Benzinest átalakítani turbósra nem egyszerű mivel mindenkor be kell tartani a megfelelő levegő/benzin arányt tehát a keverékképzésbe nagyon sok mindent bele kell ám kalkulálni. Továbbá fog kelleni kopogásérzékelős előgyújtásállítás a többit nem is sorolom. ha meg valami rosszul sül el el is olvasztottad a dugóidat mivel itt jelentős hűtési szerepe van a benzinnek is. Továbbá dugattyú talphűtés stb stb stb. Ha turbóskodni akarsz vegyél egy komplet C20LET-et mert egyszerűbb és olcsóbb is mint mondjuk 3 garnitúra motort tönkrevágni mire esetleg jó lesz. Ismeretségi körömben 3an próbáltak meg beturbózni szívó benzinest abból 1 sikerült nagyjából jól, de az se az igazi. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehet.
A sűrítési viszonynak mi köze a fordulatszámhoz és ahhoz, hogy városban használod. Nekem első dolgom volt megnövelni 10 re a sűrítési viszonyt így nyertem kb 8 lóerőt 10 Nm-ert és -0,8 liter fogyasztást továbbá majd 1 másodperccel javult a gyorsulásom, hiszen nagyobb hatásfokkal dolgozik a motor, ez minden fordulatszámon és minden üzemállapotban érezhető hiszen gyárilag a C20NE-t 91es benzinhez tervezték :-)))))))
Szóval ha elég a 150 ló akkor nem kell mást tenned mint 10 - 10,5 re felvinni a sűrítési viszonyt ( ha nem volt síkolva a hengerfejed akkor -1mm) beépíteni egy 18E motorból származó vezérműtengelyt a végeibe belefúrni a c20ne rotorjának csavarjainak helyét. És a legfontosabb felbővíteni a szívócstornákat 4 mm-el és már el is értél kb 145-150 lóerőt. És nem is nagyon lesz nyomaték hiányod az alsó fordulatszámokon, mivel a nagyobb szívókeresztmetszetből eredő levegő sebesség lasullás negatív hatásait simán ellensúlyozza a megnövelt sűrítési viszony. tehát azt mondanám , ha ezeket megcsinálod kb 3000-3500rpm-ig úgyanúgy viselkedik majd a motorod mint eddig viszont e fölött olyan lesz mintha hátbavernének egy szívlapáttal :-))
Most kérdek egy durvát, 9,2:1 hez mekkora turbónyomást lehetne tenni 95 ös benyához, hogy o.k. legyen? És 98 ashoz?(ezt nem nagyon szeretném) Ez lóban mennyi többletet jelentene? Mennyivel több egy kicsi kúlerrel? Vízzellespriccelt kúlerrel? Vízbefecskendezéssel? Elég-e a széria befecsi emelt nyomással+esetleg a vezérlő hőmérőáttbaxása ekkora áttalakításhoz? Nem 1200 lóerő a cél, hanem olcsón optimum, mondjuk 150 paci esetleg pár perces áttállítgatásokkal 180. Ragaszkodnék a gyári komp.viszonyhoz mert álltalában a kocsit alacsonyabb fordulatszámokon használom, ott meg így is o.k. városba faluba. De ha kedvem szottyan tolni egyet akkor hadd legyen egy kis rásegítés;-) Tudom a 2i 16v 150alapból t. vel meg 210. de azt nem én csinálom a két kezemmel.
A C20NE sűrítési viszonya 9,2
A 20SE-ben 10 és 124 lóerő minden más u.a. mint C20NE-ben
A 20SEH ban is 10 viszont abban 296 fokos vezérműtengely van ellenben az előző kettő 272 fokos tengelyével szemben ezért ez 130 ló viszont ebből következően alul elég nyomatékszegény
de már mondtam ne a feketét tekergesd!! annak fix helyen kell állnia.
ha a kocsi eleje felé haladsz akkor találkozol azzal a lépcsözetes lemezzel és arra fekszik rá egy csavar amit álitgatva lehet a hidegjárati alapjáratot beállitani.
nem a feketeséget kell állitani hanem az elötte lévő csavart kell csavargatni.
a feketeségnek fix helyen kell lennie.
ha befelé tekered akkor növeled az alapjáratot(hideg)
varajet II -m van, gumitalp nem lukas, a feketeséget már állítgattam, de támpont híján visszaállítottam az eredeti állapotba. A többit még -ezzel együtt - még meg kell néznem. Köszönöm a hozzászólásod!
milyen karburátorotok van?
varajet II -es ha az akkor természetes amit leirtok. mármint az , hogy hidegen kettö három padló és utána indul .
ha az van érdemes megnézzni a karbi alatt lévő gumitalpat mert ha szakadt lukas falslevegőt sziv és azért leáll.de csak hidegen érezhető ez a jelenség.
ha meg utána leáll nyomkodni kell a gázpedált akkor a hidegjárati alapjáraton kell állitani.
ezt ott lehet megcsinálni :
a karbi jobb oldalán van egy fekete müanyag kupak. elötte kell lennie egy lépcsőzetesen kialakitott fémkeret ami elött ill ráfekszik egy csavar ami kontra anyával van megszoritva. na ha azt tekered beljebb akkor nö a hidegjárati alapjárat.
azzal kell játszani mig jó lessz.de nem árt megnézzni hogy hidegben a lépcsözetes fémkeret az mozog azaz a legkijebb álo résznek kell a csavar elött állnia . ez lehet hogy az elsö gázadásra ugrik oda , már nem emlékszem.
ha nem megy elég jól akkor érdemes megnézni jol van -e beállitva a torlószelep csillapitó.illetve a gyorsito mennyiséget is be lehet álitani bal oldalt hátul felül egy kar nyomkod egy pöcköt.
ha szarakodik az alapjárat érdemes megnézzni a karbi bal oldalán hátul kiállo fémhenger ami mágnesszelep és ha nem kap áramot akkor szintén szarakodik az alapjárat.
a hideg inditonak L-felé kell állnia 1 osztás -nál illetve kicsit utána.(ez az a fekete müanyag kupak)
A hidegindító relé -vagy mi, az a karburátoron van vagy a levegőszűrő alján - amibe a vákuum csövek mennek - egy narancssárga egyenirányító szelep-hőérzékelő kütyü -e ?
ha a benzincsövön lévő benzinszűrőt kérdezed, akkor azt nem tudom, mert nekem nincs benzinszűrőm.... Viszont amikor az utángyártott AC-mben a réz szelepek és szintén réz benzincsőcsatlakozó csőelem kieesett az aluminium házból, akkor megszívtam az egész benzintankot a benzincsövön keresztül - mintha bor lenne-, és konstatáltam hogy rossz ízű => nincs eltömődés. Ennyi
Nekem is 16sh motorom van, mert hogy az 1.6SR-be azt tették. A hidegindító relé -vagy mi a kutya füle- az a karburátorban van. De pontosan nem tudom, mert a saját szememmel még nem láttam, csak a szerelő magyarázta. Szóval van benne egy hőérzékelő relé, ami a megfelelő hőmérsékleten elzárja a szivatót. Nekem ez volt a rossz, mert nem nyitott. És lehet, hogy most sem tökéletes, és ezért kell többször indítani.
Ha már ugyan az a motorunk, hadd kérdezzem meg, hogy az új AC-vel neked mennyi benzin áll a benzinszűrődbe, illetve járó motornál (1000-1500 1/min) mennyi benzin folyik át rajta? Mert én pont most néztem, és semmi sem áll a szűrőben, és éppen csak csordogál bele a benya. Mondjuk a motor jár, a kocsi megy. Igaz, nem gyorsul valami jól -vagy inkább sehogy- de ez lehet a vezérműtengely miatt is.
Nekem is ilyen volt a cucc (1.6 SR '82-es), és a karburátorban a hidegindítót kellett volna cserélni (elektromos), de sehonnan nem lehetett beszerezni ilyen karbit, úgyhogy a szerelőm valahogy megbütykölte. Először ki akarta kötni a műszerfalra egy bovdennel, de aztán sikerült megjavítania. Nem azt mondom, hogy ma kiválóan működik, van mikor csak a harmadik indításra marad járva a motor. Én ilyen hidegben mondjuk kapásból 2, esetleg 3 padlógázzal kezdek, aztán indítás... Aztán vagy leáll, vagy kb.2000-en elkezd melegedni. A furcsa az, hogy nem lehet kiszámítani, hogy hanyadikra marad meg. Van mikor elsőre és pöccre indul, van, hogy sokáig kell indítózni (még melegen is). Egyébként a benzinszűrőmben is alig van benzin, azt mondják, az AC-t is meg kéne nézni. Lehet ez is a gond.
Sikerült automata váltót kapnom 25 ezerért. Kipp-kopp: jobb mint a régi. Csomagtér nekem is a hátsó lámpák rossz tömítése miatt ázott.
Van-e valami ötletetek automata szivatóval kapcsolatban? hidegen 2-3 percig kell nyomdosni a gázpedált, különben leáll. Tkp. az alapjárat is lejjebb van ilyenkor, mint az automatáknál az elvárt lehetne, aztán egyszer csak hopp! és alapjárat felmegy és minden OK, pedig a motor még igencsak hideg.
Van a légszűrő csőben egy vákuumszelep, ami azzal játszik, hogy a levegőt a porlsztó a mororról kapja amíg hideg a motor. Ez ki volt lukadva, de csináltam tömítést bicigli belsőből, a helyzet sokkal jobb, csak az a 2-3 perc.....
Ha nincs türelmem, akkor a motor menetközben leáll, hisz nincs direkt kapcsolatban a kerekekkel, ha nem adok gázt csak gurul. Buszelőzésnél, indulásnál kimondottan idegestő :-(((((((
Egy német lapról leszedve az ascona c20ne motorja 8,2:1 es kompreszióviszonnyal rendelkezik. a vectraclub.hu-n 9,2:1 a komp viszony a vectrában ugyanehhez a mocihoz de a teljesítmény egyezik
Most azt nem tudom eldönteni, hogy valamelyik elírta, vagy tényleges külömbség van és az azonos lóerőt mondjuk szoftveresen vagy egyéb módon érték el?
Én "majdnem" sportosan vezetek (a szerelő ajánlotta, hogy a kopott vezérműtengely miatt ne menjek 4000 fölé), úgyhogy 3000-3500 körül szoktam váltani. 3 emberrel, meg 60 kilóval a csomagtartóban 130-at mentem 4000-es fordulaton, persze nekem csak 4 sebességes a váltóm.
A fogyasztásról csak annyit, hogy így a kopott vezérműtengellyel, 5 személlyel (kb. 450 kg!), plusz fullra megrakott csomagtartóval evett max 8 litert! Pontosan nem tudom, mert nem emlékszem tisztán az induló üzemanyagszintre. Viszont, ha emlékeim nem csalnak, akkor csak 6,8 litert fogyasztott. Összesen 670 km-t mentünk, ez alatt jött ki ez az érték. Ja, 90 és 100 között nyomtam, plusz volt pár hegyi szerpentin is, amin 2-nél feljebb nem tudtam kapcsolni!
Szerintem ez elég jó. Viszont a kopott tengely miatt tényleg nem gyorsul... :(
hello nekem opera 7.2-es verzio van fennt ,
érdekelne hogyan megy bele a hátsokerekes válto az elsökerekes helyére??? ,
megnéztem hármasban 2e-nél 44-et megy,
3e-nél 64-et ,
4e-nél 84-et ,
5e-nél 104-et ,
négyesben 2e-nél 55-et ,
3e-nél 84-et ,
4e-nél 110-et megy ,
5e-et nem tudtam kiprobálni majd megnézem ,
persze nálad kicsivel több mivel hosszabb a váltod
hello
megnéztem amit kértél csak lent maradt a garázsban . majd holnap megirom.
neked biztos nem rövid válto van benne mert nekem 4esbe nem megy 120-140-nél többet.
én nem tudom mennyi a cw értéke az asconának de szerintem nem rosszabb mint a vectráé.
inkább más a vezérlése neki meg talán másképp van egy kicsit beállitva valami.
vagy a veki orája jobban csal mint az asconáé.
engem például nagyon zavar ez hogy nem akar 200 fölé menni.
már egypár embertöl hallottam hogy ez képes menni 215 is.söt már 1.8 as motoru asconárol is mondták .(igaz még nem láttam)
üdv " nem tudom hogyan kell normális kinézetet létrehozni!! szörnyü , hogy egybetolja össze a szöveget "
hááát tartok tole hogy az asconaval c20nemocival nem lesz meg a 200 soha. en mar probaltam tobbszor de 195 fole sosem ment dombnak lefele sem. attol tartok a problema a legellenalasi tenyezoben keresendo, amikor ezt a kasznit terveztek akkor meg nem nagyon foglalkoztak ilyennel, sot abban az idoben (80as evek eleje) a meno sportkocsik nagy resze alig alig erte el a 200 lovat. a vectra vigyorogva tulszalad a 200 ason, de olyan leg.ell.tenyezovel konnyebb.
az is elofordulhat hogy tenyleg a rovid valto van nekem is oszt csak a nyomatek fogy el annal a sebesseghez tartozo fordulatnal. probaltam 4 ben a veget de 180 nal nem ment tovabb es nem is szabalyozott le.
hello
nem azt hittem azzal lehet 200-at menni . mert a könyv azt irta.
de utána derült ki hogy ez a válto rövid. mert nem sikerült sehogysem a 200-as álomhatárt eléri. igy kicsit utána érdeklödtem igy derült ki.
üdv
hello
amit én tudok mondani az neked valszeg nem jó!
mert nekem rövid c355-ös válto van benne.
nekem ötödikben asszem 3000-nél 106 , 4000-nél 140 , 5000-nél 170 -et megy.
ha versenyeznénk és a végsebességre mennénk akkor valszeg lehagynál ui a gyári válto hosszabb.az 5000-nél 190-et megy.
a gyári válto az W355 -ös hogy a magas fordulaton gyenge motor birjon gyorsabban menni.
üdv
ui.:de ha akarod megnézem amit kérsz[image2][image2]