1997-es a Felicia. NOs már szinte majdnem jó is... A víz itt-ott fogyogat... Sehol semmi folyás se alul se máshol. A kipufogó füst normális, mégis úgy 1000 km-ként kb. 2 dl vizet kell pótolni. Hol lehet a hiba szerintetek? Köszönöm a választ!!
Várjál csak, az a motor, ami elöl van és berreg ugye? o.O
Ne mondd már, hogy egy szétkopott benzines ugyanannyit fogyaszt, mint egy jó állapotú..
A fagyállót azért írtam, mert esélyes, hogy mikor halálán van, akkor csipegeti azt is.
Mondom, a véres torkú dieselekhez meg nézz körül az utakon, van amelyik húzza maga után a belét, mégis megy.
Akksi tekintetében Bosch Silver van/volt a Feliben. Elismerem, nem egy spirálcellás Exxide, de nem is a legutolsó fos. És amennyiben a cellák folyadékszintje és a töltőfeszültség rendben, mégis mi a bánattól van az, hogy egy szép reggel fogja magát, és minden különösebb előjel nélkül egyszercsak összekakilja magát, nem indul az autó?
"Egy Felicia dieselben vagy hamarosan megdöglik a motor" Fú, ez ám a látnoki képesség. Naná, hogy hosszú futásteljesítmény miatt veszik. Ha visszaemlékszel, én pontosan ezért mondtam. De nehogy má 200-250.000km sok legyen egy 68 lóerős 1.9-es motornak....
Komfort: az elején nem volt szempont, én legalábbis nem emlegettem. Én valahogy úgy vagyok vele, hogy elhallgatom a kerregést, cserébe a benzinkútnál marad a zsebemben valami.
A karosszéria igénybevételét meg nyilván megtervezte a gyár, nem hallottam még olyat, hogy jaj, dízel Felíciám van, 10 éves, és hossztartókat kellett cserélni, mert lehúzta a motor.
Nem térítek tovább, de egy dízel Felíciás véleményét szívesen meghallgatnám.
Én -bár nem Feliciát használok- 20.000-ként cserélek olajat
A benzines Feliben 15.000 km a csere, a Dieselben vagy 7.500 vagy 10.000 km a csere periódus(nem emlékszem, volt céges Felicia dieselem, de ott a szervíz csinálta, de sűrűbben az tuti) tehát az olaj+szűrő ára már több!
Generálozás? Minek? Mire tönkremennek (akár benzines, akár dízel) nem fog annyit érni az autó, mint egy motorgenerál.
Azért egy százasból kihozok egy 1.3 MPI generált, míg a dieselbe csak a porlasztócsúcsok kerülnek majdnem ennyibe!
csak akkor olajból, benzinből, meg fagyállóból iszik kétszer annyit.
??? Ha füstől mint barom, akkor eszik vagy 7-8 decit-1 litert 1.000 km-re, az százra lebontva nincs egy deci sem, de ekkor már tényleg véres a torka, viszont még mindig rendesen megy ugyanannyi benzinnel!
MIÉRT IS ENNE FAGYÁLLÓT??? Láttál már autót működni? Vagy csak hallottál róla?
Ha jó az akku és az izzítás, akkor a diesel is beindul
Ha a kopott motor miatt nem elég a kompresszió, izzíthatod a vadiúj aksiddal a motor, nem fog beindulni! A Diesel motor a magas kompresszió miatti öngyulladásos elven működő motortipus! Az izzítógyertya a teljesen hideg motornak csak besegít az indításba...
99-es Feliben a 3. akksi van, az én dízelemben még a 9 éves gyári
Akkut kell bele venni, nem a legolcsóbb sz*rt a "gazdaságosból" és akkor az nem megy tönkre 3 évenként! Egyébként az akkut is és a töltést is rendszeresen ellenőrizni kell a hosszú élettartam eléréséhez...
Tegyük fel, hogy kifogsz egy jó dízelt 450.000.-ért (ami nem lehetetlen).
Egy Felicia dieselben vagy hamarosan megdöglik a motor(hiszen azért vették anno diesel motorral, mert baromi sokat szándékoztak vele menni) vagy éppen felújitották baromi sok pénzből. Az elöbbit nem szabad megvenni, az utóbbit nem fogják eladni, illetve nem tudod megfizetni az árát(nem ér annyit a kocsi, hiába szuper a motorja)
És a végére a komfort...
Egy modern mai autóban már nem annyira észrevehető a különbség, de a diesel Feliben még igen. Nagy a motorzaj, a nehezebb motor jobban igénybe veszi a futóművet, a karosszériát(nem véletlenűl gyári szerelvény a torony merevítő bennük) ami hosszútávon szintén magasabb fentartási költséget eredményez!
Én nem vagyok diesel ellenes(volt sok diesel autóm már) de csak újat venni, és eladni max. 200.000-250.000 km futás után, hogy az új tulaj szívjon vele!
az első munkahelyemen a céges sofőrök megtették azt hogy gödöllőnél leálltak és intgettek, ha szerencséjük volt (és gyakran az volt) egy egy volános teherautó megált nekik és kötélre vette az uazt...
volt aki onnan hazahuzatta magát mezőkövesdig vagy miskolcig.
a megtakarított benzin természetesen a saját autójába vándorolt...
pedig akkor még nem 380 ft volt a benzin hanem csak 20-30ft.
"Értem itt a sűrübb olajcserét, a magasabb végösszegű generálozást"
Helló! Én -bár nem Feliciát használok- 20.000-ként cserélek olajat, ugyanannyi megy bele, mint egy benzinesbe, ugyanannyiba kerül az olaj, a szűrő. Kopp-kopp: még befecskendező rendszerhez nem kellett nyúlni (az autó túl van a 240.000km-en). Pár futóműcuccon kívül nem kellett még cserélnem, csak ami törött. Generálozás? Minek? Mire tönkremennek (akár benzines, akár dízel) nem fog annyit érni az autó, mint egy motorgenerál.
"És a benzines véres torokkal is beindul, elvisz a célodhoz, max. füstől a sok olaj miatt..."
Aha, csak akkor olajból, benzinből, meg fagyállóból iszik kétszer annyit.
Ha jó az akku és az izzítás, akkor a diesel is beindul.Nap mint nap lehet látni a példákat az utakon (Csak szösszenet: a 99-es Feliben a 3. akksi van, az én dízelemben még a 9 éves gyári.)
"A diesel megtérülési rátája ettől nagyobb futásteljesítmény alatt térűl csak meg"
Lássuk csak. Példád szerint "tökéletes motorikus állapotú benzines Feliciát megkapsz akár 250.000-ért" (itt mondjuk egy kicsit elfogott a csuklás, de legyen)
Tegyük fel, hogy kifogsz egy jó dízelt 450.000.-ért (ami nem lehetetlen).
Lentebbi példa szerint havi 8000-rel vagy beljebb csak az üzemanyagon.
Ha jól számolok, akkor nem kell hozzá 2,5 év, és máris megérte a gázolajos. A havi 2200km pedig nem egy kiemelkedő futás.
Az újraértékesítéskori magasabb eladási árat még nem is néztük.
Az tiszta sor, hogy nem az évi 10.000-ret futók kategóriája, de pont ezért írtam, hogy én napi 100km-nél már biztos nem benzinessel járnék, mint ahogy nem is járok.
(Még annyit, ha gázolajossal járnátok 70-nel, időnként le kellene ereszteni a tankból a cuccot, mert nemhogy fogyasztana, de termelné a nyálat ;o)
Ha felhoztad volna a "indokolatlan lassú haladás" mondatot azt én sajnáltam volna.
az hogy a lehető legnagyobb megengedett sebességgel 90km/h val megyünk érthető. magam is szoktam. de álltalában nem.
ehhez a sebességhez képest a 70km/h főúton szerintem nem számít indokolatlanul lassúnak. épp úgy nem indokolt a lehető legnagyobb megengedett sebességgel való közlekedés sem.
0-90km/h között mi lehet indokolatlanul lassú?
igazából szerintem ez a kifejezés nem is ide vonatkozik hanem a gyorsforgalmi utakra (autóút, autópálya)
egy magyarországi úton legyen az fő vagy mellék nyugodtan haladhat bárki akár 30-al is ha nem tartja föl a mögöttes forgalmat. ( pl nem ismerem az útcát vagy a települést és keresek egy házszámot, vagy kereszteződést ) én ilyen esetben az út szélére húzódva haladok.
vagy húzzál utánfutót. amikor nekem a 770kg-os Kombinált marógép fenn volt az utánfutón örültem a 40-nek is. mert akkor az volt biztonságos.
indokolatlan lassú sebesség mondjuk az autópályán 50km/h vagy ettől lassúbb sebesség.
Én 36 vagyok, akkor már csak 3 év, és én is 70-nel megyek...
A távot, amin dolgozni járok, 14 éves korom óta rendszeresen megteszem. Volt időszak amikor naponta, volt amikor ritkábban, most újra napi oda-vissza. Szeretem a környéket, de túl sok látnivaló nincs. Abban igazad van, hogy minek sietni melóba, de én túl akarok rajta lenni, és meló után mennék haza. Élményautózáshoz van másféle szekerem, az ingázás meg nem élményautózás, hogy klasszikusokat idézzek, én A-ból B-be megyek, a Kresz által megengedett tempóval.
(még felhozhatnám, hogy "indokolatlan lassú haladás", de látom, feleslegesen tenném)
Ha autópályán 140-es sebességgel közlekedsz, akkor 100km-es távolság megtételénél 8 percet "spórolsz" meg ahhoz képest, ha 120-as tempóval mennél. Vagyis 8 percet nyersz... de többet fogyaszt, jobban igénybeveszi a motort, stb., szóval felesleges száguldozni ( főleg egy Feliciával) ;)
én kb 70-80-as tempóval megyek haza munkaután 9km-en keresztül. sima út. aki akar előzhet. majd beérek Sajószentpéterre.
Sajószentpéter közlekedése katasztrófális itt azt hogy forgalom ritmusa el is felejtheted.
a gyalogosok és a biciklisek idióta közlekedése miatt ilyen nincs.
ehhez hozzájön a helyi kismamák, kisnyugdijasok, hülye gyerekek autó vezetési stílusa, akik az átmenő forgalom dinamizmusát megtörik szintén.
50 helyett 30-40km a megszokott.
a városi forgalom után 4sávos főút következik. itt miért nem lehet 70-el menni?
lehet. vannak alssúbbak is. őket én is előzöm.
a főútat amugy is sok helyen 60-as tempóra szabályozzák.
Miskolc elején 60 bentebb 50-es tempó a megszokott. ha ezeket betartod akkor nem töröd meg a forgalom ritmusát, kivéve ha balfék béna tulok vagy.
persze ez csak itt érvényes.
mindenki más utat jár be. de munkába menni fölösleges 90-el. 70-es tempóhoz hamarabb kelsz, hamarabb indulsz, és kényelmesen autózva olcsóbban takarékosabban vezetsz.
de nyugi. eltelik pár év és te is 70-el közlekedsz majd.
87-ben szereztem jogsit azóta naponta legalább30km-t autóztam.
Én is mentem mint a vakveréb. salgótarjánból én is jöttem haza éjjel 1 óra 10perc alatt, amióta családom van azóta nem megyek így. nem azért mert nem tudok, hanem mert nem akarok. minden zsebre megy. mostmár jó az is ha 2 óra alatt teszem meg.
70-80-as tempónál nyugodtan lehet autózni. és szépen fogyaszt. Az országút nem versenypálya, aki sietni akar az meg vagy előzön meg, vagy induljon hamarabb.
Egyébként hiába mégy 90-el, rövidtávon csak percekben mérhető az előnyöd.
de forintban a különbség.
Láttam már autót aki megelőzött miskolc után aztán mezőkeresztesnél már a mentőnek adtam elsőséget mert a kolléga besokalt.
egyébként ha látom hogy valaki siet mögöttem annak elősegítem az előzését.
Amúgy meg egy szép napsütéses vasárnap amikor gyönyörű hegyes völgyes úton haladsz miért kéne száguldani? vezess és nézd a tájat, ha tetszik akkor állj meg.
fölösleges rohanással elrontani egy élményautózást.
Az a havi általad kiszámolt kb. 8.000-Ft nem fedezi a Diesel hosszú távon még is magasabb üzemeltetési költségét! Értem itt a sűrübb olajcserét, a magasabb végösszegű generálozást, a motor állapotából adódó téli indítási nehézségeket, stb...
Amíg egy tökéletes motorikus állapotú benzines Feliciát megkapsz akár 250.000-ért is, addig egy ugyanilyen állapotban lévő dieselt nem. És a benzines véres torokkal is beindul, elvisz a célodhoz, max. füstől a sok olaj miatt...
A diesel megtérülési rátája ettől nagyobb futásteljesítmény alatt térűl csak meg, de ne feledjük el, hogy ez új autó esetén érvényes igazán, amiből feléli az ember a gép amortizációjával az előnyt, majd eladja a várható felújítás elött kicsivel, hogy a tetemes generált ne kelljen kifizetni.
"Kispályás" olcsóautós megoldásként ez csak benzinessel müxik... :D