Persze, de ez azért terület függő is. Látom hogy anyámék utcaszomszédjainál mi van néha a hasonló beállókkal (a szomszédoknál azért szívás mert pont szélirányból van az utcafront és nem tudják befedni). Ez persze csak akkor érdekes ha van szél ami a itt a tó környékén azért előfordul.
Természetesen az hogy tető van fölötte az esetek 98%-ban elég (főleg ahol te laksz).
Nekem is az van, és amikor először beraktam akkor csak az egyik oldalra tettem be és megnéztem, hogy mi a különbség a hagyományos izzó és a MegaLight között. Hát volt. Saját véleményem szerint egyébként a xenon nagyon jól áll ennek az autónak és be is rakatnám ha nem lenne a Te sztorid meg másé akikről szintén hallottam:(
Szóval szerintem is jó a megalight. Jó alternatíva ami még a legális verzióból van.
Egyébként habár a jogszabály szerint tényleg engedély nélküli átalakítás és ha csak ezt nézzük akkor jogos a büntetés, de azt is látni kell, hogy valójában a rendőrök ( nagyon későn! ) azért kezdtek el erre ugrani, mert az nem volt normális mikor az 1200-es zsigában is putri xenon volt és elvakította a szembejövőt. Ezt én sem szerettem. De azért itt egy fiatal autóról beszélünk, ráadásul projektoros lámpával..itt azért a vakítás sokkal kisebb eséllyel valósul meg (jól beállítva meg egyáltalán nem )...szóval nem kéne szőrözniük ennyire. Ez megint a pénzlehúzás kategória nálam...
Igen már mentem pár kört, a múlt hétvégén mindkét nap tekertünk pár km-ert. Vasárnap megnéztük az üvegtigrist. Meglepődtem,hogy milyen sokan voltak ott.
Szívesen mennék erre a talira, de aznap egész nap melózok:(
Viszont máskor szívesen benne lennék a motorozásba, idénre sok km-ert tervezek. Szeretnék minél több élményt szerezni;)
Egyébként én is hasonlót tervezek építeni, csak nem kocsibeállónak hanem fedett terasznak a kertbe. Csak még nem sikerült megálmodni a formáját mert sehogy nem adja ki szépen ahhoz a tető részhez amihez tervezem hozzátoldani.
Ettől nem lesz sokkal drágább (csak a pár oszlop árával) és nem helyezel felesleges terhet a falra, olyat amivel eredetileg nem számoltak a tervezésnél.
A fal elbírná - sokkal többet is - azzal nem lesz gond.
Az önálló szerkezet azért mégis korrektebb megoldás.
Számít hogy milyen burkolat van alul (beton, térkő, kavics stb.)
Ezt ki is hagytam...:-)
Nem árt az sem ha szélirányból fedett az oldala, hogy az esőt és a havat ne a kocsi kapja ha szél van.
FÉLOFF (mert azért csak turbóbenyás vas szerepel benne)
Van egy érdekes cikk a ( közismerten dizel- és VW-buzi ) Navigátoron. Golf TDI kontra TSI
Nézzétek csak meg, milyen szervizárakkal örvendezteti meg az "etalon autó" használóit a márkaszervíz-hálózat!
(A kommenteket is érdemes megnézni.)
Megállapítható, hogy a legpofátlanabb Fiatos márkaszervíz árak is csak a felsorolt tarifák feléig rugaszkodnak. Aki pedig kihasználja a 4 éves kortól sok helyen megadott kedvezményeket, az akár ezen összegek harmadáért is megoldhatja márkaszervizben, számlával, garanciával, szeretett talján paripájának karbantartását.
Nekem is volt putrixenon a Bravoban, majdnem 2 évig, -természetesen tökéletesen beállítva- míg egyszer Gyöngyös előtt (épp talira mentünk) lekapcsoltak a rendőrök. Ha nincs velünk a kocsiban az 5 éves lányom, a helyszínen leveszik a rendszámomat és feljelentenek engedély nélküli átalakításért.
Másnap már sima izzóval közlekedtem, mert ilyen kiszolgáltatott helyzetbe életemben nem akarok többé kerülni, ráadásul igazuk is lett volna.
Számomra a tanulság, hogy xenonnal kell rendelni a következő kocsit, vagy olyat kell használtan választani, amiben gyárilag benne van.
Amúgy nagyon tipusfüggő, melyik autó hogyan világít.
Az Asszony Ypsilonja (2004) az emeltfényű halogénnel jobban világít, mint a Bravo a xenonnal...
Mondjuk tény és való hogy nekem dupla H1-es a fényszóróm de egy rakás szart ér szerintem :D :D :D Én is raktam már bele mindent. Nekem a Nightbraker+ használt valamennyit de attól sem estem hanyadt :D :D :D :D
A régi Bravo fórumon is a Tungsramot mondták még anno!
De akkor ezek szerint ebben is tökéletes?
Hát lehet hamarabb kiég de legalább addig is látok!
Ezért raktam a régi bravoba is xenont.3 évig volt benne és egyszer sem villogtak le!Igaz beállítattam a magasságot és ha pakoltam akkor rátekertem a magasságállítóra is!
De egyszer csak elkaptak!:D
Szal elgondolkoztam a xenonon is de tanulva ebből inkább nem probálom!
Néztem gyári xenonos lámpát 120E ft de gondolom ebbe a xenon nincs benne?Bár ennyiért kell a fenének jó ez!:)
Én elégedett vagyok a Tingsram (GE) Megalight Ultrával. Persze, messze nem xenon, de a sima halogénnél láthatóan több fényt ad.
Vannak, akik panaszkodnak az ilyen emelt fényerejű izzókra, hogy nagyon hamar kiégnek, de én ítt is szerencsés vagyok, mert amelyik leghamarabb kiégett, az is több, mint 2 évet bírt.
Ez az egyetlen legális ehetőség amúgy. (mármint ilyesmi izzó beszerzése.)
Nem tudom, de nálam a házat előbb vinné el szerintem. :-DD
Nekem szerencsésen jött össze a kényszer és a praktikum.
Kényszer volt úgy megépítenem, ahogy van, mert máshogy nem lehetett volna a telek és a kapubejáró miatt, a praktikum pedig az, hogy pont az uralkodó szélirányba áll, vagyis átfúj rajta hosszában a szél, nem nyomja a tetőt semmilyen formában, szinte semmilyen felület nincs, amibe bele tudna kapaszkodni.
Gondolom azért tervezhető hogy melyik az uralkodó szélirány?! Ha jól meg van csinálva akkor nem szabad neki megmozdulni sem. Ha tartasz ilyesmitől akkor masszívabbat kell építeni (pl cserép fedéssel, azt biztos nem tudja a szél megemelni, bár szerintem a zsindelyt se ha rendesen meg van csinálva). Nyilván érdemes szakembert is igénybe venni legalább a szerkezeti tervekhez.
Jah. De még fel lehetett volna szabályoztatni. A sok városi használat is közrejátszott benne. :D :D :D :D Az volt a szerencse haveromékna kamion és autószerelő műhelyük van, így baráti áron kaptam meg a komplett Brembo szettet. :D :D :D