Mivel Salzburga én is mennék, oda megszakítás nélkül, de visszafelé Linzben , és Sankt Pöltenben és még talán Bécsben is megállnánk. Ez mehet a 39 EUR-os jeggyel? Ez mit jelent? "(útmegszakítás megengedett, de Westbahn nem)."
Köszönöm szépen, időközben megoldódott a probléma- CityStart vettünk mert 5 napig leszünk a határ túloldalán, és nem Budapestről indulunk hanem erősen vidékről, a Pestig való feljutás már magában 9000/fő.... oda-vissza. Svédek is kaptak valamilyen kedvezőbb ajánlatot, de azért nagyon köszönöm, hogy félelmeid ellenére válaszoltál ! :)
Ilyen kezdet után kicsit félve válaszolnék, de inkább kérdezek. Svéd barátaitok hányan vannak összesen? Mennyi időre mennétek? 1. vagy 2. osztályon? Ezek elég fontos információk.
Budapest-Salzburg 39€ oda-vissza fejenként 4 napos kirándulójeggyel (útmegszakítás megengedett, de Westbahn nem). Tehát ha benne vagytok a 4 napban, nektek, Budapestről indulva mindeképp ez éri meg. De valószínűleg ugyanez a jegy lesz a legolcsóbb a svédeknek is, legfeljebb csak Bécstől-Bécsig utaznak vele.
szép napot ! :) kérem, most csak az válaszoljon aki tudja a biztos választ - Kissé túlbonyolított utazást tervezünk október elején, ketten Magyarországról indulunk és Salzburgba tartunk Bécs megszakítással. Úgy látom, legjobban járunk, ha CityStar jegyet veszünk mert ez kettő főre össze-vissza 120 euróba fog kerülni nekünk. Barátaink Bécsben csatlakoznának hozzánk onnan jönnek Salzburgba majd vissza Bécsig ( svédek, tehát Bécsig repülővel utaznak meg onnan vissza is ) ÖBB oldalán azt látom, hogy nekik a Bécs-Salzburg oda-vissza kerül 180 euróba. Van ennél valami jobb megoldás ?
Ezt könnyen meg lehet oldani. Két óránként megy Prága (-Berlin, -Hamburg) irányába Eurocity a Keletiből, átszállás Érsekújváron, ahonnan kevesebb mint egy óra az út Nyitráig. Ha nincs késés, egyből van csatlakozás ráadásul (hat perc van az átszállásra menetrend szerint, ami egy kis állomáson tökéletes).
Vasúton nincs más normál eljutás, talán még Varsovia és lengyel belföldi járat. Szlovákián át sok átszállással kell számolni, Kassa felé halott, Zsolna felé lehetséges egyedül.
Korabban paca664 topiktarsat kerdeztem errol kicsivel lejjebb - nem magyar kocsik lesznek a Porta Bohemica-ban, a Jesenius pedig marad ahogy van szerintem. Az en tippem cseh vagonokra szolnak, mivel ugye a Hamburg-Praga vonatokat is kozosen uzemelteti a DB es CD - a DB pedig inkabb fizet a kocsik futasaaert, minthogy beszalljon. Igy kovetelhet is 'szinvonalat' a penzeert.
Azt tudja valaki esetleg, hogy a decembertől közlekedő 2 hamburgi EC kocsijait melyik társaság adja ki? Gondolom előbb utóbb a kocsikilométer kiegyenlítés alapján megint kell az egyikbe német kocsi.
Én egyszer egy november végi vasárnapon utaztam az utolsó Münchenből Bpre induló railjettel. Az osztrák szakaszon álltak az utasok a folyósokon. Tele volt itthon is, de ott durvább látvány volt. Ez egy utazás volt persze csak.
Azért kiváncsi lennék meddig megy,mehet az adófizetők pénzén hogy minden évben más-más újabb,csodálatos "opciókat"találnak ki.
Nem feltétlenül kerül ez adóforintokba, sőt... ettől függetlenül persze valóban minősíti a dolgokat.
A rijekai stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is.
Rijeka az utolsó közlekedési évében még pont jó volt, mikor már jó volt a menetrendi fekvése. Egyébként nem a kihasználtság a legfőbb érv egy vonat léte vagy nemléte mellett. Biztos hallottad már, hogy a párizsi CNL-nek annyi decembertől - pedig az mindig tele volt.
Azért hidd el van a horvát"tagvasútnál"is olyan összeg amely megváltoztatja a hozzáállásukat:)
Van. És te fogod kifizetni?
A politikáról nem is beszélve........
Ezzel egyben választ is adtál arra, hogy miért is léteznek bizonyos életképtelen vonatok...
"a Start kötelessége lenne hogy haszonmaximalizálás helyett kötelező helyjegyessé teszi a vonatot állatszállítás helyett"
A spliti normál oda-vissza jegy érvényessége egy hónap. Tehát a normál jegy még csak nem is vonathoz kötött, nemhogy helyhez. Azt mondjuk nem tudom, hogy a spliti retúrral lehet-e felhasználni horvát belföldi járatot Zágrábig (és akkor ott ugye átszállni egy pestire). Persze ettől még lehetne kötelező helyjegyes a vonat, csak "hangosan" gondolkozom.
Számomra még mindig furcsa az is, hogy a railjetek sem kötelező helyjegyesek. Most a szezon miatt az Adria fut a médiában és itt a topikban is, de nyilván az ide írók többsége olvassa és netán tapasztalja is: a railjeten is folyamatos a folyosókon, wc-k előtt állók-ülők hada. Azért valahol az elég rossz képet fest, hogy a Magyarországra nyugatról érkező legmodernebb vonaton nem ritkán állnak vagy csomagjaikon ülnek az emberek.
Ami persze probléma és nyilván érthető hogy kívül áll a Start hatáskörén. (bár azért azt nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy ha nagyon akarták volna ne lehetett volna esetleg a problémát magasabb szintre vinni - mind1). Ha viszont ez a helyzet, akkor a Start kötelessége lenne hogy haszonmaximalizálás helyett kötelező helyjegyessé teszi a vonatot állatszállítás helyett. (persze ez csak az én véleményem)
ha a horvát vasút képviselője a nemzetközi tárgyalásokon azt mondja a magyaroknak, hogy 7 kocsi nem több, s ezen nem akar változtatni, akkor a start munkatársa bárhogy is könyöröghet neki, nem fogja aláírni a jegyzőkönyvet a hosszabb szerelvényről...
ugyanez igaz üzleti vonatnál is, ha nem akarja úgy sem a vonatot, mond majd olyan árat, meg feltételrendszert (lásd olaszok), hogy el fog menni a start kedve a dologtól, pláne, ha nincs erős vezetői akarat a vonat mögött és mindenki egyéb nyavajgása a fontos...:(
Emlékeim szerint 2008-ban járt utoljára fiuemi vonat a Maestrallal. Akkor 5-re ért oda, és 0:20-kor indult onnan, 4 óra volt az út Zágrábig. Viaszfele több órát állt Zágrábban. Lehet, hogy később is ment még, én erre emlékszem utoljára.
A második: a fiumei kocsik szerintem igenis segítenek, mert ha most valaki az Adriára szeretne menni és a vonat marad, akkor az egyetlen opció Split (és annak környéke). Ha lesz opció az északi rész is, az szerintem megosztja a nagy utasszámot kétfelé. Ogulinig meg mindenképpen mehet akár a mostani vonat kétszerese is, ha lesz rá igény. (Nem elfelejtve, hogy ezekbe a dolgokba biztosan szintén erősen belejátszanak a magyar utasokon kívül a cseh, szlovák, orosz foglalások is.)