szerintem tegyél be fényképeket, ha lehet, akkor az adattáblájukról is.
ui: majdnem írtam, hogy én max 10 "rugóért" átvenném a veszélyesebbiket, ha még egyben van, de aztán meggondoltam magam, inkább maradok az ernyőnél, azt is elég cipelni.. :)
Legelőször s tisztázzuk, a motornélküli sárkányrepülő közismert neve a gyalgsárkány. Keresd fel a könnyűrepülő topikokat is, mert ez inkább oda tartozik. Csak éppen külön topikjuk a gyalogsárkányosoknak nincs, legkózelebb itt, a Zindexen ez áll:
Van egy kúlón könnyűrepülő weboldal is, a www.hunul.hu. Viszont abban minden együtt van, a gyalogsárkányozást ma már nagyon kevesen űzik, inkább siklóernyőznek.
További figyelembe veendők. Megvannak a sárkányok papírjai. Lejárt a légialkalmasságijuk? Mert azt nem egyszerű újra megszerezni.
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy egyesületünk tagja, Lengyel Antal Tóni bácsi elhunyt. Az utóbbi időben, megromlott egészségi állapota miatt, már keveset láthattuk, de a repülés szeretete végig kísérte egész életét. Emlékezzünk rá, a repülés és a klub érdekében végzett munkájára.
Tóni bácsi búcsúztatója január 27.-én kedden 13 órakor lesz a Farkashegyi repülőtéren.
Személyesen nem találkoztunk, csak a bátyjával Barnával dogoztam együtt a Medicorban, aki ismerve repülés iránti rajongásomat sokat mesélt róla, pl. a "2*2 néha 5" elkészültében játszott szerepéről.
Erről a megállásról mindig egy majd 50 éves emlék jut eszembe. 1968 nyarán a KFKI-ban dolgoztam, és az ablakom a repterek felé nézett. Azt láttam, hogy egy vitorlázógép "áll" a levegőben. Azutan jön egy másik, meg egy harmadik, a végén már 18 gép volt ott, teli volt velük az ég. Nem emeledtek észrevehetően, bár annyira nem figyeltem. Van ott a Széchenyi-hegy körül - nyilván valami ritka megfúvási szélirányban - hullámtér? És ekkora? Vagy csak abban a magasságban a rétegszél sebessége megegyezett a régi fagépek minimális sebességével?
Melyik nap volt? Mi volt a szélirány és szél sebesség a földön, majd emelkedés során ingázni kellett, vagy meg lehetett állni egy helyben? Helyileg holt volt az emelés?
Ma Pécs-Pogányból ismét sikerült emelkedni hullámban. A szonda 4300 méterig emelkedett, és egy fél métert hagyott ott (nem feladatra indult, és nem volt oxigénje) . Az utána - már feladatra - induló gép azonban már nem tudott elkapaszkodni, túlságosan labilis lett az alja, s lenn megszűnt az emelés. Sajnos a jelenség ma nagyon rövid ideig tartott...
Nem kívántam megsérteni +20 éves jó viszony után földimet. Évek óta drukkolok neki, hogy bár egyéni helyzete, körülményei nem segítik a gyors plecsétagyűjtést, végülis összejótt neki. Egy kicsit kajánkodtam, mert tényleg nem ez a megszokott menetrend. Azokat a feladatokat teljesítette elsőként, amiben a tudásnak van nagyobb szerepe, erről tanúskodnak bajnoki eredményei. Végére maradt az, amiben nagyobb a pénz és a szerencse szerepe. Remélem ő ezt egy nem szabványos (mai szóval unortodox) gratulációnak tekinti.
Nem csak hivatalból, hanem nagy örömmel is fűzöm az előzőkhöz, hogy ezzel a repüléssel a felsoroltak közül Paszternák Laci még ifi korban fejezte be a gyémántkoszorúját, valamint Lencsés Peti a "minden idők legfiatalabb gyémántkoszorúsa" (még nincs 20 éves) nemhivatalos címet hódította el a társától, aki tavasz óta viselhette ezt!
Olyan gyorsan jönnek az újabb eredmények, hogy már én is nehezen tudom követni! Bagoly 21.-én 192,95 km/órás átlagsebességgel új Afrika Kontinens rekordot repült 100 km-es háromszögpályán, ez nem mellesleg Nemzeti Open és Kétüléses rekord is! Összefoglalva: eddig 9 rekord született a jelenlegi szezonban, ebből hármat Szabó Péter/Hársfalvi Péter páros repült, hatot Hegedűs Laci. Mivel Laci egy saját és egy Péterék által repült rekordot is megdöntött, így a táblázaton 7 élő rekord vár hitelesítésre! Ehhez szükséges, hogy beérkezzenek a szabályosan igazolt teljesítménylapok is!
Reméljük, hogy még sok munkát kapunk ebben a szezonban Namíbiából és még több új rekord születik. Az aktuális lista a szokott helyen. (Ez a honlapunk bal oldali menüsorát jelenti!)
Jó hírek érkeznek Pipishegyről! A mai, első igazi hullámriasztás igen eredményesnek bizonyult, a gépek "több hullámban" is 6000 m körüli magasságba emelkedtek! Előzetes, gyors értékelés szerint a következők teljesítettek Gyémánt és/vagy Aranykoszorú feltételt: Bodrogközi László, Lencsés Péter, Makai Sándor, Máté Sándor, Monori György, Paszternák László, Sall István, Sydorkó György, Szabó Péter (Pepe), Tóth Géza. Gratulálunk az eredményekhez és köszönjük a Szervezőknek, hogy sohasem adják fel!!! 2014. december 23.
Valóban bombaidő volt aznap. Magam is mosolyogtam visszanézve a felvételt, hogy 3m-el tekerek, majd kifordulok belőle és 4-5m emelkedéssel utazok egyenesen :D
Erről szól az 1966. évi LXV törvény. Ezt azonban a helyi önkormányzatok nem veszik figyelembe, tehát törvénysértést követnek el. Az önkormányzatok törvényességi felülvizsgálatát a Kormányhivatal végzi. A Kormányhivatalt megkértem arra, hogy minden = korábban MHSz által használt= sportrepülőtér és az önkormányzat között fellépő jogsértéseket vizsgálja meg és szólítsa fel az önkormányzatokat arra, hogy a sportrepülőtereket adják át tulajdonba az ott működő sportrepülő egyesületnek. A válasz megdöbbentő!!!!!!!!!!! Nem hagyom abba!!!!!!!!!!!
1. Az önkormányzatokat megfosztani a tulajdonjoguktól.
2. A klubokat a tuljdoni lapra felvetettni, mint tulajdonostársakat"
Szuper ötlet!
Csendben és halkan kérdezem: és mindezt hogyan képzeled megvalósítani?
Ismersz valakit a törvényhozásban aki majd keresztül veri a parlamenten, vagy gondolod, hogy ezt itt olvassa valami "befolyásos" ember aki ettől hirtelen megvilágosodik és a homlokára csap, hogy "hát persze, ez az!", vagy...?
Szerintem, minden rep.téren, ahol a rep.klub nem szerepel a tulajdoni lapon, az önkormányzat feji a klubokat, illetve azok kiebrudalását tervezi, vagy máshogyan fogalmazva, abban érdekelt. Kivétel az Opitz, aminek jogerős bírósági ítélete van ennek a megakadályozására. De ha lejár a 15 év (2018.02.28.), akkor gáz lesz náluk is. Ott még van 3 szezon, de abban sem lesz köszönet. (Lásd: rep.tér rend!)
Diósi (Dunakeszi), még az elöző kormányzati ciklusban, amikor a polgármestersége mellett még országgyűlési képviselő is volt, ezzel az összeférhetetlenséggel visszaélve, egy saláta törvény keretébe csempészve, a parlamenti 2/3-dal megszavaztatta azt, hogy a rep.tereken díjakat szedhet az önkormányzat. Tehát változott a törvény!
Szerintem két megoldás van:
1. Az önkormányzatokat megfosztani a tulajdonjoguktól.
2. A klubokat a tuljdoni lapra felvetettni, mint tulajdonostársakat.
Minden egyébb próbálkozás a klubok halálát fogja eredményezni! Ugyanis eddigi ismereteim szerint rep.tér nélkül nem lehet repülni.
De, ha valaki tud valami más, használható alternatívát, nosza rajta, jöjjön elő vele!