utána is mindig, gázpedál nélkül egyből röffent.
Hát bizakodhatsz is, mert szerintem ennyitől (mármint amit a képeken látni) nem szabad, hogy elmenjen egy merci alja! "Szerencséd" volt, hogy nem elöbb kaptad el az autót és nem húzta végig az oldalát!
Még tán a színe is uaz, mint az enyémnek :). Rauchsilber metallic? Egyébként láttam, hogy jön a nő, csak már megállni nem tudtam volna, így inkább a gázra léptem, hátha átérek előtte. Sajna nem sikerült, de szerintem nekem is ajtó lett volna, ha nem nyomok gázt :(.
ui: Ürömön hátsó lökhárító mennyi lehet? (sacc/kb) Egyenlőre még bizakodom, hogy nem ment el az alja.
Sajna bankot nem tudok mondani, de ha nem adnak autóhitelt, akkor a személyi kölcsön is egy jó alternatíva lehet rá. (Persze olyan fizu kell hozzá.)
Az előnyei:
- eladáskor nem kell autóhitellel vesződni
- az autó tehermentes
- nem kötelező a casco
- nálad van a törzskönyv, nem pedig a banknál.
Érdemes brókert megkeresni aki több bankkal tartja a kapcsolatot, és egyidejűleg több helyen is el tudja indítani a hitelügyintézést. Ez kicsit meggyorsítja az ügyintézést, és hamarabb kaphat hitelt a vevő.
Soros adagolóknál indításkor padló gázt kell nyomni.
Meglehet próbálni az előtöltést 2-4 fokkal nagyobra állítani ez is sokat javíthat az indításon.(ezt fülre is lehet, az adagolót a forgásiránnyal szembe tekered finoman, járó motornál addíg míg nem lessz túl kemény a hangja)
Nincs róla kép? a haverom most szeretne venni.Ha van és megteszed, hogy elküldöd megmutatnám neki természetessen az ára is érdekelne meg úgy nagyjából minden(szokásossak)mennyi idős, vizsga...stb.
Garázsban állt a Merci mindig, így csak egyetlen egyszer használtam, amikor szétszedtem az üzemanyagrendszert, és hogy könnyebben röffentsem a motort. A garázsban cca 8 fok volt, 2 óra alatt 40 fok fölé vitte a vizet.
Hát ez az, állandóan nyitni, csukni, ez eléggé macerás! Igazad van, ha megcsinálja úgy a paciens, hogy kivül csatlakoztatja, akkor tutti lesz olyan indulás, hogy elfelejti!
"Izzítsál egy hosszút. Utána várjál, egy kicsit hadd melegedjen meg a kamra. Utána izítsál megint és ne teli gázzal indíts."
Tegnap így próbálkoztam. 3-szor egymás után. Csak mikor az akksi már annyira merült, hogy a visszajelzőfények pislákoltak önindítózáskor, gondoltam, jobb ha feladom... Nincsen töltőm ugyanis.
"Volna vki aki tud olyan céget amely ilyen idősebb vasakat is "bebankoz", és megbízható ?"
Ha hazaérek, akkor dobok mélt is, de ha körbenézel az autókereskedésekben, akkor több olyat is találsz, amiben vállalják a hozott autóra intézendő hitelt.
"ugyanazzal az üzemanyaggal beindulnak más vasak rendesen"
Beindulnak, csak nem tudod melyik kocsi üzemanyagrendszerében mit találsz. Egy kis vizecske, egy kis koszocska, egy kis trutyika, egy kis eltömődött szürőcske....
Erre nem igazán lehet adni.
Egy kopott motorú autó is mehet úgy, ha van kaja, mint egy pöpec gép szegény keverékkel. Ha qva jó 3 hengerben a kompressziód, de a 4. hengerben valamelyik szelep kitámaszt, akkor már ilyen hidegben nem indul be.
Nem mindegy, hogy puszta kompresszió vagy veszteségmérés is. Előbbit szinte mindenütt szerintem. Utóbbi tanulságosabb, azt nem mindenhol. DE, mint mondottam, attól, hogy kopott esetleg a moci, még be lehet indítani nagy hidegben is, csak mindennek klappolnia kell. Egy jó motornak nem gond, ha nem megy pár gyertya pl. Csavard le az előszűrőről a csövet kicsit, ha folyik, szntem fog, akkor nincs dermedve. Pumpáld fel az adagolón levő kézipumpával az üa-ot, addig míg nem süvít. Nézd meg a gyertyákat, jók-e. Izzítsál egy hosszút. Utána várjál, egy kicsit hadd melegedjen meg a kamra. Utána izítsál megint és ne teli gázzal indíts. Hátha.... Ha mégis dermedt, akkor motorháztető fel, napra ki :) - vagy kétezerwattos hősugárzó az olajteknő alá :)
ugyanazzal az üzemanyaggal beindulnak más vasak rendesen, szerintem se az leet a ludas... mennyiért csinálnak egy kompresszio mérést? ha meleg mar a motor akkor baromi eros, 200-as dízel szinten persze, motorfék az bitang erős, 100 ról 130-ra mint a kisangyal, úgy szalad.
le is fényképeztek tegnap egy 60-as szakaszon a nagykőrösin, vigyázzatok, ha este-éjjel arra jártok.
szelephézag, kompr. meg lesz oldva, csak hát ugye nem most. :)
viszont ami a benzin, meg mág adalékot illet a dermedés ellen, az gondolom akkor fejti ki a hatását, ha még a dermedés előtt töltöm a gázoljahoz. Ha már elől a csövekbe meg van dermedve... akkor mint halottnak a csók, nem?
De a gázolaj ledermedése sem kizárható. Azt megcsinálhatod hogy az adagoló elé beteszel egy átlátszó gázolajszűrőt. Ilyenkor egy rosszab minőségű olajból egy fehér trugymó válik és eldugít mindent. Így legalább látod, hogy a gázolaj ok vagy nemok.Tegyél bele benzint vagy adalékot.
De egy kompresszió mérés, vagy szelephézag mérés sem ártana, stb
És miért nem álltál meg? Nem tudtad, hogy az utóbbi években átírták a kreszt, és a a jobbkéz szabály azt jelenti, hogy a jobbról jövő álljon meg, és engedjen el mindenki mást. :-((
"Aksira láttam valahol ráragasztható fűtőbigyót, az sokat segíthet"
"Vagy még szokták cipelni az akksit, este be a lakásba "
Vagy lehet venni egy 100-as bannert 21 000-ért, és mindez évekre megszűnik:))) Azt nem nagyon izgatja, hogy +20, vagy -20, ugyanúgy csavar, hiába csökken felére a kapacitása:))
Én igen sok utánajárás után vettem végül Würtz "Szélvédőtömítő" szert.5ezer volt.
Nem érdemes a gumi mögé nyomkodni.Én úgy csináltam, halottnak beöntéssel volt egyenértékű.
Végül első szélvédőgumit komplett cseréltettem,vittem a tömítőmet is, SZERENCSÉRE, mert csak sziloplasztjuk volt.2 vagy 3ezer volt gyönyörűen dolgoztak, krómot visszadeformálták, gumi kitisztít stb.
A hátsó ablak még mindig beázik, úgyhogy megint üveges lesz belőle.