Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.13 0 0 13785

Sziasztok!

Arról lehet tudni valamit várhatóan mikor közlekednek újra a jelenleg nem közlekedő Ady Endre Hargita és Bihar InterCity vonatok?

zjakabfi Creative Commons License 2014.09.13 0 0 13784

Mivel Salzburga én is mennék, oda megszakítás nélkül, de visszafelé Linzben , és Sankt Pöltenben és még talán Bécsben is megállnánk. Ez mehet a 39 EUR-os jeggyel? Ez mit jelent? "(útmegszakítás megengedett, de Westbahn nem)."

Előzmény: paca664 (13782)
Manyi55 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 13783

Köszönöm szépen, időközben megoldódott a probléma- CityStart vettünk mert 5 napig leszünk a határ túloldalán, és nem Budapestről indulunk hanem erősen vidékről, a Pestig való feljutás már magában 9000/fő.... oda-vissza. Svédek is kaptak valamilyen kedvezőbb ajánlatot, de azért nagyon köszönöm, hogy félelmeid ellenére válaszoltál ! :)

 

Előzmény: paca664 (13782)
paca664 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 13782

csak az válaszoljon aki tudja a biztos választ

 

Ilyen kezdet után kicsit félve válaszolnék, de inkább kérdezek. Svéd barátaitok hányan vannak összesen? Mennyi időre mennétek? 1. vagy 2. osztályon? Ezek elég fontos információk.

 

Budapest-Salzburg 39€ oda-vissza fejenként 4 napos kirándulójeggyel (útmegszakítás megengedett, de Westbahn nem). Tehát ha benne vagytok a 4 napban, nektek, Budapestről indulva mindeképp ez éri meg. De valószínűleg ugyanez a jegy lesz a legolcsóbb a svédeknek is, legfeljebb csak Bécstől-Bécsig utaznak vele.

Előzmény: Manyi55 (13780)
umea.. Creative Commons License 2014.09.07 0 0 13781

Köszönöm szépen, ez valóban jó megoldás eljutni Nyitrára.

Előzmény: realfan (13779)
Manyi55 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 13780

szép napot ! :) kérem, most csak az válaszoljon aki tudja a biztos választ - Kissé túlbonyolított utazást tervezünk október elején, ketten Magyarországról indulunk és Salzburgba tartunk Bécs megszakítással. Úgy látom, legjobban járunk, ha CityStar jegyet veszünk mert ez kettő főre össze-vissza 120 euróba fog kerülni nekünk. Barátaink Bécsben csatlakoznának hozzánk onnan jönnek Salzburgba majd vissza Bécsig ( svédek, tehát Bécsig repülővel utaznak meg onnan vissza is ) ÖBB oldalán azt látom, hogy nekik a Bécs-Salzburg oda-vissza kerül 180 euróba. Van ennél valami jobb megoldás ?

 

realfan Creative Commons License 2014.09.07 0 0 13779

Ezt könnyen meg lehet oldani. Két óránként megy Prága (-Berlin, -Hamburg) irányába Eurocity a Keletiből, átszállás Érsekújváron, ahonnan kevesebb mint egy óra az út Nyitráig. Ha nincs késés, egyből van csatlakozás ráadásul (hat perc van az átszállásra menetrend szerint, ami egy kis állomáson tökéletes).

Előzmény: umea.. (13777)
umea.. Creative Commons License 2014.09.07 0 0 13778

Természetesen Budapestről tervezem az utazást-

Előzmény: umea.. (13777)
umea.. Creative Commons License 2014.09.07 0 0 13777

Érdeklődöm, hogy Nyitrára vonattal hogyan lehet eljutni? Pozsonyt ki akarom kerülni.

gw Creative Commons License 2014.09.06 0 0 13776
Vasúton nincs más normál eljutás, talán még Varsovia és lengyel belföldi járat. Szlovákián át sok átszállással kell számolni, Kassa felé halott, Zsolna felé lehetséges egyedül.
Előzmény: zjakabfi (13775)
zjakabfi Creative Commons License 2014.09.06 0 0 13775

Krakkóba a Metropolon kívül ismer valaki normál eljutási lehetőséget?

Esetleg Kassa felé nem éri meg?

csabyke Creative Commons License 2014.09.04 0 0 13774

Aki akar maganak helyet, vegyen helyjegyet... Akinek meg jo ha all, hat alljon...

 

Ha en leakarok ulni, veszek magamnak mindig helyjegyet (DB IC, ICE) +4,50EUR es a DB is plusz 4,50 EURt keresett... 

 

- Ha tobb jegyet adok el a vonatra, mint az ulohelyek szama, akkor maris tobb a profit

 

Engem ulo utast meg ugyan nem erdekel, ha van, aki az eloterben all... Hagy aljon...

 

Akit ez zavar, annak meg nem voltak igazi problemai az eletben..

Akit meg ez a WCre menetkozben zavar, annak irigylem a problemait... 

 

Meg egy ilyen hulye otletet, hogy legyen kotelezo a helyjegy... 

Kivancsi vagyok, hogy aki ezt szorgalmazza, milyen gyakran valt xDD

 

Nincs is annal idegesitobb, amikor BELFOLDI magyar IC-re nem kap az ember JEGYET, mert csak annyit adnak el, amennyi hely a vonaton van...

 

Hanyszor fizettem mar emiatt buntit 2004-2009 kozott huhh

 

Szep is lenne, ha egy szep decemberi napon az ember spontan nem tudna Becsbe vonatozni mert mar nincs hely a vonatra

 

 

Előzmény: realfan (13763)
alicoins Creative Commons License 2014.08.31 0 0 13773

a teljes transszibériai utam blogja: 

 

http://alitraveling.blog.hu/tags/Oroszorsz%C3%A1g

DVB Creative Commons License 2014.08.20 0 0 13772

Korabban paca664 topiktarsat kerdeztem errol kicsivel lejjebb - nem magyar kocsik lesznek a Porta Bohemica-ban, a Jesenius pedig marad ahogy van szerintem. Az en tippem cseh vagonokra szolnak, mivel ugye a Hamburg-Praga vonatokat is kozosen uzemelteti a DB es CD - a DB pedig inkabb fizet a kocsik futasaaert, minthogy beszalljon. Igy kovetelhet is 'szinvonalat' a penzeert.

Előzmény: zjakabfi (13771)
zjakabfi Creative Commons License 2014.08.20 0 0 13771

Azt tudja valaki esetleg, hogy a decembertől közlekedő 2 hamburgi EC kocsijait melyik társaság adja ki? Gondolom előbb utóbb a kocsikilométer kiegyenlítés alapján megint kell az egyikbe német kocsi.

 

 

Aln 663 1189 Creative Commons License 2014.08.20 0 0 13770

"A fiumei stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is."

Erről valamit bővebben mondanál? Jövőre még lenne? Most egyszerűen nincs utas vagy tele van vasutasokkal és interrailesekkel az ülőhelyes kocsi? :-)

Előzmény: keszekusza76 (13762)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2014.08.20 0 0 13769

Köszönöm!

Előzmény: paca664 (13764)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.08.19 0 0 13768

"Biztos hallottad már, hogy a párizsi CNL-nek annyi decembertől - pedig az mindig tele volt."

 

Sőt, még utaztam is vele,de míg nem" üzleti"utasokkal van tele,jogos a megszüntetése.

Amúgy a németeknél(olaszok,franciák) is a megszüntetjük és meglátjuk mi lesz a visszhangja, féle bohóckodás megy.

A horvát-magyar relációban is ez érvényes,mindenki a másikra mutat.

(évek!!!!!!! óta ez a hozzáállás  mindkét"társvasút" részéről)

 

Amúgy megfizetném,de legalább valaki nyilvánossá tenné(tudom üzleti titok)mekkorra összegen sz....nak:))))))))

Előzmény: BahnScorper (13766)
zjakabfi Creative Commons License 2014.08.18 0 0 13767

Én egyszer egy november végi vasárnapon  utaztam az utolsó Münchenből Bpre induló railjettel. Az osztrák szakaszon álltak az utasok a folyósokon. Tele volt itthon is, de ott durvább látvány volt. Ez egy utazás volt persze csak.

Előzmény: realfan (13763)
BahnScorper Creative Commons License 2014.08.18 0 0 13766

Azért kiváncsi lennék meddig megy,mehet az adófizetők pénzén hogy minden évben más-más újabb,csodálatos "opciókat"találnak ki.

 

Nem feltétlenül kerül ez adóforintokba, sőt... ettől függetlenül persze valóban minősíti a dolgokat.

 

 

A rijekai stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is.

 

Rijeka az utolsó közlekedési évében még pont jó volt, mikor már jó volt a menetrendi fekvése. Egyébként nem a kihasználtság a legfőbb érv egy vonat léte vagy nemléte mellett. Biztos hallottad már, hogy a párizsi CNL-nek annyi decembertől - pedig az mindig tele volt.

 

 

Azért hidd el van a horvát"tagvasútnál"is olyan összeg amely megváltoztatja a hozzáállásukat:)

 

Van. És te fogod kifizetni?

 

 

A politikáról nem is beszélve........

 

Ezzel egyben választ is adtál arra, hogy miért is léteznek bizonyos életképtelen vonatok...

Előzmény: keszekusza76 (13762)
paca664 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 13765

Railjet: nem véletlenül indul ma és Adventkor mentesítővonat, illetve nem véletlen decembertől a napi +3 pár EC sem.

Előzmény: realfan (13763)
paca664 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 13764

Hajnalban ér le, késő este indul vissza.

Előzmény: Aln 663 1189 (13758)
realfan Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13763

"a Start kötelessége lenne hogy haszonmaximalizálás helyett kötelező helyjegyessé teszi a vonatot állatszállítás helyett"

 

A spliti normál oda-vissza jegy érvényessége egy hónap. Tehát a normál jegy még csak nem is vonathoz kötött, nemhogy helyhez. Azt mondjuk nem tudom, hogy a spliti retúrral lehet-e felhasználni horvát belföldi járatot Zágrábig (és akkor ott ugye átszállni egy pestire). Persze ettől még lehetne kötelező helyjegyes a vonat, csak "hangosan" gondolkozom.

 

Számomra még mindig furcsa az is, hogy a railjetek sem kötelező helyjegyesek. Most a szezon miatt az Adria fut a médiában és itt a topikban is, de nyilván az ide írók többsége olvassa és netán tapasztalja is: a railjeten is folyamatos a folyosókon, wc-k előtt állók-ülők hada. Azért valahol az elég rossz képet fest, hogy a Magyarországra nyugatról érkező legmodernebb vonaton nem ritkán állnak vagy csomagjaikon ülnek az emberek.

Előzmény: Siemens113 (13761)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13762

Szia.

Azért kiváncsi lennék meddig megy,mehet az adófizetők pénzén hogy minden évben más-más újabb,csodálatos "opciókat"találnak ki.

 

A fiumei stokk is pont a kihasználtsága véget szünt meg,de ugyanez várható most az Istria "újabb" csodálatos végállomására is.

 

Amúgy a horvátok is üzleti alapon közlekedtetik az Adriát.(csak plusz költségeket nem akarunk fizetni,fizessék a csehek meg az oroszok.)

A volt horvát utasok autópályán utaznak le,mert megtehetik......

 

Azért hidd el van a horvát"tagvasútnál"is olyan összeg amely megváltoztatja a

hozzáállásukat:)

 

A politikáról nem is beszélve........

Előzmény: mcg (13760)
Siemens113 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13761

Ami persze probléma és nyilván érthető hogy kívül áll a Start hatáskörén. (bár azért azt nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy ha nagyon akarták volna ne lehetett volna esetleg a problémát magasabb szintre vinni - mind1). Ha viszont ez a helyzet, akkor a Start kötelessége lenne hogy haszonmaximalizálás helyett kötelező helyjegyessé teszi a vonatot állatszállítás helyett. (persze ez csak az én véleményem)

Előzmény: mcg (13760)
mcg Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13760

nem pénz, hanem hozzáállás...

 

ha a horvát vasút képviselője a nemzetközi tárgyalásokon azt mondja a magyaroknak, hogy 7 kocsi nem több, s ezen nem akar változtatni, akkor a start munkatársa bárhogy is könyöröghet neki, nem fogja aláírni a jegyzőkönyvet a hosszabb szerelvényről...

 

ugyanez igaz üzleti vonatnál is, ha nem akarja úgy sem a vonatot, mond majd olyan árat, meg feltételrendszert (lásd olaszok), hogy el fog menni a start kedve a dologtól, pláne, ha nincs erős vezetői akarat a vonat mögött és mindenki egyéb nyavajgása a fontos...:(

Előzmény: keszekusza76 (13755)
zjakabfi Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13759

Emlékeim szerint 2008-ban járt utoljára fiuemi vonat a Maestrallal. Akkor 5-re ért oda, és 0:20-kor indult onnan, 4 óra volt az út Zágrábig. Viaszfele több órát állt Zágrábban. Lehet, hogy később is ment még, én erre emlékszem utoljára.

 

Előzmény: Aln 663 1189 (13758)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13758

Fiuméba mikorra ér majd le a vonat? Onnan mikor fog visszaindulni?

Előzmény: realfan (13757)
realfan Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13757

Az első részhez biztosat nem tudok mondani.

 

A második: a fiumei kocsik szerintem igenis segítenek, mert ha most valaki az Adriára szeretne menni és a vonat marad, akkor az egyetlen opció Split (és annak környéke). Ha lesz opció az északi rész is, az szerintem megosztja a nagy utasszámot kétfelé. Ogulinig meg mindenképpen mehet akár a mostani vonat kétszerese is, ha lesz rá igény. (Nem elfelejtve, hogy ezekbe a dolgokba biztosan szintén erősen belejátszanak a magyar utasokon kívül a cseh, szlovák, orosz foglalások is.)

Előzmény: keszekusza76 (13755)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 13756

Azt nem akarom elhinni, hogy Koperbe az 1-2. o. ülőben nincs utas! :o Hogyhogy? Biztos? :-)

Előzmény: Siemens113 (13753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!