Ettől nem lesz sokkal drágább (csak a pár oszlop árával) és nem helyezel felesleges terhet a falra, olyat amivel eredetileg nem számoltak a tervezésnél.
A fal elbírná - sokkal többet is - azzal nem lesz gond.
Az önálló szerkezet azért mégis korrektebb megoldás.
Számít hogy milyen burkolat van alul (beton, térkő, kavics stb.)
Ezt ki is hagytam...:-)
Nem árt az sem ha szélirányból fedett az oldala, hogy az esőt és a havat ne a kocsi kapja ha szél van.
FÉLOFF (mert azért csak turbóbenyás vas szerepel benne)
Van egy érdekes cikk a ( közismerten dizel- és VW-buzi ) Navigátoron. Golf TDI kontra TSI
Nézzétek csak meg, milyen szervizárakkal örvendezteti meg az "etalon autó" használóit a márkaszervíz-hálózat!
(A kommenteket is érdemes megnézni.)
Megállapítható, hogy a legpofátlanabb Fiatos márkaszervíz árak is csak a felsorolt tarifák feléig rugaszkodnak. Aki pedig kihasználja a 4 éves kortól sok helyen megadott kedvezményeket, az akár ezen összegek harmadáért is megoldhatja márkaszervizben, számlával, garanciával, szeretett talján paripájának karbantartását.
Nekem is volt putrixenon a Bravoban, majdnem 2 évig, -természetesen tökéletesen beállítva- míg egyszer Gyöngyös előtt (épp talira mentünk) lekapcsoltak a rendőrök. Ha nincs velünk a kocsiban az 5 éves lányom, a helyszínen leveszik a rendszámomat és feljelentenek engedély nélküli átalakításért.
Másnap már sima izzóval közlekedtem, mert ilyen kiszolgáltatott helyzetbe életemben nem akarok többé kerülni, ráadásul igazuk is lett volna.
Számomra a tanulság, hogy xenonnal kell rendelni a következő kocsit, vagy olyat kell használtan választani, amiben gyárilag benne van.
Amúgy nagyon tipusfüggő, melyik autó hogyan világít.
Az Asszony Ypsilonja (2004) az emeltfényű halogénnel jobban világít, mint a Bravo a xenonnal...
Mondjuk tény és való hogy nekem dupla H1-es a fényszóróm de egy rakás szart ér szerintem :D :D :D Én is raktam már bele mindent. Nekem a Nightbraker+ használt valamennyit de attól sem estem hanyadt :D :D :D :D
A régi Bravo fórumon is a Tungsramot mondták még anno!
De akkor ezek szerint ebben is tökéletes?
Hát lehet hamarabb kiég de legalább addig is látok!
Ezért raktam a régi bravoba is xenont.3 évig volt benne és egyszer sem villogtak le!Igaz beállítattam a magasságot és ha pakoltam akkor rátekertem a magasságállítóra is!
De egyszer csak elkaptak!:D
Szal elgondolkoztam a xenonon is de tanulva ebből inkább nem probálom!
Néztem gyári xenonos lámpát 120E ft de gondolom ebbe a xenon nincs benne?Bár ennyiért kell a fenének jó ez!:)
Én elégedett vagyok a Tingsram (GE) Megalight Ultrával. Persze, messze nem xenon, de a sima halogénnél láthatóan több fényt ad.
Vannak, akik panaszkodnak az ilyen emelt fényerejű izzókra, hogy nagyon hamar kiégnek, de én ítt is szerencsés vagyok, mert amelyik leghamarabb kiégett, az is több, mint 2 évet bírt.
Ez az egyetlen legális ehetőség amúgy. (mármint ilyesmi izzó beszerzése.)
Nem tudom, de nálam a házat előbb vinné el szerintem. :-DD
Nekem szerencsésen jött össze a kényszer és a praktikum.
Kényszer volt úgy megépítenem, ahogy van, mert máshogy nem lehetett volna a telek és a kapubejáró miatt, a praktikum pedig az, hogy pont az uralkodó szélirányba áll, vagyis átfúj rajta hosszában a szél, nem nyomja a tetőt semmilyen formában, szinte semmilyen felület nincs, amibe bele tudna kapaszkodni.
Gondolom azért tervezhető hogy melyik az uralkodó szélirány?! Ha jól meg van csinálva akkor nem szabad neki megmozdulni sem. Ha tartasz ilyesmitől akkor masszívabbat kell építeni (pl cserép fedéssel, azt biztos nem tudja a szél megemelni, bár szerintem a zsindelyt se ha rendesen meg van csinálva). Nyilván érdemes szakembert is igénybe venni legalább a szerkezeti tervekhez.
Jah. De még fel lehetett volna szabályoztatni. A sok városi használat is közrejátszott benne. :D :D :D :D Az volt a szerencse haveromékna kamion és autószerelő műhelyük van, így baráti áron kaptam meg a komplett Brembo szettet. :D :D :D
szia vinjo! :) kicsit ami visszatart még, az elmúlt évek nyári viharjai.. :( bármennyire jól megcsinálták láttam sajna a környéken olyat, hogy lerántotta a kocsira a beállót a szél.. :((
Ha sk. csinálod és van egy betonozott placc, ahová fel lehet építeni, akkor 100-150e ft.
Láttad már az enyémet is, azt egy haverommal csináltuk. (Mondjuk gyakorlottak voltunk ilyen munkában és voltak eszközeink hozzá)
Reggel 8-kor kezdtem, ő 11 körül csatlakozott. Az utolsó kalapácsütések este 9 körül hangzottak el. Másnap már egyedül még egy kicsit csinosítgattam , lealapoztam, pácoltam és készen is volt egy hétvége alatt. Kb 95-100 e Ft-omba került.
Van itt építész is, de talán némi támpontot én is tudok adni.
Egyfelől én nem integrálnám a falra a beállót, hanem a falnál is oszlopokon állna. Ettől nem lesz sokkal drágább (csak a pár oszlop árával) és nem helyezel felesleges terhet a falra, olyat amivel eredetileg nem számoltak a tervezésnél.
Az ár kapcsán sok függ attól milyet akarsz. 200 ezertől milliós nagyságrendig bármennyi lehet. Számít hogy milyen burkolat van alul (beton, térkő, kavics stb.), számít hogy milyen a tető borítás (pl a cseréphez erősebb faszerekezet kell) stb..
Nem árt az sem ha szélirányból fedett az oldala, hogy az esőt és a havat ne a kocsi kapja ha szél van.
Jó neked. Nekem 50000-nél már megvolt, nekem is mondták szabályoztassamle, de nem foglalkoztam vele inkább új tűárcsa elölre hátra meg betétek. Igazh nem volt olcsó de ami kell az kell!!Ilyen dolgokon nem sporól az ember.
tervezek en is egy ilyen beallot, nekem csak a fele kellene. azaz 3 oszlop fel teto, mert a
A masik fele a haznak tamaszkodna. kb. Milyen koltseggel kalkulaljak szted ?
Te egyszer tényleg felszabályoztattad a tárcsát? Engem riogattak olyannal, hogy ezt nem lehet, de mivel te utána pályán is voltál a géppel, ahol használtad is a féket, így nem hiszem, hogy gond lenne belőle... Persze, ettől még nem győztem meg magam, hogy csere helyett ezt a változatot választanám egy betét erejéig...