Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kzombi Creative Commons License 2005.02.06 0 0 533
manta-z

bocsi de már kiüritettem !
küldd el légyszi még egyszer!!

üdv
Előzmény: manta-z (524)
kzombi Creative Commons License 2005.02.06 0 0 532
hello

szerintem kereshetsz egy jó ideig.!!
mig valaki nem csinál olyat.
szerintem nem létezik asconába fejtámlás hátso ülés.
egyébként nekem is kéne!!

üdv
Előzmény: gyussszi (530)
MECSI Creative Commons License 2005.02.04 0 0 531
ide süssetek csorog a nyálam :-(
gyussszi Creative Commons License 2005.02.04 0 0 530
Nem, C Ascona...
2 ajtos 1,6d
82-es!
Fejtamlas hatso ulest keresek!!!!!
Előzmény: MECSI (529)
MECSI Creative Commons License 2005.02.04 0 0 529

Hurrá. Reneszánszát éli az asconatuning.

Gyuszi a tiéd is az a régi tipusú lesz? (asszem ascona B?)

gyussszi Creative Commons License 2005.02.04 0 0 528
Baaaaaaaaaaaaaaaaaa Teso, aszittem mar olyan jo volt a hetvegi buli, hogy ki se jozanodtal azota ;))

Muszerfalat mostan vettem Astra digit! :)

A turbo csak azutan lesz projekt, ha van plussz meg 1 motorom, most kert egy srac 8K-t egy adagoloert, lehet, hogy igy darabokbol osszerakom a cuccost!
:)

Egyebkent lassan elmegy lakatoshoz, a "kilincs nelkuli" projektrol beszeltunk mar?
Esetleg erdekelne a dolog, mert lassan nalam aktualis lesz! ;)
Kuldom a mailt a cimemmel!

Ha elkuldod a rajzot, jovok neked 1 sorrel!

hali!

Jo hetveget!

gy
Előzmény: Sztpeti (527)
Sztpeti Creative Commons License 2005.02.04 0 0 527

Hahóóóó brada! ;)

 

    Turbós Ascona van készülőfélben? :)

Gyanus a dolog... Müszerfal megvan már?

:)

Figyi.... linket nem találtam a kapcsolási rajzzal kapcsolatban, mert amik voltak, már nem müködnek :(

DE! És itt a lényeg.... megtaláltam itthon a kinyommamtott verzioját a dolognak,

ugyhogy ha gondolod, akkor lefénymásolom, és elküldöm a cimedre.

Ha kellene, akkor nyomj 1 imélt a cimeddel, és 2 napon belül indul a mandula ;)

 

Csocsi!

Előzmény: gyussszi (526)
gyussszi Creative Commons License 2005.02.04 0 0 526
Mecsi,Mecsi!
Dijjazom a faradozasodat, tenyleg, koszonom!
Bar okosabb csak annyival lettem, hogy manta-z az emberem!

MANTA-Z MEG SZERETNEM NEZNI AZ AUTODAT!!!!!!!!!!!!

lecci lecci lecci

:)
Előzmény: MECSI (525)
MECSI Creative Commons License 2005.02.03 0 0 525
Szia Gyuszigyerek. Lásd kivel van dolgod kikerestem neked a turbóst. A 245-ös hozzászólást tessék szives lenni megkukmányozni. ;-)
Ott irogattad körbe:-)
manta-z Creative Commons License 2005.02.02 0 0 524

kzombi!

 

írtam neked mélt de úgy tele van a postaládád, hogy egy rajzszög se fér már bele..

Előzmény: kzombi (520)
gyussszi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 523
Te, Mecsigyerek!

Az a helyzet, hogy nincs nagyon kedvem-idom vegigbongeszni 500 hozzaszolast!
Megprobalom naponta nezni a topicot, hogy kepben legyek, ha lemaradok megprobalom behozni...

DE ha mar amugy is tulvagy az emlitett 500 hozzaszolason, elmondhatnad, hol is irnak KONKRET dolgokat az ASCONA turbositasarol!

Elore is koszi!

gy
Előzmény: MECSI (522)
MECSI Creative Commons License 2005.02.02 0 0 522

Te Gyuszigyerek, a topicot illik viszaolvasni mikor beírkászol;-)

ha ezt megteszed találsz itten minden féle csudát. Kb 1-2 óra alatt megvan. Javaslom beállítani 500 hozzászólásra oszt kijelölöd mind az 500at, beteszed word be. és ingyé elolvashatod. én is ezt tettem-szem.;-)

Előzmény: gyussszi (521)
gyussszi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 521
EN is szeretnek tudni az ASCONA TURBODIESELROL
nekem is kuldjon mar valami szakerto nehagy okos sort!


naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

gyuszi@frissnet.hu
kzombi Creative Commons License 2005.02.02 0 0 520
Gsi8v

hello

de eladták a gsit, de nagyon drágán és meg vettem.

üdv
Előzmény: Gsi8v (514)
MECSI Creative Commons License 2005.02.01 0 0 519

Olvasok egy-két topicot, oszt rátaláltam. Mivel asconárol volt szó meg turbódieselről nem volt nehéz szükíteni a kört. Küldök majd mélt mert egy kicsit hosszú lenne topicba. Csá

Előzmény: manta-z (518)
manta-z Creative Commons License 2005.02.01 0 0 518

Hali MECSi!

 

Ki árulkodott rólam? :-)

Előzmény: MECSI (508)
MECSI Creative Commons License 2005.01.28 0 0 517

Jaj uram mit tettem? Van ezen a topicon is pár ember aki tudna segíteni!!!

Az a helyzet, hogy inetrneten dugni sem lehet meg autót szerelni se. Ami nekem kevés az neked lehet hogy sok.stb. érted.

Előzmény: MECSI (516)
MECSI Creative Commons License 2005.01.28 0 0 516

Valami mechanikus állítási lehetőségnek kellene lennie, de őszintén mondva én elfogdtam ahogy van ozst kész. Én betétcserén és a hozzá való puceváláson kívül nem nagyon basztattam a féket, De kérdezd "no holy sit"-et az opel topicon, ő praktikus ember, tapasztalatokkal. Nekem csak két autóm volt, és háll istennek nem romlottak, így viszonylag kevés a tapasztalatom.

Mondjuk még esetleg gyanítanék egy féknyereg vagy munkahenger szorulást vagy főfékhengerkopást estleg tömítésproblémát ha tényleg olyan brutálisan hirtelen lép fel a fékerő.

Előzmény: A.G.S. (515)
A.G.S. Creative Commons License 2005.01.28 0 0 515

Helló MECSI!

 

És mondd csakk! Az nem lehet-e esetleg-e beállítani valahol, hogy hol is legyen az a pont (a pedál útján), ahol nagyot harap a fék? Vagyis, hogy mennyit is kelljen benyomni rajta!

 

Szi-ÓÓÓÓÓÓ!

 

Előzmény: MECSI (511)
Gsi8v Creative Commons License 2005.01.27 0 0 514

Bocsi ezt elnéztem egy 2003-as hozzászólásra irtam :))))

 

Üdv.

Gsi8v Creative Commons License 2005.01.27 0 0 513

Kzombi !

 

Mennyit kértek a kadett Gsi-ért ?

Vagy nem adták el azért nem lett bolt ?

 

Üdv:Gsi8v

MECSI Creative Commons License 2005.01.27 0 0 512

az úszónyereg a patkó azthiszem, vagy úszó féknyereg.

Ja és az csak két vasdarab ami a nyergen fúrt lukakban pihenget, ezeken a vasdarabokon csúszkáll a nyereg

MECSI Creative Commons License 2005.01.27 0 0 511

Amit leírtál az a rásegítős fék normális müködése. Hirtelen fog nagyot.

Az úszó izé meg az elsőféknél van.

Szóval rájöttek a mérnökök arra hogy ha a tárcsát meg akarják haraptatni a fékbetétekkel akkor, a tárcsára merőlegesen erőt kell kifejteni. Ezért csinálltak egy patkó alakú fémdarabot, mindkét szárában kialakítottak fékmunkahegereket, ráhúzták a tárcsára és ha lenyomod a féket ezek a munkahengerek nyomják rá a betétet a tárcsára.

De ez így drága volt meg kényesebb is, ezért kitalálták hogy csak egy dugattyút alakítanak ki a patkó szárán, a másik szárába meg fixre teszik a betétet. De hogy a kopás miatt ne legyen gond ezt a patkót nem fixre fogatták fel hanem ilyen úszóizéken csúszkáll oldalirányba. Igy olcsóbb meg igénytelenebb.

Ez az úszóizék takarva vannak és elvileg teljesen védettek, de gyakorlatilag évente nem árt szemrevételezni és kipróbálni, hogy úszik-e. ha berohad akkor csak a betétkopás mértékével egyenesen arányosan veszik a fékhatás. Ha nem extrémkedsz akkor jóformán sajnos észre sem veszed, de ha igen akkor te is lepadkázhatsz egy felnit mint nekem sikerült.

Előzmény: A.G.S. (510)
A.G.S. Creative Commons License 2005.01.27 0 0 510

Helló Evribodri!

 

A kerekek blokkolásával az a helyzet, hogy a cég hátsó udvarán (murvás) többen is kipróbáltuk a kocsit, szerintem mondjuk úgy max 40-nel. Az első kerekek szépen blokkolnak, és a kocsi nem csúszik el semerre sem. A hátsó viszont többek szerint olyan, mintha egyáltalán nem fogna. Kézifékkel simán blokkol, csak az üzemi fékkel nem.

 

Szervó nélkül is kipróbáltuk. Levettük a levegő-szívó csövét a motorról, a motornál ledugóztuk. Hát igen. Szervó nélkül határozottan nehezebb volna fékezni. Pont olyan volt, mint egy szervó nélküli kocsi :). Egyébként attól eltekintve, hogy erősebben kellett nyomni a pedált, a fékhatás ugyan az volt. Mondjuk szervóval sokkal jobban be lehetett nyomni a fékpedált (kissebb erővel persze). Lehet, hogy itt van a kutya elásva?

 

És mi is az az "Úszó" amiről beszéltél? Nem a főfékhengerre csatlakozó két "hollandi" szerű képzódmény, amiben szelepek vannak?

 

 

Egyébként olyan érzés fékezni, hogy amikor elkezdem nyomni a féket, és érzem, hogy kezd fogni, akkor olyan, mintha alig fékezne. Aztán ha tovább nyomom elég nagy erővel, akkor hirtelen sokat fog. Végülis megáll a kocsi, csak mintha nem lenne lineáris a fékerő. inkább logaritmikus.

Ja, és ha csak finoman nyomom a féket, akkor csikorog... (vagy sivít, ahogy tetszik)

 

Visszahúzó rugó: Hát két rugó is volt a dobban, ha jól emlékszem, mondjuk és annyira nem figyeltem.

 

Egyébként ha nem vett volna ki 2 mm-t a távtartóból, akkor nem lehetett volna feltenni a dobot. Vagy a betétből kellett volna inkább leszedni valahogy?

 

A hátsó dugattyúk meg a szerelő elmondása szerint szépen, lazán mozognak, nincsenek beragadva. Az egyik oldalt meg együtt légtelenítettük, felteszem a másikat is szépen megcsinálta. Én megbízom benne, rendes ember. Itt inkább arról lehet szó, hogy talán Ő sem tudja, mi a hiba.

 

Na csá!

Előzmény: Sztpeti (506)
gyussszi Creative Commons License 2005.01.27 0 0 509
Ami azt illeti nekem is lenne nehany kerdesem emberunkhoz!
Előzmény: MECSI (508)
MECSI Creative Commons License 2005.01.27 0 0 508

Hali

Keresem ezt az embert:

 

"Szóval a srác egy asconába rakott 1.6D-t gt20al és ahhoz csinálgatja az elektronikákat. Most egy vákuumszabályzót hekkel hogy ne nyomásos labda legyen rajta. "

 

Melyiktek ő? Van tippem de inkább kérdezek, Válasz jöhet privátban is.

gyussszi Creative Commons License 2005.01.27 0 0 507
Doktorur!

Aztat akarom megkerdezni, hogy a megboldogult piros Asconan hatul tarcsafekek voltak-e?

Ha igen nekem is kell egy olyan hatso futomu!!!

...vagy nem?
Előzmény: Sztpeti (506)
Sztpeti Creative Commons License 2005.01.26 0 0 506

Hali!

 

  Ha a hátsó távtartóból tul sokat szednek ki, akkor lehet olyan, hogy

hátul nem fog a fék, vagy hamar eljut arra a szintre, hogy a munkahenger nem tud jobban kinyomódni.

  Érdekes, hogy a hátsó fék csak kis %ban vesz részt aktivan a fékezésben, de mégis érződik ha nem fog rendesen.

Én először azt próbálnám meg, hogy meg lehet-e csusztatni az első kerekeket.

Ha nem lehet, akkor a fékrásegitő lehet a probléma, vagy a szar betét.

De ezt azért lehet érezni... fékrásegitő problémánál a beled lóg, mégsem csuszik meg a vas :)

  Olyan szar betétet még nem láttam, amivel ne lehetett volna megcsusztatni az asconát. :)

De mondom... egy betétellenőrzés nem árt, mert én a 0 és halál közötti állapotra koptattam egy garniturát... pedig átlagosan használtam :>

  Igazság szerint látni kellene, de szerintem ez a távolságok miatt kemény dio :)

 

U.I: Eszembe jutott még 1 próbalehetőség...

fékrásegitőből huzd ki a csövet, ami belemegy...

ha kihuzva is ugyanolyan marad a fékhatás, akkor vagy a rásegitő szar, vagy a cső repedt valahol, és ezért nincs rásegités.

Ha még rosszabb lesz a fékhatás, akkor valahol a betét/tárcsa/levegősödés környékén kell puhatolózni szerintem :)

na remélem tudtam segiteni!

Ja.. és csak óvatosan a fékkel... nehogy baj legyen :>

 

Üdv!

 

Előzmény: MECSI (505)
MECSI Creative Commons License 2005.01.26 0 0 505

van még egy tippem de ez elég durva.

nekem a motorom csinállt anno olyat mikor már kopott volt a betét, hogy többször be kellett húznom a féket, hogy fogjon. Agyon levegőztettem de nem javult.

Kiderült hogy gyárilag nincs rajta betétvisszahúzó rugó (az előző gazdi tette rá, egyébként jó dolog volt mert külömben állandóan súrolta a tárcsa a betétet)

Miután megkopott a betét több lötyi kellett azonos fékerő eléréséhez, mert egy ráhúzás a fékkaron nem volt elég, magyarul fel kellet tölteni a munkahengert. az a fránya rugó meg pár perc alatt visszahúzta alaphelyzetbe, akkor meg nem volt fék rendesen.

Szóval a durva az lenne: lehet hogy a "távtartóból" nem kellett volna annyit leszedni

EZ csak egy velem előfordult eset volt , nem állítom hogy nálad is így van!

Előzmény: A.G.S. (503)
MECSI Creative Commons License 2005.01.26 0 0 504

Hali AGs

Nem lehet, hogy a fékrásegítőd nem müxik? Mert ha az döglött attól még a fék müködik csak nincs rásegítés, ami olyan mintha nem lenne fék. Ha letaposod rendesen és egyformán fognak az oldalak akkor nagy baj nem lehet. legyúrt kemény murván a legjobb próbállni mert nem zabállja el a gumit mint az aszfalt. Próbálld ki legalább 60as tempónál, taposd le hogy a szemed is kigúvadjon tőle. ha nem csúszik meg így sem akkor kb. berohadtak a fékmunkahengerek, vagy az úszó...nemtudomhogyhívják (ez utóbbi elég gyakori). és lehet hogy az új hátsók meg még nincsenek rendesen bekopva.

Megjegyezném ha a szerelőtől elhozod annak a féknek mindenképpen jónak kéne lennie!

UFF

Előzmény: A.G.S. (503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!