Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133681

Én  egy áccsal csináltattam. Kb 300e-re saccolom. Nem tudom pontosan, mert egy terasz tetőt is csináltattam.

Az oszlopoknál az alap 3m x 5m, 12x12cm-esek az oszlopok. Ha gondolod, csinálok képeket róla.

Én csak a 6db "talpvasat" raktam le, valamint tavaly kibetonoztam az alját, ez is elvitt kb 50-75e ft-ot.

Előzmény: zgi521 (133656)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133680

Egy hossz és egy haránt irányú merevítés egy ilyen pecónak bőven elég.

 

Persze a "talpszelement" azért odafogattuk a házhoz, de így nem terheli a falat.

Aztán majd el ne tolja a házat...;-)

Előzmény: vinjo (133662)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133679

Ettől nem lesz sokkal drágább (csak a pár oszlop árával) és nem helyezel felesleges terhet a falra, olyat amivel eredetileg nem számoltak a tervezésnél.

A fal elbírná - sokkal többet is - azzal nem lesz gond.

Az önálló szerkezet azért mégis korrektebb megoldás.

 

Számít hogy milyen burkolat van alul (beton, térkő, kavics stb.)

Ezt ki is hagytam...:-)

 

Nem árt az sem ha szélirányból fedett az oldala, hogy az esőt és a havat ne a kocsi kapja ha szél van.

Így van.Nehogymá verje a vasat!;-)

Előzmény: bajan122 (133658)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133678

A masik fele a haznak tamaszkodna. kb. 

Állítsd lábra a falnál is.egyszerűbb, mint szelement rögzíteni a falra.

Milyen koltseggel kalkulaljak szted ?

Alap, faanyag méretek, fedés, vízelvezetés, falcsatlakozás, felületkezelés, oldalak lezárása...

Ha mindezeket eldöntötted, akkor lehet tippelni, így vakon minimum egy százas, de amúgy több...

 

Előzmény: zgi521 (133656)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133677

FÉLOFF (mert azért csak turbóbenyás vas szerepel benne)

 

Van egy érdekes cikk a ( közismerten dizel- és VW-buzi ) Navigátoron. Golf TDI kontra TSI

 

Nézzétek csak meg, milyen szervizárakkal örvendezteti meg az "etalon autó" használóit a márkaszervíz-hálózat!

(A kommenteket is érdemes megnézni.)

 

Megállapítható, hogy a legpofátlanabb Fiatos márkaszervíz árak is csak a felsorolt tarifák feléig rugaszkodnak. Aki pedig kihasználja a 4 éves kortól sok helyen megadott kedvezményeket, az akár ezen összegek harmadáért  is megoldhatja márkaszervizben, számlával, garanciával, szeretett talján paripájának karbantartását.

vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133676

Szerinted gyártanak más izzóval is az új Bravoba fényszórót ? :-)))

(Most ne mondd a xenont, mert ott teljesen más az egész lámpa, ránézésre is látni a különbséget.)

Előzmény: Gyurci105 (133673)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133675

Nekem is volt putrixenon a Bravoban, majdnem 2 évig, -természetesen tökéletesen beállítva- míg egyszer Gyöngyös előtt (épp talira mentünk) lekapcsoltak a rendőrök. Ha nincs velünk a kocsiban az 5 éves lányom, a helyszínen leveszik a rendszámomat és feljelentenek engedély nélküli átalakításért.

Másnap már sima izzóval közlekedtem, mert ilyen kiszolgáltatott helyzetbe életemben nem akarok többé kerülni, ráadásul igazuk is lett volna.

Számomra a tanulság, hogy xenonnal kell rendelni a következő kocsit, vagy olyat kell használtan választani, amiben gyárilag benne van.

Amúgy nagyon tipusfüggő, melyik autó hogyan világít.

Az Asszony Ypsilonja (2004) az emeltfényű halogénnel jobban világít, mint a Bravo a xenonnal...

Előzmény: fáber77 (133672)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133674

Mondtam én mást? :-O

 

Természetesen az van benne. Ilyen.

Előzmény: Gyurci105 (133671)
Gyurci105 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133673

Mondjuk tény és való hogy nekem dupla H1-es a fényszóróm de egy rakás szart ér szerintem :D :D :D Én is raktam már bele mindent. Nekem a Nightbraker+ használt valamennyit de attól sem estem hanyadt :D :D :D :D

 

Előzmény: fáber77 (133672)
fáber77 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133672

Hali!

 

Hát ami igaz az igaz!

A régi Bravo fórumon is a Tungsramot mondták még anno!

 

De akkor ezek szerint ebben is tökéletes?

Hát lehet hamarabb kiég de legalább addig is látok!

 

Ezért raktam a régi bravoba is xenont.3 évig volt benne és egyszer sem villogtak le!Igaz beállítattam a magasságot és ha pakoltam akkor rátekertem a magasságállítóra is!

 

De egyszer csak elkaptak!:D

 

Szal elgondolkoztam a xenonon is de tanulva ebből inkább nem probálom!

 

Néztem gyári xenonos lámpát 120E ft de gondolom ebbe a xenon nincs benne?Bár ennyiért kell a fenének jó ez!:)

 

Vagy esetleg tud valaki erre valami okosságot?

 

Hali

Előzmény: vinjo (133670)
Gyurci105 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133671

Neked nem h1-es izzó van benne?

Előzmény: vinjo (133670)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133670

Én elégedett vagyok a Tingsram (GE) Megalight Ultrával. Persze, messze nem xenon, de a sima halogénnél láthatóan több fényt ad.

Vannak, akik panaszkodnak az ilyen emelt fényerejű izzókra, hogy nagyon hamar kiégnek, de én ítt is szerencsés vagyok, mert amelyik leghamarabb kiégett, az is több, mint 2 évet bírt.

Ez az egyetlen legális ehetőség amúgy. (mármint ilyesmi izzó beszerzése.)

Előzmény: fáber77 (133669)
fáber77 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133669

Üdv!

 

Érdeklödnék töletek ki milyen izzót használ?

Az igazság kicsit gyengének vélem a bravo fényerejét.

Gondoltam xenonra de a régi bravombol a yard kiszedette azota az kicsit visszatart!

Esetleg ezekbe létezik "gyári" szett?Gondolom nem olcsó.

 

Esetleg normál izzók közül melyiket érdemes?

 

És még egy kérdés. :D

 

A nyári kerekem 225/45R17 erre milyen télit érdemes venni?

 

Előre is köszi!

 

Hali

zgi521 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133668

normál esetben nálam is átfújna , mint vinjo esetében.

Előzmény: bajan122 (133666)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133667

Nem tudom, de nálam a házat előbb vinné el szerintem. :-DD

 

Nekem szerencsésen jött össze a kényszer és a praktikum.

 

  Kényszer volt úgy megépítenem, ahogy van, mert máshogy nem lehetett volna a telek és a kapubejáró miatt, a praktikum pedig az, hogy pont az uralkodó szélirányba áll, vagyis átfúj rajta hosszában a szél, nem nyomja a tetőt semmilyen formában, szinte semmilyen felület nincs, amibe bele tudna kapaszkodni.

Előzmény: zgi521 (133664)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133666

Gondolom azért tervezhető hogy melyik az uralkodó szélirány?! Ha jól meg van csinálva akkor nem szabad neki megmozdulni sem. Ha tartasz ilyesmitől akkor masszívabbat kell építeni (pl cserép fedéssel, azt biztos nem tudja a szél megemelni, bár szerintem a zsindelyt se ha rendesen meg van csinálva). Nyilván érdemes szakembert is igénybe venni legalább a szerkezeti tervekhez.

Előzmény: zgi521 (133664)
Gyurci105 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133665

Jah. De még fel lehetett volna szabályoztatni. A sok városi használat is közrejátszott benne. :D :D :D :D Az volt a szerencse haveromékna kamion és autószerelő műhelyük van, így baráti áron kaptam meg a komplett Brembo szettet. :D :D :D 

Előzmény: bajan122 (133659)
zgi521 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133664

szia vinjo! :) kicsit ami visszatart még, az elmúlt évek nyári viharjai.. :( bármennyire jól megcsinálták láttam sajna a környéken olyat, hogy lerántotta a kocsira a beállót a szél.. :((

Előzmény: vinjo (133662)
zgi521 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133663

köszönöm a tippet, jó észrevétel. a kocsi (GP) alatt gyeprács van, murvával feltöltve, az már adott. fekete kanadai zsindely lenne, ahogy a házon is.

én már régóta morfondírozok a téli vakargatás miatt, de a nejem nem forszírozza annyira.. (nyilván mert én kapargatom, reggelente :-))

anno kérdeztem is itt talán, hogy a napi adag jégoldó remélem nem árt a fényezésnek, sokszor anélkül nem is érdemes nekikezdeni.. :(

eléggé fagyzúgos helyen lakunk.. a nap nyáron nem (annyira) probléma, mert javarészt takarásban, árnyékban van a gép.

 

szal megy a filó, köszönöm.

 

 

Előzmény: bajan122 (133658)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133662

Jól mondod, csimáltunk ilyet mi is fal mellé, és úgy ,ahogy te is mondtad.

Persze a "talpszelement" azért odafogattuk a házhoz, de így nem terheli a falat, viszont jelentősen megerősíti a beállót szerkezetileg.

Előzmény: bajan122 (133658)
vinjo Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133661

Ha sk. csinálod és van egy betonozott placc, ahová fel lehet építeni, akkor 100-150e ft.

Láttad már az enyémet is, azt egy haverommal csináltuk. (Mondjuk gyakorlottak voltunk ilyen munkában és voltak eszközeink hozzá)

Reggel 8-kor  kezdtem, ő 11 körül csatlakozott. Az utolsó kalapácsütések este 9 körül hangzottak el. Másnap már egyedül még egy kicsit csinosítgattam , lealapoztam, pácoltam és készen is volt egy hétvége alatt. Kb 95-100 e Ft-omba került.

Előzmény: zgi521 (133656)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133660

Eljössz? :-)

Előzmény: dirige (133644)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133659

50 ezernél? Wow, akkor te hajtod az autót rendesen.

Előzmény: Gyurci105 (133657)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133658

Van itt építész is, de talán némi támpontot én is tudok adni.

 

Egyfelől én nem integrálnám a falra a beállót, hanem a falnál is oszlopokon állna. Ettől nem lesz sokkal drágább (csak a pár oszlop árával) és nem helyezel felesleges terhet a falra, olyat amivel eredetileg nem számoltak a tervezésnél.

 

Az ár kapcsán sok függ attól milyet akarsz. 200 ezertől milliós nagyságrendig bármennyi lehet. Számít hogy milyen burkolat van alul (beton, térkő, kavics stb.), számít hogy milyen a tető borítás (pl a cseréphez erősebb faszerekezet kell) stb..

 

Nem árt az sem ha szélirányból fedett az oldala, hogy az esőt és a havat ne a kocsi kapja ha szél van.

Előzmény: zgi521 (133656)
Gyurci105 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133657

Jó neked. Nekem 50000-nél már megvolt, nekem is mondták szabályoztassamle, de nem foglalkoztam vele inkább új tűárcsa elölre hátra meg betétek. Igazh nem volt olcsó de ami kell az kell!!Ilyen dolgokon nem sporól az ember.

Előzmény: piros madááár (133610)
zgi521 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 133656
igen pont erre a komfortra gondoltam..

tervezek en is egy ilyen beallot, nekem csak a fele kellene. azaz 3 oszlop fel teto, mert a
A masik fele a haznak tamaszkodna. kb. Milyen koltseggel kalkulaljak szted ?
Előzmény: exrészletjankó (133652)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.15 0 0 133655
Te egyszer tényleg felszabályoztattad a tárcsát? Engem riogattak olyannal, hogy ezt nem lehet, de mivel te utána pályán is voltál a géppel, ahol használtad is a féket, így nem hiszem, hogy gond lenne belőle... Persze, ettől még nem győztem meg magam, hogy csere helyett ezt a változatot választanám egy betét erejéig...
Előzmény: piros madááár (133610)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.15 0 0 133654
Tetszik. :-) A filmező család dumája külön értéknövelő. :-D
Előzmény: bajan122 (133606)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.15 0 0 133653

thenks. :-)

Előzmény: Realtukko (133651)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.04.15 0 0 133652

Köszi. :-)

 

milyen a komfortos utazoja?

 

Sebességre gondolsz? 

130-al mentünk javarészt, egyszer szaladt fel 140-re.

100-110 felett kicsit hangosabb (talán) mint a bravo.

 

jo kis beallod van! telen nem kell vakarni!:)

 

Köszi, így van. 

 


Előzmény: zgi521 (133650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!