"ha okosan megcsinálod az égésteret felmehetsz 11:1-re és 95 ös benzinnel se kopog"
Ez így teccik de, hogy értsem, mit csinálljak, hogy okos legyen? Max síkoltatni tudnám a Hf-et, dugattyúcsere? vagy 18e hengerfej? Előgyújtás maradhat ecu szerinti, ha maxra megy a komp? tecciktunni nincs kopogásérzékelőm?
Alapvetően nem nagyon szeretnék invesztállni a gípbe, műszakilag teljesen o.k. de kívülről úgy néz ki, hogy még a rendőr is megsajnál. Kompressziónövelésen meg már régóta filózom.
Szerinted a következő megoldás működhet-e:
18e motor felfúrva a c20Ne méretére, dugattyúit felhasználva.
Kellene-e módosítani az égéstéren, a főtengely a hajtókarokkal maradhatna-e?
Simán elmegy 95-el, de ha megnézed a 20se vagy seh motor adatlapját ott is láthatod, hogy az ajánlott üzemanyag hozzá 95, 98 de ha okosan megcsinálod az égésteret felmehetsz 11:1-re és 95 ös benzinnel se kopog ha csak nem valami vizes trágyalevet tankolsz :-)
Váltó kérdés:
Az első betű határozza meg a hajtott kereket F-Front (első) R-Rear (hátsó).
A szám határozza meg a max nyomatékot. Ami a Getrag gyár ajánlása. Ezt általában opel úr felülbírálja és simán alulméretezi a váltót a motorokhoz főleg elsőkerekeseknél. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal szétesik csak annyit hogy kevesebb lesz a váltó élettartama.
ha felviszem a kompviszonyt. 10 re. elbírja még a 95 öst? vagy már 98 kell?
Ma olvastam egy utcai motorbicikliről ahol a komp. 11,5:1 hez. Mivel 99oktánosnál jobbat utcán nem lehet kapni akkor elvileg ez megoldható lenne.
de sajna azt is figyelembe kell venni hogy az említett motort álltalában üveghangig pörgetik ahol talán még kopogni sincs ideje a levegő-benya mixnek olyan gyorsan begyújtják, alacsonyabb fordulaton meg gondolom az előgyújtását lecsökkentik, azé nem kopog.
A faxom tudja. Szóval mehet 95 el. nem akarok én 98 ast tankolni.
Tehat jol tudtam: a betu a sorozatszam, vagy miafene, mint ahogy manta-z kartacs is mondja,
a szam meg ami nem a sorozatszam, mert az a betu, tehat az meg, mint ahogy Sztpeti nevu kedves olvasonk is mondotta az ELVILEG atviheto nyomatekmaximum (tizede)...
A rekordban valóban hátsókerékhajtású váltó van és semmilyen mód nem megy be az elsőkerekesbe mivel vagy 1 méter hosszú. Az F18as jó neked viszont az nem rekordból jött.
ha jól emléxem a 18E tengely kissebbet emel mint a c20ne illetve más a himbák kiképzése nekem akkor lett jó (bár nem tudom pontosan miért) mikor a 18E himbákat is átszórtam a 20as hfejbe.
A 18E blokkba belemegy a C20NE főtengely és a dugókat is hozzá lehet fúrni. probléma a főtengely jeladó mivel annak a helye nincs igazán kialakítva a 18E blokkon. A 18E hfej rámegy a c20ne re azonban vastagabb hengerfejtömítést kell gyártatni mivel ha simával rakod össze akkor a sűrítési viszonyod olyan 12-12,5 lesz a kis égéstér miatt. Egyébként furi, hogy a 18E hfejnek gyárilag nagyobb szívócsatornái vannak nem is beszélve a 2pillangószelepes szívócsőről, mint a C20Ne-nek ebből is látszik, hogy ezt nyomatékra és gazdaságosságra hangolták ami tök jó csak nem a versenyzőknek :-)))))
egyébként jó helyen tapogatózol mikor a 2 literest akarod összeházasítani a 18E cuccokkal ezek a mocik szólnak igazán nagyot csak a c20ne főtengelyéből is szedess le egy 2-3kg-ot .-)
Az a baj ha van turbód és nem pörög akkor az ellenállás és növeli a fogyasztást. Én továbbra is azt mondom , hogy ha kompromisszumos megoldást akarsz akkor marad a szívó tunning főleg hogy ilyen 150-160 lovakra gondoltál. Ez simán kihozható c20ne-ből számottevő fogyi növekedés nélkül és 3000 fölött ez is hátbarúg :-))
na lett időm válaszolni "A sűrítési viszonynak mi köze a fordulatszámhoz és ahhoz, hogy
városban használod." itt arra gondoltam, hogy azért nem akarom lecsökkenteni a komp.viszonyt mert akkor
elgyengülne a gép míg nincs t.nyomás. Amolyan kettős életű motorra gondoltam direkt alul
lusta turbóval. Most lehet, hogy ez baromságnak hangzik így elsőre, de: A c20ne alul kellően nyomatékos városi poroszkálásra ahol max. 4esben 60 km/h. tehát 3000
fölé nem pörög városban soha, nincs is értelme tolni neki. Viszont ha kiérek a városból akkor én nem bánnék egy hátbarúgós fílinget. Arra gondoltam,
hogy ha tolni akarom neki akkor úgyis cca.6000 ig van forgatva, tehát mondjuk 3 és6 ezer
között van elég fordulat ahhoz, hogy felváltáskor "turbós tartományba" váltsak. Mindez miért lenne jó? Hát igy a fogyim csak akkor nőne ha taposom, mert alul lenne egy
széria mocim, de felül meg egy erős sokat fogyasztó. Nyilván nem a legegyszerűbb ezt így megvalósítani, meg még olcsó is legyen. ezért arra
gondoltam (most megint egy húzós rész jön) Hogy maradna a széria vezérlés, és a
megnövekedett benzinigényt a beszívott levegő hőmérsékletének áttverésével gondoltam
megoldani ill. megnövelt benzinnyomással. Vagy egy plusz központi befecsivel valami
egyszerü vezérléssel. A turbinyek alsó korlátját elektromágneses kapcsolással lehetne
pontosítani, benyanyomást úgyszintén. A beszívott többletlevegő mennyiségére mit szólna a
comp. aztat nem tudom. Nyilván sokat kéne szarakodni az összehangolással. Azt hiszem
arányszámítással ill. öszehasonlításokkal meg lehetne határozni a szükséges plussz
benyamennyiséget. Dugattyúfenékhűtés nem tudom megoldható-e a c20ne nél, feltételezem hogy igen. A benti hőt
nyilván segít kordában tartani egy interqler, esetleg vízbefecskendezés. Nagyon sok itt még a ha meg a de, ezért olyan ember kéne aki ezt a motort+vezérlőt ill.
ezek lehetőségeit ismeri jól. Nem mondom egy szóval sem, hogy ezt így és csakis így tudom elképzelni. fejben összerakva
ez egy viszonylag olcsó konfig lehetne ami az én elvárásaimnak megfelel.(olcsó legyen, ne
fogyasszon sokat, meg menjen is ha kell.) Nem zárkózom el a kompressziónövelés+vezértengely konfigtól sem. Most fejben tunigolok keresem a járható utakat, lehetőségeket. valamit írj -jatok rá. Az autotunig topicot most olvasom vissza.
Azert ez egy kicsit jol esik, hogy ELVILEG igazam volt...
Sztpeti kollega!
Nos. Koszonom jol vagyok igy utolag is BUEK.
Most estunk at egy porlasztocsucs-cseren, a szerelo szerint nem szabadott volna, hogy menjen a motorom, mert az 1ik porlasztocsucs total be volt allva es kulonben is 105Barnal egyszeruen kihugyozta magabaol a gazolajat...
DE MENT!!!
Most egy kisse visszaesett a fogyasztas ugy lattam es valamivel "haraposabb" :))) is a motor!
Tiszta gaz utana szamoltam, ugy 150 es 180 000 km kozott ment el egy garnitura csuccsal!
Azert 1 kicsit restellem magam ez miatt...
Te, a kozeljovoben szeretnek egy motorcseret vegrehajtani, mi a velemenyed egy 1,7d esetleg Td rol?
Jo lenne ha valamilyen allaspontra tudnek jutni ez ugyben. A donor szvsz egy A Vectra lenne.
elsőkerék és hátsókerék váltót összekavarni szerintem NEM lehet.
egy hátsós váltó, az egy kürtő, ami a végefelé szükül, és kb fél méter hosszú, ehhez képest az elsőkerekes váltó, inkább egy csigára hasonlít!
SZVSZ nem lehet variálni őket, esetleg a belüket lehet cserélni, de én nem biztos hogy bevállalnám:) esetleg egy ügyes szerelő, ilyet sajnos nem ismerek:(
Csak arról van nagybaszó, hogy az én F16-os 4 sebességes váltóm helyett volna olcsón egy F18-as rekord váltó. Évjáratot nem tudok még, sem mást, csak hogy olcsó. Persze azt sem tudom, hogy mennyi... A szerelőmnek van elfekvőben, és be is tenné nekem. Én meg gondoltam a fejemmel, hogy +kérdezem, mi is a csel! Érted!?
szerintem
"En ugy hallottam, hogy az F a szeria jelzese, a szam pedig, hogy mennyi nyomatekot tud max atvinni f16 - 160 Nm"
ez igy nem egészen igaz hiszen a két literes asconán is az van és némelyik 190nm is tud . akkor szerintem a váltoknak hullania kéne szét szana szerintem
Ezzel azt akartam volt mondani hogy az egyikben a váltó kardánt hajt, míg a másikon egy difit hajt(ha jól tudom). Azt láttatlanba ki merném jelenteni hogy a difi miatt akad külömbség, A bele ettől még lehet u.a. Azt ugyan nem tudom, hogy így mennyire kompatibilis, így várom hogy megmondjátok nekem is
F16-os (4 sebességes, ascona 1.6sr '82) váltója helyett be lehet -e közvetlenül tenni F18-as (rekord-ból) váltót? Vagy ha nem, milyen átalakítások kellenek?
Ja, és egyébként hol lehet utánna nézni, hogy mi a fokozatok számán kívül a különbség a két váltó között? Esetleg ha tudja valaki, hogy mi is, köszi, ha megírja!
az 18e tengelyen is ugyan oda kell furni a rotort mint a c20ne tengelyen??
azért kérdezem mert én kicseréltem a tengelyt de szerintem rosszabb lett.
eddig ha mentem az országuton akkor 5-ösben is tudtam előzgetni nem kellett váltogatni, és akár 2000-től is tudott menni.lehetett benne érezni az erőt, lehetett érezni ha odalépek akkor megindul.
most meg álandoan váltogatni kell mint az 1.6-osnál.
ja és a végsebesség is lecsökkent, nem birom elérni hosszu ut kell hozzá.
mi lehet a gond??
Látom elég jól vágod az opel motor témákat.
Gyorsan tennék is fel néhány kérdést, amire a válaszokat nemigen találtam még meg sehol, de gyanítom, hogy csupán nagy tapasztalattal lehet reájuk megfelelni.
Tehát az elméleti kérdéseim a következők:
18e motor hengerfejét komplett rá lehet-e építeni a c20Ne blokkra?
18e motor furatait fel lehet-e furni a c20Ne alapméretéig?
Esetleg c20Ne főtengely passzol-e a 18e blokkba?
Vagy ezek a kérdések ugy baromságok ahogy vannak?
Egyenlőre Én csak íróasztal fölött ábrándoztam egy kis tuningon az 1.8GSI motoromnál, pedig már szereztem 1 c20Ne mocit is donornak.