2.1. Az Igénylő és az MTSZ közötti, a Természetjáró Kártya Igénylő részére történő elkészítésére és átadásátvételére vonatkozó, valamint a Természetjáró Kártya rendeltetésszerű használata során a Felek által alkalmazandó szabályokat rögzítő szerződés érvényesen akkor jön létre, amikor az Igénylő személyesen vagy elektronikus úton – az előírásoknak megfelelően, szabályosan és hiánytalanul – kitöltötte és az MTSZ rendelkezésére bocsátotta az Igénylőlapot,
"A bélyegzéshez használható a vasútállomás bélyegzője, vagy bármilyen "céges" bélyegző a városban."
Elnézést, hogy megint idéztem.
Elég lenne Sárváron a K+ jelzés a vasútállomásra, és a Kék mehetne rövidebb és sokkal szebb szakaszon K-Ny irányban a városban.
Bélyegezni lehetne - ahogy Güszi is írta - a várban, vagy vele szemben van a posta és a tourinform iroda, üzletek is vannak a főutcán, úgyhogy hétvégén sem lehet ez gond.
Azt miből gondolod, hogy postán nem lehet elküldeni az igénylő lapot? Én nem láttam ilyet benne, kitöltöm, elküldöm, átutalom az 500 Ft-ot és várom, hogy a postás meghozza. Az alap kártyára még fizetni sem kell csak küldeni az adatlapot.
Végre megint közvetlenül lehet intézni a kártyát az MTSZ-nél, és az ÁSZF szerint 10 napon belül postázzák is a kártyát. Csak most egy bibi van, hogy csak személyesen lehet igényelni (még postán sem), és az ügyfélfogadás nem éppen dolgozóbarát, mert még egy nap sincs olyan, hogy legalább 18 óráig lennének nyitva. Akkor megvárom az interneteset más nem lévén.
Ez csak egy apróság a nagy műből, talán 1 km körül van az egész szakasz, de az ilyen praktikus kis utak létezése sokszor fontos lehet a túrán. Ezeket természetesen nem lehet íróasztal mellől felderíteni, a terepet kell ismerni illetve ilyenkor fontos a helyi erők bevonása, hiszen nyilván a festést sem messziről jött alvállalkozók végzik majd, persze ezt nem állíthatom biztosan.
Amikor Sárváron "laktunk", én gond nélkül "keresztülmentem" a városon (a jelzés sem érdekelt igazán), nem mentem a vasútállomásra.
A szálloda pecsétjével igazoltam, hogy Sárváron jártam, gond nélkül elfogadták.
Azt se ellenőrzi senki, hogy megkerüli-e a kéktúrázó a tavakat.
Kicsit erőltetett ez a jelzés áthelyezés.
Kéne egy hivatalos bélyegző a vár feljárójánál (amúgy a várban készségesen bélyegeznek), és aki folyamatosan megy, az követi az "átkötő" jeleket (jelenleg K+), aki megszakítja a túrát, az megy a vasútállomásra a kéken.
Ez az alternatív útvonal lényege.
Ausztriában ez meg van oldva, de úgy látszik, kis hazánkban az kell, hogy legyen hivatalos út, ha választani lehet, az úgy látszik problémás.
"...ha jól értem, Güszi és az MTSZ új szándékának összerakása az lenne, hogy akkor a buszállomás-vá. között a leendő K+ ne a temető mellett, hanem a Güszi hozzászólásában linkelt térkép alapján, ha jól látom a Google maps-en akkor a patak mellett létező gyalogösvényen(?) menjen."
Tökéletesen érted.
Az lehet a gond, hogy én nem keverem a jövő időt a jelen idővel.
Változás lesz, ezt jól tudjuk, hisz elég sokszor be lett linkelve az összeállítás, ami persze nem propaganda, csak tájékoztatás.
Az, hogy lesz, persze nem jelenti azt, hogy akár a jelenlegi kéknek, akár a jövendőbeli K+ - nek az országúton kell menni, azért van ez a most már felmért szakasz, hogy ne kelljen a forgalmas országúton kutyagolni.
Én nem idézgetem, amit írtam, de azt gondoltam, érthető.
Ha nem, akkor a kiegészítésekkel talán igen.
A büfének is van jelentősége, hisz az állomáson bezárt a resti, ha valaki megérkezik, és mondjuk inni szeretne egy kávét, akkor annak fontos lehet, hogy ha arra megy, amit most felmértem, és közzétettem, akkor lesz lehetősége a túra előtt pl. kávét inni.
A kék sáv jelenleg egyik ága a temető előtti országúton vezet.
Ezt ki lehet váltani azzal a gyalogos és kerékpár úttal ami a vasútállomástól a távolsági autóbusz pu.-ig vezet a házak között, ezt mérte fel Güszi a turistautak.hu számára, mivel a két közlekedésileg fontos pont ezen az útvonalon köthető össze legpraktikusabban. Ha már ígyis úgyis átfestésre kerül akkor miért menjen az országúton?
Az más kérdés, hogy nyilván új pecsételő hely is kell, ha az OKT nem érinti a vasútállomást de tartaléknak megmaradhat.
Én úgy tudom hogy ahol vasútállomás a pecsételőhely ott a máv körbélyegző a hivatalos.
---
Az útvonalhoz:
Egyébként ha jól értem, Güszi és az MTSZ új szándékának összerakása az lenne, hogy akkor a buszállomás-vá. között a leendő K+ ne a temető mellett, hanem a Güszi hozzászólásában linkelt térkép alapján, ha jól látom a Google maps-en akkor a patak mellett létező gyalogösvényen(?) menjen. //A vasútállomásról indulva itt befordulva: http://goo.gl/maps/To4qm
Az első mondatok tények, azt nem kell magyarázni, félre magyarázni.
A zárómondatban elismertem a hír érdekességét.
A legvégéhez pedig egy konkrét példával támogatom az elmondottakat, igaz nem az OKT mentén, (ezért megkövezhettek).
A Tokaji Nagy-Kopasz minden térképen eddig 512m magasnak volt feltüntetve. Így is oktattuk. A legutóbbi Zemplén-dél (Cartographia) meglepő módon 528 méternek hozza. És ez már nem két talicskányi anyaföld.
de ha a hivatalos OKT nem megy ki a vasúthoz hanem átvág egyenest a várhoz (ez önmagában nem baj, sőt) akkor a hivatalos bélyegzőhely miért nem lesz átmozgatva a vasútállomásról valahova az (új) OKT útvonala mellé? célszerűen valahová a vár környékére
"Sárvár belváros Az OKT jelenleg Sárváron átvágva elvezet a vasútállomásra, míg a K+ jelzés rövidítési lehetőséget kínál a belvároson keresztül a Nádasdy Ferenc utcán. A két jelzést megcserélődik, az OKT útvonaláról az alternatív K+ útvonalon lehet elmenni az állomásra pecsételni és a „V” másik szárán visszatérni az OKT-re."
A lényeget majdnem kifelejtettem, az első felmérés és térképre kerülés a térképészeknél nagy szó, most már neked is van saját utad, köszönjük a népek nevében. Reméljük további sok sok hasznos információval , felméréssel segíted a túrázást a jövőben is.
Igen ez természetesen sokkal barátságosabb útvonal lenne, a döntést meg majd meghozzák azok akiknek ez az önként vállalt dolguk. Tudjuk, hogy a finanszírozás nem lehet gond, ha a kéktúrára is csurran cseppen az csak jó. A pénznek nincs szaga csak az etil merkaptánnak.
rozaa sporttárs jól összefoglalta a lényeget:
Egység nélkül kétséges bármilyen változás - és az egység csak úgy lehet hasznos, ha független a mindenkori vezetéstől. Kétségbeejtő. :)
Az "OKT Útvonala' vastag főcímmel írtál egy olyan rövidke szakaszról amely nem az OKT útvonala...
"...rövidebb is, na és az autóbusz állomásnál van büfé (kávé, üdítő, lángos)..."
Ilyen alapon kettészelhetnénk az országot nagyjából Sátoraljaújhelytől Kőszegig az M3-BP-M7-8-as utak vonalán, mert nagyjából ez a legrövidebb és igen sok a büfé is.
Sőt étterem és bevásárlóközpont is akad dögivel... :P
És ha már OKT útvonala:
A Zolcsi67 által említett könyv térképmellékletében megtaláltam én is azt amit radio100józsi lefotózott és '82-ben létező útvonal volt, még ha igen rövidke eltérés is ez:
Évek óta foglalkoztat a probléma, miszerint jó lenne mások számára is bemutatni, hogy Sárvár vá. és Sárvár autóbusz-állomás között van gyalogosok számára kényelmesen járható út, nem kell a vasútállomás mellett, illetve a forgalmas országúton (a temető mellett) haladva eljutni az autóbusz állomásra, majd tovább a gát felé.
Akkor fedeztem fel (sok-sok évvel ezelőtt), amikor kevés idő volt az átszállásra és fontos volt minden méter.
Azóta én ezen járok, de mától mindenki meggyőződhet létezéséről, hisz a GPS, melyet beszereztem, jól vizsgázott, hagyott sok-sok nyomot.
Némi segédlettel sikerült kimásolni a logot, és a térképre is felkerült.
Ezúton köszönöm, nyilvánosan is HEV önzetlen segítségét.
Nem tudom mi lesz a KÉK sorsa Sárváron, de akármi lesz a jelzett útnak ennek kéne lennie, hisz rövidebb is, na és az autóbusz állomásnál van büfé (kávé, üdítő, lángos).
Ez is látszik a térképen.
Ha az időjárás engedi, holnap folytatom a kütyüvel a hiánypótlást.
A smiley a mondat végén, azért ugye megvolt? Gondoltam, érdekes infó, próbáltam túramozgalomhoz kötni, hogy valamennyire ON legyen. Látom, nem sikerült. :(
A túra célja: a Bükk-hegység 43 csúcsa 900 méternél magasabb. Közülük 20 - a térképen is megnevezett - csúcs felkeresése térkép, tájoló és tájékozódási készség segítségével.
Mivel a cikk szerint ezek az 'új' csúcsok a térképen még névtelenek, nincs szükség, de lehetőség sem a túramozgalom felkavarására. Egyébként se az a cél, hogy épp a legmagasabb is szerepeljen a sorban.
Mindenesetre érdekes, de célszerű lesz kivárni a teljes felmérést, mert a műszerek javuló pontossága hozhat még más változást is kis hazánkban.
Nem látok problémát abban, ha valaki a TT-ből hasznot húz, feltéve hogy a lóvé visszaforgatódik kulcsosház, út karbantartás, túra, stb. formájában. Nekem a TT nem a zsánerem. A lényeg, hogy az árakat úgy kéne belőni, hogy a lehető legszélesebb fizetőképes réteget fogja át. Amikor a lakosság 1/3-át érinti a szegénység valamilyen formája, azzal "kampányolni", hogy ez a szegények sportja (lásd: HEV által csatolt videók) - és pont ők nem tudják megfizetni -, nos, kissé erős. Másrészt: az 50 ezres fizetős tagságot meg lehet(ne) célozni, de ahhoz jobban oda kéne tennie magát minden érintettnek - hacsak itt nézünk szét, akkor is látszik, hogy legalább 3 részre szakadt a tábor. Egység nélkül kétséges bármilyen változás - és az egység csak úgy lehet hasznos, ha független a mindenkori vezetéstől. Kétségbeejtő. :)