Baaaaaaaaaaaaaaaaaa Teso, aszittem mar olyan jo volt a hetvegi buli, hogy ki se jozanodtal azota ;))
Muszerfalat mostan vettem Astra digit! :)
A turbo csak azutan lesz projekt, ha van plussz meg 1 motorom, most kert egy srac 8K-t egy adagoloert, lehet, hogy igy darabokbol osszerakom a cuccost! :)
Egyebkent lassan elmegy lakatoshoz, a "kilincs nelkuli" projektrol beszeltunk mar? Esetleg erdekelne a dolog, mert lassan nalam aktualis lesz! ;) Kuldom a mailt a cimemmel!
Szia Gyuszigyerek. Lásd kivel van dolgod kikerestem neked a turbóst. A 245-ös hozzászólást tessék szives lenni megkukmányozni. ;-) Ott irogattad körbe:-)
Az a helyzet, hogy nincs nagyon kedvem-idom vegigbongeszni 500 hozzaszolast! Megprobalom naponta nezni a topicot, hogy kepben legyek, ha lemaradok megprobalom behozni...
DE ha mar amugy is tulvagy az emlitett 500 hozzaszolason, elmondhatnad, hol is irnak KONKRET dolgokat az ASCONA turbositasarol!
Te Gyuszigyerek, a topicot illik viszaolvasni mikor beírkászol;-)
ha ezt megteszed találsz itten minden féle csudát. Kb 1-2 óra alatt megvan. Javaslom beállítani 500 hozzászólásra oszt kijelölöd mind az 500at, beteszed word be. és ingyé elolvashatod. én is ezt tettem-szem.;-)
Olvasok egy-két topicot, oszt rátaláltam. Mivel asconárol volt szó meg turbódieselről nem volt nehéz szükíteni a kört. Küldök majd mélt mert egy kicsit hosszú lenne topicba. Csá
Valami mechanikus állítási lehetőségnek kellene lennie, de őszintén mondva én elfogdtam ahogy van ozst kész. Én betétcserén és a hozzá való puceváláson kívül nem nagyon basztattam a féket, De kérdezd "no holy sit"-et az opel topicon, ő praktikus ember, tapasztalatokkal. Nekem csak két autóm volt, és háll istennek nem romlottak, így viszonylag kevés a tapasztalatom.
Mondjuk még esetleg gyanítanék egy féknyereg vagy munkahenger szorulást vagy főfékhengerkopást estleg tömítésproblémát ha tényleg olyan brutálisan hirtelen lép fel a fékerő.
És mondd csakk! Az nem lehet-e esetleg-e beállítani valahol, hogy hol is legyen az a pont (a pedál útján), ahol nagyot harap a fék? Vagyis, hogy mennyit is kelljen benyomni rajta!
Amit leírtál az a rásegítős fék normális müködése. Hirtelen fog nagyot.
Az úszó izé meg az elsőféknél van.
Szóval rájöttek a mérnökök arra hogy ha a tárcsát meg akarják haraptatni a fékbetétekkel akkor, a tárcsára merőlegesen erőt kell kifejteni. Ezért csinálltak egy patkó alakú fémdarabot, mindkét szárában kialakítottak fékmunkahegereket, ráhúzták a tárcsára és ha lenyomod a féket ezek a munkahengerek nyomják rá a betétet a tárcsára.
De ez így drága volt meg kényesebb is, ezért kitalálták hogy csak egy dugattyút alakítanak ki a patkó szárán, a másik szárába meg fixre teszik a betétet. De hogy a kopás miatt ne legyen gond ezt a patkót nem fixre fogatták fel hanem ilyen úszóizéken csúszkáll oldalirányba. Igy olcsóbb meg igénytelenebb.
Ez az úszóizék takarva vannak és elvileg teljesen védettek, de gyakorlatilag évente nem árt szemrevételezni és kipróbálni, hogy úszik-e. ha berohad akkor csak a betétkopás mértékével egyenesen arányosan veszik a fékhatás. Ha nem extrémkedsz akkor jóformán sajnos észre sem veszed, de ha igen akkor te is lepadkázhatsz egy felnit mint nekem sikerült.
A kerekek blokkolásával az a helyzet, hogy a cég hátsó udvarán (murvás) többen is kipróbáltuk a kocsit, szerintem mondjuk úgy max 40-nel. Az első kerekek szépen blokkolnak, és a kocsi nem csúszik el semerre sem. A hátsó viszont többek szerint olyan, mintha egyáltalán nem fogna. Kézifékkel simán blokkol, csak az üzemi fékkel nem.
Szervó nélkül is kipróbáltuk. Levettük a levegő-szívó csövét a motorról, a motornál ledugóztuk. Hát igen. Szervó nélkül határozottan nehezebb volna fékezni. Pont olyan volt, mint egy szervó nélküli kocsi :). Egyébként attól eltekintve, hogy erősebben kellett nyomni a pedált, a fékhatás ugyan az volt. Mondjuk szervóval sokkal jobban be lehetett nyomni a fékpedált (kissebb erővel persze). Lehet, hogy itt van a kutya elásva?
És mi is az az "Úszó" amiről beszéltél? Nem a főfékhengerre csatlakozó két "hollandi" szerű képzódmény, amiben szelepek vannak?
Egyébként olyan érzés fékezni, hogy amikor elkezdem nyomni a féket, és érzem, hogy kezd fogni, akkor olyan, mintha alig fékezne. Aztán ha tovább nyomom elég nagy erővel, akkor hirtelen sokat fog. Végülis megáll a kocsi, csak mintha nem lenne lineáris a fékerő. inkább logaritmikus.
Ja, és ha csak finoman nyomom a féket, akkor csikorog... (vagy sivít, ahogy tetszik)
Visszahúzó rugó: Hát két rugó is volt a dobban, ha jól emlékszem, mondjuk és annyira nem figyeltem.
Egyébként ha nem vett volna ki 2 mm-t a távtartóból, akkor nem lehetett volna feltenni a dobot. Vagy a betétből kellett volna inkább leszedni valahogy?
A hátsó dugattyúk meg a szerelő elmondása szerint szépen, lazán mozognak, nincsenek beragadva. Az egyik oldalt meg együtt légtelenítettük, felteszem a másikat is szépen megcsinálta. Én megbízom benne, rendes ember. Itt inkább arról lehet szó, hogy talán Ő sem tudja, mi a hiba.
"Szóval a srác egy asconába rakott 1.6D-t gt20al és ahhoz csinálgatja az elektronikákat. Most egy vákuumszabályzót hekkel hogy ne nyomásos labda legyen rajta. "
Melyiktek ő? Van tippem de inkább kérdezek, Válasz jöhet privátban is.
nekem a motorom csinállt anno olyat mikor már kopott volt a betét, hogy többször be kellett húznom a féket, hogy fogjon. Agyon levegőztettem de nem javult.
Kiderült hogy gyárilag nincs rajta betétvisszahúzó rugó (az előző gazdi tette rá, egyébként jó dolog volt mert külömben állandóan súrolta a tárcsa a betétet)
Miután megkopott a betét több lötyi kellett azonos fékerő eléréséhez, mert egy ráhúzás a fékkaron nem volt elég, magyarul fel kellet tölteni a munkahengert. az a fránya rugó meg pár perc alatt visszahúzta alaphelyzetbe, akkor meg nem volt fék rendesen.
Szóval a durva az lenne: lehet hogy a "távtartóból" nem kellett volna annyit leszedni
EZ csak egy velem előfordult eset volt , nem állítom hogy nálad is így van!
Nem lehet, hogy a fékrásegítőd nem müxik? Mert ha az döglött attól még a fék müködik csak nincs rásegítés, ami olyan mintha nem lenne fék. Ha letaposod rendesen és egyformán fognak az oldalak akkor nagy baj nem lehet. legyúrt kemény murván a legjobb próbállni mert nem zabállja el a gumit mint az aszfalt. Próbálld ki legalább 60as tempónál, taposd le hogy a szemed is kigúvadjon tőle. ha nem csúszik meg így sem akkor kb. berohadtak a fékmunkahengerek, vagy az úszó...nemtudomhogyhívják (ez utóbbi elég gyakori). és lehet hogy az új hátsók meg még nincsenek rendesen bekopva.
Megjegyezném ha a szerelőtől elhozod annak a féknek mindenképpen jónak kéne lennie!