Megpróbáltam többé-kevésbé átfutni a topicot, hogy ne kérdezzek fölöslegesen, de ilyen jellegű problémát nem nagyon láttam.
2005-ös, Peugeot 607 2,7 HDI autóm automata váltója az alábbi dolgot kezdte csinálni: amíg be nem melegszik a motor (vagy valami), addig folyamatos, nem erős gázadásnál, rángatni kezd a fokozatok között (ált. 2-3-as, ill. 3-4 között), mintha hezitálna, hogy följebb váltson-e, vagy maradjon abban a fokozatban, amiben éppen van, illetve néha - váltáskor - felpörgeti a motort. (lehet, hogy amúgy semmi összefüggés nincs a kettő között)
Olyat olvastam a fórumon, hogy akkor rángat, ha bemelegedett, de nálam pont fordítva van.
Az alábbi variációkat hallottam a szerelőktől:
- elég csak olajat cserélni
- olajat és szűrőt is cserélni kell
- az egész váltót cserélni kell (valami egyre lazább), sőt olajcserével még jobban csúszni fog
Pár hónapja használok egy VW Caddy Life-ot DSG váltóval. Nemrég kezdett egy olyat csinálni, hogy mikor már bemelegszik az autó és mikor 4-ből felvált 5-be, olyan 1500-2000 fordulat körül elkezd az autó rezonálni. Ennek a rezgésnek az "utórezgése" még 5-ben kicsit érezhető, visszaváltásokkor ez a probléma nem jelentkezik.
Az autót 4 éves lesz, Németből hoztam be, vezetett szervizkönyves, igaz már 160e km van benne.
Van valakinek tapasztalata ezzel a jelenséggel kapcsolatban?
Esetleg az is hathat, ha a "kedves" szervizet már az ügyvéd keresi fel, ill. megkapják a bírósági idézést. De mindenki magának kell, hogy eldöntse, mi a jó neki. Ettől függetlenül lehet a váltót javítani másik szervizben, számlára, és azt a számlaértéket peresíteni. Én nem hagynám, de tolerálom a másságot.
Sziasztok! Tudna-e valaki segíteni Audi A6-os 2.5TDI tiptronik váltóval problémám. Pár km után a fokozat kijelző kivilágít, automatikusan berak 3-asba(azt hiszem) és nem lehet váltani tovább. Ha leállítom, és újraindítom akkor jó egy darabig, de ez a probléma megfigyelésem szerint, akkor jelentkezik, ha melegszik az idő (télen semmi gond nem volt vele) Már az olajat lecseréltük benne, de semmi változás. Nincs valami tippetek? előre is köszi
Erdélyi a barátja. Azaz nagyon valószinű, hogy nem kis hazánkban vették az autót ahol ritka az autópálya és kevesebbet autóznak az emberek mint tőlünk nyugatra. Szerintem vagy Olasz, Spanyol, de nagy valószinűséggel Német eredetű lesz a kocsi.
Igazad van abban, hogy ott is lehet venni kevés Km autót, DE mint tudjuk azt aranyárban mérik. Ezért azt gondolom, hogy nagyon valószinű az, hogy egy sok Km autót vettek meg visszapörgetett órával középszar árért.
A logikai fejtegetésem teljes mértékben feltételezéseken alapul. Akár TÉVEDHETEK is!
220-at miből gondolod? Szerintem hihető egy 2008as autónál a 92000. Persze, akár igazad is lehet. Enyém is 2008-as és 67000 km van benne. :-) Én használtam 0 km-től, úgyhogy tuti!
Azért ha első tulajok vagytok, és rendszeresen szervizeltettétek márkaszervizben, akkor bátran neki lehet esni a képviseletnek. Garancia mellett szavatossági igényetek is lehet.
Az a legnagyobb baj, hogy az autóban nem 92 ezer van hanem legalább 220 ezer. Ha ezalatt az idő alatt nem szervizelték, kímélték akkor éppen itt volt az ideje a meghibásodásnak.
Garanciát meg felejtsétek el nyugodtan. Tapasztalatom szerint körbe fognak röhögni a kereskedésbe, vagy szakszervizbe.
Egy erdélyi barátom kérte a segítségemet egy nemrég vásárolt, rá 2 hétre lerobbant autójával kapcsolatosan.
Az autó 2008 évjáratú Touran, 1.9 PD TDI 105 LE, 6 fokozató DSG váltós. 92.000 Km futott.
Időnként, naponta egy-kétszer 2-3 fokozat között felbőg a motor és nehezen vagy pihi után veszi a fokozatot. Volt olyan eset, hogy nem vette egyáltalán( akor egy kis szünet és utána mintha mi sem történt volna). Mivel rendszertelenül fordul elő a hibajelenség a vezérlésre gyanakounk. Lehet használtban ilyen venni ? Vagy lehet érvényesíteni valami garanciát a WV képviselet felé ?
Mivel nem ismered az automatát és használt autót veszel, szerintem vigyél valakit, aki megnézi Neked vétel előtt. Aki tudja, mit nézzen, hogyan próbálja. Nehogy megvezessen a tulaj, mert az sokba kerülhet. Örömöd lesz a váltóval, feltéve ha nem vágnak át vele rögtön vételkor.
Az automata váltó nem gondolatolvasó, Neked kell ,,eldönteni,, mit csináljon
N semleges
P parkoló állás
D előre menet, na ebben már automatikusan elkezd menni ha elengeded a féket és nyomod a gázt, kezdi 1-2-3-4 automatikusan kapcsol feljebb, ha lassítassz akkor lejjebb
ha csak az ,,1..be rakod akkor nem kapcsol feljebb (elakadás,emelkedő,hó, jég stb)
ezenkívűl még tipustól függően vannak kényelmi funkciók
keregélj a neten mindent megtalálsz
vagy kered meg a tipus fórumot, a tulakok mindent elmesélnek