Tisztán látszik, hogy egyszeri kupec, uh ne is csodálkozz rajta, csak rá kell nézni az árakra! Majd a moderátorok satírozzák a bizniszes hozzászólást!!
Sziasztok.Tegnap bukkantam erre a fórumra.Szerencsés vagyok mert módomban volt gyerekkorom nyáriszünetjeiben ue 28assal dolgozgatni igen sokat,volt egy dutra 50 azaz 4400asunk is.Nagyon jól és könnyen kezelhető és évtizedekig megbízható gépek,ha hozzáértő, jó gazdájuk van.De nem ezért írtam, hanem most egy öreg jd2020asom van miben csepel motor van.Ezt meg kellett hüvely dugóznom.Utána érdeklődtem az alk.áraknak az agrobázisnál szegeden 1dbhüvely dugóval gyűrűkkel csapszeggel 112 es furatú 30.000ft+áfa x4 a közel 160.000ft.os árat sokaltam. Ezért kezdtem hirdetésekben keresgélni, és így bukkantam rá 2db 6 hengeres csepel motorra, melyet egy aknaszedő naszádból kivéve hirdettek. A hirdetés szerint kevés üzemórás motorokról volt szó. Szárazdokkban tárolt aknaszedő hajó, mely a katonaságnál M zárolva volt. Én mindkettőt megvettem, mivel valóban gyönyörűen üzemeltek. Majd itthon darabokra szedtem mindkettőt és óriási meglepetésemre az állapotuk kopásukból ítélve szinte 100-200 üzemóránál kevesebbre tehető. Én 4 db hüvelydugót a gépembe beépítettem és 4 db-ot elraktam magamnak. Mivel 6 hengeresről lévén szó szívesen eladom jóval áron alul a megmaradt alkatrészeket, melyek újszerű állapotban vannak egytől-egyig. Ezalatt értem, hogy a hüvelyekben kopás nem észlelhető, a fogaskoszorúkon önindítózásnak nyoma alig látható, a lemezbiztosításokhoz soha nem nyultak, én voltam az első, aki a lendkerékcsavarokat lelazította, ezt értve a motoron található összes csavarra is. Ha valaki nem lenne tisztában azzal, hogy a hüvely dugó, adagolóelem, hengerfej, izzítógyertya, porlasztó és sok egyéb dolog teljesen egyezik a 2-4-6 hengeres motorokban. Mellékelnék egy alkatrészlistát, árral együtt.
A kormánymű oké! Abból a szempontból még értékesebb is, hogy a legelső generációs kormány van rajta amit még a hofherrokra is tettek! A kiskerekü U-28-ra elég mert nem kell akkora erőt kifejteni! Viszont ezen a fajta kormányoszlopon, nincs kézigáz kiépítés és kiegészítő (kisműszerfal) az indexnek és a dudának!
Jó hogy írtál, azt akartam mondani, hogy amire érdeklődsz cuccok a vetyerán ott az ülés nem Dutra ám! Az egy régi daru ülés, köze sincs a dutrához, gondoltam szólok! A hírdetés meg valószínű kamu amit küldtél!
Nem, nem akarok váltót javítani, legalábbis még nem, meg ha neki is állnék nem egyedül. Tegnap néztem egy 4400-ast aminek váltó gondjai vannak, és mielőtt neki ugranék gondolkodtam érdeklődök kicsit.
Láttam és nem tudom miért van olyan érzésem, hogy ez ugyanaz a vas amit a brokeszek árultak somogyban, ugyanúgy alapozó színű a tank és hiányoznak az üvegek! Csak éppen most kétszer annyiba kerül!
Gyakorlatilag a traktor előéletét meg lehet állapítani az osztóműben a váltóban és a difiben elhelyezkedő alkatrészek kopásából! Ha pl kocsizott akkor inkább a napkerék és a száras kúpkerék van elfogyva, ha pedig talajmunkát végzett méghozzá abból is a nehezebbeket! akkor pedig a váltóban található terep fokozatot végrehajtó fogaskerekek vannak megkopva és ha megrázod a hátsókereket a féltengely piszkosul lötyög!(Ez a legárulkodóbb jel a nehéz talajmunkára) Nagyon ritka dolog ha nincs semmi löttyenés ez általában nagyon kevés használatra utal és nem is nagyon kell beleásni az embernek magát a további felülvizsgálatba! A kormánymű és az összekötők is ilyen pont! Ha belenézel elölről a kerékösszetartásba is lehet látni mennyire kopottak a függőcsapszegek! Ha megrázod a kormányt jobbra balra és oldal irányban kezd el mozdulni először a kerék akkor az is kopott! Ez nagyon sok kis apró dolog de ha ezek nincsenek rendben akkor sokszorozódik az amortizáció! Igazából egy rendesen karbantartott váltóban 3-4 olyan fontos helyen lévő csapágy szokott lógni ami maga után vonja a fogaskerekek kopását!
Üdv mindenkinek. Újított fel már vki dutra váltót? Kb mennyibe jöhet a dutra váltóba egy fogaskerék, ha azt le kell gyártatni. (tudom hogy mérettől is függ, de csak egy hozzávetőleges számra vagyok kíváncsi). A váltóhoz csapágyakat meg lehet vásárolni, gondolom szabványos méretek.
Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok Mindenkinek! Értesítek minden érdeklődőt, hogy Pusztamonostoron 2010.május 8-án, szombaton Traktorfesztivált szervezünk, ahol veterán traktorok mutatkoznak be. Lesz ügyességi, és pótkocsitolatási verseny is.Este az Apostol együttes fog játszani a színpadon. Mindenkit szeretettel várunk!! Üdv.Berci