Laposvasból csináltam egy pár rugóösszehúzót, kiszedtem a teleszkópot, beszabadtam a rugótányér alá egy odaillő vaslemezt amit ívhegesztővel hozzácsiptetgettem a rugótányérhoz és a teleszkóphoz. Nagyvonalakban ennyi.
Hát mint kiderült szénkefés lett az önindító. most egy régi teljesít szolgálatot, de az sem tökéletes, a szénkefe tartója kicsit megolvadt. most majd szénkefét kell vennem a másikba, de még nem tudom hol kapok olyan méretűt
A jobb első teleszkóptányár elkezdett leszakadni, a tányér egyik fele már jóval lejjebb van mint a másik fel s a kerékbe majdnem bele ér és a rugó kifli alakba van!
A kérdésem, hogy ezt, tudom-e itthon javítani vagy különleges szerszámok kellenek hozzá!
Mennyire bonyolult, kell hozzá szaktudás vagy megfelelő az én kismotor szerelői tudásom is?
nem .Hanem ha a dugóban ücsörögsz és nincs kinyomva a kuplungod miért is tennéd akkor a váltó ugyanúgy dolgozik és megy bele az üzemóra és jobban melegszik az egész hiszen nincs rendes hűtése a motornak se ami ugyebár fémesen érintkezik és jó a hőátadás láttam már 40 e km es váltót aminek lógott mindene igaz szigorúan helyben tipi-topi autó volt ,az olajaknál sokkal reálisabb az üzemórát számolni ha nem távolsági autózásra használják
kb 1000 Ft a gumibetét bele. Ha nagyon lazán forog, netán már oldalra is kimozdul a súly a helyéről, akkor lehetséges, hogy azért rezonál be a kormány.
A váltókartól kettő tengely megy a váltód felé. Az egyik egy támasztó tengely, 10 es kulcsal lejön a gomibakjával együtt. A mozgató rudazat tengelye kicsit már trükkösebb. közvetlenül a váltó tengelyénél van rögzítve egy átmenő stiftel. A stiftet egy rögzítő gyürű tartja a helyén.
Szedd le a rögzítőt, óvatosan kocogtasd ki a stiftet, kösd le a támasztó tengelyt, tekerd le a váltókarról a gombot, csavarozd ki a rudazat váltó kar alatti rögzítését (2 db,, asszem 13 as csavi)
Akkor előfordulhat,hogy a gumi már nem a régi.Tehát elöregedett.Ha így van lehet külön venni hozzá?Úgy is ki kell vennem a féltengelyt,mert porvédőket kell cserélnem.
Nem hegesztettem. A rozsdás részeket ki- ill. lekapartam, lerozsdamaróztam, utána alapozófestékkel lekentem, majd telenyomtam autójavító kittel (Neoplaszt L10 késtapasz) aztán lecsiszoltam simára. Ezt követően újra lefestettem alapozófestékkel, majd színre festettem a Tescoban kapható festésjavító stiftel. Ennyi:)
Egy Skodás ismerősöm kormányt szeretne váltani. Na nem az Orbán kormányt bár az sem lenne rossz de most nem politizálni szeretnék. A lényegre térve egy Favorit kormányt szeretne le cserélni egy modernebbre jobb fogásúra. Az illető sokat vezet, és azt állítja nem kényelmes a kormány. Mely Skoda típusoké volna jó és hol érdemes nézelődni érdeklődni ebben a témában?