Keresés

Részletes keresés

rozaa Creative Commons License 2014.02.01 0 0 43152

Az OKT-pass felvetésre: valóban jó volna egy OKT-s kedvezmény kártya, csak OKT-val kapcsolatos, útvonal mentén használható, külsősöknek is igényelhető változatban. A legjobb az lenne, ha a kedvezmény felhasználásáról lenne adata az MTSz-nek, így számszerűen kimutathatóvá válna, hogy mennyit hagynak a kékturisták vidéken. Az ellenőröknek is könnyebb dolga lehetne, ha a kártyaszám alapján összehasonlíthatóvá válna a füzet és a felhasználási hely - ellene szól a rengeteg adat kezelése és az ehhez való munkaerő hiánya. Á

Előzmény: pavarotti (43147)
olahtamas Creative Commons License 2014.02.01 0 0 43151

Hát ha befagy, akkor nem is folyik :)

Előzmény: Güsziológus (43150)
Güsziológus Creative Commons License 2014.02.01 0 0 43150

Már csak egy hetet kell várnod:-)

Jövő péntekre 10 fok feletti hőmérsékletet láttam a met-hu - n.

 

A Gaja nem hiszem hogy befagy a völgyben, de ha igen, akkor fel lehet mérni GPS-el, merre is folyik:-)

Előzmény: Törölt nick (43145)
Güsziológus Creative Commons License 2014.02.01 0 0 43149

Köszönöm a szakvéleményt.

Azoknak is, akiknek külön nem válaszolok.

 

Azt hiszem, ezzel a GPS-es témát le kell venni a napirendről, mert lehet, hogy nem mindenki örül annak, hogy itt beszélünk arról, aminek van szakmai fóruma.

Így igaz, ha problémám lesz, ott fogom jelezni.

 

Ettől függetlenül tegnap "felavattam" a készüléket.

Kapott hideget, esőt, na és én is bénáztam egy jót.

 

Ami a lényeg, felmértem (hamarosan kiderül, hogy használható-e a track) a vasútállomás és az autóbusz-állomás közötti utat.

Közben végig esett, a kabátomra fagytak a cseppek, a szemüvegem bepárásodott.

 

Eljutottam Káldig, bár az erdészeti út enyhén szólva kemény volt.

Csak a szélén lehetett menni a friss hóban.

Szemből jött egy kisteherautó, arról szórtak anyagot.

A széles, kavicsos út még borzasztóbb volt, totál jégpálya.

 

Káldon már nagyon hideg volt, kellett egy unicum.

Pecsétek rendben, bár a hidegben nem volt egyszerű bevarázsolni a lenyomatot.

Sehol egy pad, a rönkökön vastag hó.

Cudar körülmények voltak.

Szerencsére a vonat közlekedett, bár késett, ahogy az illik.

Előzmény: olahtamas (43133)
rozaa Creative Commons License 2014.02.01 0 0 43148

1500= egy/félnapos túra költsége, ami csak közlekedés teljes áron, oda-vissza; tehát az egy főre jutó lehető legmagasabb összköltség. Csak egynaposokat szervezek, mert csak arra van érdeklődés az iskolában. Közlekedés: OKT/MTSz viszonylatban jó volna az is, ha a közalkalmazotti (12db oda-vissza) kedvezményt nem ütnék ki minden állomáson, azaz ha máshova érkezel , mint ahonnan indulsz, akkor csak 6 oda-vissza útra elég. A közszférában öt-hat éve állnak a bérek, míg az árak folyamatosan emelkednek, és randán megvágták a jutalom-kafetéria rendszert is - ami megint csak a tömeget sújtotta, nem a fejeseket. A gazdasági érvekkel nem vitatkozom, abban egyetértünk.

Előzmény: pavarotti (43147)
pavarotti Creative Commons License 2014.02.01 0 0 43147

"vezetett túrákat 1500 huf alá tervezem, mert az a lélektani határ"

Ez mire vonatkozik? Közlekedésre? Szállásra? Belépőre?

---

pozo:"Sajnos manapság az emberek egy részéből hiányzik az empatikus, mások problémáját megértő érzés..."

Gondolom/remélem nem nekem szántad.

 

Kapcsolódva:

Egyébként a teljesítménytúra (ma már egyre inkább) a közepes/magas jövedelműek sportja, alacsony jövedelműeknél, különösen családoknál, durva pénzkidobás a nevezési díj.

10-15 éve rendszeresen jártam, jártunk ttúrázni, akkor a nevezési díjak emlékeim szerint sokkal inkább összhangban voltak a közvetlen anyagi jellegű (enni/inni/kitűző) szolgáltatással - igaz, kevesebb túra volt, sokkal inkább nonprofit, nem volt ilyen nagy szervezet, kisebb ttt, engedélyekről sem annyira szólt a fáma - Nem rossz a ttúra, de számomra elüzletiesedett, még ha nyilván nem vesz senki luxusterepjárót ebből. Direkt utánanéztem most példának, hogy ez vajon csak szubjektív érzés-e; elsőre úgy tűnik nem: Ikonikus K100: 2004: 700Ft/fő 2012: 3000Ft/fő. Az MNB inflációs honlapja szerint a 2004-ees 700 forint 2012-ben kb. 1050 Ft lett volna reálértéken.

Kapcsolódva:

Első OKT teljesítésem nagy részét kb. egy évig 90%-ot biztosító utazási kedvezménynek köszönhetem; lehet, hogy nélküle még ma sem lennék a Jelvény büszke tulajdonosa.

Kapcsolódva:

Ahogy már volt róla szó, jó lenne, ha valaki felvetné GI-nek, amíg tart a hátszél: Szuper lenne egy OKT kártya/közlekedéses MTSZ kártya: pl. (hasra, nyilván ki kell találni pontosan) lakóhely és OKT vasútállomások között 50%-os kedvezményt biztosít, 2-3 éves időtartammal, akár maximált darabszámban, pl. 5-10 ezer forintos árral.

//A vasút ugyebár saját hatáskörben jelenleg éves szinten kicsivel több mint 30e Forintért korlátlan 50%-os jegyváltást biztosít üzletpolitikai kedvezményként//

Előzmény: rozaa (43135)
jzp2107 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43146

nekem megengedte, hogy én engedjem le a sorompót :-)

Előzmény: Törölt nick (43143)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43145

Sajnos minimális az esély rá, hogy holnap én eljussak megnézni, mi a helyzet a lezárással a Gajavölgy felett, Fehérvárcsurgónál. Az utcánk még mindig full jégpáncélos, nem szórják semmivel, lehetetlen kocsival lejutni... 

Jesper Olsen Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43144

Remélem ez a vonal nem fog arra a sorsra jutni. Köszönöm a felvilágositást.

Előzmény: Törölt nick (43143)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43143

Egy vasutas hölgy látja el a szolgálatot, mikor jön a vonat akkor kezeli a sorompót, fogadja és indítja a szerelvényt. Ha hosszabb idő telik el két vonat közt akkor hazamegy.

Az iroda és a váró is be volt fűtve, csak jegykiadás nincsen.

Múltkor is és most is beszélgettem vele sokat, úgy vettem ki hogy a vasútvonal jövőjének alakításában nem túl sok a koncepció. Egyik napról a másikra sem mindig lehet tudni hogy mi lesz, úgy volt hogy jegykiadás is lesz újra, de még most sincsen.

Mesélte hogy a már 2007-ben megszüntetett romhányi szárnyvonalnál is előbb a felújítást tervezték, odahordták az új talpfákat, stb, aztán meg bezárták az egészet.

Előzmény: Jesper Olsen (43142)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43142

És Nógrádon ki kezeli a sorompót?

Előzmény: Törölt nick (43141)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43141

 A múlt heti túrabeszámolóm:

 

www.bthe.hu/index.php/component/k2/item/390-tibi75-beszamoloja-a-fel-a-csovanyosra-turarol

 

 

1.-2. élet a Csóványoson. Hamarosan új kilátónak örülhetnek az ide felkapaszkodó turisták.

3. Erről a szép kis megállóról mindig eszembe jut a boldogkőváraljai is. Mindkettő olyan mintha egy terepasztalról került volna elő. Sajnos jegykiadás már nincs, de a váró nyitva van, ott van a pecsét is elhelyezve.

 

 

emgergo Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43140

"gombászás közben úgy elmerülök, hogy fogalmam sincs, merre járok"

 

Ismerős probléma :))) Így lehet néha a legérdekesebb dolgokra bukkanni az erdőben.

Előzmény: Törölt nick (43134)
pozo Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43139

Egyetértek Veled, jól lehet én kevésbé vagyok érintett.

Nézzünk egy konkrét példát. Egy ceglédi házaspár szeretne részt venni a hétvégi Budai piros túrán. Az utazási költségük 10 ezer Ft+ nevezési díj. Ha minden hétvégén túráznának, ez havi szinten 50 ezer Ft, és akkor csak a Budai-hegységben voltak. Egy Soproni-hegységben vagy a Zemplénben teljesített túra (ezeknél az ottani szállás elengedhetetlen) legkevesebb egy 30-as alkalmanként.

Sajnos manapság az emberek egy részéből hiányzik az empatikus, mások problémáját megértő érzés...

Előzmény: rozaa (43135)
HEV Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43138

GPS-t találtak Szokolya közelében!

rozaa Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43137

Fölötte esik a résztvevők/jelentkezők száma.

Előzmény: sz_laci (43136)
sz_laci Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43136

honnan jön ki ez a lélektani határ ?

 

Előzmény: rozaa (43135)
rozaa Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43135

Büdöspesti vagyok, térképet 2 éve nem vettem, gps-em nincs, nincs autóm, a bakancsomat szétesésig használom (2-4 év), nyáron bivakolok, a vezetett túrákat 1500 huf alá tervezem, mert az a lélektani határ. Tömegközlekedésre vannak trükkjeim (mesterséges nagycsaládok összeállítása). De megyek. Az elemzésed üzleti részével egyet értek. A vita nem azon van, hogy az árak reálisak-e, hanem hogy a bérek reálisak-e? Ellenben, ha tömegeket akar bárki mozgatni, akkor a legkisebb minimumhoz kell igazodnia. Tehát vagy a minimumot emeljük, vagy támogatunk. Á

Előzmény: pavarotti (43124)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43134

Mondjuk az a nagy memória elég meggyőző. Az üzemidő -5 órája nem annyira zavaró. De persze ki mire használja :) Én nem szoktam trackelni, inkább csak akkor veszem elő, ha zűrzavar van az útelágazásnál, vagy ha gombászás közben úgy elmerülök, hogy fogalmam sincs, merre járok. 

 

A TUHU (az van fent) viszont nekem eddig mindig pontos volt, akármerre voltam.

Előzmény: olahtamas (43133)
olahtamas Creative Commons License 2014.01.31 0 0 43133

Nem tudom ki ajánlotta az etrexet, de igaza volt, akciós áron én is azt ajánlanám, ha az összehasonlítást nézem:

http://www.garmin.hu/compare?p=876,878,1270,1271

Előzmény: Güsziológus (43121)
HEV Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43132

Itt még pontosabb adatokat találsz. A legalsó térkép érinti a túraútvonalatokat.

Előzmény: rézike (43130)
HEV Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43131

 

6 - 7 - pontok a a parti sávban vannak azt nem érinti. (Balatonszársző - Balatonőszöd)

 

8 - pont  Balatonöszöd - Szólád között ez a terület határa de nagyobb a valószinűsége, hogy Szóládig még el lehet menni. A 8 pont közel van Ősződhöz a legrosszabb esetben a kódtól visszamentek a faluba.

Ezt javaslom kérdezd meg az időpontotok ismeretében a szántódi erdészettől.

 

9- 10 pontok Szólád és Kötcse között a vadászterület közepe, ott van a vaddisznóskert ezt a részt nem szabad ebben az időben látogatni. 

Előzmény: rézike (43130)
rézike Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43130

Szia!

 

Most olvastam:

 

"Ezen korlátozás érinti a Dél-Dunántúli Piros túra egyes szakaszait, Fejérkőtől Tündérvölgyig túramozgalom jelentős szakaszát, viszont nem terjed ki a Koppány túramozgalom útvonalára."

Nem tudod véletlenül, hogy a korlátozás érinti a Fejérkőtől... mozgalom B.szárszó - Kötcse szakaszát?

Február közepére terveztük, ez lenne  a befejező rész.

Előre is köszönöm válaszod.

Előzmény: HEV (43069)
jzp2107 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43129

utólag, miután már megvetted? :-)

 

egy hiányosságát látom, Neked mint a számok emberének, nem fog szintemelkedést mérni

de jól le volt árazva, meg kell hagyni, megérte a pénzét

 

1.7 giga memória van benne, azt egy darabig nem kell bővítened :-)

és 5 órával hosszabb az üzemideje mint a tapizósaknak

 

mondjuk ha tényleg nem raksz rá térképet, tkp egy logger is elég lett volna, de bízom benne hogy csak rákapsz :-)

 

HEV gondolom elmondta hogy trackeléshez az legyen az első hogy az automata logolást átállítod távolság alapúra, van a tuhun is egy link "hogyan trackeljünk" címen

 

ahogy mondani szokták: használd egészséggel!

Előzmény: Güsziológus (43120)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43128

Na ezt nem tudtam. Nem szoktam trackelni, csak igen-igen ritkán.

Előzmény: HEV (43127)
HEV Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43127

Az Etrex 20 használja a Glonass rendszert is, és nem tapizós. Ez a két tulajdonsága trackelésnél sokat számít.

Előzmény: Törölt nick (43126)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43126

Nem; csak a Dakota 10 és a 20 között az különbség, hogy a 20 az kártyás. Az eTrexed is azért 20, mert kártyával bővíthető. Tehát az eladó nem a két azonos kategóriát hasonlította neked össze, hanem a jobbik eTrexet a kisebbik Dakotával.

 

Vicc volt az átpalizás, az eTrex legendásan jó (bár nekem a dakota 10 is tökéletesen üzemel.) A kártyával bővíthetőség főleg akkor kell, ha sokféle térképet akarsz tárolni. Ha nem akarsz, akkor arra nem kell kártyás.

 

(Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Ha valaki jobban tudja, javítson ki.)

(Ez a fenti két mondat mekkora előrelépés tőlem, nem...? :D )

Előzmény: Güsziológus (43121)
pavarotti Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43125

kiegészítés: fűtési szezonban a realitás alsó hangon 2500 - 3000 ft.

Rendszeresen járunk a nonprofit Csákányospusztai turistaházba, és bizony csoportosan is már 2500 felett van (talán 2800 emlékeim szerint) a fő/éj! //ebben van kötelező ágynemű is//

 

 

Előzmény: pavarotti (43124)
pavarotti Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43124

Egyfelől:

(Érezhetően) 2000 forint alá az egyéni vendégeknek nem lehet levinni az árat. Egyszerűen a működési költségek + fenntartás nem (sem) térülne meg, a beruházásról, modernizációról már nem is beszélve.

Másfelől:

Azért sokszázezer ember van magyarországon (=tömeg), akinek a 2000Ft/fő/éj nem sok és/vagy megfizethető. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy infláció van, nem 15 évvel ezelőtti árakban kell gondolkodni. S ahogy valaki írta, akinek ez nem (sem) megfizethető, ott nem a turizmussal van a gond, ő bizony már utazni/bakancsot venni/térképet venni etc. sem fog.

Harmadfelől:

Fenti ár az egyéni árra vonatkozik, nem jelenti az ötfős háromgyermekes család 10000Ft/éjszakáját.

Negyedfelől:

A turistaház keresztfinanszírozhat egyéb bevételből (erdei iskola, szilveszter etc.). Igaziból szerintem már a 2000 forintos ár is ilyen, a realitás az egyéni vendégekre keresztfinanszírozás nélkül (ld. falusi magánszállások) alsó hangon 2300 - 2500 Ft.

sz_laci Creative Commons License 2014.01.30 0 0 43123

Szerintem a tehetősebbek jobban szeretik az olyan sportot, ahol el tudják költeni a pénzüket. De a tehetősebbek úgyis túl kevesen vannak, és nincs idejük gyalogolni sem. 2000 forint alá szerintem nem érdemes levinni a szállás árát, elég hogyha olcsóbb, mint 200 km utazás.

 

Előzmény: rozaa (43101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!