Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Zolysys 2014.03.31 20:57:40 © 16792

Nincs igazad!

Benyás is "digitális"

lambda szondák, ECU, injektor MAF szenzor stb

307 1,6B ben perpill 356 e km van.. Te jössz!!!

Előzmény: doominogame (16791)
doominogame 2014.03.31 20:41:56 © 16791

Én alapvetően azért nem szeretem a benzines kocsikat, mert néhány alattomos apró hiba miatt észrevétlen nő a fogyasztás és erőtlenedik a gép. Elég egy nedves időben áthúzó gyertyapipa vagy gyertyakábel, észre sem veszed, 4 deci plusz. Megszokod. Megég egy picit valamelyik gyújtótrafó, nem is hiba szinte, oda 10 LE. Hülyéskedik a lambdaszonda, néha vészüzemre kapcsol, a fogyasztás az egekben.

A dízel viszont digitális, vagy megy, vagy nem.

Amúgy mindig meglepődök, amikor a dízel hallatán félmilliós összegekkel dobálóznak a profik. Egyrészt a dízel motor sokkal többet elmegy (karbantartva nem ritka a 400-500 ezres futás sem.) Másrészt nem a márkaszervizi árakat kell alapul venni. Pl. az EBAY-en 290 font egy zsír új gyári turbó, az alig 100.000, egy Valeo kuplungszerkezet, tárcsa, nem dupla lendkerék kb. ugyanennyi. Nekem ez van bent, észre sem veszem, hogy nem a kettős tömegű van bent és ez soha nem fog elromolni. Alapvetően vigyázni kell a dízelre egy kicsit, nem repceolajjal etetni, melegíteni egy kicsit, hidegen nem kitaposni a szemét, nagy hajtás után visszahűteni, rendes olaj bele és a világból kimegy.

És nagyon nem mindegy, hogy egy ekkora kaszni benzines motorral megeszik 12 litert benzinből vagy 6-7 litert gázolajból úgy, hogy sokkal nyomatékosabb a gép.

Előzmény: Werewolfbug (16781)
doominogame 2014.03.31 20:28:50 © 16790

Én ledugóztam. Elmúlt a rángatás, jött kb. 30 lóerő és sok nyomaték. Egy megfelelő méretű pénzdarabot tettem a lyukra és ráhúztam a csavarokat, ennyi. De az EBAY-en van gyári dugó is, nem drága. Műszakira most megy szerdán a paripa, de nem szólok a vizsgáztatónak, majd meglátjuk, mi derül ki.

Előzmény: veres074 (16772)
Zeush 2014.03.31 19:53:03 © 16789

"Ha nekem benyás lenne, tuti belevágnám a gázt."
2.0 Benzin 2006. 140 paci, és belevágtam a gázt :)

 

2 km-északra 200 forint a gáz/liter :)

 

Amúgy a gázpedál nálam is lusta kicsit, későn reagál.

 

Kérdésem is lenne: :)

 

Most kéne cserélnem a nyári gumikat, mármint venni újakat.

Most 235/45 R17 van a kocsin.

Szerintetek nem túlzás ez a méret?

Mert az úthibák nagyon megvezetik a kocsit, össze vissza húz néha, télivel nem volt semmi gond.

Ez azért van, mert széles, vagy azért, mert nagyon lekopott a nyári?

 

Mi a véleményed Hun fighter?

 

Előre is thx!

Előzmény: szilagyig31 (16786)
szilagyig31 2014.03.31 19:21:03 © 16788

Szerviz? Szerintem zolysyssel jobban jarsz.

Előzmény: Andriskaaaa (16787)
Andriskaaaa 2014.03.31 18:47:05 © 16787

Sziasztok!

Köszi, végül kiköpte a CD-t, de félek, hogy továbbra is lesznek vele problémáim.. meglátjuk, a következő alkalommal szerviz..

 

Más: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31.0-8/p960x960/861345_560368450654740_1774062723_o.jpg

Ilyen "morcosító szemöldökkel" találkozott már valaki? Honnan lehetne ésszerű áron beszerezni?

 

A.

szilagyig31 2014.03.31 13:45:39 © 16786

Szerintem se, és cserébe ott van cca +100-150 nm-ed ami egészen szépen tol. Mindezt 6 liter gázolajjal.  

Porlasztó van a benzinesen is, annak is 10 darabja, elromolhat a gyertya, gyertyakábel, trafósor, folytószelep, kevés nyomaték nagy fogyasztás.

Ha nekem benyás lenne, tuti belevágnám a gázt. Gyakorlatilag egy teljesen új befecskendezés vezérlés, optimalizálva a motorhoz.

Előzmény: Hun_Fighter (16782)
Levente1978 2014.03.31 13:34:29 © 16785

:-) hála istennek

Előzmény: Hun_Fighter (16784)
Hun_Fighter 2014.03.31 13:24:12 © 16784

Benzinesben olyanok nincsenek? :)

Előzmény: Levente1978 (16783)
Levente1978 2014.03.31 12:39:46 © 16783

Kihagytad a porlasztókat, szivattyút, stb.......

Előzmény: Werewolfbug (16781)
Hun_Fighter 2014.03.31 12:18:31 © 16782

Szerintem nincs annyi.

Előzmény: Werewolfbug (16781)
Werewolfbug 2014.03.31 11:15:41 © 16781

na, ha ez a kettő tönkremegy, akkor gondolom az legalább fél millió anyaggal, szervizköltséggel együtt. :)

Az meg egy csomó dolog. :)

Előzmény: Hun_Fighter (16780)
Hun_Fighter 2014.03.31 11:09:07 © 16780

Az a "csomó" dolog a kettőstömegű lendkerék és a turbó lehet... :)

Előzmény: Werewolfbug (16778)
Levente1978 2014.03.31 10:00:02 © 16779

*

Előzmény: Werewolfbug (16778)
Werewolfbug 2014.03.31 09:44:19 © 16778

Jó ez nekem, igaz hogy városban megeszi a 12-t, de legalább nem kell egy csomó dologra költenem ami a diesel-nél már elég húzós költség. :)

Plusz alig megyek nagy távokat. télen addigra melegszik be a 8 kilométer alatt, mire beérek a munkahelyemre.

 

Ha meg nem nyerek gyorsulási versenyeket, mert lassú a gázpedál, nagy ügy, el visz így is mindenhova. :)

Előzmény: szilagyig31 (16775)
szilagyig31 2014.03.31 09:43:07 © 16777

Nekem is. Meg is állt alattam párszor. :(

Előzmény: Hun_Fighter (16776)
Hun_Fighter 2014.03.31 09:40:44 © 16776

Hát, nekem ledugózás után depollution system faulty lett...

Előzmény: betg (16771)
szilagyig31 2014.03.31 09:19:22 © 16775

Vegyetek dízelt! :D

Előzmény: Levente1978 (16774)
Levente1978 2014.03.31 08:14:21 © 16774

Sajnos nálam ugyanez a helyzet. Ugy szintén 2006 2.0L 140Le Pug......

Előzmény: Werewolfbug (16773)
Werewolfbug 2014.03.31 07:51:32 © 16773

Erre én is kíváncsi lennék.

Nekem 2006-os 2.0 16V benzines van (140 ló), és ugyan ezek a tapasztalatok, leginkább hideg motornál.

Azért nagyon zavaró nálam, mert a munkahelyemen a mélygarázsból a sorompó nyitója egy emelkedő közepén van, és hideg motorral emelkedőn indulni körülményes úgy, ha későn reagál a gázra...

 

Valakinek valami tipp? Ez normális, vagy valami hiba lehet?

Előzmény: bojelka (16747)
veres074 2014.03.31 05:46:08 © 16772

Én is olvastam, hogy le lehet dugózni, de nem tudom jó ötlet e. Mi várható, ha le lesz dugózva, jobb lesz e vagy rosszabb valami. 

Előzmény: betg (16771)
betg 2014.03.30 23:03:38 © 16771

Az egr szelepet nyugodtan le lehet dugózni , egy fémlemezből kell egy teli alátétet faragni és az egr és a rozsdamentes cső közé berakni , a motor fellélegzik , hibát nem ír.

Előzmény: veres074 (16769)
betg 2014.03.30 23:01:06 © 16770

Szia

Szerintem van ilyen csövem.

Előzmény: Magnus1234 (16765)
veres074 2014.03.30 22:50:33 © 16769

Köszönöm a részletes leírást. A héten megtisztítom szerintem én is ha lesz egy kis időm. 

Előzmény: Magnus1234 (16768)
Magnus1234 2014.03.30 22:20:04 © 16768

Hát elég szerelhetetlen helyen van ha előre tudom, hogy ennyire nehéz kiszedni lehet nem fogok neki.

Esetleg ha vannak speciális kulcsok akkor biztos egyszerűbb.

 

A fő probléma az, hogy hátul van a motoron és nem nagyon fér be sehova az ember keze illetve néhány csavarhoz alig fér be a szerszám rendesen.

Nagyon hasznos találmány a szigetelő szalag :) meg a mágneses csavarhúzó, hogy ne essen le a csavar ahogy megpróbálja az ember be/ki varázsolni a helyére.

 

Én nem nagyon szedtem le mást csak a szelepet meg a hátravezető fém csövet. Lehet ha mást is lebont az ember akkor könnyebben hozzáférni pár csavarhoz.

 

A krómozott cső és a két oldalsó és a két hátsó csavar viszonylag egyszerű. Torx a cső első két csavarjához a többihez meg 10-es, 8-as csillag villás kulcs meg egy kisebb vékonyszárú crova csuklós száral.

 

Nekem az alsó imbuszkulcsoshoz volt a legnehezebb hozzáférni.

Vakon tapogat az ember a kulccsal a motor hátulján egy szűk lyukban:)

 

Tisztításhoz én hideg zsíroldót meg wd40-et használtam aztán a végén féktisztítót is; a legvégén sűrített levegővel fújtam ki mindent így teljesen tiszta lett kívül belül. Ez utóbbi nélkül nem igazán lett volna teljesen tiszta. Az elektronikát nem szedtem le a szelepről.

 

Az enyémen kb. 2-3 mm-es kemény korom réteg volt a szelep mindkét oldalán.

Előzmény: veres074 (16767)
veres074 2014.03.30 21:48:06 © 16767

Mennyire volt bonyolult kiszerelni, néztem ma hogy jól elvan dugva hátra, mivel tisztítottad ki? Olvastam, hogy féktisztítóval is lehet talán. Tartok kicsit tőle, hogy valamit elcseszek. 

Előzmény: Magnus1234 (16766)
Magnus1234 2014.03.30 21:20:04 © 16766

Nekem alapjáraton nem csinált ilyesmit de gyorsításkor nekem is pont ez a jelenség volt. Illetve az alapjárat helyett nekem menet közben volt pont ez ha a fordulat kb. 2200 alatt volt. 

 

Szerintem érdemes lenne kiszedni az EGR szelepet és alaposan megtisztítani valószínűsíthető, hogy az okozza.

Előzmény: veres074 (16764)
Magnus1234 2014.03.30 21:08:56 © 16765

Sikerült megtalálni a füstölés forrását. Kilyukadt a cső az intercooler és a légbeömlő torok között.

 

Nincs valakinek egy jó állapotú használt darabja vagy esetleg ötlete melyik bontóban lenne érdemes megnézni? 2.0 HDI 407 SW-hez

veres074 2014.03.30 21:03:57 © 16764

Nekem olyat csinál néha, hogy alapjáraton állok pl és néha mintha rántana egyet, rángatna 2-3 ms szünetekkel de csak néha. Meg mikor lassan kezdek gyorsítani akkor is érzem h picit rángat. nem tudom miért lehet, illetve mitől lehet ez a jelenség. 

Előzmény: Magnus1234 (16761)
Mr.C5 2014.03.30 20:54:21 © 16763

Sziasztok,

 

Ez a fajta 607 -es felni felmegy a 407 -re? Ha igen milyen gumiméret kell rá, úgy hogy ne csaljon az óra, se föl se le.  

225/55 R16?

 

Tud valaki jó áron új vagy újszerű 17" colos lemezfelnit 4 darabot?  Előre is köszi.