Én csak kaparászom a felszínt, és a tapasztalataimat osztom meg, illetve azon szerelők tapasztalatát akikkel 20-22 éve kapcsolatban állok. Kisgépes területen 10-12 éve.
Gépdokinak! Nem csak a viszkozitást, a teljesítményszintet is feltüntettem.
Tény! A régi, használt olaj leengedése után, marad vissza a motorban használt olaj.
Ez akarva, akaratlanul is, keveredik a friss olajjal.
Nincs szerelő, aki megcsinálná a motor átmosását, hogy ez a régi olaj, a szennyeződésekkel együtt kijöjjön. (Amennyiben megcsinálná, a munkadíj a duplájára ugrik. + anyag költség.)
Továbra is állítom: a marketinggel rendesen vakítják a felhasználókat.
Nem ködösítek, ezek a tények. Ha nem hiszed, olvass utána, erre is tökéletes eszköz az internet. Vagy nézd meg a gépjárművedbe az olajat olajcsere után pár száz kilóméterrel. Fekete! Na vajon miért? Ködösített az autószerelő? :)
De segítek neked, íme egy két link olajtémával kapcsolatban:
Minden?A hajtókar,főtengely,dugattyú,hajtásszár remélem azért nem. :-) Az nem rossz,az alu sokat kibír.A kisebbeken is így van,vagy csak nagyobb gépeken.Nem fura megszokni azt a gázkart?Érdekes,hogy még senki sem másolta le azt a megoldást.
Már nagyon régóta ismert, hogy az olajoknak nem csak a viszkozitás az egyetlen paraméterük. Ma már speciális igényekhez speciális olajak gyártanak, így az autómotorokba az autók motorjainak jellemző működési körülményeinek megfelelő olajokat készítenek, sőt az sem mindegy, hogy milyen motorba használod. A motorgyártók szigorúan előírják, hogy a motorjaikba milyen paraméterekkel rendelkező motorolajokat használhatsz, sokszor még az olaj-márkáját is megnevezik, és nem kifejezetten marketing célzattal!
A kerti gépek motorjai lényegesen eltérő körülmények között dolgoznak (pl. a léghűtés miatt lényegesen magasabb hőmérsékleten, stb.) ezért az olajnak másképp kell viselkednie, más adalékanyagokkal teszik alkalmassá a kerti gépekre való használathoz. Emiatt az olajgyártók többsége ma már speciális kerti gép olajokat gyártanak a kerti gépek részére. Ha az autómotorok olajai maradék nélkül alkalmasak lennének a kerti gépek motorjaihoz, akkor miért gyártanának külön kerti gép olajakat? Csupán a marketing kedvéért? Ugyan!
Sőt ma már többfokozatú kerti gép olajokat is gyártanak, mint például Lipi07 által hivatkozott Briggs honlapon az látható is. Az, hogy egy kerti gép motorolaj több fokozatú (5W-30, 10W-40, stb.), nem azt jelenti, hogy az autómotor-olaj, hanem azt, hogy az adott kerti gép motorolaj mekkora viszkozitással rendelkezik télen és nyáron.
15-20 évvel ezelőtt - amikor még csak általános tulajdonságokkal rendelkező autómotor-olajok léteztek, mivel nem volt más - kénytelen volt mindenki a kerti gépéhez is autómotor-olajat használni. De ennek már régóta vége! Egyébként is miért használnánk ma már autómotor-olajat, amikor kapható speciális kerti gép olaj is, és egyáltalán nem drágább, mint az autókba való motorolajok.
A motorolajok megfeketedése bizony nem mástól van, mint attól, hogy az alkalmazott olaj nem bírja azt a magas hőmérsékletet, mint amelyiken az adott motor üzemel. Lipi07 okfejtése a "lebegő szennyeződésekről" és az 5% maradékolaj által okozott fekete szinről - számomra érthetetlen. Miért kell ködösíteni?
Továbbra is óvok mindenkit attól, hogy össze-vissza mindenféle olajakat használjon. Legyen bármilyen gép, vagy motor, mindig a neki leginkább megfelelő olajakat kell használni. A kerti gépek négyütemű motorjaiba az oda illő kerti gép motorolaj kell!
A kétütemű motorokat kedvelők figyelmét is szeretném felhívni, hogy a kétütemű motorba sem mindegy, hogy milyen 2T olajat rakunk. Itt az olaj API besorolása ugyanúgy fontos, mint a négyütemű motoroknál, csak itt TC, TC-I, TC-II, TC-III jelöléseket használnak.
Én is arra tippeltem,de nem voltam benne biztos.Nem hiszem,hogy olyan műanyagból lenne ott a szár borítása,hogy elkopik,de ettől még biztos jó ötlet lehet.
Az a fekete egy heveder. Ahhoz támaszkodik az ember. Így nem veri össze a csípőjét, nem kopik el a gép. NAGYON jó ötlet. A bowden valóban a gázkartól a motorig a levegőben megy, DE:
1 nincs útban, tehát elfér
2 nincs benne egyetlen hajtás, törés, tehát nem akad el, nem törik a belső
Szerintem is egyszerűbb.5 literes kannába egy deci olaj oszt ennyi. Gypsy,a 265 rx oldalán mi az a fekete valami.Heveder vagy mi?A gázkartól meg ott lóg a vezeték a levegőben a motorig?Ott ling-leng,mint egy szárító kötél.Igazán megoldhatták volna egy kicsit komolyabban.
Ehh, bonyolult ez a négyütemű dolog. SAE, meg API, meg egy csomó szám. Én inkább maradok a kétüteműnél, ott elég megjegyezni, hogy 2T. :-))))))))))))))
Egyébként nyugodtan használhatsz autóba készült motorolajat is a kertigép motorjába. Az a lényeg, hogy legalább API SJ/CD besorolású legyen, és a hőmérsékletnek megfelelő SAE besorolású olaj kerüljön bele.
Az eddig forgalomban lévő gyári Briggs motorolaj monograde, egyfokozatú olaj volt, SAE30-as. De a Briggs is váltott, már SAE 5W-30-as olajat csomagoltat magának, ami már a téli-nyári üzemet is bírja. Itthon még nem találkoztam vele, de most olvastam a Briggs honlapján :)
Az, hogy lusta vagyok olajat cserélni évente, tényleg az én dolgom. A felelőséget én vállalom ezért. Az én gépem megy tönkre. Közel 15 éves lehet, úgy 6 éve van nálam és megy az említett olajjal.
ARRE, SENKIT NEM BIZTATTAM, HOGY NE CSERÉLJE LE ÉVENTE AZ OLAJAT! SŐT!
Kiváncsi lennék arra, hogy a 4 ütemű kertigépekhez gyártott olajak miért lennének mások, mint az autókhoz gyártottak. Ezt csupán marketing fogásnak tartom, amit sok márkakereskedő, és márkaszervizes erősít is. Nem csak én, rajtam kívül sok szerelő is ezt az olajat használja a legnagyobb megelégedéssel, és nincs a motoroknak semmi baja. Végén még az derül ki, hogy a Briggs eredeti olaja jobb lenne, mint egy többfokozatú 10w40-es sj teljesítmény szintű motorolaj.
Minden belsőégésű motor számára az egyik legnagyobb megterhelést a hidegindítás jelenti. Ebben az esetben még nem alakul ki az olajfilmréteg a mozgó alkatrészek között, és rövid ideig fém a fémen csúszik. Jó minőségű olaj esetén ez az idő rövidebb, gyengébb minőségű olajnál ez az idő hosszabb. Elméletileg normál körülmények között működés közben a motorban fém a fémmel nem érintkezik, olajfilmen futnak az alkatrészek. A motorolaj folyamatosan biztosítja a kenést, és gondoskodik arról (ahogy lipi is írta) hogy a motort hűtse. Természetesen más hűtésre is szükség van.
Mivel ezen motorok többsége nem rendelkezik olajszűrővel, illetve mostohább körülmények között dolgozik mint egy átlagos autómotor, így sűrű az olajcsere. A mostohábbon azt értem: porosabb levegő, sok indítás, ritka légszűrőcsere.
(Az autó motorjai nagyobb terhelésnek vannak kitéve.)
Mivel nincs olajszűrő, így a bekerült szennyező, koptató anyagokat nem tudja mi kiszűrni. Minden az olajban keveredik. Egy jó minőségű motorolajnak az is a tulajdonsága, hogy ezeket a szennyeződéseket megkösse.
Az általam használt eddigi motorolajak, amik nem kertigépekhez lettek ,,kifejlesztve" maximálisan ellátták a feladatukat és én tökéletesen megvoltam velük elégedve.
Magamnak nem fogok drágább és gyengébb minőségű olajat venni, csak a marketing miatt.
Amennyiben valaki bebizonyítja konkrét tényekkel, adatokkal, hogy nincs igazam hajlandó vagyok elnézést kérni, nyíltan itt a fórumon. Nem a labor adatok érdekelnek, mert sok-sok gép labor körülmények között nagyon jól vizsgázik, viszont gyakorlati felhasználás mellett rövid időn belül elvérzik.
Gépdoki. Nem szeretnék vitatkozni Veled.
Arra kíváncsi lennék, ki merné azt vállalni, hogy az autójába beleönti a kertigépekhez szánt olajat, és fordítva. Hagyjuk figyelmen kívül az árkülönbséget!
Véleményemet továbbra is fenntartom: a kertigépek motorolaja túl van misztifikálva.
Legnagyobb gond: alacsony olajszint, nagy dőlésszögben történő használat, illetve a nagyon ritka olajcsere, koszos légszűrő, vagy annak hiánya, száraz szivacslégszűrő használata.
Az, hogy az olaj pár óra használat után megfeketedik, nem azt jelenti, hogy "megégett". A mai olajak már nem olyanok, mint a régebben gyártottak, a ma forgalomban lévő olajok már lebegtetik a szennyeződéseket.
Egyrészt ezért feketedik el a frissen cserélt olaj, mert a szennyeződés már nem ül le a motor aljára, hanem az olaj lebegteti anyagában, és az is kijön az olajcserénél, nem marad olajsár utána. Másrészt azért is feketedik el gyorsan a friss olaj, mert egy mezei olajcserénél nem tudod kiengedni a motorból a régi motorolajat, kb. 5% benne marad itt-ott. És az új olaj pedig keveredik a régivel, és azt mint a szennyeződést lebegteti.
Mármint úgy érted, hogy az autómotorba való olaj a kertigép motorban ég meg 5-10 óra üzemeltetés után és veszít kenőképességéből? Miért? Mintha az autómotorban jóval nagyobb igénybevételt kapna mint egy pl egy tologatós fűnyíróban ahol még a fordulatszám is állandó, nem?
bár én nem viszem el átvizsgáltatni a gépem, nem valószínű hogy szükség lesz a második évi garira, legalábbis eddig semelyik mtd gépemnél nem volt rá szükség, ráadásul egyre jobb minőségű mtd gépeket veszek :-)
5 év gari van írva a jótállási jegyére? Az MTD a gépeire 1+1 év garanciát ad, a 2. évet akkor, ha 1 éves korában a tulaj a gépet elvitte szakszervízbe karbantartásra.
Szia profi-kertgép! Lszi óvakodj az ilyen kijelentésektől, mert lehet, hogy még valaki elhiszi, és sorra mennek tönkre a kertigépek motorjai. Nem véletlenül gyártanak kertigép motorolajokat. A sima autó-motorolaj 5-10 óra üzemeltetés után megfeketedik (elég). Kenőképesség jelentősen csökken. Az, hogy Te lusta vagy legalább évente olajat cserélni, még nem jelenti, hogy így kellene csinálni.
Szia 4125! Elírtad az eredeti árát! Egyébként irreálisan magas ennek a típusnak az ára - hasonlítva a hasonló tulajdonságú elektromos típusokhoz. De így is nagyon jó áron vetted! :)