Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.08 0 0 497
1974.08.15.      Isaszeg                                                  :  V42 539

 

                Előzetes értesítés nélkül foglaltra járt és az ott álló kocsikra ütközött a 469 sz. tehervonat. Mozdonyvezetője sértetlen maradt, de a gépen utazó vonatvezető nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett. A baleset miatt több mint kétmillió Ft. kár keletkezett. 

                Isaszeg a Budapest – Miskolc vonal ötvágányú állomása. 22,00-kor az V. vágányára érkezett a 2366 sz. tehervonat. Ezt feloszlatták, de kocsijai állva maradtak. Az utolsó kocsi a biztonsági  határjelzőtől  kb. 60 m-re állt. Ez után a szolgálattevő előkészítette a vágányutat a IV. vágányon áthaladó 6373 sz. vonat részére. Mivel a nyíltvonali pályaszemélyzet időközben értesítette arról, hogy a 6373 sz. vonat zárlámpája nem világít, a kijáratot visszavette és a vonatot az állomáson feltartóztatta. Megállás után értesítette a vonatszemélyzetet annak okáról és utasította a vonatvezetőt a zárlámpa kivilágítására. 22,42-kor, nagyjából egy időben adott engedélyt a 6380 sz. vonatnak az át- ill. a 469 sz. vonatnak az állomásra történő behaladásra. A 6380 sz. vonatot a III. vágányon akarta haladtatni, ennek el is készítette a vágányutat, majd megpróbált vágányutat állítani a 469-es számára is az V. vágányra. Mivel ez foglalt volt, a vágányút nem épült fel. Ekkor, megfeledkezve a foglaltságról, gondolván, hogy a berendezés hamis foglaltságot ad – amire előzőleg három-szor is volt példa – elmulasztva az ilyenkor előírt helyszíni vágányellenőrzést kikapcsolta a vágány szigetelését. Ezután már felépült a vágányút és a bejáraton megjelent a behaladást engedélyező jelzés.

                A V42 539 psz. gépen utazó mozdonyvezető észlelve a bejárati jelző „Megállj” állását, korábbi sebességét 20 km/h csökkentette. Kb. 500 – 600 méterre lehetett a jelzőtől, mikor az kettő sárgára váltott. Mivel ez a jelzési kép kitérőbe való behaladást engedélyezett, gyorsítani kezdett. A mozdony kb. 45 km/h sebességgel az V. vágányra terelő ívben haladt, mikor a mozdonyvezető kb. 30 m távolságból észrevette a sötétben álló kocsisor végét. Azonnal fékezett, de a rövid távolságon a vonatot megállítani már nem tudta. A kocsik több emelet magasan torlódtak egymásra. 

                A balesetet okozó forgalmi szolgálattevő több hibát vétett. A foglalt vágány kezelő gombjaira nem tette rá az előírt védőkupakot, ami egyrészt kizárná a véletlen kezelést és figyelmeztetne annak foglaltságra. Elfeledkezett a vágány foglaltságáról és a szigetelés kikapcsolása előtt nem tartott helyszíni vágányellenőrzést sem. A baleset után kirúgták a vasúttól. A forgalmi utasítást és a biztosítóberendezések működését is megváltoztatták. Ma már a szigetelés kikapcsolásakor csak hívójelzéssel lehet a vonatot közlekedtetni.

 

A könyvtár nyílvános, a Múzeum utcában van.

Előzmény: Füsti-67 (496)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 496

Még amikor Isaszegre jártam, mesélték, hogy volt ott a 70-es években valami foglaltra járatásos baleset. Szigetelés kikapcsolóval lehetett foglalt (hamisfoglalt) vágányra jelzőt kezelni az Integra és a VES berendezésekkel. A baleset után ezt a lehetőséget mindenhonnan kiiktatták (kivétel a Gyermekvasúton a Csillebérc áll. VES berendezésén ez a gomb még működik!).

 

Tudtok erről a balesetről valamit?

 

Másik kérdés: hogyan lehet bejutni ebbe a dokumentációs könyvtárba? Hol, mikor és kit kell keresni?

 

Előre is köszi!

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.08 0 0 495
Tudom, van a balesetröl egy pár fotóm, meg emlékeim szerint láttam is a Szergejt ott "lógni" a gurító oldalán. Ez a baleset 1984.07.24.-én történt. A végzetes balesete pedig 2000.04.25.-én volt, ekkor Vámosgyörk - Hort-Csány között a 5987 számban közlekedö gépmenet ütközött a 68325 sz. Zh-Du között közlekedö tehervonat végére. A gépet a baleset miatt végül 2000.12.13.-án selejtezték.
Előzmény: RhB (494)
RhB Creative Commons License 2005.07.08 0 0 494

>Úgy látszik, vannak olyan jármüvek, amik vonzzák a bajt...M62 256 (ezek mindketten túléltek egy súlyos balesetet, majd éytizedekkel) késöbb balesetben haltak meg

 

Mesélj az M62 256-ról, mi minden történt vele! Az én #481-es hozzászólásomban jutalomkén felajánlott b) lehetőség, a "Béna Szergej a fradi nagy guritó végén (Határ út mellett)" is a 256-os Szergej!

 

Előzmény: Bárdos Imre (489)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.08 0 0 493
Nem tudom, de ment egy levél.
Előzmény: GEORGIE (492)
GEORGIE Creative Commons License 2005.07.08 0 0 492
A Nyékládházi baleset következtében nagy valószínűséggel csak az oldalára borult BRmo 85-57 003 kocsit selejtezték 1975/113520 számon. A balesettől elvonatkoztatva a képsorozat vasút- és személykocsitörténet szempontjából egy nagyon fontos kordukumentum, uis a szerelvényben kétfajta festésben láthatjuk az MVG győri kocsijait. A szerelvényben csak a 19-47-es Am kocsik "vastagcsíkosak" és fehér MÁV embléma is szerepel a csíkon. Ezt a későbbiekben nem festették fel. A vékonycsíkos kocsik között találhatunk 20-51/57 Bmo (pápaszemes) és 20-41 Bm kocsikat is. Kár, hogy nincs meg jobb minőségben a felvétel! Ehhez hasonló kocsiösszeállítású szerelvény látható a ZM kiadó "Esti Kornél csodálatos utazása" c. falinaptárban közölt szines képen a Szabolcs-expresszről 1977.8.4-én (fotó: ifj. Kubinszky Mihály). Imi, az Észak-Magyarországnak nincs fotótára?
Előzmény: Bárdos Imre (380)
hjvb Creative Commons License 2005.07.07 0 0 491
Vagy a NOHAB-ok! A listádban nem kevés ilyen van!
Előzmény: Bárdos Imre (489)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 490

Állomás is van ilyen: lásd Szajol ('74, '94)

 

Ott még 94-ben, a nagy baleset után pár nappal volt egy foglaltra járatás is, úgy kapták vissza a jelzőt az utolsó pillanatban. De a vezér bejelentette, az anyag megvan nálam.

Előzmény: Bárdos Imre (489)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.07 0 0 489
Úgy látszik, vannak olyan jármüvek, amik vonzzák a bajt. Ilyen ez a Bz (bár ö legalább túlélte mindkét eseményt), de ilyen volt a 411, 306. az M62 256 (ezek mindketten túléltek egy súlyos balesetet, majd éytizedekkel) késöbb balesetben haltak meg, de ilyen volt a MILFAV 89. psz. pótkocsija is, ami elöl 1962-ben leégett a 9. psz. motorkocsi. Ekkor a pót sértetlen maradt, de kb. tíz évvel késöbb a  16. psz. motorhoz kapcsolva (ezzel közlekedett az elsö tüz után) egy újabb tüzben pusztult el.
Előzmény: mdbz (488)
mdbz Creative Commons License 2005.07.06 0 0 488

Mint ewmlítettem szegény Bz-013 reinkarnációja sem volt szerencsésebb, így nézett ki mint 233-as, miután Kaposvár első vágányán álldogált békésen amikor beletoltak:

 

 

Előzmény: RhB (481)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 487

Ha má' lúd legyen kövér:

 

Egyik délelőtt egy falubeli a Gödöllői Bíróságra volt idézve. Bejött beszélgetni a szolgálattevővel, míg várta a vonatot. A vonat bejárt, én elmenesztettem, ahogy kell. A manusz persze azt hitte, hogy amíg a szolgálattevő bent van az irodában, addig a vonat nem megy el, hiszen mindig ő szokta meneszteni. Nagyon megijedt, hogy most lekési az idézést, aztán lecsukják... Forgalmista ismerősöm persze rögtön felajánlotta , hogy átviszi Gödöllőre 200 Ft-ért. El is poroltak rögvest. Én meg "beköröztem" a sorompókezelőknek, hogy megy a Pista bácsi a wartburggal, "meg ne fogják". A 8-as kivárt, amíg lehetett, de csak lecsapta előtte a rudat. Aztán a 9-es jelentette, hogy nála már megelőzte a vonatot (az megállt Állami telepeken is).

 

Baleset ugyan ebben sincs, de legalább mulatságos. Jó hely volt az az Iseszeg, volt ott élet, mindig történt valami.

Előzmény: Törölt nick (485)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 486
Nem értem...
Előzmény: Törölt nick (485)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 484

A 4-es őrhelyről már nem hallottam. A 7-esen és a 9-esen személyesen is jártam még 82-83-ban. Volt egy forgalmista Isaszegen, hozzá jártam szabadidőmben "gyakorolni" Mechwartosként. Hamar átadta a "boltot", hozott zakót, inget nekem. Ha tudta, hogy jövök kaját se hozott magával, hazament enni - ott lakott a faluban. Mindig talált magának valami tennivalót, jött-ment a wartburgjával. időnként rámnézett, aztán kész. Nagyon szerettem itt "dolgozni" a két-két sorompóőrhely a szomszéd állomások felé nagy felelősséget jelentett. Elég lett volna egyszer egy vonatot elfelejtenem körözni. Aztán írhatnátok itt a topicban arról...

 

Előfordult néha, hogy beosztották sorompókezelőnek, ilyenkor oda mentem ki hozzá, innen ismerem ezeket a helyeket.

Előzmény: BAKTER (471)
V63 143 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 483
Jézusom... Bocsi azt hittem nekem írtad a hozzászólásod,mert ahhoz is illett volna.Szóval ezer bocs,el vagyok tévedve..
V63 143 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 482
:) Ok,akkor megkérlek benneteket,kérlek írjátok le,mitörtént,mert kiváncsi vagyok..:) Amúgy meg kötözködj,ha annyira akarsz(mondjuk jogos volt.) A fotók közül a másodikat választom,mert sajnos az egyesre nem tudok válaszolni...
Előzmény: RhB (481)
RhB Creative Commons License 2005.07.06 0 0 481

Köszi az infót !

 

>Bár azt nem kérdezted mitörtént...

 

De pontosan ezt kérdeztem! Ha kötözködni szerettél volna, akkor arra lehetett volna hivatkozni, hogy én csak azt kérdeztem, "tudja-e valaki, hogy mi történt ..", de azt nem mondtam, hogy írja is meg! Ebben az esetben a válaszod az "Igen tudom! :-)" -mal véget is érhetett volna! De hát te nagyon rendes gyerek vagy, és nem bünteted szegény topiktársadat a pongyola megfogalmazás miatt. :-)))

 

Cserébe kapsz egy-két fotót, választhatsz az alábbiak közül:

 

a) összetört Bhv kocsi Ks kocsin Rkosrendezőn. Itt büntiből viszont meg kell mondanod, hogy melyik pályaszámú kocsiról van szó (én sem tudom).

 

b) Béna Szergej a fradi nagy guritó végén (Határ út mellett)

 

c) elvileg lenne egy 3. is de ezzel kapcsolatban bizonytalan vagyok. A #467...#475 -ös hozzászólásokban említett egri gyors - Alba Volán "találkozóról" kaptam képeket annak idején az egri újság fotósától, de nem tudom, ilyet illik-e betenni a fórumra? Mardjunk inkább az első két lehetőségnél.

 

Ne várj gyors és színes dolgot. (Még nincs beszkennelve és fekete-fehér fotók.)

 

Előzmény: mdbz (479)
V63 143 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 480
Sziasztok,lehet h volt már róla szó (ezért bocsi),de tud vki vmi pontosat a hétfői Lellei siklásról? Éppen előtte egy vonattal jártam arra..
mdbz Creative Commons License 2005.07.06 0 0 479

"Érdeklődnék, tudja-e valaki, hogy mi történt a mellékelt fotón látható szegény jószággal?"

 

Igen tudom! :-)

 

Bár azt nem kérdezted mitörtént, röviden leírom: 1987-ben Kaposváron a tartalék nem oda érkezett meg ahová indult. A helytelenül álló "angol" váltón keresztül berongyolt a fűtűházba, ahol a békésen álldogáló 013 kicsit viseltes lett,amint az a képen is látszik. Ezután 1990-ig Szombathelyen parkírozott a JJÜ-ben. Később 233-má reinkarnálódott, majd ezen a számon is sikerül összezúzni a kaposvári állomáson tolatás közben.

Előzmény: RhB (361)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.05 0 0 478
Én nem ismertem S. P.-t csak hallomásból de el kell, hogy mondjam, mindenkitöl csak jókat hallottam róla. Azt mondják, nagyon rendes ember volt, aki nagyon szerette a mozdonyt és nagyon értett is hozzá.
Előzmény: Mozdonyvezetö (477)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.07.05 0 0 477
A mozdonyon utazó vezérigazgatósági dolgozót ismertem, jónéhány évig egy kórusban énekeltünk, a tragédiát csak jóval később tudtam meg, mert akkor már külföldön éltem. Most itt olvasva újfent megrendítően hat rám az eset...
Előzmény: Bárdos Imre (475)
Gab B. Creative Commons License 2005.07.05 0 0 476
Én is köszönöm!
Előzmény: Bárdos Imre (475)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.05 0 0 475

Köszönöm az infódat. Nem tudtam, hogy az életét vesztett mozdonyvezetQ fia is ezt a szakmát választotta.

 

Egyéblént rosszul írtam az elöbb a dátumot, a helyes dátum 1987.02.06. Az 552. sz. egri gyors ütközött az Alba Volán 18 tonna izocukrot szállító tartálykamionjával. A mozdonyvezetön kívül meghalt a vezigigazgatóság gépészeti osztályának a mozdonyon utazó dolgozója is. Azt hiszem, erröl már beszéltünk is itt régebben.

Előzmény: Gab B. (472)
BAKTER Creative Commons License 2005.07.05 0 0 474

"nincs meg nálam,"

 

Nálam sincs meg.

De legalább megigértem!

Az is valami nem?

(a kisöröm is öröm!)

:-)))

Előzmény: Bárdos Imre (473)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.05 0 0 473

Mondtam, hogy harapsz érte! :))))

 

Az Rk engedély nincs meg nálam, bár ígérted. De már annyi mindent ígértél. :)))

 

Az akkori újságok megemlítették, hogy rossz felé írányították a szerelvényt  (ezt a MÁV fömenetirányítója nyilatkozta), de késöbb mesélted és mutattad a papírokat, ami alapján nem így volt. Ezért is írtam azt, hogy felmerült az irányító felelössége is. de ezt a vizsgálat nem támasztotta alá.

Előzmény: BAKTER (470)
Gab B. Creative Commons License 2005.07.05 0 0 472
Igen, Ő volt.
Előzmény: Bárdos Imre (468)
BAKTER Creative Commons License 2005.07.05 0 0 471

"Régen itt volt a 7-es őrhely, szakállas sorompóval - ha nem tévedek."

 

Nem tévedsz.

Ez még a '70-es években volt, a másik meg az 5-ös őrhely volt.  A 4.-es meg a '70-es évek elején is már csak nappal üzemelt. Aztán meg megszüntetésre került.

Ez a 3 volt Pécel - Isaszeg között.

Isaszeg - Gödöllő között meg a 8.-as (a "K" elág után) és a 9.-es (a "tyúktelep" környéke, a fázishatár után. Távoli kezelésű, előcsengetős sorompó volt). Gödöllő - Aszód között meg a 10., 11. és a 14.

 

 

Előzmény: Füsti-67 (464)
BAKTER Creative Commons License 2005.07.05 0 0 470

"Az esetleges irányítói hibáról meg kérdezd meg Baktert! Harap érte!"

 

 

Nem harap a BAKTER bácsi.

 

Itt Te tudod a legjobban a történetet.

Azt hiszem megvan nálad az Rk. engedély ugye?

Ezekután  mi az irányítás felelőssége?

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (442)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.07.05 0 0 468
Ha T. Zs. Z. volt a mozdonyvezetö, akkor a baleset 1987.01.27.-én történt. Más eseményt most hírtelen nem tudok az általad jelzett helyen.
Előzmény: Gab B. (467)
Gab B. Creative Commons License 2005.07.05 0 0 467
"Sajnos nem mindenki ilyen szerencsés."

Sajnos.

Gyerekkoromból megmaradt - többek közt - egy emlék: Füzesabony és Maklár között az egri gyors egy bitumenszállító teheraútóval ütközött a baromi nagy ködben, úgy a 70-es 80-as évek fordulóján (a pontos dátumot talán Imre tudná megmondani). Ott meghalt a mozdonyvezető, akinek ismerem a fiát: Ő is mozdonyvezető lett.
Előzmény: Gamoo (466)
Gamoo Creative Commons License 2005.07.05 0 0 466
Mint a V63 028-nál Monorierdőnél. Sajnos nem mindenki ilyen szerencsés.
Előzmény: Gab B. (465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!