Valakinek van esetleg tuti 5lete mi lehet mi lehet a botocska helyén abban a csövecskében ott a légszűrő mögött?
Továbra is állna az ajánlatom, hogyha valakinek lenne miskolc környékén egy jó kézikönyve annak egy nagyobb részét szivesen lefénymásolnám és "hálás" lennék érte.
Én most nyáron néztem a fogyasztást. Inkább hosszú utak, és pár alkalommal városi szakaszok miskolcon. Mindig az Auchanban tankolok. 36 liter benzinnel 643 kilómétert tudtam megtenni. Ami egész jó, szerintem. Az 1.6-os fogyasztásához annyit tudok hozzászólni, hogy az egyik ismerősömnek olyan van és az ő elmondása szerint 6-6.5 literből az is kijön. Egyszer vezettem, azért az 1.3-astól dinamikusabb.
Android telefon, FueLOG...??? Elég ehhez egy 100 Ft-os számológép is, vagy egy ceruza és papír némi számolási képességgel;))
Teletankoláskor lenullázod a napi számlálót, következő teletankoláskor a megtankolt mennyiséget elosztod a megtett kilométer tizedrészével.
Pl. ha tankoltál 32,5 litert, és mentél vele 567km-t, akkor 32,5 : 5,67 = 5,73 l -es átlagfogyasztás 100km - en.
Az 1.6 -os fogyasztásáról nem tudok adatokat és a tisztán városi fogyasztásról sem.
Az enyém 1.3, országúton, (14 éves, kombi, 400ezer km) 5,7-5,8 körül fogyaszt. Szerintem a fogyasztás nagymértékben függ a vezetési stílustól, attól is, hogy hány személy van benne, na és az autó műszaki állapotától.
Biztos, hogy nem lehetséges. Nekem volt 1.6-os és 1.3-as is, de 7 alá egyiket sem lehetett bevinni. Különösen nem az 1.6-osat. Vannak itt a fórumon "csodák", de azért ha reálisan nézzük ezek már öreg autók, a legfrissebb is 10 éves közülük sok százezer kilométerrel. Városban mindkettő 8 felett eszik. Ez faktum.
A tank-méretprobémája miatt nem is lehet pontosan kiszámolni fejben. Egyszer letöltöttem egy programot, ami halál pontosan számol fogyaztást: a kútnál kapott blokk adatait kellett belepötyögni (ár, tankolt mennyiség) plusz a kilométeróra pillanatnyi állását. Ha belegondolsz, ez így egy-pár tankolás után már tényleg pontos. Na akkor derült ki, hogy a fejben 8 lityós számolásom sokszor 8.93, ami ugye inkább 9 és, hogy az országúti 6.5 pedig 8.06...
(most is van ilyen progi Android telefonokra: FueLOG a neve.)
Laposvasból csináltam egy pár rugóösszehúzót, kiszedtem a teleszkópot, beszabadtam a rugótányér alá egy odaillő vaslemezt amit ívhegesztővel hozzácsiptetgettem a rugótányérhoz és a teleszkóphoz. Nagyvonalakban ennyi.
Hát mint kiderült szénkefés lett az önindító. most egy régi teljesít szolgálatot, de az sem tökéletes, a szénkefe tartója kicsit megolvadt. most majd szénkefét kell vennem a másikba, de még nem tudom hol kapok olyan méretűt
A jobb első teleszkóptányár elkezdett leszakadni, a tányér egyik fele már jóval lejjebb van mint a másik fel s a kerékbe majdnem bele ér és a rugó kifli alakba van!
A kérdésem, hogy ezt, tudom-e itthon javítani vagy különleges szerszámok kellenek hozzá!
Mennyire bonyolult, kell hozzá szaktudás vagy megfelelő az én kismotor szerelői tudásom is?
nem .Hanem ha a dugóban ücsörögsz és nincs kinyomva a kuplungod miért is tennéd akkor a váltó ugyanúgy dolgozik és megy bele az üzemóra és jobban melegszik az egész hiszen nincs rendes hűtése a motornak se ami ugyebár fémesen érintkezik és jó a hőátadás láttam már 40 e km es váltót aminek lógott mindene igaz szigorúan helyben tipi-topi autó volt ,az olajaknál sokkal reálisabb az üzemórát számolni ha nem távolsági autózásra használják
kb 1000 Ft a gumibetét bele. Ha nagyon lazán forog, netán már oldalra is kimozdul a súly a helyéről, akkor lehetséges, hogy azért rezonál be a kormány.