Ezzel én is így vagyok.Szívesen dolgozom a fűkaszával.Maradt pár liter keverék a múltkorról,sajnálom kiönteni inkább elnyírom valahol,még ha nem is muszáj.
FIGYI ! A csónakmotor is benzines általában. De marhára nem kell dolgozni vele. Jó kis horgászás, stb. Nehogy azt hidd, én más vagyok :-) Tényleg nyerő az a Dragon. Nem kell rángatni, hogy elinduljon, és ezt holnap is tudni fogja. :-)
Áhhh... én olyan marha vagyok, hogy ami benzinnel megy azt én szeretem. Ezért vettem fűkaszát is... :D Szóval ezzel is szivesen dolgozok... tudom tudom az én bajom
Van egy barátom, rallye versenyző. Na fel is hívom, hagyja a csudába a csoda SHELL, Castrol olajokat. Lehet, hogy a konkurrencia már kertigép olajjal nyomul ?
Belinkeltem nemrég ezt is, bizonyára figyelmen kívül hagyta ezt is Gépdoki. Ez a link a Briggs hivatalos FAQ-hoz vezet, ahol arra a kérdésre adnak választ, hogy milyen olajjal lehet üzemeltetni a motorjaikat. Itt is azt írják, amit mondok, szó sem esik "speciális kertigép olajokról", nem merik leírni ezt, hiszen tudják jól, amit Te is írtál.
Sejtettem, hogy nehéz lesz meggyőzni Téged bármiről is, avagy idéznem kell Gypsy56 számomra oly kedves szavait: "Már gyakorlatban értem, milyen vaknak elmagyarázni, hogy piros"
Ne csak azt vedd észre, amit akarsz. Azért oktattál ki, hogy az olajok nem lebegtetik a szennyeződéseket, és hogy mit képzelek én, dehogy marad a motorban olaj olajcsere után, ne ködösítsek. EZT esetleg nem olvasta el, kedves Doktor Úr?
"A motorolaj, mint többcélú gépelem, a következő igen lényeges motorikus feladatokat látja el. Véd az égés-, és termikus bomlástermékek lerakódásától a dugattyúgyűrű zónában (gyűrűleragadás megakadályozása), az égéstérben és a dugattyúpaláston. Oldja a motor belső felületeire lerakódó szennyeződéseket (detergens hatás). Az olajba jutott szennyezőket (por, égéstermékek, kopásfémek) folyamatos lebegésben tartja, így a szűrőrendszer egy bizonyos mérettartomány felett azokat képes kiszűrni, a finom diszpergált szennyezők pedig az olajcsere alkalmával távoznak a motorból. Itt érdemes megjegyezni, hogy a használt olaj sötét színét ez a lebegésben tartó hatás okozza, amely alapvetően elvárt pozitív tulajdonság, ellentétben a „szakértők” olajminőségre vonatkozó okfejtéseivel."
Mielőtt megint oktatni akartál volna, érdemes lett volna elolvasni, miről is van szó, ugyanis a cikkek alapvetően nem motorkerépárokról szólnak, hanem MOTOROLAJOKRÓL. De egyébként ha ott lettél volna az MTD találkozón kb 2005-ben, akkor hallhattad volna, amint a MOL kenéstechnikai szakértője elmagyarázza, milyenek is a mai olajok (és ugyan ezeket mondta, mint a másik SZAKÉRTŐ a linkeken.)
Örülök, hogy 20 éve foglalkozol kertigépekkel, én csak pár éve, olyan 10. De ez idő alatt rájöttem, hogy miért van az MPM2-nek kihajtótengelye a hajtóműházből, oda mennek az adapterek, pl. alternáló kasza adapter.....volt hozzá, írd csak be a googléba, nemrég valaki hirdetett is egyet. De lehet, ezt felsőfokon nem tanították, nemtom.
:-)))))))) Érdekes dolog ez. Egy négyütemű fűnyíró motor léghűtéssel más, mint az alapvetően vízhűtésű autómotorok. Az ásványi olajoknál a nagyobb teljesítményű motorok megjelenésével fokozottan jelentkezett az olaj megégése, ezért kisérletezték ki a szintetikus olajakat. Viszont ha valaki belegondol abba, hogy egy TURBÓS motornál a turbó kenése, hűtése is annak a motorolajnak a feladata, amelyik nem alkalmas egy 3000 f/s zsebmotor kenésére. Több tízezres fordulat olyan hőfokon, amit jellemez az, hogy a kipufogógáz hajtja. Nos, ha egy csúcstechnikát képviselő Briggs motor túlszárnyalja, meghajlok a technika eme vívmánya előtt. Én úgy emlékszem, turbós autókba NEM kertigép olajat javasolnak.Valamint a nem kevés léghűtésű munka- és erőgépbe sem.
Most mondd meg, hogy miért kell már ezt megint ilyen élesen kioktató stílusban kedves Doktor úr? Egyébként tökéletesen igazad van, ami az olajakat illeti, - szerintem, de ez a "veledszembenénnemközépfokonűzömaszakmát duma a tökömön jön ki.
Az általad meghivatkozott linkek - ugyan nem a kerti gépekről szólnak, hanem a motorkerékpárokról - éppen az én véleményemet támasztják alá. (Mielőtt kitetted volna a linket, érdemes lett volna elolvasni.)
"90-es évek elejétől már eltérő alapolaj és adalék alkalmazásról beszélhetünk. Létezik ugyanis néhány alapvető körülmény, amely miatt ma már nem lehet azonos fejlesztési koncepciókat alkalmazni a két kenőanyagtípus esetében. Bár az égésfolyamat elvi sajátosságai azonosak, számos tényező igen eltérő a 4-ütemű motorkerékpároknál."
És ez a kerti gépeknél is így történt, csak észre kellett volna venni! Azt állítani, hogy az autómotor-olajok a kerti gépekbe is jók - ma már nem igaz!
Az olaj feketedésének kérdésében különbséget kell tenni a normális elhasználódás és a túlzott hőterheléséből adódó feketedés között. A kettő nem tévesztendő össze. Normális használat során mindenképpen bekövetkezik a feketedés, de közel sem néhány száz, hanem inkább néhány 1000 km után. A kerti gépekben a feketedés normális esetben (oda való kerti gép motorolaj esetén) 15-20 óra után következik be, nem 4-5 óra használat után.
Egyébként köszönöm, de a segítséged nélkül is tisztában vagyok a kerti gépek rejtelmeivel. Veled szemben és nem néhány éve foglalkozom ezzel a szakmával, hanem közel 20 éve, és nem közép fokon!
Összefoglalva: autóba, motorkerékpárba és kerti gépbe az oda való speciális kenőanyagokat kell használni - és ez nem marketing!