Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Zolysys aug. 27. Creative Commons License 18261

épp az 1.4 -et felejtsd el.. 1,6. Na az igen....

Előzmény: szilagyig31 (18260)
szilagyig31 aug. 27. Creative Commons License 18260

Csak ezrest ne vegyél. 1.4 benzin. Az kimegy a világból. Gázt bele pótkeréktartállyal.  

Előzmény: Hun_Fighter (18259)
Hun_Fighter aug. 27. Creative Commons License 18259

Bréking! Feleségemmel egy ideje tervezzük második autó vételét, mert a meló, meg minden más szar miatt egyre sűrűbben előfordul, hogy jelentős szervezést, egymásra várást, miegyebet kell megtennünk, vagyis nagyon egymásra vagyunk utalva, illetve a családban mindenki rám, mert az asszonynak a 407 túl nagy, nem hajlandó vezetni.

 

Ennek okán karácsonyra (tudom, hogy milyen hónapot írunk, de nem lehet elég korán elkezdeni) meg szeretném lepni a feleségemet egy 206-ossal (a fiaim szerint "cicapözsó"). Benzinest keresek, felszereltség nem különösebben számít, klíma és legalább 2 légzsák azért legyen benne, ha véletlenül van 4 elektromos ablak, az sem baj, de nem feltétel. A legfontosabb, hogy lehetőleg 5 ajtós legyen. 3 ajtósban, vagy CC-ben csak akkor gondolkodom, ha valami nagyon-nagyon kihagyhatatlan vétel van kilátásban.

 

Egyelőre úgy néz ki, hogy 500K lenne rá a plafon keret. Szóval ha a jövőben tudomásotokra jut ilyesmi verda, aminek mondjuk ismeritek az előéletét, vagy a tulajt, esetleg mindkettőt, ne tartsátok vissza magatokat. Előre is nagyon megköszönöm mindenkinek.

Hun_Fighter aug. 27. Creative Commons License 18258

Bár az én SW-m még nincs 10 éves (2.0 HDI 140 LE), épp a fele, de mindjárt benne lesz a 180 000, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy a gazdasági totálkár felé vezető szakadékba készülne zuhanni... :) Mert hát azért hadd büszkélkedjek azzal, hogy már páran, akik látták, hogy egy szép napon nem a Nubirában ültem, beleszaladtak olyan kérdéssel, hogy "állat a vas, újonnan vetted?". Szóval a forma annyira fáradt, hogy simán kinézik belőle, hogy újonnan is lehet még kapni.

 

Aztán mikor mondom, hogy 5 éves és használtan vettem, ráadásul Németországból behozott autó, csak lesnek, hogy nabazzeg, ezt nem gondoltam.

Azt gondolom, hogy ezzel nem én vagyok az "ezerből egy" kivétel, mert az én formám nem olyan, mióta élek, hogy atom mákos bizniszeket csináljak... :)))

 

 

Előzmény: azon0215 (18256)
azon0215 aug. 27. Creative Commons License 18257

Egy beszélgetést addig lehet fenntartani, amíg nem egyezik a szó. Na most a te minősíthetetlen személyeskedésed megölte a mi beszélgetésünket. :-)

 

Előzmény: doominogame (18248)
azon0215 aug. 27. Creative Commons License 18256

Szia,

 

előtte egy BMW 325tds (előkamrás dízel) volt, most egy 1.9PDTDi 105LE Jettám van. Gondolom most beleszaladok a "németautób*zi" pofonba. :-)

Éves szinten ~50E km-t megyek.

 

A 407 sem hagyott egyszer sem cserben, csak érezhetően jöttek elő a bajok. Minőségi autók, de nem tartósak. 10 éves v. 180-250E km-es korukra szerintem gazdasági totálkárrá válnak.

A dizájn meg megfárad(t), de ez legyen az én bajom. :-)

 

Amit kifelejtettem, a 407 ülései valóban jók.

 

 

Előzmény: Dave_407 (18244)
szilagyig31 aug. 27. Creative Commons License 18255

Dehogy. 10 éve ugyanaz :D

Küld már el lécci ösmét mert komolyan nem találom.

 

Előzmény: Hun_Fighter (18252)
HZ2 aug. 27. Creative Commons License 18254

Van 4 db eladó gyári 16-os acélfelnim, dísztárcsával. A rajta lévő 4 gumit grátisz adom :)

Előzmény: Hun_Fighter (18253)
Hun_Fighter aug. 27. Creative Commons License 18253

Szia!

 

Ha nyáriban nem ragaszkodsz a gyári mérethez, hanem az egyel nagyobb váltóméret is megfelel (225/50R17), akkor azért lehet olcsóbban is kapni, feltéve, hogy nem vagy márkab@zi. :))) Én 4 db 225/50R17W Riken nyári gumit (Michelin csoport másodmárka) nem egész 100 ropiért szerváltam szettben a Marso-tól, futárral ingyen házhoz szállítva, számlával, garival.

 

Téli gumi esetén érdemes figyelni a használt piacot, mert nagyon jó vételeket lehet találni (ez a nyáriakra sajnos nem igaz). Tavaly tél előtt a hahu-n találtam egy szett 16-os acél felnit, rajta 90%-os téli gumikkal (perem kicsit még szőrös volt), az egész cájgért 45-öt kért az ember, ajándék. Bár a gumi márkája ismeretlen volt számomra, meglepően kulturáltan megy az autó alatt, abszolút meg vagyok elégedve.

Előzmény: Werewolfbug (18242)
Hun_Fighter aug. 27. Creative Commons License 18252

Ottan van olvasatlanul az emailem, hívni meg júliusban, többször is. Számot cseréltél? :)))

Előzmény: szilagyig31 (18249)
Tuzmester84 aug. 27. Creative Commons License 18251

Sziasztok! Renegade101, Zolysys, azon0215, Hun_Fighter, Hundred80, Werewolfbug, dx man, Tomma407: Nagyon szépen köszi minden infót, amit adtatok! Pozitívat és negatívat egyaránt! :)

 

Szerintem így lehet legjobban tájékozódni, azoktól akiknek ilyen van! Sok a "francia autó szar, ne vegyél olyat, csakis németet", de az ilyeneken csak nevetek. A Xsarával anno sokat szoptam (2x is út szélén hagyott), mire összeállt, de ennek ellenére maradnék a franciáknál. Remélem nemsoká majd én is itt leszek köztetek. :)

szilagyig31 aug. 27. Creative Commons License 18250

Látszik hogy vége a nyárnak, mert meglódult a fórum. Végre.

szilagyig31 aug. 27. Creative Commons License 18249

Azé mert hallgatok még itt vagyok! Big brádá iz vácsing jú! Nem is írtál hívtál! :)

Előzmény: Hun_Fighter (18247)
doominogame aug. 27. Creative Commons License 18248

Bátor gyerek vagy te, hogy egy 407 fórumra jössz fikázni a 407-et.

Lehet, hogy olyan kekec típus vagy, aki okosabbnak gondolja magát, mint ami valójában. Ez nem egy politikai fórum, ahol kinyilatkoztatod a tutit, aztán mindenkit lenézel. Ez olyan tipikus ...desz szerű. A másik, hogy egy vágyakozó típus vagy, aki kézzel tekeri az ablakot a hiteles Suzukiban, aztán így kompenzál. De azért üdvözlünk itt...

Előzmény: azon0215 (18238)
Hun_Fighter aug. 26. Creative Commons License 18247

Egyébként tudja valaki, hogy mi lehet szilagyig nevű cimborával? Eltűnt innen is, meg mindenhonnan is. Emailt nem olvas, telefont nem vesz fel, vissza sem hív, sms-re nem válaszol... :(

Hun_Fighter aug. 26. Creative Commons License 18246

Én tavaly szerettem bele a formájába, ebből következően szerintem nem fáradt, sőt. Máig egyedi a sok közös platformos márka és típus között.

A belseje gagyi? Hát... tudod az a kérdés, hogy a dizájnnal van bajod, vagy az anyagminőséggel. A dizájn izlés kérdése, a német funkcionalitáshoz képest rendben van teljesen, a japánok-koreaiak meg hasonló évjáratban nem tudtak jobbat rajzolni. Az anyagminőséget pedig nem érheti kritika. Lehet, hogy kevesebb a műfa, meg a pihepuha habműanyag, de az összeszerelési minőség és a tartósság teljesen rendben van. Nem véletlenül említettem példaként a BMW 530D-t. Ugyanannyi idős, mint az én SW-m, de ha összehasonlítom a kettő menetkomfortját, hát... a prémium BMW-től többet várnék, főleg úgy, hogy új korában két és félszer annyiba került, mint a 407 hasonló felszereltséggel.

 

Az abroncsméretezés dolgot nem értem. Ebben a ligában szinte mindegyik márka 17-es, 18-as felnikkel van szerelve, ezekre már semmilyen méretű gumi nem olcsó, nyári abroncsnál 225-ös szélesség alatt ne is gondolkodj.

 

A fenntartása egyelőre nekem nem fáj jelentősen többe, mint az előző autóm esetében. Olajcserénél a Nubirámra ott hagytam 25 000-et, a 407-re ott hagyok 34 000-et. Vezérlés cserénél a Nubirámra ott hagytam 70 000-et, a 407 92 000-ben állt meg. Fékbetét cserénél (körbe) a Nubiránál ott hagytam 18 000-et, a 407-nél 27 000-et. És elhiheted, hogy sem a  Nubiránál, sem a 407-nél nem szarrágóskodtam az alkatrészeken-olajokon.

 

Lehet, hogy pár év múlva már másképp fogok beszélni, de amit leírtam, az 1 év tapasztalata, és egy hülye, idegesítő és nehezen felderíthető hibát leszámítva teljes megelégedéssel használom a 407-et. Hátul lehetne kicsit több hely, de mire a gyerekek akkorák lesznek, hogy esetleg nem férnek el, már a 407 helyett is egy huszonéves Lincoln Navigator lesz alattam... :)))))))))

Előzmény: azon0215 (18238)
Tomma407 aug. 26. Creative Commons License 18245

Mindenkinek olyan a a kocsija mint a tulaja!! :) Semmi gond nincs velük! Oda kell figyelni rá !! 9 éve vezetek peugeotot de még soha nem fordult meg a fejembe hogy nem ezt a márkát kellett volna vennem! Nálunk a családban 4 db pug van de egyikkel sem volt semmi baj!! Az hogy az akksi kifingik meg hogy olajat cserélsz benne meg vezérlést az nem a kocsi hibája! Kopó alkatrészek minden kocsiba vannak!! Ennyit fűznék hozzá!!

Dave_407 aug. 26. Creative Commons License 18244

Aztán ha már így leszólod általad szerencsétlennek beállított márkát, áruld már el mibe ültél át? Sőt mibe ültél előtte?

 

Köszönöm előre is a válaszod a köz nevében.

Előzmény: azon0215 (18238)
dx man aug. 26. Creative Commons License 18243

Nézd meg jól:

- kormánymű simán megy-e

- nincs-e torpanás gyorsításkor (több fokozatban is próbáld ki)

- klíma mindkét oldalon hideget fúj-e, ha hidegre van állítva

- bolti audio CD-t hibamentesen játssza-e le (nem mp3, hanem CDA)

Egyéb benzines dolgokhoz nem tudok hozzászólni, nekem RHR-em van.

Előzmény: Tuzmester84 (18237)
Werewolfbug aug. 26. Creative Commons License 18242

Szia!

 

A saját tapasztalatomat/véleményemet írom le, nem szeretnék általánosítani.

 

Nem egy 2006-os SW-m van, 2.0 16V benzines. Arany külső, bézs belső (mű)faberakással. Majdnem full felszereltség navit leszámítva. (tolatóradar, 8 hangszóró, kb ennyi légzsák, eső és fényszenzor, tempomat, beépített napellenzős hátsó ajtók, cd tár, mp3-as fej, elektromos fűthető ülések elöl, dupla digit klíma, kb ennyi)

 

103000 km-el vettem, szerintem kb reális, az első 3 év dokumentált, az alatt 60-at tettek bele, saccra jónak tűnik a 103000.

 

Meglepően jó állapotban sikerült megvenni (több szerelő is ezt mondta), de mind egyik autó sem, ez sincs el úgy hogy ne kelljen rá költeni.

Eddig ezeket költöttem:

- vásárláskor: szűrők (olaj, levegő, benzin, pollen), olaj, mivel nem volt még vezérlés cserélve, ezért azt is letudtuk, plusz a vízpumpa, mert az ildomos együtt cserélni. két első keréknek volt egy kis játéka, valamit ott is cseréltek (nem vagyok szaki, elnézést)

- következő tél elején aksi, mint kiderült még a gyári volt benne, a 7 év az azért már sok volt neki. Mivel ennyire sok elektromos cucc van benne, plusz sose vennék tesco-s szart, az aksi is volt kb 35000.

- mivel leginkább Budapesten használom napi 2x10 km-re, valami lerakódás miatt folyton sípol, de egy kis autópályás etap eddig mindig rendbe hozta.

- hátsó lámpáknál gyárilag gyér a földelés, ezért folyton azt jelezte, hogy nem ég valamelyik izzó. ezt egy extra föld kábel megoldotta, önköltségen kb 200 ft lett volna ha értenék hozzá.

- most téli gumit kell vennem mert még a gyári volt hozzá, 8 évesen már erősen repedezett, és még 16-osban sem olcsó mulatság.

- a nyárim sem biztos hogy kibír még egy szezont, a 17-esnek meg kb 40 darabja.

- ja és egyszer tönkre ment az egyik tolatószenzor, bontottan 6000 plusz aki beteszi.

- most még az egyik keréknyomás szenzor veszekszik, valószínűleg kerékcserénél megmakkant, de ahogy egyesek mondják "egy férfi tudja mikor lapos a gumija" :) szóval lehet hogy kikapcsoltatom szoftveresen.

 

Fogyasztás:

ilyen rossz számokat itt mástól nem fogsz hallani. én mivel csak bp-en használom az esetek 90%-ban, így a városi fogyasztásom 11-12 liter, évszaktól és klímától függően.

90 tempónál viszont 6,5-el is elvan. 130-as utazásoknál pedig kb 8-cal (na jó lehet hogy 140-el megyek).

 

Szerintem ezek egyike sem halálos, mással is lenne ennyi dolog.

Ha a mérete nem rettent el, meg hogy ezzel azért parkolni sem olyan mint egy xarával, mert akkora ívben fordul mint egy csuklós busz, akkor én ajánlom neked.

 

Ár ügyben viszont nem hiszem hogy jó felé tippelsz. én 1,7 millióért vettem.

Benzinest alig lehet kapni, ha jó állapotút akarsz, akkor lehet hogy te sem fogsz találni. De legyen szerencséd!!!

Előzmény: Tuzmester84 (18218)
Hundred80 aug. 26. Creative Commons License 18241

Hát ha a kényelmet szereted akkor jó választás. A nejemnek vettem de elég sűrűn használom én is.A6-osom van de az ehhez képest  fapados esztétikailag és kényelmi szempontbol is.

Viszont egy év után most van pár nyűgje amit 2-án betq mester  megnéz majd. Ez csak 1.6 hdi,   a mostani kis köhögését leszámítva 12 hónapon keresztül hibátlanul ment.

Egyébként semmivel nem kerül többe a javítása ,alkatrésze mint más hasonló komfortos tipusé. Az audiba többször kell motort cserélni mint ebbe lendkereket  DD

De a mai világban mindegy mit veszel előtte át kell nézetni egy komoly hozzáértővel .

Előzmény: Tuzmester84 (18218)
Zolysys aug. 26. Creative Commons License 18240

Csörögj rám.Telszám adatlapi linkre kattintva olvashatod.

Előzmény: gery407 (18239)
gery407 aug. 26. Creative Commons License 18239

Mennyi egy magyaritás?

Előzmény: Zolysys (18224)
azon0215 aug. 26. Creative Commons License 18238

Objektív véleményezést csak számokkal lehet adni. :-)

 

- A formán nem vitatkozok, szerintem már a múlté. Annak idején én is abba szerettem bele: fekete, nagy felnik, hatalmas, lapos szélvédőn keresztül nézni a világot

- Szerintem a belseje gagyi, ehhez aztán végképp soha nem értett a Pug.

- A futóműve valóban jó. Sőt, szerintem ebben a kategóriában és magyarországi utakra feleslegesen jó és költséges.

- Hogy a szervizelése, fenntartása költséges, erről meggyőzhetetlen vagyok - ha már csak a futóművet nézzük ismét, vagy az abroncsméretezést, az 1.6HDi FAP-nál az olajcserére meg nem is akarok visszaemlékezni

 

Sokat használom az autót, így rá kellett jönnöm, nem szabad érzelmileg kötődni hozzá, mert drága buli lesz. Pedig foglalkoztatnak a járgányok. Így azt hiszem, hiába is vitatkozok fanatikusokkal.

Nekem volt, de az én pénzemen többet nem lesz, de még hasonló sem.

 

 

Előzmény: Hun_Fighter (18233)
Tuzmester84 aug. 26. Creative Commons License 18237

Én azért inkább a kisebb motorral venném... :) 1.8 (1.6 van?) nekem bőven elég. Melegre érzékeny, ez mit takar? :)

Előzmény: Renegade101 (18236)
Renegade101 aug. 26. Creative Commons License 18236

Mit gondolok a 407 sw ről még most is szép a belvilága modern a motorról (2.2)nem beszélünk(kicsit gyenge) és a melegre érzékeny :D

 egyébként szeretem.

Előzmény: Renegade101 (18235)
Renegade101 aug. 26. Creative Commons License 18235

Elmondhatom, hogy közel 6 gyártmányú és ezen belül minimum  15 típusú autóhoz volt szerencsém (Laguna 3.0, Megane coupe, saab 9-5 250 LE)

 

nem tudnám megmondani melyiknek nincs valami típus hibája ami egy vagyonba kerül...

 

A mai autókat nem "örökre" tervezik a mai napig is boldog tulajdonosai a baráti körömben egy Mercedes coupénak és egy Opel calibra coupénak mind 2 bőven 20 év felett, mind2 tökéletes állapotban van még mindig típushiba mentesen... Nekem 5 évig volt Calibrám hajtottam amit kibírt 10.000 km olajcsere és a többi sallang soha semmikor semmi...

Előzmény: azon0215 (18232)
Tuzmester84 aug. 26. Creative Commons License 18234

Na, jönnek a hasznos infók is, köszi szépen! :)
Nekem nagyon tetszik a forma, szerintem nagyon eltalálták és bőven jó még ma is a szögletes és íves formák keveredésével. Most akkor a belső zörög vagy sem? :D

Kisebb javításokat házilag ezen is el lehet végezni (Map szenzor tisztítás, pillangószelep tisztítás, gyertyacsere, ÉGŐCSERE, ilyesmik)? Hülye megoldásból a Xsarán is van bőven, de ott sok a típushiba is, sajnos. Itt?

Előzmény: Hun_Fighter (18233)
Hun_Fighter aug. 26. Creative Commons License 18233

A ilyen "objektív" írások láttán én is kezdem menekülőre fogni... Szerintem meg pont a 407 formája az, ami a kortársak közül a legkevésbé fáradt el, ráadásul  úgy, hogy a modellfrissítés mint olyan, gyakorlatilag 4 krómozott díszléc és a hátsó lámpabúra cseréjében merült ki.

 

Gagyi anyagok? Mihez képest, csak mert az istenített BMW és VW-hez képest egyáltalán nem gagyik, lévén, hogy egy 2009-es 530D bele zörög, egy 2009-es 407 bele pedig nem. Volt a TC-n használtteszt, amiből a 407 toronymagasan kiemelkedett a többiek közül.

Költséges futómű? Amelyik autó alatt OLYAN futómű van, mint a 407 alatt, ott mindegyiknél költséges a javítás. 

A szerviz pedig semmivel sem drágább sem munkadíj, sem alkatrész tekintetében, mint a kategóriatársainál.

azon0215 aug. 26. Creative Commons License 18232

1.5 évig volt 407-em. Pont elég volt, ha nem sok. Szerintem a maga idejében szép autó volt, mint közel minden francia, de mára elfáradt.Az elmúlóban levő szépségén kívül más érdeme nincs. Gagyi anyagok, költséges futómű, túlmisztifikált megoldások - persze az itteniek szerint mindegyik a praktikusság netovábbja :-) ...

Megfűszerezném, hogy nekem 1.6HDi volt, ami friss korában egy jó motor, de ezek mára közel járnak a 10 évhez és a több százezer km-hez.

Persze, szervizelni kell minden autót, csak a kérdés, hogy mennyiért.

Ha egy jó autót akarsz ennyiért, menekülj! :D

 

 

Előzmény: Tuzmester84 (18226)