Hello 98-as 35-10 es iveco-val kapcsolatban lenne kérdésem. Valami nem kóser a géppel. 1 éve vettük max 85-öt megy (GPS szerint) és akkor max fordulaton van, az órája 130-140 körül mutat ilyenkor. Azt gondoltuk, hogy kisebb gumit rakta rá, de gyárilag ilyennel jött ki. Megkérdeztünk egy másik ivecos-t, neki megy 120-at könnyeddén. Mi lehet a gond?
Tök mindegy milyet veszel sosem fogod megtudni a "pontos" futás teljesítményét.Az okos emberek azt mondják nem a futásteljesítmény alapján veszünk autót hanem állapot után.Persze ez is lehet megtévesztő.Egy a lényeg : Hozzértő segítő embert vigyél magaddal aki nem basz át,ha te nem értesz hozzá.
Mindent át kell nézni a kocsin vásárlás előtt.Ha van a közelbe egy szakszervíz akkor én rászánnám azt a pár ezer forintot egy állapot felmérésre,megéri hidd el.
Érdekelne nem tud valaki estleg 2006-elötti IVECO Daily-k hoz használható diagnosztikai programot,mert sajnos az Actia csak azokat ismeri igazán fel amikbe már OBD csati van a 38-pinest nem igazán 100%.ba tudja!
Annyit tudok,hogy a EU4-eseknél sima turbo van a 35S10,35S12 és a 35S14-nél van váltakozógeometriájú. Ezek 2,3-as motorral szereltek.A 3,0-ás mocinál meg úgy tudom csak váltakozógeometriájú van.De ugye ezek 2006 év végétől vannak.AZ előző generációna az adatait annyira nem tudom pontosan.De ha nem vagy biztos bennne szerintem egy szakszervíz segít biztos infóban.
nekem 2.8as 147 lovas van 2002es évjárat. Olyan problémám van ha akármelyik sebbességfokozatba rálépek a gázra és huzatom akkor olyan mintha "darabosan" töltene a turbo és nem egyenletesen húz. Nem olyan hogy amikor betölt és onnantol kezdve húz folyamatosan hanem 1800-2200 huz utánna 2400-2800 utánna kb 3000től megint (olyan érzés mintha a turbo betölt-elfogy-betölt-elfogy és ezt játszaná).és ezek a "töltéskihagyások" csak 1másodpercig tartanak...... És mintha a turbo vákumdobja "zizegő-fütyülő" hangot adna néha amikor maximálisan betölt a turbo. de nem mindig. (nem a turbo "futyulésére" gondolok)
És az mit tükröz hogy Power motor......
A változo geos. turboval azzal tisztában vagyok :)
Helyére kell tenni a motorokat.A 2.8-as 150 LE-s,az változó geometriás turbóval szerelt Power motor.A motorvezérlés minden motornál más.Van még 3.0-ás 150 LE-s motor is hagyományos turbóval szerelve,és a 2.3-as motor Power változata változó geometriás turbóval szerelve.Minden turbó szabályzott..
És valahol a forumon régen olvastam olyasmit, hogy: " A 15-nél nem volt szabályzott a turbó" ha jól emlékszem akkor valami ilyesmi. És ez mit jelent az számomra rejtéj.... :)
Egy-olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy miben különbözik 35s15 és a 35s13 motorja. Tudom hogy a 15ös az 147 LE (nekem olyan van) a 13as pedig 125 LE. Csak az ECU különbözik vagy a turbo is pl stb.........
Amint Hatszámjegy is írta tél vna ilyenkor kicsit több a fogyi,nyáron meg a klíma miatt :o)))
Nekem a 17 köbös van ami 20cm-el magasabb fogyasztásba is számít egy literrel max. szerintem.Én mostanában 90-100 között járok autópályán.Ekkor 9-10 liternél többet sosem eszik,hozzá kell tennem ami elég fontos mommentum (pláne fogyasztásban),hogy az enyém AGILE váltós vagyis robotizált,de nevezhetjük automatizáltnak is.Meg kipróbálhatod,de tempomat használatnál is kicsivel magasabb a fogyasztási adat mintha végig nyomod a gázpedált :) persze függ még az időjárástól is.Erős szél oldalt/szemből/hátulról.
Teljesen nomális a fogyasztásod.Tél van.Arra figyelj oda,hogy a termosztát jó legyen,80-90 C°-ra menjen fel a hőmérséklet.Sokat számít,és elfáradnak a termosztátok.