Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gosztiapa Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38745

Aztán jött a válság és mindenki próbált "ügyeskedni"..........

Előzmény: 40-0832-2 (38744)
40-0832-2 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38744

Csak, hogy legyen ellenpélda is: kb. 10+ évvel ez előtt még "szakmai gyakorlat"  keretei között volt alkalmam vendégeskedni egy márkaszervizben. Soha semmilyen inkorrekt viselkedést nem tapasztaltam, ügyes, gyors szerelők voltak, minőségi kenőanyagok és OEM alkatrészek. Semmi időhúzás, semmi trükközés.

Előzmény: Törölt nick (38734)
halitibi Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38743

Uhh, hát most nem teljesen vágom, hogy mire/hová akarsz kilyukadni..

 

Én pl. ilyesmire gondoltam, hogy aki használja, használta, az előtte milyen olajat használt, milyen autóba, előzőekhez képest mit állapított meg, őt mi befolyásolta, ill. mi miatt tartotta a legjobb választásnak ezt az olajat, ha már ezt vette meg.

 

Érdeklődés, kíváncsiság, információ, információáramlás, tapasztalatcsere, stb., talán ezt tudom mondani a kérdésedre, és még mindig nem tartok ott hogy adok más véleményére.

 

Ha Fekete Pákó azt mondja hogy minden hétfőn jégeső lesz, vigyorgok egyet, ha Aigner Szilárd mondja az sem tuti, de akkor már kicsit érdekesebb a történet....   Gondolom kihámozható a lényeg ebből.

Előzmény: technoid34 (38742)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 38742

Értem én, de miért adsz bárki véleményére csak azért, mert használt egy bizonyos olajat? Ő mit tud arról, hogy az olaj jó-e vagy sem?

 

Előzmény: halitibi (38741)
halitibi Creative Commons License 2018.02.16 0 0 38741

Annak adjak a véleményére, aki most ráguglizik az olajra hogy miként is néz ki és beír valamit? :D 

 

Ez egy fórum, és itt elvileg "beszélgetés" folyik, aztán hogy majd adok e valaki véleményére az majd elválik..

Előzmény: technoid34 (38740)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 38740

Miért adsz bárki véleményére csak azért, mert használt ilyen olajat?

Ő mit tud arról, hogy az olaj jó-e vagy sem?

 

Előzmény: halitibi (38739)
halitibi Creative Commons License 2018.02.16 0 0 38739

Az 5w-40-es MaxLife-ról engem is érdekelne vélemény, pláne olyantól, aki használta is már.  :) 

Előzmény: Veber77 (38738)
Veber77 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 38738

Hi

 

 

Valvoline max life olajról vélemény?

trakeszv6 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38737

szerintem nem,tisztelet a kivételnek.,szerencsére kertes házban lakom igy olajcserét meg tudom oldani...

Előzmény: Polgár Attila (38736)
Polgár Attila Creative Commons License 2018.02.15 0 1 38736

Ez a tetűláda viselkedés mármint hogy húzzunk le mindenkit ahogy csak lehet soha nem fog kiveszni az emberekből?

Előzmény: trakeszv6 (38735)
trakeszv6 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38735

pl. ezek is,erről is tudtam(nem hallodtam)egyik haver peugeot márkaszervizbe vitte rendszeresen ujonnan vásárólt autóját 3évig, utánna  3,5 év után elromlott az autója motorja,persze mivel a garancia lejárt a haver szerelőhöz vitte ahol javitáshoz le kellett engedni az olajat ekkor mondta a szerelője: -vagy nem cseréltek olajat nagyon régen,vagy nagyon rossz olajat raktak bele...

Előzmény: Törölt nick (38729)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38734

Nincs jelentősége mivel 15 éve volt.

1 h.lye főnök miatt nem járatok le márkanevet.

Előzmény: technoid34 (38733)
technoid34 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38733

Melyik márka?

 

Amúgy nemrég voltam szakszervizben, szervizbe nem léphettem be ugyebár, így csak bízhatok benne, hogy kicserélték (és gyárira), amit ki is számláztak...

 

 

Előzmény: Törölt nick (38729)
gosztiapa Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38732

Természetesen a gyári előírásoknak megfelelő anyagokat fogják használni,és megfelelő képesítéssel,minősítéssel rendelkeznek.A legutolsó szoftvert is hivatalosan veszik,frissítik. Az üzemanyagokkal kapcsolatos "garipanaszok",nos az egy másik érdekes téma.Egyébként ez a garanciás szigorúság túl van misztifikálva.Az egyik márkaszervizben dolgozó ismerős szerint egy új autó 4-5 évig elszaladgál bármilyen olajjal.Ezek a motorok úgy vannak legyártva(figyelj:"lebutítva") ,hogy 100 ezret elmenjen bármivel és kuka,de az már kit érdekel.Aki meg kifizeti a plusz garis éveket, kilométereket,az csak minőségi dolgokat vesz és csak oda viszi a gépet hozzájuk.

Előzmény: -prokee- (38731)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38731

Azért azt se hallgassuk el, hogy egy vita esetén neked kell majd bizonyítani, hogy az általad választott szerviz mindent szükséges karbantartási műveletet megfelelően végzett el, és minden tekintetben megfelelő alkatrészeket és üzemanyagokat használt fel.

 

Ez persze nem lehetlen, de korántsem magától értetődő.

Előzmény: gosztiapa (38730)
gosztiapa Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38730

Most jön az 1 éves szerviz,olaj és szűrők(olaj,pollen,levegő)cseréje.Azt már az itthoni szervizben ejtjük meg.Nem márkaszerviz,de hivatalosan szervizelnek,műszakíztatnak,pecsételnek.Ja és nagyon régi ismerősöm a tulaj.......A gari pedig nem vész el,mert ugyanúgy átvizsgálják a lista alapján és cserélik ahogy a "nagykönyvben "le van írva.Az csak parasztvakítás,hogy a gari csak márkaszervizelés esetén van.Aki nem hiszi menjen be egy márkaszervizbe és kérjen erről egy igazolást,pecséttel.Nem fognak adni,mert csak ajánlás,nem előírás.

Előzmény: Törölt nick (38729)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38729

Dolgoztam hivatalos márkaszervizben. Hát jobb ha nem tudtok pár dologról! :)

 

Mivel elévült: Olajcserekor olajszűrő leteker, kiönt majd ugyanaz vissza  de szépen nitrósronggyal tisztára törölve. Főnök utasítása szerint, nem én okoskodtam! Gyári alkatrész felszámolva, legolcsóbb beépítve.

Olajcserekor mi mindig rendesen azt raktuk amit adtak, annyi hogy nem MAX jelzésig öntöttük így kb 3 dl/ autó megmaradt. Ami mehetett saját autóba vagy havernak.

 

 

Előzmény: gosztiapa (38726)
Piritu Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38728

"Minden esetre bevittem és szerettem volna ott lenni az olajcserénél,de közölték velem,hogy nem szabad" - én ilyenkor szoktam elmenni autóstól. Egyszer - pont úgy mint neked kellett volna most - az első olajcserénél...

Előzmény: gosztiapa (38726)
trakeszv6 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38727

na ezért és pár mástól leirt,mondott,és tapasztalt(barátom csak nem hazudik)vélemények,történetek miatt kizárólag saját magam cserélem az olajat a kocsimban és a családnál. Igaz ezek mind 3év felettiek garancia nincs már....

Előzmény: gosztiapa (38726)
gosztiapa Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38726

Sziasztok!

Csak a megbízhatóság,a minőség és a minősítések hitelesítése,elfogadása stb. végett az alábbi esetet osztanám meg veletek,elgondolkodtatásul.2017-ben az alig 7000 km futott benzinesemmel befáradtam a márkaszervizbe olajcserére(vásárláskor leírták,hogy kb 7000-7500 km után érdemes megejteni az első olajcserét,ki tudja miért).Minden esetre bevittem és szerettem volna ott lenni az olajcserénél,de közölték velem,hogy nem szabad (munkavédelem,balesetvédelem,törvények,előírások stb.)A lényeg,hogy legalább azzal a szerelővel tudtam beszélni,aki cserélte  Az első legfontosabb kérdésem,hogy milyen olajat töltött bele...........válasz:"hát abból a nagy hordóból,ott hátul,szoktunk kiengedni mindig. De mondom 0w30,vagy 5w30,10w30? Nem tudja,csak hát abból. Bakker ez egy nissan szalon és nem tudják.......szóval ismerve a magyar mentalitást(ahol már az első raktáros is kilop belőle 4-5 litert,majd feltölti teckosolajjal) megszólalt a vészcsengő .Na ennyit a márkaszervizről és a gyártói előírásokról.Soha többet oda.Ja és 25 ezer Ft volt az egész(4 liter 5w30 total ineo ecs  15 ezer Ft,plusz a gyári olajszűrő 1700 Ft  meg a munkadíj volt a számlán) .

 

Előzmény: Törölt nick (38725)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38725

Nehéz visszaemlékeznem,de kb 12 évvel ezelőtt volt, szinte minden autósboltban megjelent szürke flakon és sárgás címkével 10W-40 OPEL original oil volt ráírva. GM logóra ugyan nem emlékszem.

Akkoriban annyira nem volt elterjedt a net sem hogy utánanézzünk.

5L volt 2500-3000Ft de van ahol 4000-ért adták. Sehol nem említették hogy ez hamis. Örültünk hogy jó áron gyári olajat kapunk. :)

Az utólag derült ki.

 

Tehát erről a hamis olajról tettem említést hogy mégis valakinek meg az vált be.

 

Válasznak szántam az előző kérdezőnek adott válaszodra.

 

Előzmény: -prokee- (38723)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38724

[OFF] Neked van valami trigger beállítva a BMW szóra? :) [/OFF]

Előzmény: akos51 (38720)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38723

"Ismerek olyat aki az anno botrányos hírhedt hamis OPEL olajat istenítette. Aztán kiderült ez-az.  :)"

Össze-vissza beszélsz. Az ismerősöd a hamis Opel-olajat istenítette, és arról derült ki ez-az, vagy az eredeti Opel-olajat istenítette, és arról derült ki ez-az?

Nagyjából 24 éve foglalkozom autóalkatrészekkel és olajakkal. Legalább 18 éve Opel, illetve már GM-olajakkal is. Arról nem tudok, hogy az eredetivel bármi probléma volna. Hamissal én is találkoztam, többször próbáltak eladni nekünk "hamis" Opel-olajat, de mindegyik esetben annyira kilógott a lóláb, hogy csak az nem vette észre a csalást, aki nem is akarta. Aki azokból töltött az autójába (vagy más autójába) az tisztában kellett, hogy legyen azzal, hogy mit vett meg.

Előzmény: Törölt nick (38722)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38722

"Az általad leírtak nagyon tipikus példái annak, hogy az átlagos vásárló a legritkább esetben értékel tárgyilagosan."

 

Ismerek olyat aki az anno botrányos hírhedt hamis OPEL olajat istenítette. Aztán kiderült ez-az.  :)

 

 

Amúgy mivel pár cég gyártja csak az alapolajhoz hozzáadandó adalékokat, adalékcsomagokat -Már a kikeverés előtt pontosan tudják milyen követelményeknek fog megfelelni amikor összeállítanak egy adott motorolajat.

Hasonlóan amikor egy autógyár előírja hogy 1 év múlva kell egy 3000 ccm dízel motor 2 turbóval X nyomatékkal Y lóerővel és amikor azt megtervezik számítógépen, majd elkészül akkor mondjuk 5% tűrésen belül tudja az előírtakat.

 

Előzmény: -prokee- (38719)
trakeszv6 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38721

Bratyesz suzuki ignise ezt eszi már 3 éve(mannol 5w30)fél évente olajat cserél benne mert sokat utazik, eddig nem volt gond vele.

Előzmény: zsoooc2 (38713)
akos51 Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38720

Most pedig nézzük meg a gyaloggaloppból a boszorkányos jelenetet :)

Előzmény: -prokee- (38719)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.14 -1 0 38719

"a cég lehet, hogy német, de az olaj litván"

Üdvözöllek a globalizáció világában. A Castrol, a tősgyökeres angol márka Belgiumban, Olaszországban, Ausztriában, Németországban gyártja a legtöbb termékét. A Volvo a Geelyé, a bob világbajnokságban pedig nem is a BMW gyártja a bobokat és így Liqui Moly olaj sincs bennük. Erre azért már nem szokás 2017-ben rácsodálkozni.

 

"sok terméken szerepel az OEM. rövidítés, bár nem hivatalos gyári beszállítók, vagyis max. oem quality lenne a helyes információ"

Ez pedig marketing, szerintem ez sem ma jön veled szemben első alkalommal, lásd fent a bobosokat, vagy a számtalanszor kitárgyalt fullszintetikus olajakat, amik ásványi olajból készülnek. Azért azzal legalább tisztában vagy, hogy a Ferrari F-1 autói nem Shell V-Powerrel mennek, ugye?

 

"a bemutatkozó videóban boldogan mutatják be animációval, hogy a finómító meg a cég meg minden egy helyen van"

Elég sok Mannol-videót láttam már, de egyikben sem állítottak ilyet. Valamit talán benéztél.

 

"én is néztem anno a legend+ester olajukat, amiről sajnos kiderült, hogy annyira ester alapú, mint a kamilla tea"

Ez anál a szuperhiteles orosznál derült ki, akiről 1. nem tudjuk, ki 2. nem tudjuk, hol végezte a vizsgálatokat 3. nem tudjuk, milyen vizsgálatokat végzett 4. ügyesen kiderítette, hogy a Motul észteres olaja nem észteres olaj, de a Valvoline nem észteres olaja viszont az, csak a gyártó valamiért titkolja? Nehéz vitatkozni, mocskosul meggyőző. Ha esetleg lombikban nyílt láng felett égetne olajat, vagy forgó csapágyhoz szorítana menetes acélrudat, még jobban hihetnénk neki, ezek világszerte elfogadott a Youtube-on nagyon gyakran előforduló olajvizsgálati módszerek.

 

Az általad leírtak nagyon tipikus példái annak, hogy az átlagos vásárló a legritkább esetben értékel tárgyilagosan.

 

 

Előzmény: M63FUN (38718)
M63FUN Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38718

én totál nem értem ezt a szórakozást. tehát bevált egy olaj, de évi 3000 ft miatt vennél olyat, amiről vegyes érzések vannak. ez tényleg megéri?! mert ha ennyire nincs pénzed, akkor lehet le kéne tenni az autót.

a másik, én minőségileg nem támadom a mannolt, egyszer használtam egy totál roncs motorban 2000 km-t, nem állt be a motor (igaz így is, úgy is kuka volt már), és nem olvasom külföldi fórumokon, hogy már X ezer motor beállt, mert mannol olaj volt benne.

de azon én elgondolkodtam, vajon én valaha meg tudnék bízni egy cégben, ami a valóság helyett csúsztatások tömegét közli velem. hangsúlyoznám, ez nem befolyásolja a termékük minőségét, lehet, hogy az kiváló. DE a cég lehet, hogy német, de az olaj litván. sok terméken szerepel az OEM. rövidítés, bár nem hivatalos gyári beszállítók, vagyis max. oem quality lenne a helyes információ. a bemutatkozó videóban boldogan mutatják be animációval, hogy a finómító meg a cég meg minden egy helyen van, és ez milyen remek. a valóságban viszont baromira nincs egy helyen, a google képein látszik, hogy a mannol töltő üzeme pár kilóméterre van a finomítótól. innentől az én gonosz magyar fantáziám azt is el tudja képzelni, hogy semmi közük a finomítóhoz, csak bérmunkában gyártatnak ott.én is néztem anno a legend+ester olajukat, amiről sajnos kiderült, hogy annyira ester alapú, mint a kamilla tea, bár egyébként lehet, hogy nagyon jó olaj, de nem ester. és újra hangsúlyoznám, EZ NEM BEFOLYÁSOLJA A TARMÉKÜK MINŐSÉGÉT, csak ÉN nem bízom bennük. egyébként az egyik nagy multiban van olcsón rosznyeft olaj is, az egy igencsak komoly olajipari vállalat, mégsem venném meg, ismerjük a ruszkikat..............

Előzmény: zsoooc2 (38713)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38717

"a magyar nyelvű kézikönyvben kifejezetten jelzi, hogy az 5W-30 SAE-viszkozitási osztályt javasolják."

 

Bocs, egy kicsit benéztem, az eredeti linken 90 fokkal elforgatva megzavart egy kicsit a jelölés. Tehát ha nem szoktál -20 fok alatt hidegindítani, akkor a 10W-30 a javasolt. Ha felétek előfordul ilyen idő, akkor inkább 5W-30 az ideális.

Előzmény: -prokee- (38716)
-prokee- Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38716

mantec topiktárs önmagával is meghasonlott hozzászólását egyszerűen hagyd figyelmen kívül, ő a görcsös igyekezetében már saját korábbi hozzászólásaival is 180 fokban szembemenő hozzászólásokkal igyekszik rombolni a Mannol olajak hitelességét.

 

A helyzet az (és ezzel egy korábbi mantec is egyetértene), hogy a legfontosabb kritérium mindig az, amit az autógyártó előírt az adott típushoz/motorhoz. Az Ignis esetében (már ha a "hagyományos" magyar Ignisről van szól 1.3 vagy 1.5 benzines motorral) ez API SE, SF, SG, SH, SJ vagy SL minősítés. Az API-ra igaz, ami a legtöbb más minősítésre nem, hogy a későbbi, "magasabb" minden műszaki szempontot figyelembe véve helyettesítheti a korábbi, "alacsonyabb" besorolásokat, így API SM vagy SN is szóba jöhet.

 

A szóban forgó Mannol 7914-4 Energy Formula JP 5W-30 motorolaj API-besorolása SN, tehát ilyen szempontból vizsgálva megfelelő az olaj a te autódhoz (hangsúlyozva, hogy 1.3/1.5 benzines, magyar Ignist feltételezve).

 

Felmerül még a viszkozitás kérdése. A gyártó különböző klimatikus viszonyokra eltérő viszkozitásokat javasol, Magyarországon a magyar nyelvű kézikönyvben kifejezetten jelzi, hogy az 5W-30 SAE-viszkozitási osztályt javasolják.

 

A fentieket alátámasztandó íme a magyar nyelvű kézikönyv olajokra vonatkozó része:

 

 

Fontos még megjegyezni, hogy az API-besorolást, minősítést senki (még maga az American Petrol Institute sem) köti előzetes bevizsgáláshoz vagy jóváhagyáshoz. Ennek feltüntetése az olajgyártó felelőssége, annak valóságtartalmáért ő felel, azt - mantec állandó sugalmazásaival ellentétben - semmilyen kibocsájtó, minősítő, ellenőrző intézet nem kell, hogy hitelesítse.

Előzmény: zsoooc2 (38713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!