Az OKT-pass felvetésre: valóban jó volna egy OKT-s kedvezmény kártya, csak OKT-val kapcsolatos, útvonal mentén használható, külsősöknek is igényelhető változatban. A legjobb az lenne, ha a kedvezmény felhasználásáról lenne adata az MTSz-nek, így számszerűen kimutathatóvá válna, hogy mennyit hagynak a kékturisták vidéken. Az ellenőröknek is könnyebb dolga lehetne, ha a kártyaszám alapján összehasonlíthatóvá válna a füzet és a felhasználási hely - ellene szól a rengeteg adat kezelése és az ehhez való munkaerő hiánya. Á
Azt hiszem, ezzel a GPS-es témát le kell venni a napirendről, mert lehet, hogy nem mindenki örül annak, hogy itt beszélünk arról, aminek van szakmai fóruma.
Így igaz, ha problémám lesz, ott fogom jelezni.
Ettől függetlenül tegnap "felavattam" a készüléket.
Kapott hideget, esőt, na és én is bénáztam egy jót.
Ami a lényeg, felmértem (hamarosan kiderül, hogy használható-e a track) a vasútállomás és az autóbusz-állomás közötti utat.
Közben végig esett, a kabátomra fagytak a cseppek, a szemüvegem bepárásodott.
Eljutottam Káldig, bár az erdészeti út enyhén szólva kemény volt.
Csak a szélén lehetett menni a friss hóban.
Szemből jött egy kisteherautó, arról szórtak anyagot.
A széles, kavicsos út még borzasztóbb volt, totál jégpálya.
Káldon már nagyon hideg volt, kellett egy unicum.
Pecsétek rendben, bár a hidegben nem volt egyszerű bevarázsolni a lenyomatot.
Sehol egy pad, a rönkökön vastag hó.
Cudar körülmények voltak.
Szerencsére a vonat közlekedett, bár késett, ahogy az illik.
1500= egy/félnapos túra költsége, ami csak közlekedés teljes áron, oda-vissza; tehát az egy főre jutó lehető legmagasabb összköltség. Csak egynaposokat szervezek, mert csak arra van érdeklődés az iskolában. Közlekedés: OKT/MTSz viszonylatban jó volna az is, ha a közalkalmazotti (12db oda-vissza) kedvezményt nem ütnék ki minden állomáson, azaz ha máshova érkezel , mint ahonnan indulsz, akkor csak 6 oda-vissza útra elég. A közszférában öt-hat éve állnak a bérek, míg az árak folyamatosan emelkednek, és randán megvágták a jutalom-kafetéria rendszert is - ami megint csak a tömeget sújtotta, nem a fejeseket. A gazdasági érvekkel nem vitatkozom, abban egyetértünk.
"vezetett túrákat 1500 huf alá tervezem, mert az a lélektani határ"
Ez mire vonatkozik? Közlekedésre? Szállásra? Belépőre?
---
pozo:"Sajnos manapság az emberek egy részéből hiányzik az empatikus, mások problémáját megértő érzés..."
Gondolom/remélem nem nekem szántad.
Kapcsolódva:
Egyébként a teljesítménytúra (ma már egyre inkább) a közepes/magas jövedelműek sportja, alacsony jövedelműeknél, különösen családoknál, durva pénzkidobás a nevezési díj.
10-15 éve rendszeresen jártam, jártunk ttúrázni, akkor a nevezési díjak emlékeim szerint sokkal inkább összhangban voltak a közvetlen anyagi jellegű (enni/inni/kitűző) szolgáltatással - igaz, kevesebb túra volt, sokkal inkább nonprofit, nem volt ilyen nagy szervezet, kisebb ttt, engedélyekről sem annyira szólt a fáma - Nem rossz a ttúra, de számomra elüzletiesedett, még ha nyilván nem vesz senki luxusterepjárót ebből. Direkt utánanéztem most példának, hogy ez vajon csak szubjektív érzés-e; elsőre úgy tűnik nem: Ikonikus K100: 2004: 700Ft/fő 2012: 3000Ft/fő. Az MNB inflációs honlapja szerint a 2004-ees 700 forint 2012-ben kb. 1050 Ft lett volna reálértéken.
Kapcsolódva:
Első OKT teljesítésem nagy részét kb. egy évig 90%-ot biztosító utazási kedvezménynek köszönhetem; lehet, hogy nélküle még ma sem lennék a Jelvény büszke tulajdonosa.
Kapcsolódva:
Ahogy már volt róla szó, jó lenne, ha valaki felvetné GI-nek, amíg tart a hátszél: Szuper lenne egy OKT kártya/közlekedéses MTSZ kártya: pl. (hasra, nyilván ki kell találni pontosan) lakóhely és OKT vasútállomások között 50%-os kedvezményt biztosít, 2-3 éves időtartammal, akár maximált darabszámban, pl. 5-10 ezer forintos árral.
//A vasút ugyebár saját hatáskörben jelenleg éves szinten kicsivel több mint 30e Forintért korlátlan 50%-os jegyváltást biztosít üzletpolitikai kedvezményként//
Sajnos minimális az esély rá, hogy holnap én eljussak megnézni, mi a helyzet a lezárással a Gajavölgy felett, Fehérvárcsurgónál. Az utcánk még mindig full jégpáncélos, nem szórják semmivel, lehetetlen kocsival lejutni...
Egy vasutas hölgy látja el a szolgálatot, mikor jön a vonat akkor kezeli a sorompót, fogadja és indítja a szerelvényt. Ha hosszabb idő telik el két vonat közt akkor hazamegy.
Az iroda és a váró is be volt fűtve, csak jegykiadás nincsen.
Múltkor is és most is beszélgettem vele sokat, úgy vettem ki hogy a vasútvonal jövőjének alakításában nem túl sok a koncepció. Egyik napról a másikra sem mindig lehet tudni hogy mi lesz, úgy volt hogy jegykiadás is lesz újra, de még most sincsen.
Mesélte hogy a már 2007-ben megszüntetett romhányi szárnyvonalnál is előbb a felújítást tervezték, odahordták az új talpfákat, stb, aztán meg bezárták az egészet.
1.-2. élet a Csóványoson. Hamarosan új kilátónak örülhetnek az ide felkapaszkodó turisták.
3. Erről a szép kis megállóról mindig eszembe jut a boldogkőváraljai is. Mindkettő olyan mintha egy terepasztalról került volna elő. Sajnos jegykiadás már nincs, de a váró nyitva van, ott van a pecsét is elhelyezve.
Egyetértek Veled, jól lehet én kevésbé vagyok érintett.
Nézzünk egy konkrét példát. Egy ceglédi házaspár szeretne részt venni a hétvégi Budai piros túrán. Az utazási költségük 10 ezer Ft+ nevezési díj. Ha minden hétvégén túráznának, ez havi szinten 50 ezer Ft, és akkor csak a Budai-hegységben voltak. Egy Soproni-hegységben vagy a Zemplénben teljesített túra (ezeknél az ottani szállás elengedhetetlen) legkevesebb egy 30-as alkalmanként.
Sajnos manapság az emberek egy részéből hiányzik az empatikus, mások problémáját megértő érzés...
Büdöspesti vagyok, térképet 2 éve nem vettem, gps-em nincs, nincs autóm, a bakancsomat szétesésig használom (2-4 év), nyáron bivakolok, a vezetett túrákat 1500 huf alá tervezem, mert az a lélektani határ. Tömegközlekedésre vannak trükkjeim (mesterséges nagycsaládok összeállítása). De megyek. Az elemzésed üzleti részével egyet értek. A vita nem azon van, hogy az árak reálisak-e, hanem hogy a bérek reálisak-e? Ellenben, ha tömegeket akar bárki mozgatni, akkor a legkisebb minimumhoz kell igazodnia. Tehát vagy a minimumot emeljük, vagy támogatunk. Á
Mondjuk az a nagy memória elég meggyőző. Az üzemidő -5 órája nem annyira zavaró. De persze ki mire használja :) Én nem szoktam trackelni, inkább csak akkor veszem elő, ha zűrzavar van az útelágazásnál, vagy ha gombászás közben úgy elmerülök, hogy fogalmam sincs, merre járok.
A TUHU (az van fent) viszont nekem eddig mindig pontos volt, akármerre voltam.
6 - 7 - pontok a a parti sávban vannak azt nem érinti. (Balatonszársző - Balatonőszöd)
8 - pont Balatonöszöd - Szólád között ez a terület határa de nagyobb a valószinűsége, hogy Szóládig még el lehet menni. A 8 pont közel van Ősződhöz a legrosszabb esetben a kódtól visszamentek a faluba.
Ezt javaslom kérdezd meg az időpontotok ismeretében a szántódi erdészettől.
9- 10 pontok Szólád és Kötcse között a vadászterület közepe, ott van a vaddisznóskert ezt a részt nem szabad ebben az időben látogatni.
"Ezen korlátozás érinti a Dél-Dunántúli Piros túra egyes szakaszait, Fejérkőtől Tündérvölgyig túramozgalom jelentős szakaszát, viszont nem terjed ki a Koppány túramozgalom útvonalára."
Nem tudod véletlenül, hogy a korlátozás érinti a Fejérkőtől... mozgalom B.szárszó - Kötcse szakaszát?
Február közepére terveztük, ez lenne a befejező rész.
egy hiányosságát látom, Neked mint a számok emberének, nem fog szintemelkedést mérni
de jól le volt árazva, meg kell hagyni, megérte a pénzét
1.7 giga memória van benne, azt egy darabig nem kell bővítened :-)
és 5 órával hosszabb az üzemideje mint a tapizósaknak
mondjuk ha tényleg nem raksz rá térképet, tkp egy logger is elég lett volna, de bízom benne hogy csak rákapsz :-)
HEV gondolom elmondta hogy trackeléshez az legyen az első hogy az automata logolást átállítod távolság alapúra, van a tuhun is egy link "hogyan trackeljünk" címen
Nem; csak a Dakota 10 és a 20 között az különbség, hogy a 20 az kártyás. Az eTrexed is azért 20, mert kártyával bővíthető. Tehát az eladó nem a két azonos kategóriát hasonlította neked össze, hanem a jobbik eTrexet a kisebbik Dakotával.
Vicc volt az átpalizás, az eTrex legendásan jó (bár nekem a dakota 10 is tökéletesen üzemel.) A kártyával bővíthetőség főleg akkor kell, ha sokféle térképet akarsz tárolni. Ha nem akarsz, akkor arra nem kell kártyás.
(Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Ha valaki jobban tudja, javítson ki.)
(Ez a fenti két mondat mekkora előrelépés tőlem, nem...? :D )
kiegészítés: fűtési szezonban a realitás alsó hangon 2500 - 3000 ft.
Rendszeresen járunk a nonprofit Csákányospusztai turistaházba, és bizony csoportosan is már 2500 felett van (talán 2800 emlékeim szerint) a fő/éj! //ebben van kötelező ágynemű is//
(Érezhetően) 2000 forint alá az egyéni vendégeknek nem lehet levinni az árat. Egyszerűen a működési költségek + fenntartás nem (sem) térülne meg, a beruházásról, modernizációról már nem is beszélve.
Másfelől:
Azért sokszázezer ember van magyarországon (=tömeg), akinek a 2000Ft/fő/éj nem sok és/vagy megfizethető. Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy infláció van, nem 15 évvel ezelőtti árakban kell gondolkodni. S ahogy valaki írta, akinek ez nem (sem) megfizethető, ott nem a turizmussal van a gond, ő bizony már utazni/bakancsot venni/térképet venni etc. sem fog.
Harmadfelől:
Fenti ár az egyéni árra vonatkozik, nem jelenti az ötfős háromgyermekes család 10000Ft/éjszakáját.
Negyedfelől:
A turistaház keresztfinanszírozhat egyéb bevételből (erdei iskola, szilveszter etc.). Igaziból szerintem már a 2000 forintos ár is ilyen, a realitás az egyéni vendégekre keresztfinanszírozás nélkül (ld. falusi magánszállások) alsó hangon 2300 - 2500 Ft.
Szerintem a tehetősebbek jobban szeretik az olyan sportot, ahol el tudják költeni a pénzüket. De a tehetősebbek úgyis túl kevesen vannak, és nincs idejük gyalogolni sem. 2000 forint alá szerintem nem érdemes levinni a szállás árát, elég hogyha olcsóbb, mint 200 km utazás.