Köszönöm , szerintem az átmérü és a fordult adja meg a kerületi sebességet ez a meghatározó tényező, nem meindegy hogy 5cm vagy 10 cm a vágoszerszám átmérője . söt ha növelem a a fordulatot akkor egyre nagyobb lessz a dinamikus excentirozottsága is . Remélem jol irtam . Valami egyszerü megoldáson gondolkodom amit ház körül meg tudok oldani . köszönöm még jelentkezek .
Annyival egészíteném ki, hogy amennyiben van kellő meghajtóerő és nyomaték, akkor 5-600 ford/perc, amennyiben kisebb a motor teljesítmény, úgy inkább a 800-1000 körüli fordulatra lődd be.
Hali! Bár ez elsősorban /manens asztala, de a másik index fórumon ("brikettálógép-házilag építve") már leíródott, hogy 450-500 fordulat/perc körülire kell belőni a vágótengely fordulatszámát. Azt a kérdést viszont nem egészen értem, hogy "...mekkora átmérőhöz"
Hali! A héten remélhetőleg elkészül egy kéttengelyes aprítóm, amit eladásra szánok (villanymotorról, stabilmotorról illetve kardánmeghajtással is működik). Ha érdekel, keress meg! E-mail címem publikus. Üdv!
Bár tényleg elég nagy a csend a fórumon, azért felhívom a Tisztelt fórumozó társak figyelmét, hogy továbbra is lehetőségünk van baráti áron arító kések beszerzésére. A gyártó egyedi méretben is legyártja, csak egy elfogadható rajz kell hozzá. Aki gépépítésben gondolkodik, ne szalassza el az alkalmat. További szép 7végét mindenkinek!
Biztosan mindenki nagyon dolgozik, azért pukkant le a fórum.
Felrakom a mostani munkámat. Egy 14 LE-s négyütemű hajtja, a felépítést illetően így lett igényelve. Készen nem tudtam körbefényképezni, korábban " szárazon " összerakva vannak fotók.
Üdvözlöm a fórumozó társakat! Tegnap megkaptam a gyártótól az ágaprító késeket. Mivel ráhagyással rendeltem, van még 2 garnitúra (16 db) nútos illetve 4 db furatos eladó késem. Méretek: furatos: 170x100x10 mm, 12-es süllyesztett furattal, mindkét oldalon 25 fokos szögű élre marva. A nútos: 200x100x10 mm, núthossz: 30 mm, nútszélesség 13 mm, élszög 25 fok. A kések a gyártó műbizonylata szerint 55 HRC körüli keménységre vannak edzve. Egységár: 2.500 Ft/db. Ha valakit érdekel, e-mail címem nyilvános, azon kereshet. (kartondobozra tettem a késeket, azért nének "így" ki a fényképen)
Megnéztem jó pár videót ebben a témában ! Egész szépen viszi a vékonyabb ágakat is!
Az a meredeken álló kardán még mindig nem a legideálisabb !
De ami a legaggasztóbb ........nagyon sok gép készül ilyen rövid tölcsérrel !
Igazán nem kioktatásnak szánom ,de annyit mindenesetre megjegyeznék,hogy ez egy nagyon veszélyes gép !! Mindenképp meg kell adni meki a kellő tiszteletet!!
Ha abből a sok ágból csak egy is beakad véletlenül a kabát újjába, vagy egy gombba, ezen a rövid tölcséren egy pillanat alatt berántja a kezet !!
Tehát a tölcsérnek minimum karhosszúságúnak kellene lennie,hogy véletlenül se fordúlhasson elő ilyesmi !
a 17mm-es kozonseges (nem fogazott) ekszijaknal a gyarto altalaban min. 112mm atmeroju ekszijtarcsat javasol. lehet, hogy erdemes lenne megfontolnod, hogy nagyobbat hasznalj.
hello ez egyenes!!ez egy furnér vágó olló késtartojánál volt hézagoló!!!jó féle csak oylan kicsinek tünt!!max uyg oldom meg h ez betét legyen csinálok egy keretett h ez pont szinbe legyen és akkor erre vág!!jajjj nehéz neki állni sztm csak nyáron csinálom meg most tanulok a vizsgámra ez legyen meg !!és akkor utána !!addig szedem az infokat meg az anyagot!!!!
Sokadik esős nap után, ma végre kicsit kitisztult az ég felénk. Volt szerencsénk egy kicsit dolgozni. Sajnos ezek vékonyabb ágak és jövések, de nem kellett fizetni értük, úgyhogy leeresztettük. Sikerült is egy kis videófelvételt készíteni.
Én is egy excentrikus szíjfeszítővel oldom meg a terhelés-átvitel. Indításkor - az én motorom önindítós - lazák az ékszíjak, utána feszítem meg, miután már simán pörög.
3600at forog üresjáratban maxon a briggs. Egy ismerősöm darálót épített, felezte a fordulatát, de még úgy is sok a darálónak is pedig az kéri a fordulatot. 450 mm a tárcsa, 2 kés van rajta, de az egyiket levette, mert annyira apróra darál. Szóval borzasztó sok az a fordulat. A szíjkuplung oké, ő is úgy használja, csinált egy kart a motor alá, azzal oldja illetve indítja a hajtást mikor zsákot cserél. Nem kell leállítani meg berántani mindig a motort.