ha jobban megnézi az ember már csak a rozsdás gombok és kiszőrösödött dolmány tartja össze.
nem kell védeni. meg hiába is. Ha most 5000 és még 2 embernek az a véleménye hogy a legtöbb autószerelő csak a lehúzásra megy, akkor ne kezd el őket védeni hanem tessék kimondani hogy ez van fiúk. szégyelni való és ezért te megmutatod hogy külömb vagy.
de ez ugyanígy igaz a asztalosokra is. szomszéd asszony nem szólt semmit, hívott 4 jóképű gyereket hogy cseréljék ki neki a kerités leceket. ahogy jöttem mentem szinte minden munkafolyamatnál láttam hogy mit rontanak el. aztán tegnap átjön és azt mondja: szégyelheti magát az összes asztalos mert ilyen munkát adnak ki a kezükből de ha megtenném hogy átmegyek fúrógéppel és kifúrom az utolsó 10 lecet és még csavart is viszek (mert a mesterek nem hoztak) akkor nagyon boldog lenne.
mit csináljon ilyenkor az ember?
nem mentem át. miért? mert aki elkezdte a munkát az vigyen gépet és csavart is, mert ha engem meglátnak annál az elfuserált kerítésnél dolgozni akkor azt mondják: Gadóczi Józsi ilyen ronda munkát végzett.
így csak a tanács maradt: ne fizessen érte.
ugyan ez a véleményem az autószerelőkről is: sok önjelölt mester van a legtöbbje trehány mekk-elek. aki jó az meg mutassa meg hogy jobb. de a munkájával és ne az árain.
Vannak dologok, amiket mint laikus is észreveszek. Ha valaki leírja a tapasztalatát , akkor lehet olyat is észreveszek, vagy megfigyelek ami felett elsiklanék.
Szeretem benned, hogy nagyon nagy az arcod, túl nagy. Most jött el az ideje, hogy ignoráljalak.
Ropog a kocsi bal eleje, valószínű, hogy a féltengellyel van baj. Hogy tudnám én laikusként megállapítani, hogy az egész féltengelyt kell cserélnem, vagy elég csak valamelyik féltengelycsuklót cserélni?
Biztos, hogy jobboldali féltengely. Szerelő fogja cserélni majd, csak nem szeretném, ha átvágna a palánkon. Sajnos nincs olyan szerelő akit ismernék annyira, hogy megbízzak benne.
Ezt átérzem. Az én drágalátos miskolci szerelőm is kapásból rávágta hogy féltengely 1000%
megvettem, de mivel nem értem el a mestert (2 napon keresztül) így kivittem a régi szerelőmhöz. ő meg annyit mondott: üljünk be és menjünk pár kört a faluban... aztán a 2. kanyarnál már mondta is: a féltengelyt fölöslegesen vetted meg mert ez nem az.
(a bolt meg mereven elzárkózott a visszavásárlástól. noha úgy tudom 2-3 napon belül köteles lenne visszavenni) így az autó kapott egy új alkatrészt.
a féltengelyt feltettem a polcra (később az egyik srác szerencsére meg is vette)
Biztos, hogy jobboldali féltengely. Szerelő fogja cserélni majd, csak nem szeretném, ha átvágna a palánkon. Sajnos nincs olyan szerelő akit ismernék annyira, hogy megbízzak benne.
Ropog a kocsi bal eleje, valószínű, hogy a féltengellyel van baj. Hogy tudnám én laikusként megállapítani, hogy az egész féltengelyt kell cserélnem, vagy elég csak valamelyik féltengelycsuklót cserélni?
Azért olcsó, mert utángyártott :) ... és mert hitvány. Hitvány, mert utángyártott, de úgyis megveszed, mert olcsó, és akkor már nem is tartod hitványnak, hiszen Te soha nem vennél hitvány alkatrészt, mert jó gazda vagy, tehát a Vika nagyon jó kompromisszum.
Ez a kognitív disszonancia :)
Ha évente cserélgeted a szűrőket, akkor szerintem semmi gond vele, vagyis nekem nem volt eddig.
van olyan hogy: "felicia gyári alufelni" ezt a három szót írd be a google-ba és ott majd dob ki neked találatokat. onnan már könnyű megnézni milyen méretű kell.
tudom hogy már mondtam...de a design oltárán feláldozni a futóművet nagy hülyeség.
SEGÍTSÉG !!! Üzem meleg álapotban gyorsításkor és terhelés alatt meg meg torpanik az autó, ha vissza veszem a gázt 50 60-nál nincs gond rotórt gyújtás elosztot kicseréltem mi lehet a gond (labda szonda?) SÜRGŐS !!! Segítéget előre köszönöm.
Valaki tudja esetleg, hogy hol lehet szép kis hazánkban beszerezni ezt a könyvet? Mert csak az ebayen találni. :( Skoda Felicia Service and Repair Manual (Haynes Service & Repair Manual)
Továbbá leírnék egyet a sok érdekes jelenségből a felicicámon; Kb 2 hónapja megvettem, kicsit csepegett belőle az olaj(1-2 csepp/nap), de olajcsere után abba hagyta majd fokozatosan kezdett újra megjelenni s mára már pici tócsa fogad minden reggel a kocsi jobb eleje alatt. A motor rendben működik (szerintem) kb 5,5litert eszik és ~4000 kilométer telt el olajcsere óta és kB 1 centivel van lejjebb az olajszint a pálcán.
Na de megszagolva az olajat észrevettem, hogy benzin szaga van bár teljesen olajnak néz ki és kb ugyan olyan sűrű is, kicsit sötétebb a színe... ennyi
De nem tudtam nem észrevenni, hogy a motor hátulján van egy a nívó pálcájához hasonló csövecske melybe egy bot van beletörve. Lehet annak be kéne kötve lennie valahova hogy szellőztesse az olajat?