Egyet azért ne felejtsetek el. Itt van 20 tulaj vagy 30, vagy 40. Ez csak 1 töredék. Akinek jó szerelője van, lehet eszébe se jut, hogy fórumozzon. Ha igaz lenne a sok kókler lehúzós szaki hír már rég felborult volna a világ.
Aki megvan elégedve az nem kezd el a neten dícsérő fórumot keresgélni, hogy örömódákat zengjen
A másik oldal. Na én is látok 1 pár kuncsaftot akit elvből nem engednék be a műhelyembe, max 1x ha nem ismerem előre.
És nem munkát kuncsorogni szoktam jönni ha észrevettétek hanem tudásom szerint segíteni. ÉS ellenszolgáltatás nélkül!!! Mint megannyi kollega az autószerelő műhelyen és több szaktopikban.
Szóval aki nagypofájúnak tart ezen is gondolkodjon el.
2 mazda ülésem volt. de sajna a anyósülést valaki galád módon ellopta. (pedig templomban tároltam)
így csak a sofőr ülés szabadul fel.
nem hibátlan de a felicia ülésektől klasszisokkal jobb. ha van üléshuzatod akkor ugyanolyan lesz mint a felicia ülés. ha nincs akkor elég rá egy trikó huzat.
odaadom az "átalakító szettel" együtt.
a állító kütyüket át kell tisztítani, és befújni rd40-el oszt jó is.
csak érdeklődés szintjén: ez milyen felicia? 1.3-as? MPI?
belefényképeztél a motorba.
én feltettem paintba ami kinagyította de nem nagyon tudom mit fotóztál. csak a gégecsőből tippelnék arra hogy ez nem nívópálca, mert annak a környékén nincs gégecső.
Az olajam a tegnapi felületes törölgetés után jól látszik, hogy a gyujtás elosztó (mely egy ien motorból kiálló rúdon van) töve felöl folyik, de azis lehet hogy ott folyik valahol a blokk oldalából.
A könyvre meg nem a legjobb a link, mert csak rendelésre lehet kapni 8500-ért PESTEN az ebayen meg ~20 euró + postaköltség.
Nem nagyon találkoztam még becsületes autószerelővel, ami nem zárja ki, hogy van, sőt! Van a rokoni körben autóvill. szerelő, ő mesélt egy két dolgot, hogy márkaszervízben miket csináltak meg papiron, ami ugye tovább lett számlázva ügyfélnek...
Biztos szerelő lesz a dologból, mert azt vettem észre, hogy elkezdett intenzíven csöpögni az motorolajam. Kicsit előrébb lesz hozva a "felújítás".
Utoljára mikor a felicsitával szerelőnél voltam a gyujt.trafót kellett cserélni. 21ezerrel vett le. Én kicsit sokallom....
ha jobban megnézi az ember már csak a rozsdás gombok és kiszőrösödött dolmány tartja össze.
nem kell védeni. meg hiába is. Ha most 5000 és még 2 embernek az a véleménye hogy a legtöbb autószerelő csak a lehúzásra megy, akkor ne kezd el őket védeni hanem tessék kimondani hogy ez van fiúk. szégyelni való és ezért te megmutatod hogy külömb vagy.
de ez ugyanígy igaz a asztalosokra is. szomszéd asszony nem szólt semmit, hívott 4 jóképű gyereket hogy cseréljék ki neki a kerités leceket. ahogy jöttem mentem szinte minden munkafolyamatnál láttam hogy mit rontanak el. aztán tegnap átjön és azt mondja: szégyelheti magát az összes asztalos mert ilyen munkát adnak ki a kezükből de ha megtenném hogy átmegyek fúrógéppel és kifúrom az utolsó 10 lecet és még csavart is viszek (mert a mesterek nem hoztak) akkor nagyon boldog lenne.
mit csináljon ilyenkor az ember?
nem mentem át. miért? mert aki elkezdte a munkát az vigyen gépet és csavart is, mert ha engem meglátnak annál az elfuserált kerítésnél dolgozni akkor azt mondják: Gadóczi Józsi ilyen ronda munkát végzett.
így csak a tanács maradt: ne fizessen érte.
ugyan ez a véleményem az autószerelőkről is: sok önjelölt mester van a legtöbbje trehány mekk-elek. aki jó az meg mutassa meg hogy jobb. de a munkájával és ne az árain.
Vannak dologok, amiket mint laikus is észreveszek. Ha valaki leírja a tapasztalatát , akkor lehet olyat is észreveszek, vagy megfigyelek ami felett elsiklanék.
Szeretem benned, hogy nagyon nagy az arcod, túl nagy. Most jött el az ideje, hogy ignoráljalak.
Ropog a kocsi bal eleje, valószínű, hogy a féltengellyel van baj. Hogy tudnám én laikusként megállapítani, hogy az egész féltengelyt kell cserélnem, vagy elég csak valamelyik féltengelycsuklót cserélni?
Biztos, hogy jobboldali féltengely. Szerelő fogja cserélni majd, csak nem szeretném, ha átvágna a palánkon. Sajnos nincs olyan szerelő akit ismernék annyira, hogy megbízzak benne.
Ezt átérzem. Az én drágalátos miskolci szerelőm is kapásból rávágta hogy féltengely 1000%
megvettem, de mivel nem értem el a mestert (2 napon keresztül) így kivittem a régi szerelőmhöz. ő meg annyit mondott: üljünk be és menjünk pár kört a faluban... aztán a 2. kanyarnál már mondta is: a féltengelyt fölöslegesen vetted meg mert ez nem az.
(a bolt meg mereven elzárkózott a visszavásárlástól. noha úgy tudom 2-3 napon belül köteles lenne visszavenni) így az autó kapott egy új alkatrészt.
a féltengelyt feltettem a polcra (később az egyik srác szerencsére meg is vette)
Biztos, hogy jobboldali féltengely. Szerelő fogja cserélni majd, csak nem szeretném, ha átvágna a palánkon. Sajnos nincs olyan szerelő akit ismernék annyira, hogy megbízzak benne.
Ropog a kocsi bal eleje, valószínű, hogy a féltengellyel van baj. Hogy tudnám én laikusként megállapítani, hogy az egész féltengelyt kell cserélnem, vagy elég csak valamelyik féltengelycsuklót cserélni?
Azért olcsó, mert utángyártott :) ... és mert hitvány. Hitvány, mert utángyártott, de úgyis megveszed, mert olcsó, és akkor már nem is tartod hitványnak, hiszen Te soha nem vennél hitvány alkatrészt, mert jó gazda vagy, tehát a Vika nagyon jó kompromisszum.
Ez a kognitív disszonancia :)
Ha évente cserélgeted a szűrőket, akkor szerintem semmi gond vele, vagyis nekem nem volt eddig.
van olyan hogy: "felicia gyári alufelni" ezt a három szót írd be a google-ba és ott majd dob ki neked találatokat. onnan már könnyű megnézni milyen méretű kell.
tudom hogy már mondtam...de a design oltárán feláldozni a futóművet nagy hülyeség.