Én is arra tippeltem,de nem voltam benne biztos.Nem hiszem,hogy olyan műanyagból lenne ott a szár borítása,hogy elkopik,de ettől még biztos jó ötlet lehet.
Az a fekete egy heveder. Ahhoz támaszkodik az ember. Így nem veri össze a csípőjét, nem kopik el a gép. NAGYON jó ötlet. A bowden valóban a gázkartól a motorig a levegőben megy, DE:
1 nincs útban, tehát elfér
2 nincs benne egyetlen hajtás, törés, tehát nem akad el, nem törik a belső
Szerintem is egyszerűbb.5 literes kannába egy deci olaj oszt ennyi. Gypsy,a 265 rx oldalán mi az a fekete valami.Heveder vagy mi?A gázkartól meg ott lóg a vezeték a levegőben a motorig?Ott ling-leng,mint egy szárító kötél.Igazán megoldhatták volna egy kicsit komolyabban.
Ehh, bonyolult ez a négyütemű dolog. SAE, meg API, meg egy csomó szám. Én inkább maradok a kétüteműnél, ott elég megjegyezni, hogy 2T. :-))))))))))))))
Egyébként nyugodtan használhatsz autóba készült motorolajat is a kertigép motorjába. Az a lényeg, hogy legalább API SJ/CD besorolású legyen, és a hőmérsékletnek megfelelő SAE besorolású olaj kerüljön bele.
Az eddig forgalomban lévő gyári Briggs motorolaj monograde, egyfokozatú olaj volt, SAE30-as. De a Briggs is váltott, már SAE 5W-30-as olajat csomagoltat magának, ami már a téli-nyári üzemet is bírja. Itthon még nem találkoztam vele, de most olvastam a Briggs honlapján :)
Az, hogy lusta vagyok olajat cserélni évente, tényleg az én dolgom. A felelőséget én vállalom ezért. Az én gépem megy tönkre. Közel 15 éves lehet, úgy 6 éve van nálam és megy az említett olajjal.
ARRE, SENKIT NEM BIZTATTAM, HOGY NE CSERÉLJE LE ÉVENTE AZ OLAJAT! SŐT!
Kiváncsi lennék arra, hogy a 4 ütemű kertigépekhez gyártott olajak miért lennének mások, mint az autókhoz gyártottak. Ezt csupán marketing fogásnak tartom, amit sok márkakereskedő, és márkaszervizes erősít is. Nem csak én, rajtam kívül sok szerelő is ezt az olajat használja a legnagyobb megelégedéssel, és nincs a motoroknak semmi baja. Végén még az derül ki, hogy a Briggs eredeti olaja jobb lenne, mint egy többfokozatú 10w40-es sj teljesítmény szintű motorolaj.
Minden belsőégésű motor számára az egyik legnagyobb megterhelést a hidegindítás jelenti. Ebben az esetben még nem alakul ki az olajfilmréteg a mozgó alkatrészek között, és rövid ideig fém a fémen csúszik. Jó minőségű olaj esetén ez az idő rövidebb, gyengébb minőségű olajnál ez az idő hosszabb. Elméletileg normál körülmények között működés közben a motorban fém a fémmel nem érintkezik, olajfilmen futnak az alkatrészek. A motorolaj folyamatosan biztosítja a kenést, és gondoskodik arról (ahogy lipi is írta) hogy a motort hűtse. Természetesen más hűtésre is szükség van.
Mivel ezen motorok többsége nem rendelkezik olajszűrővel, illetve mostohább körülmények között dolgozik mint egy átlagos autómotor, így sűrű az olajcsere. A mostohábbon azt értem: porosabb levegő, sok indítás, ritka légszűrőcsere.
(Az autó motorjai nagyobb terhelésnek vannak kitéve.)
Mivel nincs olajszűrő, így a bekerült szennyező, koptató anyagokat nem tudja mi kiszűrni. Minden az olajban keveredik. Egy jó minőségű motorolajnak az is a tulajdonsága, hogy ezeket a szennyeződéseket megkösse.
Az általam használt eddigi motorolajak, amik nem kertigépekhez lettek ,,kifejlesztve" maximálisan ellátták a feladatukat és én tökéletesen megvoltam velük elégedve.
Magamnak nem fogok drágább és gyengébb minőségű olajat venni, csak a marketing miatt.
Amennyiben valaki bebizonyítja konkrét tényekkel, adatokkal, hogy nincs igazam hajlandó vagyok elnézést kérni, nyíltan itt a fórumon. Nem a labor adatok érdekelnek, mert sok-sok gép labor körülmények között nagyon jól vizsgázik, viszont gyakorlati felhasználás mellett rövid időn belül elvérzik.
Gépdoki. Nem szeretnék vitatkozni Veled.
Arra kíváncsi lennék, ki merné azt vállalni, hogy az autójába beleönti a kertigépekhez szánt olajat, és fordítva. Hagyjuk figyelmen kívül az árkülönbséget!
Véleményemet továbbra is fenntartom: a kertigépek motorolaja túl van misztifikálva.
Legnagyobb gond: alacsony olajszint, nagy dőlésszögben történő használat, illetve a nagyon ritka olajcsere, koszos légszűrő, vagy annak hiánya, száraz szivacslégszűrő használata.
Az, hogy az olaj pár óra használat után megfeketedik, nem azt jelenti, hogy "megégett". A mai olajak már nem olyanok, mint a régebben gyártottak, a ma forgalomban lévő olajok már lebegtetik a szennyeződéseket.
Egyrészt ezért feketedik el a frissen cserélt olaj, mert a szennyeződés már nem ül le a motor aljára, hanem az olaj lebegteti anyagában, és az is kijön az olajcserénél, nem marad olajsár utána. Másrészt azért is feketedik el gyorsan a friss olaj, mert egy mezei olajcserénél nem tudod kiengedni a motorból a régi motorolajat, kb. 5% benne marad itt-ott. És az új olaj pedig keveredik a régivel, és azt mint a szennyeződést lebegteti.
Mármint úgy érted, hogy az autómotorba való olaj a kertigép motorban ég meg 5-10 óra üzemeltetés után és veszít kenőképességéből? Miért? Mintha az autómotorban jóval nagyobb igénybevételt kapna mint egy pl egy tologatós fűnyíróban ahol még a fordulatszám is állandó, nem?
bár én nem viszem el átvizsgáltatni a gépem, nem valószínű hogy szükség lesz a második évi garira, legalábbis eddig semelyik mtd gépemnél nem volt rá szükség, ráadásul egyre jobb minőségű mtd gépeket veszek :-)
5 év gari van írva a jótállási jegyére? Az MTD a gépeire 1+1 év garanciát ad, a 2. évet akkor, ha 1 éves korában a tulaj a gépet elvitte szakszervízbe karbantartásra.
Szia profi-kertgép! Lszi óvakodj az ilyen kijelentésektől, mert lehet, hogy még valaki elhiszi, és sorra mennek tönkre a kertigépek motorjai. Nem véletlenül gyártanak kertigép motorolajokat. A sima autó-motorolaj 5-10 óra üzemeltetés után megfeketedik (elég). Kenőképesség jelentősen csökken. Az, hogy Te lusta vagy legalább évente olajat cserélni, még nem jelenti, hogy így kellene csinálni.
Szia 4125! Elírtad az eredeti árát! Egyébként irreálisan magas ennek a típusnak az ára - hasonlítva a hasonló tulajdonságú elektromos típusokhoz. De így is nagyon jó áron vetted! :)
Hát egyik jó cimborámnak van 1 ilyen gépe, és ő kért meg hogy keressek neki valahol neten robbantott ábrát, mert szét akarja kapni a gépet(csapágycsere stb) Ehhez kéne a rajz, ha esetleg valami nem stimmelne összerakás közben! Ha tényleg lenne ilyen rajzod, nagyon hálás lennék! mail címet írok ha kell! Nagyon köszönöm előre is! De ha valakinek kell robbantott ábra, elég sok kisgépről, motorkerékpárról(szoctól a japánig) van nekem, írjon, és elküldöm e-mailben! (al-ko, briggs&stratton, stbstb..rengeteg!)
Csak a kezdőknek kell a tükörlap,hogy lássák a tükörben milyen szuper géppel dolgoznak.Aki már egyszer használta az tükör nélkül is tudja,milyen jól mutat a kezében egy ilyen megbízható,üzembiztos,ergonómikus,hatékony,strapabíró,elnyűhetetlen és piacvezető gép. :-))
Igen Stihl reklám.A konkurencia nem indul,szokás szerint,viszpnt a Stihl elsőre,mint mindig.De ez nem csak a reklámban van így,ezt tanusíthatom.Használok Stihl-t,meg használtam olyan piros kacatot is és így történt.Sőt nem hogy nem akart indulni a piroska,hanem ki is lehelte a lelkét.